Foto van een Ford 5950T wie weet er meer over deze trekker?. Foto is geplaatst door collin ihfan op 05-05-2013 om 14:39:20, met 24 reacties.

Ford 5950T

3.474 foto's van @collin ihfan

collin ihfan
Foto van een Ford 5950T wie weet er meer over deze trekker?

Reacties

SJB533
@Ford5000 en @RPCounty kunnen meer zeggen neem ik aan.
heimans
Lijkt een zescilinder denk? Kan het aantal verstuiverleidingen nog net gewaar worden...
collin ihfan
Ja het is een 6 cylinder maar er zit geen eva frame op dus ik denk dat het bij een dealer gedaan is
heimans
Lijkt me een BSD 666 motor, denk van een 7810 omdat de triangel van de vooras gewoon naar achter zit.
Deutz-5006
Gewoon een 6.6 blok er tussen, type ben ik ook benieuwt naar is al vaker over vertelt
ford5000
Ik denk ook dat dit een dealerconversie is.
Het lijkt in basis een 5000 te zijn waar een BSD666 ingezet is.
De voorasdrager komt gewoon van een 5000/6600, en transmissie en achterbrug ook als ik het zo bekijk.
Meer durf ik er ook niet van te zeggen. Er staan 3 foto's meer op deze site van een 5950T, en dat is allemaal deze trekker.
Ik heb dus ook geen idee of er überhaupt meer van deze trekkers gebouwd zijn.
SJB533
Ik, ford5000 en selten hebben dit object verplaatst van Tractoren Ford Onbekend naar Tractoren Ford 5950T (Poseren)
heimans
@ford5000

Zie je wel dat er een spacer van een centimeter of tien tussen blok en voorasdrager is gezet?
Ik denk dat ze dat gedaan hebben om het draaipunt van de vooras kwijt te kunnen. Doorgaans schroeven ze blok en voorasdrager rechtstreeks tegen elkaar aan en draaien ze de complete vooras om.
Fendttrisixfan
Quote @ford5000:
Ik heb dus ook geen idee of er �berhaupt meer van deze trekkers gebouwd zijn.

farmphoto.com/thread.aspx/?mid=284758
ford5000
@heimans Die spacer had ik ook ontdekt ja.
Waarschijnlijk was het bij deze de bedoeling om de wielbasis zo lang mogelijk te maken voor een rustiger weggedrag.

Die op de link van @Fendtrisixfan heeft een aangedreven vooras en langsplaten langs de motor om de zaak te ondersteunen.
Er zijn zoveel conversies op Ford basis gebouwd dat je het overzicht totaal kwijt kunt raken.
Dit is overduidelijk geen EVA bouwwerk, al vermoed ik wel dat hij van Belgische, of Franse origine is.

Wat ik in die link wel komisch vind is het grote aantal mensen wat nog steeds denkt dat de Ford 8100 bij EVA gebouwd werd, wat niet waar is.
Die kwam gewoon bij County vandaan.
SJB533
@ford5000 de 8200 dan?
ford5000
@SJB533 Die is gebouwd door SEM.
Dezelfde firma die ook de 7810 ontwikkeld heeft.
SJB533
@ford5000
En daar gaan er dus ook wat de fout in 😄 Had zelf South Essex in gedachten als ontwikkelaar der 8200s 😄
ford5000
@SBJ533 Ehm, nou heb ik een fout gemaakt. Het idee van de 8200 met BSD666 motor en Schindler vooras is wel bij SEM geboren, maar de uiteindelijke productie van de 8200 is door County gedaan.

Wat trouwens in geval van de 8100 ook voor verwarring zorgt is dat het idee voor de 8100( 2714E motor aan een 6600 achterkant) onstaan is uit de Ford 7400, en dat is wel een EVA ontwerp.
County bouwde alleen een eigen soort ondersteuning voor de motoren, en bouwde de trekker in 700 serie stijl inclusief Super Cab.
SJB533
@ford5000
Tja SEM heeft m bedacht, betekent niet, dat ze moeten bouwen 😄

Dat de 8100 geen EVA is, mag duidelijk zijn. De kuip is echt een kenmerk...

De 7410 (I) van laatst zal ook wel zo'n ontwikkeling zijn neem ik aan? Als opvolger van de 7400?
ford5000
@SJB533 Ik denk het wel, tenminste in die vorm waarin hij hier laatst gepost werd.
De officiele Ford 7410 van Ford zelf is een 4 cilinder turbo van 95 pk en alleen leverbaar geweest in de Gen.lll en dus jonger als de 6 cilinder 7410 die hier onderwerp van gesprek was.
SJB533
@ford5000
En de III is naar mijn idee ook hoger.
De bewuste I lijkt mij gewoon vakkundig dealerwerk, zoals destijds al met Majorseries icm 590E-motoren gebeurde. En natuurlijk met de 5000s icm 2700-serie motoren.
SJB533
@ford5000
Ook met 2714/2715?
ford5000
@SJB533 Nee, BSD666.
SJB533
@ford5000
Platen deden anders vermoeden 😞
ford5000
@SJB533 Als je hem aan de linkerkant ziet ku je het zien aan het uitlaatspruitstuk en de plaats van het oliefilter.
heimans
Ja duidelijk een BSD, en de startmotor gewoon op rechts.
Winergy
De enige echte 5950T heeft een DSNN-6015L motor met 127pk vooras omgekeerd, met de beugel naar voor. Denk dezelfde motor uit TW10.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 5950T ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!