Foto van een Fendt Prototype, bezig met poseren.500 pkkomt van facebook: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=165707040290600&set=a.121972457997392.1073741826.100005539148490&type=1&theater

Fendt Prototype

luuk23
Foto van een Fendt Prototype, bezig met poseren.
500 pk
komt van facebook:

Reacties

930triplemaaier
De facebooklink werkt niet
luuk23
@930triplemaaier ja zag het net ook al, zal wel verwijderd zijn...
luuk23
Iemand uit Hongarije had deze foto op facebook gezet.
ArjanvanMaanen
Best groot ding
Bob Hendriks
Wat een beer!
Bart Arion
Ik had die ook al ergens gezien op internent. Dat zou de 1000 serie worden stond er bij.
De foto heeft er geen uur opgestaan toen was die al weg 😉
Zouden ze de adblue tank naar de andere kant verplaatst hebben?
Het lijkt me ook wel een serieus grote kachel.
wouter6030
Ze worden er niet mooier op
malcon
Wat is dat voor overgespoten hurlimann
brauheist
Hopelijk blijft het een prototype
deutzberend
Lellekk
JD 6430 The Best
Wat een vreselijk lompe bullebak :neutral:
Deeretown
Mooie tractor! Wel met rode velgen en een wit dakje......
JJ
@StijnTheDeereDriver Als je goed kijkt ie je de AdBlue dop zitten waar die bij de voorgangers ook zit.
DANOONTJE POWERR
Quote @malcon:
overgespoten hurlimann

😃 😃 😃
fendt favorit 4s
Zit een 7 cilinder sisu in van 500 pk
trasmissie (vario) kan 600 pk aan!
selten
@fendt favorit 4s
De vario zou ook zomaar klokkie rond kunnen......... kuch 8000 uur kuch...
fendtboertjes
@selten kan die dat volgens jou niet dan?
RobDeutz104
@fendtboertjes
Sommige wel, sommige niet
selten
@fendtboertjes
820.... Meeste redden maar 8000 uur.... En vele dat geeneens....
fendtboertjes
@selten dan gaat de chauffeur er slecht mee om
Quote @fendt favorit 4s:
zit een 7 cilinder sisu in van 500 pk
trasmissie (vario) kan 600 pk aan!
ML400 zegt men;)
RobDeutz104
@fendtboertjes
Transmissie is niet monkeyproof genoeg
selten
@fendtboertjes
heeft niks met chauf te maken.... Kwaliteit van de bak. Je hoort het vaak dat het zo is.
ford8630power
@selten

Dan is het mij een raadsel waarom er genoeg zijn die over de 10.000 uur gaan.
selten
@ford8630power Fendt 820 vario? Ik hoorde van Fendt rijders dat diezelfde bak voor een 716 te licht is... En dat het niet eenmalig is dat het gebeurd, maar veel vaker... Dan vraag ik mij iets af. Het is niet 1 tractor waarbij dit zo is. Het is een heel deel van de serie.
rubenv
@selten legt puur aan de gebruiker maar de meeste gaan er rauw mee om en dan gaan ze een stuk minderlang mee idd
Bij gebruik volgens het boekje is 15000u haalbaar
rubenv
Valt me nu pas op dat er geen maat op de achterband staat
selten
@rubenv
Dan gaat dus 90% er rauw mee om... En als ze weten dat mensen er rauw mee omgaan, dan moet je daar op anticiperen en het dus degelijker maken....
RobDeutz104
Het blijft gewoon apart , en dan praat ik niet over een merk, dat er in de sector, waar wij met zijn allen in werken, zoveel mensen zijn die verkeerd om gaan met spullen, totaal geen benul hebben van wat spullen allemaal kosten.
Totaal geen benul hebben wat er gebeurt in de transmissie als het gaspedaal in getrapt wordt.
Als de mensen zich nu eens zouden verdiepen en open stellen voor de techniek, zou het allemaal een stuk beter gaan
rubenv
@selten ze worden beter

De bak in de 820 is ook wel gewoon te licht
jurgenkrijt
@rubenv idd en nog veel meer vraag dat maar eens aan @fendt916
rubenv
@RobDeutz104 idd
Zijn er genoeg die denken dat een cvt gewoon een bak vol gerobotiseerde tandwielen is
rubenv
@jurgenkrijt dat die bakken te licht zijn?
selten
@RobDeutz104
De mens moet zich niet aanpassen aan het materiaal, het materiaal moet zich aanpassen aan de mens... Les 1 ergonomie.
RobDeutz104
@rubenv
Jammer gewoon dat mensen trekkerchauffeur willen worden omdat ze rijden wel leuk vinden, maar er komt wel even meer bij kijken
JD3010
Quote @selten:
De vario zou ook zomaar klokkie rond kunnen......... kuch 8000 uur kuch...
Bij mij duurt een dag maar 24 uur hoor. 😃
jurgenkrijt
@rubenv Nee dat fendt zat 15000 uur kan halen met de vario .
selten
@JD3010
Moet je voorstellen hoe lang die variobak dan wel niet meegaat :lol:
rubenv
@RobDeutz104 idd een sleutel beet pakken hebbe een hoop een hekel aan

Vindt het zelf allemaal intresant
Pas nog ff een keering van een vooras vervangen
rubenv
@jurgenkrijt ik geloof het helemaal
Bij ons in de buurt reed een 916 gen2 met 16000 uur en debeerste bak nog maar werdt wel minder
RobDeutz104
@selten Aan de ene kant wel, maar als dat zo moet zoals jij dat zegt, is een trekker helemaal niet meer te betalen
selten
@RobDeutz104
Vroeger kon het wel! Trekker is dan wel te betalen. En voor zulke bedragen mag een tractor toch wel zeker wat degelijker zijn. De 820 bijvoorbeeld heeft een te lichte bak. Simpele oplossing was een zwaardere bak..... Maar toendertijd is dat niet gedaan...
RobDeutz104
@selten
Lijkt een simpele oplossing, maar het is meestal niet zo eenvoudig als dat er gedacht word
selten
@RobDeutz104
Ontwerp en alles moet aangepast worden. Maar ik neem aan dat je het wel met me eens bent dat de 820, de oude serie, gewoon niet degelijk genoeg was...
jmos
@rubenv
Sleutelen is wel leuk ja, weet jij of het lastig is om een synchromesh te "maken" ? 😛 de 5e versnelling van onze deutz is die niet meer goed
RobDeutz104
@selten
Is vaker, ook bij meerdere merken, dat de zwaarste types uit een serie, eigenlijk te licht zijn, meestal kan je beter een lichtere uit de serie kopen, en dat is bij meerdere merken
Quote @rubenv:
Valt me nu pas op dat er geen maat op de achterband staat

Test band van Trellerborg TM1000 😉
Ik heb de foto in hoge kwali 😃
selten
@RobDeutz104
818 was de lichtste meen ik toen? Ik weet niet tot hoe ver die 800 serie ging....
RobDeutz104
@selten
Eerst was 818 toen de zwaarste volgens mij, ten toen hebben ze later die serie naar boven door getrokken
SJB533
Quote @fendt favorit 4s:
zit een 7 cilinder sisu in van 500 pk
Waar staat, dat die zevencilinder er in zou zitten? Lapje tekst van Topagrar? Daar staat alleen maar een speculatie!
SJB533
Quote @RobDeutz104:
toen hebben ze later die serie naar boven door getrokken

En de 2 kleinste gedumpt 😉
fendtkubota
Weet een 716 met 15.000 uren met de eerste vario en een 820 met 12.000 uren met de eerste vario maar er zijn helden die het hun lukt van de vario in 2.000 uren naar de kl*ten te krijgen 😉
SJB533
Quote @fendtkubota:
maar er zijn helden die het hun lukt van de vario in 2.000 uren naar de kl*ten te krijgen

Dat lukt iedereen wel 😉 (Eerst overdenken, dan reageren ;))
fendtkubota
@SJB533 jaja als je dat bewust wil maar er zijn er die het onbewust doen , altijd liggen ze te zeuren over die vario's maar een powerschift bak reviseren kost ook een hoop geld
SJB533
@fendtkubota
Inderdaad, kost ook geld.

(Je hebt m door)
fendt favorit 4s
Topman agco heeft het over een 7 cilinder
en ook dat de bak waarschijnlijk in de cat rups komt

Sta er ook niet van te kijken dat 8 en 9 serie
sisu motoren krijgen...

Vario heeft in 800 2 groepen die moet je eigenlijk stilstaand schakelen , en de bak kan remmen maar met de
echte remmen gaat het beter...
Fendt had zijn bak beter hufterproof moeten maken net als
vroeger de vloeistofkoppeling deed!
ljdekker
Ga maar is met beleid om met de spullen. Je moet er een beetje gevoel bij hebben en er zijn genoeg chauffeurs die dat niet hebben. Daarom simpel spul kopen waar weinig aan kapot kan gaan. Dat is het beste als je er toch zelf niet op hoeft te zitten.
SJB533
Quote @fendt favorit 4s:
Topman agco heeft het over een 7 cilinder

Er staat in het door mij geleverde linkje nergens letterlijk, dat die er in komt.

@ljdekker
Ga eerst de boeken maar eens in, alvorens je op een nieuwe trekker stapt 😉
Fendt916
820 is wel allemaal net op het randje ontworpen vooral voor zwaar werk dan koos ik liever voor een nieuwe 800 serie of oude 900 allemaal veel degelijker en kwa koeling vd motor kunnen ze veel meer aan daarnaast als je er ruig mee omgaat heb je zo de bak eruit liggen of zwaar werk doet in groep2 maar een versnellingsbak kun je ook kapot krijgen onder belasting koppeling intrappen of laten springen dat komt op het zelfde neer
newholland6640
Quote @RobDeutz104:
Totaal geen benul hebben wat er gebeurt in de transmissie als het gaspedaal in getrapt wordt.
Als de mensen zich nu eens zouden verdiepen en open stellen voor de techniek, zou het allemaal een stuk beter gaan

Indd... Daarom is de SOS bak van ford ook niet echt doorgebroken. Die bak was veelste modern voor die tijd 😞
ChrisTM155
It's a monster! :Q__
RobDeutz104
Heb trouwens gehoord, dat Fendt weer iets met Man Motoren ging doen
Jasperfendt
Quote @SJB533:
Dat lukt iedereen wel
Ja van beukelen 😛
rubenv
Zie ik trouwens een nieuwe armleuning joystick
Sanderrr
'K vond ze met wit dakje en rooie velgen mooier...
timme936
@Selten Het ligt zuiver en alleen aan hoe je omgaat met de bak. En zoals hier al gezegd is er zitten er veel op duur materiaal die "denken" dat ze het kennen.
Vraag maar eens na hoeveel van die "wereldchauffeurs" al de volledige handleiding van een trekker hebben gelezen.....

Mooi voorbeeld is een loonwerker hier in de buurt die elk seizoen zen vario transmissies en de aandrijvingen van zen silagewagens in frut rijdt en als je dan vraagt aan de chauffeurs hoe dat komt, krijg je het antwoord "een vario en tractiekar gaat niet samen die versnellingen komen niet uit". Dat terwijl er niets makkelijker is dan met een vario en tractie te rijden wanneer je je boeltje kent....
Dan stel ik mij vragen, wij rijden 11j vario + tractie nog nooit 1 van beide stuk gehad.

En op terug te komen op de 820, vraag maar eens aan die mannen hoeveel er het koppelingspedaal gebruiken om van I naar II te gaan en omgekeerd, zoals fendt voorschrijft, of je moet "volledig" stilstaan....
Of hoeveel er op de "voet" functie "pedal to the metal" vetrekken aan het licht met 25 ton of meer achter een trekker van maar 200pk....
Renze
Quote @timme936:
En op terug te komen op de 820, vraag maar eens aan die mannen hoeveel er het koppelingspedaal gebruiken om van I naar II te gaan en omgekeerd, zoals fendt voorschrijft, of je moet "volledig" stilstaan....
Of hoeveel er op de "voet" functie "pedal to the metal" vetrekken aan het licht met 25 ton of meer achter een trekker van maar 200pk....

25 ton met "maar" 200pk, waar hebben we het over ? Vroeger gingen ze met 40 ton de Brennerpas over met 200pk...
Seend
@Renze En dan zeggen ze ook nog dat 'vroeger alles beter was'. 😉 Gelukkig hebben wij die tijd niet meegemaakt. 😉
Renze
Quote @Seend:
En dan zeggen ze ook nog dat 'vroeger alles beter was'. 😉 Gelukkig hebben wij die tijd niet meegemaakt. ;)
Vroeger schakelden ze terug en kwamen er ook, men had toen wat meer geduld... Toch trekt mij een tijd waarin men er iets langer over deed en veel minder werkdruk had, meer dan 600pk en altijd gehaast.
franky-pieters
@RobDeutz104
Volledig akkoord met uw stelling Rob, veel mensen rijden maar aan zonder na te denken
franky-pieters
@malcon
Wat is dat voor opmerking ?? Hürlimann heeft nog nooit een trekker van dit kaliber gemaakt 😛
franky-pieters
@RobDeutz104
Je hebt ook nog de 815 en 817 maar daar rijden er niet veel van rond, 820 was de zwaarste (205 pk)

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt Prototype ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!