Valtra XN
764 foto's van @Valtra-Fordpower
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Valtra XN ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Meer info hier!
Laatste
Reacties
Blijft een leuk concept, die X-types
Nou euhm, wat moet ik daar op zeggen?
Vind de eerste series T niet super mooi
En dat beetje verschil, dat er is met de 2 en 3, doet t m Maar dat is een kwestie van persoonlijke smaak Vind de 6000/50 en 8000/50-series het mooist
-voorlader
+(Tjalma) achterlader (inclusief bosbouwdak)
Lijkt mij ideaal voor veel werkzaamheden.
Hoe zou het gaan met de toespoor als de trekker in hondengang rijdt?
Lijkt mij zo dat dat niet meer klopt of hebben ze daar een slim truckje voor?
Dat zal wel iets gaan afwijken, maar dat zal op het land geen probleem zijn.
Ja idd op het land bij een akkerbouwer kan dat allemaal wel, maar op het weiland van een veeboer komt dat toch even ietsje precieser....
Bij deze valmet gaat precies hetzelfde gebeuren ben ik bang, wel in mindere mate dan.
Die Valtra zal beter kloppen.
Met xeobibs eronder verdwijnt dat toespoorprobleempje toch als sneeuw voor de zon?
Nu maak je me nieuwsgierig, wat heeft hij gedaan dan?
Ik zit me gewoon af tevragen of het idd een probleempje is of een probleem of slechts een kleine imperfectie
Goede banden gaan dat niet oplossen. Hoe breder en zachter de band, hoe belangrijker een goede sporing wordt.
Die stuurarmen staan evenwijdig recht naar voor. Als je deze denkbeeldig doortrekt, moeten deze bij het trekoog bij elkaar komen en dat doen ze dus niet. Die stuurarmen hebben we losgemaakt en naar binnen gezet. De stuurarm die er tussen zit ingekort en nu gaat het veel beter. Op het erf trok die eerst bijna de klinkers eruit.
Als ik het goed begrijp is jou amac beter (veel beter), maar nog niet helemaal perfect, denk ik, want dan zou je ook nog rekening moeten houden met de hoek waarin de trekker voor de rooier staat.
Trouwens, de andere rooiers waar ik wel eens mee rij zijn ook allemaal 'zwarte strepen trekkers'.
Best wel zonde van die dure banden eigenlijk, helemaal bij de nieuwste: een Simon wortelrooier, die heeft al geen stuurstang meer ivm de spoorbreedteverstelling en dus 2 aparte stuurcilinders links en rechts met potmetertjes e.d.
Dus daar had zo een potmetertje boven de trekhaak bijgekunt met een beetje slimmere software en dan had die perfect kunnen sturen, lijkt mij.
Perfekt zul je het ook nooit krijgen, want als die in hondegang rijdt, klopt het niet meer. We hebben dit toen bij Amac aangehaald, maar die hadden hier dus ook nooit aangedacht. Eerst begrepen ze het ook niet.
Ik denk dat er ook maar weinig weten hoe dit zit. Zoals bijv. je wortelrooier. Voor de fabrikant is het veel belangrijker dat de wortels in de kist komen, die gaan zich echt niet druk maken over de wielbesturing. Toen ik mijn trekker langer gemaakt hebt voor de spuit, klopte de besturing ook helemaal niet meer. Toen ik die op 2m. spoorbreedte zetten, was het wel weer goed.
Klopt ja, daar had ik nog niet eerder over nagedacht.
(Begon daarna ook gelijk over mijn eigen trekker te twijfelen, maar bedacht al vrij snel dat als je de spoorbreedte wijzigd met de velgen dat je de draaipunten dan niet verschuift en er dus ook niks verandert.)
Dikke nieuwe valtra kopen?