Fendt 102 S
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 102 S ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
tractorfan.nl/topic/56672/
De fendt moet bij stationair toeren tal zeer hard werkr om deze gewoon omhoog te houden
Ook zie ik het hydro olie peil steeds zakken
Ook is de ploeg binne 10 telle weer onder als ik de motor afschakel
De pers leiding wordt onder het rijden zeer warm
Maar hoe zou de hydro olie in de versnellings bak moeten komen de cilinder zit toch,in het diff/achterbrug?
maar zou de versnellingsbak en achter brug dan een samen een olie compartiment zijn?
Heb je een olietank boven/naast de motor? Deze is voor hef en hydrauliek. Onder de hef zit de versnellingsbak met de versnellingen en differentieel, hierin zit 80w90 olie, in de hydrauliektank 10w40. Bij een lekke hefcilinder gaan deze mengen in de versnellingsbak. Op een gegeven moment zit de versnellingsbak zo vol dat het er langs de pook uitgeperst wordt. Heb je olie gepeild? Hoe vol zit hij en hoe ziet de olie er uit?
De olie tank zit tussen de motor en koppeling
Begin steeds meer het vermoeden te krijgen dat het probleem tog niet bij het lekken van de hefcilinder zit
waarom dat de trekker nu zo hard moet werken om de ploeg omhoog te houden en waarom de pers leiding(dus ook de olie) zo warm moet worden snap ik niet of heb jij nog een idee?
Want wanneer ik bijvoorbeeld bij een verreiker of heftruck een zware last optil en deze vervolgens in de lucht stil hou moet deze toch ook niet contstant olie toevoeren naar de hefcilinder?
1 De hefcilinder is tog versleten
2 De stuurschuif/overdruk ventiel heeft problemen
3 Het hoort zo bij een fendt uit de jaren 70 met zoon zware last
ik zou de versnellingbak/achterbrug toch maar verversen
dit is bijna de enige plek war de olie gebleven kan zijn ,en de versnellingsbak heeft een pesthekel aan te dunne olie de singromeshringen hebben voor de optimale werking toch echt dikke olie nodig
het zou maar zo kunnen dat er ooit al iets te weinig in zat zodat er best wat liters bij gekomen kunnen zijn zonder erg boven pijl te komen maar wel flink verdunning
en dat de olie warm word klopt wel omdat de pomp telkens bij moet pompen om hem op hoogte te houden
Als de ventielen slecht zouden zijn zijn we verder van huis
is dat hetzelfde als wat jij zegt?