Foto van een Krone AM 243.Naaldlagers en kruisstukjes onder de blauwe pijl zijn versleten. Deze wil ik vervangen, maar om ze er uit te krijgen zal de maaier in tweeën moeten. Wat is hiervoor de beste

Krone AM 243

22 foto's van @JD92

JD92
Foto van een Krone AM 243.
Naaldlagers en kruisstukjes onder de blauwe pijl zijn versleten. Deze wil ik vervangen, maar om ze er uit te krijgen zal de maaier in tweeën moeten. Wat is hiervoor de beste manier? De bouten en spanbussen bij de rode pijlen verwijderen of de bronzen bussen bij de gele pijl er uit halen? Of is er nog een andere manier?

Reacties

jmos
Omhooggeklapt naar beneden eruit halen geen optie?
JD92
Zal het eens proberen
JD92
@jmos Zo als ik het nu probeer lijkt je plan niet te lukken. De kruiskoppeling kan wel over de asjes heen en weer schuiven, maar niet ver genoeg omdat je of tegen een lager aan zit of met de vrijloopkoppeling tegen de maaibalk
AW217
Bij de rode pijl loshalen aan beide kanten. Ook het onderste blikje eraf halen.Dan kunnen die zijkanten eraf bij de bronzen bus. Wel afdekplaatje los halen, maar die heb je op de foto er al af. Verder natuurlijk cilinder en veren los. Er kan een walterscheid aftakas of een zwarte van een ander merk in zitten. Ik meen dat kruisstukjes uitwisselbaar zijn, maar weet t niet zeker. Meteen keerring aan maaibalkzijde ook vervangen?
JD92
@AW217 Ja zo is het gelukt. Heb de kruiskoppeling er af, maar de kruisstukjes lijken nu geen speling te hebben. Dus nu moet ik op zoek waar de beweging dan wel vandaan komt. Bedankt voor de tips!

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Krone AM 243 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!