John Deere Veldspuit
3.606 foto's van @StijnTheDeereDriver
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de John Deere Veldspuit ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Een 732i die in verbinden staat met een JD 7430 Premium die op SF1 signaal goed werk aflevert.
De klant is zeer tevreden over de automatische sectie afsluiting.
De volgende stap is een ATU.
Laatste
Reacties
Zou die fabriek in Horst wel eens van binnen willen zien, lijkt me erg mooi om te zien hoe het er aan toe gaat in een JD fabriek. Vooral in een Nederlandse met al die regeltjes en wetten.
Daar hebben ze geen automatische assemblagelijn toch? Die spuiten worden volgensmij ook gewoon net als bij Agrifac op krikjes gebouwd, maar zeker weet ik het niet.
Kijk! Mooi! Je mag daar tuurlijk ook geen foto's maken zeker?
Zou wel mooi zijn! Te mooi om waar te zijn bij JD!
Dan ga je toch gezellig met hem mee.
Welkom in Horst a/d Maas....
Enne, het is maar een gewone fabriek, met wat links en rechts technische snufjes...
Maar is zeker de moeite om te gaan kijken daar...
Na 24 feb kan ik je dit allemaal vertellen, want dan ga ik op bezoek in Horst.
Dan ga je toch gezellig met hem mee.
Das een goeie. Zal alleen niet zo makkelijk zijn alst lijkt denk.
Vind deze spuiten spuuglelijk, zal wel aan mij liggen....
Op wielen dus.
Er werkt wel zo een 225 man, ik weet niet of je dat nog kan aanzien als een "gewoon fabriek".
't Lijkt wel alsof je over een wafelfabriek praat.
Maja de fierheid zit niet meer in de jeugd he.
Zonde!
Enne, het is maar een gewone fabriek, met wat links en rechts technische snufjes...
Er werkt wel zo een 225 man, ik weet niet of je dat nog kan aanzien als een "gewoon fabriek".
't Lijkt wel alsof je over een wafelfabriek praat.
Maja de fierheid zit niet meer in de jeugd he.
Zonde!
225, das heel wat! Zou je niet meteen denken wand zo ontzettend groot is het nou oo kweer niet volgensmij, maar als je het weer goed bekijkt... Kantoor zit heel wat man denk zoals ontwerpers/tekenaars, administratie en ga maar door, en dan nog in de fabriekshallen de mensen die het echte werk doen in de fabriek. Dan kom je al snel uit op zo'n aantal. De afzetmarkt is ook best groot voor die spuiten volgensmij. Ik weet niet welke spuiten er allemaal in de fabriek in de USA worden gebouwd, of daar enkel de Amerikaanse zelfrijders en echt Amerikaanse type spuiten of ook zo'n Europese modellen als hier rond rijden/uit de fabriek komen en of er nog een fabriek meer is als enkel die 2 maar als deze in Horst de hele wereld van enkele modellen spuiten moet voorzien hebben ze wel zoveel man nodig.
Ik weet niet hoeveel spuiten er per dag van de band rollen? Hoeveel getrokken, gedragen? en zelfrijders?
Worden er eigenlijk nog gedragen spuiten zoals er van Gebr. Douven best veel zijn geproduceerd door JD? en in Horst?
Heb ze volgensmij wel eens op de JD site, in folders of op een kalender? voorbij zien komen op foto's maar dat waren meer voor tuintrekkers volgensmij, weet niet of die ook daar vandaan komen?
Vind deze spuiten spuuglelijk, zal wel aan mij liggen....
Echte pareltjes zijn deze ook niet in mijn ogen. De R962i? vindt ik daarin tegen wel een prachtige spuit. Ook mooi strak afgewerkt!
De EU zelfrijder? Die is hoognodig aan een update toe, kwa uiterlijk! Aangezien de grote 6R al 2 jaar rond rijdt, en de motorkap van de 60 of 7030 serie is. Verder is het wel een mooie spuit.
Die zelfrijder van John Deere is een pareltje ja, jammer dat ze er zo'n krap hok op gezet hebben van een 5R. Hoop dat ze in de update er niet alleen een andere neus op zetten maar ook een hok van de 6R.
Deze spuit rijd voor geen meter op de weg, komt als een natte dweil achter je aan doordat de bomen zo schuin omhoog staan en omdat de tank zo'n rare vorm heeft wordt hij veel te hoog. Doe mij maar gewoon een vierkante Dubex of Agrifac, ziet er misschien wat oubollig uit maar werken perfect, zal met deze ook wel zo zijn, maar dit is niks voor mij.
Voordeel van die bomen zo is dat ze aan de achterkant niet uitzwenken, vind ik een erg groot nadeel van andere spuiten.
Rij wel eens achter 1 aan van een boer uit de buurt en hij zwabbert alle kanten op met hoge wielen op 1.50 spoor en die zware bomen zo hoog in de lucht.
Die zelfrijder van John Deere is een pareltje ja, jammer dat ze er zo'n krap hok op gezet hebben van een 5R. Hoop dat ze in de update er niet alleen een andere neus op zetten maar ook een hok van de 6R.
6R cabine zal wel te breed worden denk.
Tis nu al heel krap om in de cabine te stappen heb ik ervaren op de Customer Days, 2 september 2011 in Osnabrück.
Jammer maar helaas, dan hoeft er ook geen 6R neus voor. Die past niet bij zo'n klein hokkie vind ik.
De 900 spuit is overigens al een stukje langer als de 800, die liggen ook als een blok op de weg
Die van ons zwenkt niet uit, is een dubex van 27 meter. Hoe groot is de tank van jd als je 33 meter bomen neemt en op smalle banden?
bomen zijn in drie delen op te klappen, die van dubex in 4 volgens mij?
HUH?! Hoe moet er geld bij?
bomen zijn in drie delen op te klappen, die van dubex in 4 volgens mij?
Oké 6200 liter is de moeite.
Onze Dubex is in 3 delen, dat is 27 meter.
Iedere spuit is anders dit kan je niet op een band maken, dus er kan niet 100% efficiënt gewerkt worden wat logisch is.
Meer zal ik je hier over vertellen na 2 weken, dan heb ik alles gezien met men eigen ogen.
Alles is mooi ingedeeld in secties waar ze alles assembleren, de zelfrijder wordt in een hal apart gemaakt 1 per 1.
De getrokken spuiten staat op een beweegbaar chassis, dat door de werknemers als hun handelingen klaar zijn door geschoven kan worden naar het volgende montage station.
De assembly line bestaat uit 3 lijnen:
Lijn 1: begin met leeg ijzeren chassis tot en met tank + bomen + hydrauliek + elektriciteit erop.
Lijn 2: testen van alle functies elektrisch/hydraulisch
lijn 3: echt testen op spuiten.