Foto van een John Deere Fabriek, bezig met poseren.Ooit zal ik van de partij zijn! :Dhttps://www.facebook.com/photo.php?fbid=182643531926455&set=a.152932454897563.1073741828.100005424275441&type=1&the

John Deere Fabriek

3.606 foto's van @StijnTheDeereDriver

Foto van een John Deere Fabriek, bezig met poseren.
Ooit zal ik van de partij zijn! 😃

Reacties

tractorquintentje
Da zal nie beter zen als ne geelse TD 😛
casejxu
Als de muziek daar net zo geweldig is als dat de JD's in mijn omgeving hun werk doen sla ik een rondje over iig 😉
@casejxu ik zit liever in een 6R met opendak dan op een T7 AutoCommand, wat een jank bak!
PS: niet zeuren.
casejxu
@StijnTheDeereDriver ik heb t niet over geluid... dat is minder erg dan kwaliteit en problemen
@casejxu verklaar u dan maar es nader..
casejxu
Auto power bakken die het begeven. Motoren die meerdere keren spontaan op 1 of 2 poten minder gaan lopen of bij normaal licht werk de koppakking op vreten. Veel elektrische problemen... noem maar op. Trekkers worden overigens goed onder houden dus daar ligt t absoluut niet aan.

T word trouwens wel altijd keurig op gelost dus geen kwaad woord over de dealer maar t is elke keer weer wat met die dingen 😞

Ik zeg niet dat andere merken nooit wat hebben en dat zal ik ook nooit zeggen maar alles heeft wel zijn grenzen. Vriend van mij werkt bij JD dealer en die bevestigt deze mankementen.

T gekke is ... ik werk bij een Deutz dealer. En stel (STEL DAT!!) er komt een klant binnen met een kapotte motor. Word dat never geaccepteerd. Een jd rijder zal je niet zo snel horen klagen 😉 alsof t normaal is.
@casejxu en spreken we dan over 6/7/8R?
of andere reeksen? Want van die R's zie ik niks in de garage bij ons en er zijn al een paar 6210R's met +3000 uren op 2 jaar.
jeroen13
Buite de dieseloxidatie filters dan.... kut dinge! (Caterpillar zelfde systeem als john deere )en een 7R zijn ze ook niet zo van te spreken hoorde ik van Fadeur
JD 6430 The Best
@casejxu raar, bij onze landbouwmechanisatie staat nooit eens met erge problemen, bijna altijd gewoon voor onderhoudt beurt etc etc. Met onze eigen JD's is ook nooit wat ernstigs 😉 bij de John Deere's van het loonbedrijf ook niet.
Quote @jeroen13:
hoorde ik
horen doe je veel maar echte feiten kan je niet op tafel leggen.

Ivm de DOC filter:
Bij ons is er tot nu toe nog maar één 7R ingekomen die een probleem had met het filtersysteem, maar als je de actieve reiniging blijft annuleren dan vraag je om problemen.
Sinds toen geven we degelijk de uitleg wat de klant moet doen met de reiniging van het filtersysteem.
herderfan
Onze ervaring is dat de eerst vn de 30 serie behoorlijk wat storingen hadden
Later niet meer.
We hebben nu vier 6r 1 met 2000 en 3 met 1000/1200 uur ng gn probleem gehad.
jeroen13
@StijnTheDeereDriver nee idd kan ik ook niet. maar ze waren ook niet zo te spreken over dat elektronisch stuur ofzo maja weet het fijne er niet van.
ja waarschijnlijk ligt het grootste deel van de problemen (als ze er zijn, ik hoor van mijn nonkel dat ze er bij caterpillar toch zijn) bij de gebruiker
930triplemaaier
John deere heeft ook heel lang niks willen doen aan de geometrie van de hef waar toch wel flink over geklaagd werd
ook zijn bepaalde modificaties niet altijd gedaan of pas gedaan als de boel kapot is
JD3010
@930triplemaaier Wat klopt er dan niet aan de hef?
interRick
@930triplemaaier

dit wordt interessant... hier ook problemen ervaren met hef van 6610 en 6810. een ramp om goed mee te ploegen!
930triplemaaier
@JD3010 jd heeft in verhouding met andere merken een korte topstang waardoor als je je werktuig heft de topstang snel stijl rechtop staat en dat kost dan heel veel hefkracht.
De jd6920 die wij hebben heeft al moeite met een 5schaar ploeg om deze hoog genoeg te heffen om deze te kunnen wentelen. soms moesten we zelfs eerst op de rem trappen om de ploeg hoog genoeg te kunnen heffen om te kunnen wentelen
930triplemaaier
@interRick heb ook al gehoord dat bollenboeren weer van jd afgestapt zijn vanwege de hef omdat de positieregeling van de hef heel grof is
interRick
@930triplemaaier dat is mij niet bekend.

bij mn oom zn 6810 hadden problemen met een wentelploeg dat wanneer je rechtsom ploegde de ploeg heel anders liep dan wanneer je linksom ploegde.

wij hadden achter onze ts110 hadden we met eenzelfde ploeg geen problemen. gewisseld van ploeg en met nh geen probleem en met jd wel
interRick
@930triplemaaier

jaren later bij de buurman zn 6610 hetzelfde probleem, dealer had geen oplossing.

nu met aerts 5schaar achter een 6820 geen problemen.
930triplemaaier
@interRickdan moet je eens kijken of de as waar de hefarmen aan zitten getordeerd is. Dat hebben wij ook al 2 gehad. Daarom moet je eerst de achterbanden op gelijke spanning zetten en dan controleren of de afstand van de vanghaken tot de grond aan bijde zijden gelijk is. Als je controleerd of de lengte van de draadspindels tussen trekarm en hefarm gelijk is ga je de mist in als de as tussen de hefarmen getordeerd is
interRick
@930triplemaaier

ok goeie tip. de 6810 gaf al problemen vanaf dat ie nieuw was. beide trekkers wordt niet meer mee geploegd.
JD 6430 The Best
Topstang in het bovenste gat is ook wel handig 😉
930triplemaaier
@JD 6430 The Best niet ideaal voor je trekkrachtregeling
de topstang moet tijdens het ploegen zo staan dat als je de lijn van de topstang door trekt dan moet de denkbeeldige lijn ongeveer bij de vooras de grond raken.
hoe vlakker de topstang hoe onregelmatiger de ploegdiepte
JD3010
@930triplemaaier Bij lange ploegen, zeg maar 4 en meer scharen, heb je tijdens het ploegen geen topstang meer nodig. De stand is dan ook niet meer zo belangrijk als je zegt.
930triplemaaier
@JD3010 nog nooit op de klei geploegd zeker en bij jou in de buurt kom je dan geen cm meer vooruit. dan ben je juist de topstang heel hard nodig om vooruit te komen. dan kun je namelijk wel tot 2/3 ton extra aan gewicht op de achteras zetten. Je moet dat dan natuurlijk wel compenseren met 2/3 ton in de fronthef.
veel mensen maken de fout om het wiel als een loopwiel te zien maar het is eigelijk een hulpwiel. Waarom zou je de ploeg tijdens het ploegen niet zoveel mogelijk in de trekker kunnen laten hangen? Het is allemaal gratis gewicht op de achteras en het levert veel trekkracht op
930triplemaaier
@JD3010 en bij gade ploeg die wij hebben kunnen we niet wentelen als de topstang aan de trekkerzijde in het bovenste gat zit
JD3010
@930triplemaaier Het is hier alleen maar zware klei, dus ervaring genoeg lijkt me. Wel een 3-schaar.
930triplemaaier
@JD3010 bij een 5 schaar zit de topstang er ook nog gewoon tussen want zonder topstang til je maar de halve ploeg op tijden het ploegen en met topstang de hele ploeg en dat scheelt je heel veel gewicht op de achteras
RobinBos
Jd6810 en rabe 5 schaar met vorenpakker, geen enkel probleem! 6506 met een 4 schaar rabe en vorenpakker, ook geen enkel probleem. JD6210R met 7 schaar wentel volledig gedragen, je raad het al, ook geen enkel probleem.

Ik ben overigens nog steeds van mening dat een ploeg op zichzelf moet lopen. en je bent de eerste die ik hoor over de diepteregeling-positie regeling.
930triplemaaier
@RobinBos hoe bedoel je dat een ploeg op zichzelf moet lopen?
is die rabe ook hydraulisch in breedte verstelbaar?
RobinBos
@930triplemaaier zonder topstang die drukt of trekt aan je trekker, alleen de hefarmen die de diepte van de eerste scharen regelen, en het wiel dat de achterkant voor zn rekening neemt.
yup, allemaal vario ploegen.
hobbyboer
Quote @RobinBos:
Ik ben overigens nog steeds van mening dat een ploeg op zichzelf moet lopen

Dat kan, maar zoals @930triplemaaier al zegt, mis je dan echt heel veel (gratis) gewicht en dus grip. Als je dat niet nodig hebt is dat prima natuurlijk, maar als er dan wel veel frontgewicht aan hangt is je gewichtsverdeling ook niet echt ideaal en trek je veel meer met de voorwielen. Ik ken een 6820 waar ze de koppelingsplaten van de voorwielaandrijving in 3 jaar helemaal weg gesleten hebben op deze manier.
930triplemaaier
@hobbyboer precies
lemken levert daarom al een paar jaar een hydraulische topstang die druk geregeld is
RobinBos
@hobbyboer tsja daar wordt een trekker inderdaad niet beter van. maar met een 4 of 5 schaar moet het lukken denk ik, hier in ieder geval wel. met een 7 schaar is het een ander verhaal.
RobinBos
@930triplemaaier wat doet dat ding dan? de achterwielen op de grond trekken? maar moet er voor dan niet nog meer gewicht in dan dat er al in hing?
930triplemaaier
Bij kverneland zeggen ze dat het sleufgat is voor in heuvelachtige gebieden
930triplemaaier
@RobinBos het is een hulpwiel geen loopwiel
en bij erf hebben ze daarom niet voor niks 2500kg in de fronthef hangen en dat vinden ze nog aan de krappe kant bij de 5 schaar
er zijn er die zeggen wat de ploeg weegt mag je ook in de fronthef hangen....
hobbyboer
Quote @RobinBos:
wat doet dat ding dan? de achterwielen op de grond trekken?

In deze reportage op boerderij.nl wordt het netjes uitgelegd: boerderij.nl/Home/Foto-Video/…
(weliswaar niet met een Lemken maar met een of ander vaag b-merk 😉 , maar dat maakt voor het verhaal niet uit)
930triplemaaier
@hobbyboer pottinger is echt geen b merk hoor
hobbyboer
@930triplemaaier Er staat ook een 😉 achter.

Ik zei ook het tegen Robin.( Robin -> Greve -> Pottinger.)
hobbyboer
Al moet ik wel een beetje voorzichtig doen hier op het www merk ik, je wordt zomaar verkeerd begrepen en straks krijg ik geen koffie met gebak meer als ik bij Greve langs kom 😄
JD3010
Quote @hobbyboer:
en straks krijg ik geen koffie met gebak meer als ik bij Greve langs kom
He, dat heb ik daar nog nooit gehad. 😞
hobbyboer
Quote @JD3010:
He, dat heb ik daar nog nooit gehad.

Niet :?
Nu begin ik me wel zorgen te maken, zou ik die laatste % korting op een nieuwe trekker niet gekregen hebben? Nouja het gebak is iig wel binnen 😄
JD3010
@hobbyboer Nee, maar ik ben er ook nog maar heel weinig geweest, dus mijn eigen gebak ook nog niet betaald. 😃
Deze maand hebben ze daar nog een feestje, misschien is er dan nog wat te halen. 😉
selten
Quote @RobinBos:
wat doet dat ding dan? de achterwielen op de grond trekken? maar moet er voor dan niet nog meer gewicht in dan dat er al in hing?

Met meer gewicht erin krijg je tenminste PK's op de grond. Ploeg moet zonder wiel kunnen werken. Bij een 3 schaar zonder wiel in sleufgat ploegt hij het mooiste vind ik.
RobinBos
@930triplemaaier dat was ook een beetje onze conclusie ja, wij hadden 900kilo met een 5 schaar, genoeg om hem te beuren maar als je dat overdracht systeem van die ploeg wou gebruiken moest er veel meer in.
Als de ploeg niet op het wiel hoeft te lopen, dan moet de hef de diepte van de laatste scharen regelen?
RobinBos
@JD3010 daar is zeker wat te halen 😉
930triplemaaier
@RobinBos de diepte regel je dan met de lengte van de topstang
JD3010
@930triplemaaier Jij misschien wel, maar dat hoort niet. De ploeg gaat dan erg onrustig lopen, maar je krijgt wel meer druk op je trekker. Dat zal je bedoeling ook wel zijn.
930triplemaaier
@JD3010 juist niet want dan werkt je trekkrachtregeling beter
als dat zo is staat de topstang te vlak
JD3010
@930triplemaaier Daarom gaat die juist onrustig lopen. Daarom ploeg ik ook op een vaste diepte.
RobinBos
Ik geloof er eigenlijk niet in dat je hefinrichting de diepte van je 5e schaar kan regelen.

trekkracht regeling zit bij een jd altijd aan de onderste trekstangen, die as buigt niet meer of minder als je er geen topstang aan hebt, althans niet in de lengterichting.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere Fabriek ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!