Ford 5950T
3.474 foto's van @collin ihfan
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 5950T ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Het lijkt in basis een 5000 te zijn waar een BSD666 ingezet is.
De voorasdrager komt gewoon van een 5000/6600, en transmissie en achterbrug ook als ik het zo bekijk.
Meer durf ik er ook niet van te zeggen. Er staan 3 foto's meer op deze site van een 5950T, en dat is allemaal deze trekker.
Ik heb dus ook geen idee of er überhaupt meer van deze trekkers gebouwd zijn.
Zie je wel dat er een spacer van een centimeter of tien tussen blok en voorasdrager is gezet?
Ik denk dat ze dat gedaan hebben om het draaipunt van de vooras kwijt te kunnen. Doorgaans schroeven ze blok en voorasdrager rechtstreeks tegen elkaar aan en draaien ze de complete vooras om.
farmphoto.com/thread.aspx/?mid=284758
Waarschijnlijk was het bij deze de bedoeling om de wielbasis zo lang mogelijk te maken voor een rustiger weggedrag.
Die op de link van @Fendtrisixfan heeft een aangedreven vooras en langsplaten langs de motor om de zaak te ondersteunen.
Er zijn zoveel conversies op Ford basis gebouwd dat je het overzicht totaal kwijt kunt raken.
Dit is overduidelijk geen EVA bouwwerk, al vermoed ik wel dat hij van Belgische, of Franse origine is.
Wat ik in die link wel komisch vind is het grote aantal mensen wat nog steeds denkt dat de Ford 8100 bij EVA gebouwd werd, wat niet waar is.
Die kwam gewoon bij County vandaan.
Dezelfde firma die ook de 7810 ontwikkeld heeft.
En daar gaan er dus ook wat de fout in Had zelf South Essex in gedachten als ontwikkelaar der 8200s
Wat trouwens in geval van de 8100 ook voor verwarring zorgt is dat het idee voor de 8100( 2714E motor aan een 6600 achterkant) onstaan is uit de Ford 7400, en dat is wel een EVA ontwerp.
County bouwde alleen een eigen soort ondersteuning voor de motoren, en bouwde de trekker in 700 serie stijl inclusief Super Cab.
Tja SEM heeft m bedacht, betekent niet, dat ze moeten bouwen
Dat de 8100 geen EVA is, mag duidelijk zijn. De kuip is echt een kenmerk...
De 7410 (I) van laatst zal ook wel zo'n ontwikkeling zijn neem ik aan? Als opvolger van de 7400?
De officiele Ford 7410 van Ford zelf is een 4 cilinder turbo van 95 pk en alleen leverbaar geweest in de Gen.lll en dus jonger als de 6 cilinder 7410 die hier onderwerp van gesprek was.
En de III is naar mijn idee ook hoger.
De bewuste I lijkt mij gewoon vakkundig dealerwerk, zoals destijds al met Majorseries icm 590E-motoren gebeurde. En natuurlijk met de 5000s icm 2700-serie motoren.
Ook met 2714/2715?
Platen deden anders vermoeden