Foto van een International Meerdere, bezig met poseren. Toppertje?. Geplaatst door inter633733 op 26-03-2013 om 20:22:55, met 39 reacties.

International Meerdere

Foto van een International Meerdere, bezig met poseren. Toppertje?

Reacties

Inter1246fan
Paradijs!!!
+1
jeroen946
Mooie inters! in NEUSS?
case-inter
Kwijl kwijl
+2
inter633733
@case-inter @jeroen946 @Inter1246fan ohohoh wat mooi was het leven vroeger, toen werden er nog echte trekker gemaakt!
Inter1246fan
@inter633733

Haha, daar heb je volkomen gelijk in!! IHC Die Perfekten hè!
koenjohndeere
Echt een inter paradijs hoe kom je aan die fotos
jeroen946
@inter633733 ja ik wou dat ik er nog meer van wist was wel mooi met all die inters en dan NIEUW 😃
inter633733
Quote @koenjohndeere:
echt een inter paradijs hoe kom je aan die fotos
deze heb ik van een kameraad gekregen en ingescand
DeutzD40L
@inter633733 haha van mij dus! 😛
ramrod
Wil je die frontgewichten van die 12 ook verkopen?
DeutzD40L
@ramrod haha dit is een foto van wat jaren geleden en die 12 kan overal en nergens nu rond rijden! 😛
kro-woe
@inter633733 Super mooie foto!!
Dit waren de gouden jaren voor de Inters!
SJB533
Quote @jeroen946:
mooie inters! in NEUSS
Frankfurt a.M.!
SJB533
Was btw in 1975/1976 😉
jeroen946
@SJB533 oke bedankt 😉
ihc-driver
Met op de achtergrond Cockpit cabine oftewel wissel van serie denk ik
1046
@ihc-driver cockpit was er toch nog nie in 76??????? was toch pas op de 55serie??????
SJB533
@ihc-driver
Comfort 0,0 denk ik...
1046
@SJB533 zit de spiegel dan niet te laag????
SJB533
@1046
Weet ik niet...
inter633733
@1046 is wel een Comfort 2000
ihc1056
Super mooi is dat! dat moesten ze nu nog hebben zo'n beurs 😛
johndeerefavo
Mooi dit 😄
ihc-driver
@SJB533 dit is 200% een cockpit

de 55 serie kwam in 77 uit. Dus zeer aannemelijk dat er ergens voor die tijd al wat zichtbaar was van die serie
ihc-driver
@1046 55 serie is in 77 uit gekomen maar als dit in eind 76 gemaakt is kan t wel s kloppen. voorproefje van de nieuwe serie.

Spiegel hangt helaas wel op de juiste plek voor een cockpit
ihc-driver
Cockpit
1046
@ihc-driver maar de ontbrekende streep is misleidend
, ik zag et aan de spiegel
SJB533
Quote @ihc-driver:
ergens voor die tijd al wat zichtbaar was van die serie

Is aannemelijk ja. Maar wanneer was de DLG dan? Ieder jaar nog toen?
ihc-driver
@SJB533 Dat weet ik niet
SJB533
@ihc-driver
Daarom mijn suggestie, dat dit een C 0,0 zou zijn. Mag ik eens vragen op welke punten die twee verschillen vanaf dit oogpunt?
ihc-driver
@SJB533 Deuren, dat schuine onder de klink is namelijk het spatbord en niet de deur onderkant van de deur is ook veel breder dan bij een c2000 Klink kun je niks van zeggen, bij sommigen zit de klink schuins maar ook bij veel recht, ik heb toevallig bij beide cabines de klink recht zitten.
ihc-driver
@SJB533 TIM cabine kan het trouwens ook niet zijn, daar zitten de spiegels onder aan t dak ipv halverwege de deuren. Cockpit en C2000 hebben heel veel overeenkomsten maar ook een aantal grote verschillen maar van deze foto niet te zien. Dak, en zijramen zijn identiek, evenals 1 type openslaande voorruit. dacht zelfs dat de deurruiten hetzelfde waren. Achterruit dacht ik ook hetzelfde.

Verschillen: vaste voorruit en openslaande voorruit type 2, onderruitjes voor zit een hoek in dus heel ijzeren frame anders, achter 2 onderruitjes een vast en 1 scharnierend. in principe al het rode van de cabine. Deuren.

Een C2000 is eigenlijk een jas wat je over de trekker heen laat zakken, haal cabine weg en je kan nog rijden. Cockpit is een op zich staande cabine, eigenlijk zoals de huidige cabines. staat ook op 4 rubbers, cabine weg en gros van de bediening is ook weg.
SJB533
@ihc-driver
Dan zal t idd de Cockpit zijn.

Timmermqncab schrijg ik sowieso af. Er staat immers met koeienletters boven, dat het neu is. Verder zijn de 4,5 en 633 geen SA-types, heeft de 644 een Fritzmeier M701 of 711, en lijkt mij de cabine ook Duitser dan Frans kwa bouw.
SJB533
@ihc-driver
Mag het zo zeggen:
Eerst was er niets, of wat van die opbouwhutjes, vervolgens had je de Europacab 1, die werd vervangen door de C2000, wat de voorganger van de Cockpit was, die vervolgens werd opgevolgd door de XL.
?
ihc-driver
@SJB533 Ja precies.
Waarvan de cockpit een van de zeldzaamste cabines is. is maar paar jaar geproduceerd en alleen op de 55 serie. Waarvan er nu de meeste vanaf gegooit worden omdat ze rot zijn en er aan onderdelen bijna onmogelijk aan te komen is
SJB533
@ihc-driver
En dan zegt ze, dat die Italianen kroam maakt 😃

Maar alle cabines willen rotten. Kameraad heeft ook de gaten in de deur van de (Engelse) 845XL Plus. Wonder boven wonder viel dat bij ons mee, enkel op de spatborden wat plekjes. Of waren wij te actief met de spuitbus?
ihc-driver
@SJB533 Grappig is eigenlijk dat de rode XL cabines meestal in betere conditie zijn dan de zwarte. Of dat er toen andere verf of staal gebruikt is weet ik niet maar de Inter cabines zijn meestal strakker dan de Case versies.

Cockpit is al minimaal 30 jaar oud en ja er zijn plekken waar ze gaan rotten maar niet zo erg als de XL Alles wat inter maakte was lomp lomper lompst, kom je bij de cabine (Fritzmeyer) is alles maar lichtjes uitgevoerd
SJB533
@ihc-driver
Dat detail had ik ook al door. Althans: op stage (7 jaar terug) had de stagegever 3 trekkers. Een Duitse 745 van 1987, en een 856 en 1056 van 1991 van Franse makelij. Alle 3 nette hutten. Zou haast zeggen, dat vanaf de Plus series alles mis ging.

Gietwerk is idd wel goed. Heb wel s een zwaaihaak aan diggels gezien, leuk frontgewicht trouwens, maar voor de rest niks. Plaatwerk op de achterbrug is altijd het gevoeligst. Was bij onze 533 niet anders. Achterop (einde ronding) rotte die. Niet extreem trouwens.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de machines van International ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!