HoverTrack Luctor 544, Loonwerk velddagen '13. Foto is geplaatst door -Mike- op 27-06-2013 om 18:16:38, met 33 reacties.

HoverTrack Onbekend

-Mike-
HoverTrack Luctor 544, Loonwerk velddagen '13

Reacties

deerefan
Was ie dr vandaag ook?
-Mike-
@deerefan gisteren
Koentjuh
Vandaag was hij er ook 😉.
Wel jammer weer van veldhuizen, het is eigenlijk gewoon een opgevoerde Claas Xerion die op de snelweg mag. Zullen wel hebben gedacht, beter goed gejat als slecht bedacht.
poech prut
@-Mike- Dr schijnt een opvolger van de rapide 100 (de kleinste schuitemaker) te zijn, heb je die toevallig ook op de foto gezet?
jmos
Quote @Koentjuh:
beter goed gejat als slecht bedacht.

en dat hebben ze nog niet eens. 😛 afwerkingen zijn gewoon slecht vind ik.
NAbbink
Vind t niet echt iets toevoegen...wat is t voordeel? Wagen kan niet achter een andere trekker?
dx11
Quote @NAbbink:
die op de snelweg mag

3x raden......
-Mike-
@Koentjuh deerefan bedoeld of ik er vandaag ook was 😛

@poech prut zal eens eventjes in m'n assortiment kijken
Koentjuh
@-Mike-

😃 op die fiets.
NAbbink
@dx11 ja...hoeveel bedrijven willen de snelweg op...? Kan hoor...vind t een interessante vraag
renault 106-54
Ze gaan deze combi verhuren, vooral grasdrogerijen en biogasinstallaties schijnen er interesse voor te hebben
dx11
@NAbbink Bij het voercentrum beweerde men dat bij 5km afstand overladen op een vrachtauto al interessant is!
GROENEDEERE
@Koentjuh

Als je er niks van.weet ga dan tegen een.dove muur onzin uitbrallen.
B - W
Kan iemand vertellen hoe dat ding de skuit aandrijft.
Koe
Enige meerwaarde van zo'n combinatie is in mijn optiek de snelheid. Voor de rest kent dit apparaat alleen maar nadelen naar mijn idee.
- Niet uitwisselbaar met andere werktuigen
- Relatief zwaar apparaat
- Grote draaicirkel nodig
- Snelheid ligt dan wel verantwoord op 80km/h. Toch rijden de 250pk trekkers tegenwoordig ook wel zo'n 55km/h. En die zijn nog uitwisselbaar ook.

Of zie ik dat nu heel erg verkeerd?
Koentjuh
@GROENEDEERE

Wat is er zo veel anders aan dan? Een andere versnellingsbak om die 80km/h te halen, veiligheidseisen enzo voor de snelweg & een pto.
Aan jou om de rest op te noemen!
Siebenga
@Koe daar is voercentrum leeuwarden ook op terug gekomen! Je mag nou eenmaal maar 25/40
Koe
@Siebenga ohja, k was de wetgever even vergeten :lol:
maartendankers
Maar hoe kan dit nou een trekker en een vrachtwagen vervangen?

Je bent wel zuiniger dan een trekker maar een vrachtwagen houd je niet bij. Banden slijtage houd je ook niet bij en je mag ook nog eens minder laden dan een vrachtwagen...
GROENEDEERE
@Koentjuh

Vertel jij mij eens wat de gelijkenis is met een claas xerion? En waaruit jij dat speculeert! Ja ze gebruiken componenten.van andere fabrikanten zelf een.complete lijn ontwerpen is mogelijk maar zelf een.complete lijn fabrikeren is voor een.bedrijf als veldhuizen.onbetaalbaar. Maar claas?????
fendt-412
Zie het voordeel ook niet.
Maak dan een systeem waarmee je containers vol kunt persen met gras, vergelijkbaar met vuilniswagens. Zet die containers op een vrachtwagen en ga daarmee rond toeren.

een vrachtwagen kost maar een schijntje vergeleken met zon apparaat, verbruikt veel minder brandstof en minder banden slijtage.
DETAIL_MAN
@fendt-412

Dan ben je wel twee man nodig, maar aangezien het toch alleen maar voor grote afstanden is, is dat opzich wel best wel een goed idee! En inderdaad ook een stuk goedkoper.
Koentjuh
@GROENEDEERE

Zie het hele concept van de Luctor.
Vier bijna even grote wielen
Cabine middenop geplaatst
Zwanenhalskoppeling
Heeft de Xerion al jaren, het enige wat hier vernieuwend is is de snelheid met daarbij de bevoegdheid om op de snelweg te mogen rijden. Zet ze maar eens naast elkaar, en probeer dan maar eens uit te leggen dat hij er niet op lijkt.
En ik heb het over het idee, niet waar ze de onderdelen en componenten vandaan halen.
Fendt916
Ik zie hier ook weinig nut van in ten op zichte van een trekker als je deze combi op de 80 wilt krijgen heb je veel vermogen nodig en brandstof vergelijkbaar met een trekker vrachwagens zitten super singels onder op 8 bar dan heeft veel minder rolweerstand dan dit
GROENEDEERE
@Koentjuh

Concept komt in geen geval in de buurt van.dr xerion. De xerion.heeft een.verplaatsbare cabine. Deze niet. Dan te praten over de doeleinden. De xerion is vele malen meer inzetbaar. En de schotel? Kunnen we ook zeggen dat claas die gepikt heeft bij fendt? Die had dat bij de xylon ook. Al sloeg dat toen.nooit aan
Koe
@DETAIL_MAN wanneer je een hakselaar hebt, een trekker met carrier+haakarm ernaast, en dan met containers werkt ben je een stuk efficienter bezig.

Enige voordeel wat nog te behalen valt is misschien in Duitsland bij de grote BGA's in de mais. Maar ze hebben met die HoverTrack enkele jaren geleden ook nog eens ism. Schuitemaker een systeem ontwikkeld. Nooit meer wat van gezien. SGT is wat dat betreft een stuk beter op weg met die grote Unimog+afschuifwagen.
Fendt926Driver
Quote @Fendt916:
super singels onder op 8 bar
hier zaten ook wel smalle enkele banden onder met heel veel druk in.
Fendt926Driver
Quote @B - W:
Kan iemand vertellen hoe dat ding de skuit aandrijft
er staat achter de kabine een grote tandwielkast waar een pto uitkomt die gaat met een stuk of 7 kruiskoppelingen tot van de bovenkant in de pick up daar zi het op dezelfde koppeling als een gewone rapide en gaat het naar de invoer. en de nodige hydrauliek leidingen lopen er naartoe
RF-HanomagR19
Collega had hem pas ingehaald op de snelweg. Liep er mooi rustig over zei die.
jmos
@GROENEDEERE @Koentjuh
dit concept heeft ook net als de xerion vier sturende wielen. en daarbij komt dat de xerion ook zonder beweegbare cabine leverbaar is. dan heb je een trac, de meeste worden daarentegen uitgevoerd als trac vc of als saddle trac. (waarbij bij de laatste de cabine ook niet beweegbaar is overigens, al zit hij dan voorop ipv in het midden)
B - W
@Fendt926Driver
Dankjewel, mijn broer had het gevraagd, ik was gisteravond ter plekke met mijn eigen ogen wezen kijken haha... Had het zelf dus al gezien haha
Edwin-Lely
Het punt vergeleken met een vrachtwagen is:
- Zelf laden van een wagen ( dus niet over laden. En kun je sneller de weg weer op )
- hiermee kun je een kuilbult mee op rijden.

En totslot kun je hier perfect de bermen van de snelweg mee kuilen

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de machines van HoverTrack ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!