Fendt Prototype
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt Prototype ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
500 pk
komt van facebook:
Laatste
Reacties
Zouden ze de adblue tank naar de andere kant verplaatst hebben?
Het lijkt me ook wel een serieus grote kachel.
trasmissie (vario) kan 600 pk aan!
De vario zou ook zomaar klokkie rond kunnen......... kuch 8000 uur kuch...
Sommige wel, sommige niet
820.... Meeste redden maar 8000 uur.... En vele dat geeneens....
trasmissie (vario) kan 600 pk aan!
Transmissie is niet monkeyproof genoeg
heeft niks met chauf te maken.... Kwaliteit van de bak. Je hoort het vaak dat het zo is.
Dan is het mij een raadsel waarom er genoeg zijn die over de 10.000 uur gaan.
Bij gebruik volgens het boekje is 15000u haalbaar
Dan gaat dus 90% er rauw mee om... En als ze weten dat mensen er rauw mee omgaan, dan moet je daar op anticiperen en het dus degelijker maken....
Totaal geen benul hebben wat er gebeurt in de transmissie als het gaspedaal in getrapt wordt.
Als de mensen zich nu eens zouden verdiepen en open stellen voor de techniek, zou het allemaal een stuk beter gaan
De bak in de 820 is ook wel gewoon te licht
Zijn er genoeg die denken dat een cvt gewoon een bak vol gerobotiseerde tandwielen is
De mens moet zich niet aanpassen aan het materiaal, het materiaal moet zich aanpassen aan de mens... Les 1 ergonomie.
Jammer gewoon dat mensen trekkerchauffeur willen worden omdat ze rijden wel leuk vinden, maar er komt wel even meer bij kijken
Moet je voorstellen hoe lang die variobak dan wel niet meegaat :lol:
Vindt het zelf allemaal intresant
Pas nog ff een keering van een vooras vervangen
Bij ons in de buurt reed een 916 gen2 met 16000 uur en debeerste bak nog maar werdt wel minder
Vroeger kon het wel! Trekker is dan wel te betalen. En voor zulke bedragen mag een tractor toch wel zeker wat degelijker zijn. De 820 bijvoorbeeld heeft een te lichte bak. Simpele oplossing was een zwaardere bak..... Maar toendertijd is dat niet gedaan...
Lijkt een simpele oplossing, maar het is meestal niet zo eenvoudig als dat er gedacht word
Ontwerp en alles moet aangepast worden. Maar ik neem aan dat je het wel met me eens bent dat de 820, de oude serie, gewoon niet degelijk genoeg was...
Sleutelen is wel leuk ja, weet jij of het lastig is om een synchromesh te "maken" ? de 5e versnelling van onze deutz is die niet meer goed
Is vaker, ook bij meerdere merken, dat de zwaarste types uit een serie, eigenlijk te licht zijn, meestal kan je beter een lichtere uit de serie kopen, en dat is bij meerdere merken
Test band van Trellerborg TM1000
Ik heb de foto in hoge kwali
818 was de lichtste meen ik toen? Ik weet niet tot hoe ver die 800 serie ging....
Eerst was 818 toen de zwaarste volgens mij, ten toen hebben ze later die serie naar boven door getrokken
En de 2 kleinste gedumpt
Dat lukt iedereen wel (Eerst overdenken, dan reageren ;))
Inderdaad, kost ook geld.
(Je hebt m door)
en ook dat de bak waarschijnlijk in de cat rups komt
Sta er ook niet van te kijken dat 8 en 9 serie
sisu motoren krijgen...
Vario heeft in 800 2 groepen die moet je eigenlijk stilstaand schakelen , en de bak kan remmen maar met de
echte remmen gaat het beter...
Fendt had zijn bak beter hufterproof moeten maken net als
vroeger de vloeistofkoppeling deed!
Er staat in het door mij geleverde linkje nergens letterlijk, dat die er in komt.
@ljdekker
Ga eerst de boeken maar eens in, alvorens je op een nieuwe trekker stapt
Als de mensen zich nu eens zouden verdiepen en open stellen voor de techniek, zou het allemaal een stuk beter gaan
Indd... Daarom is de SOS bak van ford ook niet echt doorgebroken. Die bak was veelste modern voor die tijd
Vraag maar eens na hoeveel van die "wereldchauffeurs" al de volledige handleiding van een trekker hebben gelezen.....
Mooi voorbeeld is een loonwerker hier in de buurt die elk seizoen zen vario transmissies en de aandrijvingen van zen silagewagens in frut rijdt en als je dan vraagt aan de chauffeurs hoe dat komt, krijg je het antwoord "een vario en tractiekar gaat niet samen die versnellingen komen niet uit". Dat terwijl er niets makkelijker is dan met een vario en tractie te rijden wanneer je je boeltje kent....
Dan stel ik mij vragen, wij rijden 11j vario + tractie nog nooit 1 van beide stuk gehad.
En op terug te komen op de 820, vraag maar eens aan die mannen hoeveel er het koppelingspedaal gebruiken om van I naar II te gaan en omgekeerd, zoals fendt voorschrijft, of je moet "volledig" stilstaan....
Of hoeveel er op de "voet" functie "pedal to the metal" vetrekken aan het licht met 25 ton of meer achter een trekker van maar 200pk....
Of hoeveel er op de "voet" functie "pedal to the metal" vetrekken aan het licht met 25 ton of meer achter een trekker van maar 200pk....
25 ton met "maar" 200pk, waar hebben we het over ? Vroeger gingen ze met 40 ton de Brennerpas over met 200pk...
Volledig akkoord met uw stelling Rob, veel mensen rijden maar aan zonder na te denken
Wat is dat voor opmerking ?? Hürlimann heeft nog nooit een trekker van dit kaliber gemaakt
Je hebt ook nog de 815 en 817 maar daar rijden er niet veel van rond, 820 was de zwaarste (205 pk)