Foto van een Ford Onderdelen. Werking van de TW 30-35 intercooler, lucht komt via turbo langs de ingang binnen, en gaat deels naar de boek van de intercooler en deels via het kleinere buisje naar bene

Ford Onderdelen

fiat350
Foto van een Ford Onderdelen. Werking van de TW 30-35 intercooler, lucht komt via turbo langs de ingang binnen, en gaat deels naar de boek van de intercooler en deels via het kleinere buisje naar beneden om zo via de terugslagklep (zwarte cirkel) de turbine aan te drijven, de turbolucht verlaat het 'slakkenhuis' langs de opening aangeduid met de rode cirkel... Dit product is gemaakt door turbobouwer Garrett

Reacties

valmet6400power
@bleuevil kijk eens.
bleuevil
@fiat350 Zo had ik het niet bekeken,maar er zit bij mij nog een slang vanaf de stofafzuiging. Kan niet precies zeggen waar die op zit kom ik later nog op terug.. Maar zoals het er op de foto uitziet kost het wel degelijk turbodruk! Bedankt voor de info!
fiat350
@bleuevil ik was ontzettend benieuwd naar de werking hiervan, tot deze trekker binnenkwam voor een motorrevisie, ik moest de kop ook even vlakken en kleppen bekijken, dus nam ik even m'n (gsm) fototoestel ter hand, ik heb er nog wel enkele foto's van maar deze is de duidelijkste! er zit een stofafzuiging net voor de turbine, omdat anders de turbine teveel stof zou eten, wat uitermate niet gezond is tegen de toeren dat deze zal maken, want dat zal wel vrij veel zijn vermoed ik 😉
bleuevil
@fiat350 Wat gaaf dat je dit uitgezocht hebt,ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat de stofafzuiging de turbine aandreef! Maar dit verklaard alles,de turbo komt niet boven de 1,9 bar. Hij verliest de rest in de turbine. Misschien een keer een dop op het kleine pijpje zetten en kijken wat het dan doet...
fiat350
@bleuevil idd, ik leer graag bij he 😉 ja lijkt mij eens geen slecht idee, laat weten wat de bevindingen zijn he?? indien het verschil danig groot is kan je mss eens zoeken om de turbine anders aan te drijven eventueel he,
valmet6400power
@bleuevil

Is 1.9 bar niet genoeg? 8O
bleuevil
@fiat350 Ben ik met je eens,Gij diend het experiment niet te schuwen!
bleuevil
@valmet6400power Mwa deze turbo draait makkelijk 2,5 bar. En met de pomp open heb ik toch te krap lucht. We gaan het zien
valmet6400power
@bleuevil

Okee! Maarem, is dit wat we hier op de foto zien wat links zit voor je cabine, met dat zwarte roostertje ervoor? Of kijk ik helemaal mis
bleuevil
@valmet6400power Helemaal juist
valmet6400power
@bleuevil

Pittig turbootje dan 😃 maar zit er geen filter tussen dat zwarte rooster en de turbo?
bleuevil
Nee geen filter...
bleuevil
@fiat350 Zat nog eens te denken he,wat jij terugslagklep noemt zou dat niet een soort waste gate zijn? Want wat zou het voor zin hebben om daar een terugslagklep tussen te zetten?
valmet6400power
@bleuevil

Maar stel je doet er stoffig werk mee dan hakselt je turbo alle stof dus ook?
bleuevil
@valmet6400power Hij trekt naar de kant die je ziet,aan de andere kant zit de intercooler met een gaas ervoor die houden de grote delen tegen. stof gaat er gewoon doorheen denk en wordt dan weggezogen door stofafzuiging.
valmet6400power
@bleuevil

Oooh! Okee! Ik wou zeggen als je met 1.9 bar stof je motor inblaast is het niet bevordelijk voor je materiaal! Bedankt voor je uitleg 😄
bleuevil
@valmet6400power Nee dat staat los van de lucht die de motor in gaat! Dit is puur de lucht die door de intercooler word getrokken.
valmet6400power
@bleuevil

Aaahhh ik ben echt dom, je turbo zit bij je gescheurde spruitstuk natuurlijk! Ja precies dat staat los van mekaar 😄 ik snap hem weerr
haasjeRens
Is daar een bom ontploft in de werkplaats??
basia
@haasjeRens

Nee , stormschade of aardbeving denk ik .
GD tuning Garyp
@haasjeRens Tja, dat heb je als je ford rijd....
GD tuning Garyp
😃
bleuevil
fiat350
@bleuevil als de motor koud stationair staat de draaien heb je onderdruk in je inlaatcollector he, hij zou alle stof binnenzuigen die zich die moment voordoet... het is wel degelijk een terugslagklep, met lichte veer weliswaar
fiat350
@haasjeRens veel werk en weinig tijd 😉
bleuevil
@fiat350 aha! klinkt alweer logisch! Dacht als het nou een overdrukventieltje zou zijn had ik daar een zwaardere veer in kunnen zetten.
fiat350
@bleuevil die mogelijkheid heb je!!! maar ik zou dan mss ook direct eens zoeken voor een andere aandrijving, elektrisch of zo, of mss eerst best eens testen hoeveel verlies het werkelijk geeft??
bleuevil
@fiat350 Ja ga het inderdaad eerst testen met een dop er op.
Ik dacht ook aan een pompje om een luchtbed op te blazen of iets dergelijks! Ga morgen me spruitstuk er weer opzetten dan kunnen we weer eens wat proberen!
bleuevil
@fiat350 Hmmz me spruitstuk is alweer gescheurd! Heb wel een dop er op gehad,ging nu rap naar de 2,5 bar. En die terugslagklep gaat al open al je er tegen blaast. Maar eens een zwaardere veer in zetten.
valmet6400power
@bleuevil

Hoppaa dikke pkzz! 2.5 bar scheelt nogal! Is ie weer op de las gescheurd?
bleuevil
@valmet6400power Weet niet of hij sterker is,de inlaat lucht word nu niet meer gekoeld dus dat scheeld weer pk,s.
Ja echt balen net naast de las. Had wel gehoopt dat hij het langer vol zou houden. Nu maar een andere.
valmet6400power
@bleuevil

Dat is ook weer zo ja, hoe wil je het nu oplossen om die lucht gekoeld te krijgen dan?
Wat was je aan het doen dat het spruitstuk nu alweer stuk is?
bleuevil
@valmet6400power Misschien de terugslagklep mer weerstand geven met een zwaardere veer,eerst de turbo op druk en dan de klep open naar de turbine. Reed gewoon een rondje om de kerk!
Heb een een andere gevonden bij de bruyntrac.
valmet6400power
@bleuevil

Ja precies, dan koelt ie evengoed de lucht en krijg jij dikke pks uit je blokkie! Maar dat ie zo snel scheurt dan is het ook een zwakke plek gebleven na het lassen! Maar nu een andere spruitstuk is het ook opgelost denk?
bleuevil
@valmet6400power Das zeker,nieuw kost hij rond de 1200 euro. Heb nu een gebruikte voor 300. Was het wel waard om dat lassen even te proberen.
valmet6400power
@bleuevil

Holy f*ck! Dat is ook pittig diefstal? Dan was het het gokje wel waard 😄
bleuevil
@valmet6400power Das zeker diefstal!!! Heb hem vandaag gehaald,is piekfijn in orde! 😉
stannetje96
@bleuevil iets zelf maken was geen optie? Weet niet of deze het wel kan hebben
bleuevil
@stannetje96 Wat bedoel je?
stannetje96
@bleuevil naja die oude is niet voor niks gescheurt.
Misschien dat zelf een spruitstuk maken van rvs oid sterker is.
Maar zo moet je ook wel weer wat prijzen binnen halen denk 😄
bleuevil
@stannetje96 Dit was een oude wond zeg maar! Hij is toen verder gescheurd toen hij zo warm werd voor waterrem. Heb nu een hele strakke,die moet het wel uithouden.
stannetje96
@bleuevil oooh kijk eens aan! trekkertje weer tip top dus 😄
fiat350
@bleuevil het is idd een flauwe veer he!!! welk spruitstuk scheurt mss??
fiat350
@bleuevil ik heb ook al zitten denken voor een alternatieve aandrijving, maar ik denk dat je al een ferm debiet zal nodig hebben om de turbine op gang te krijgen hoor, daarom zou het mss wel voordeliger lijken om er een krachtig elektrisch schroefje in te plaatsen... ofwel zou je de 'uitlaat' (rode cirkel) moeten kunnen voorzien van een buisje van 30 mm of zo, en deze op je stofafzuiging monteren, want die zuigt ook wel nog een behoorlijk debiet hoor!! ik zou die optie wel eens durven overwegen aangezien ik zelf aluminium kan lassen 😉
bleuevil
@fiat350 Zet er nu een veel straffere veer in die pas open gaat bij 2 bar. kijken hoe dat gaat werken...
fiat350
@bleuevil ok, ik hoor het graag wat de resultaten zijn!!

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford Onderdelen ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!