Foto van een Deutz-Fahr Agrotron 6160 TTV, druk bezig met Poseren. 2x. .. een afgeleverd in mei andere nu klaar maken voor aflevering

Deutz-Fahr Agrotron 6160 TTV

casejxu
Foto van een Deutz-Fahr Agrotron 6160 TTV, druk bezig met Poseren. 2x. .. een afgeleverd in mei andere nu klaar maken voor aflevering

Reacties

Deutpowerxxl
Ziet er strak uit. alleen dat nieuwe logo van deutz vind ik afschuwlijk
deutz dx 470
@Deutpowerxxl k moest er ook even aan wennen maar vind het er nu wel goed uitzien... 😮
RobDeutz104
Ahhhhhh de kortere 6 cilinder TTV!
casejxu
@RobDeutz104 zijn ze lief he
RobDeutz104
@casejxu
Eigenlijk hadden ze het al veel eerder moeten doen! gewoon de 610 met het oude koppelingshuis moeten gebruiken, dan had je ook al een kortere gehad, en dan de 620 met een passtuk ertussen, dan had je tenminste echt verschil er tussen gehad.
tombo13
@Deutpowerxxl het oude logo was idd mooier
RobDeutz104
@tombo13
Maar dat mocht niet meer
international956
Zijn idd korte maar wel hoge trekkers, wij hebben nu sinds een maand ook een 6160 maar bevalt super!
casejxu
@international956 heb meer vertrouwen is deze als M6. . Serie
Deutpowerxxl
@RobDeutz104 waarom niet dab?
international956
@casejxu geen idee, wij hebben gewoon de schakelbak.
casejxu
@international956 nog mooier... bakken zijn in mijn beleving oer degelijk
RobDeutz104
@Deutpowerxxl
Omdat het oude embleem van Deutz motorenfabriek is, en niet van SDF
Deutpowerxxl
@RobDeutz104 ik begrijpt het
zandvliet-120
@RobDeutz104 maar new holland mag ook het oude fiat logo gebruiken
mdoornekamp
@RobDeutz104 Hoe zit het nu eigenlijk met de wielbasis van deze ttv modellen. In de folder staat 264 cm en op de Deutz site staat 246 wielbasis.

De gewone geschakelde 6160 heeft wel een grote wielbasis. Een vriend van mij wil er misschien een kopen maar wil absoluut geen compacte versie. Dan moet het een ttv 180 worden. De dealer weet het ook niet.
casejxu
@mdoornekamp de 6180 ttv heeft de lange wielbasis... lijkt mij erg logisch. maar weet niet 100%. t verschil wat jij noemt lijkt mij t verschil tussen de 6 en 4 cilinder
mdoornekamp
@casejxu in het begin van deze reacties hebben ze het over een korte 6 cilinder
casejxu
@mdoornekamp ah zo... Ja maar dacht dat de 180 en 190 wel lang waren 😉
RobDeutz104
De 6160 TTv is inderdaad de korte versie van de 6 cilinder met de ZF eccomm 1.5, en heeft een wielbasis van 2648mm, en de 6180 TTV heeft een wielbasis van 2768mm
casejxu
@RobDeutz104 180 en 190 zijn ook of standaard of optioneel leverbaar met 10 gaats vooras
RobDeutz104
@casejxu
Volgens mij alleen de 6190 standaard
RobDeutz104
@casejxu
6180 zelfde wielbasis als de TTV 620
casejxu
@RobDeutz104 okee... Ja heb toen met 6190 gereden en die had idd 10 gaten
RobDeutz104
@casejxu
Zwaardere vooras he
casejxu
@RobDeutz104 mag ook wel... voor zo.n beest 😃 .... vergeleken is de ttv630 echt waardeloos
RobDeutz104
@casejxu
^30 is eigenlijk zo'n tussending he, achterbug eigenlijk te licht
casejxu
@RobDeutz104 6190 ook noet gaan opvoeren hoor... kan ook niet.

hebben 630 rijden met 230 PK en t hydrauliek afgesteld op 260 bar. doet nu helemaal niks anders meer dan storing geven
RobDeutz104
@casejxu
Ja, ben ook niet weg van de 630, vooral niet in de poweruitvoering, te hoog motortoerental op de weg
casejxu
@RobDeutz104 enigste is t stoere uiterlijk en t zware geluid uit de pijp als je gas geef....
RobDeutz104
@casejxu
Dat heb je goed!
casejxu
@RobDeutz104 verder houd ik t t liefst bij een ttv 620
RobDeutz104
@casejxu
Ben wel wijs met onze TTV 420
casejxu
@RobDeutz104 maar ik houd van 6 cilinder t jes
RobDeutz104
@casejxu
Ik ook, maar sinds de softwarewijziging, ben ik verliefd op de TTV 4!
casejxu
@RobDeutz104 rijden sinsdien voortreffelijk vooral de 430!!
RobDeutz104
@casejxu
Daarom! vind ze lekkerder rijden als de TTV6
casejxu
@RobDeutz104 vind 6 ff stabieler... Vooral met transport
RobDeutz104
@casejxu
Ik bedoel alleen het rijden softwaretechnisch
casejxu
@RobDeutz104 dat wel... al kan ik weinig verschil merken naar dat is waarschijnlijk net wat je er mee doe
mdoornekamp
@RobDeutz104 sorry voor late reactie. Maar jij had het over de zf eccom 1.5 . Heeft de 6180 een zwaardere versie dan?
RobDeutz104
@mdoornekamp
Nee, die heeft dezelfde 1.5, alleen heeft de 6180 een langere wielbasis
mdoornekamp
@RobDeutz104 ok, een vriend van mij twijfelt nog tussen 6160 en 6180. Prijsverschil is niet zo groot dacht ik. Verschil in vermogen is ook maar 12 pk. Ik vind persoonlijk de 8 gaats kleine steek voorop wel wat licht. Dat zie je bij andere merken niet vaak in deze pk klasse
RobDeutz104
@mdoornekamp
de 6160 en de 6180 hebben wel dezelfde maat steek voorop, de 6190 heeft een grotere steek
mdoornekamp
@RobDeutz104 kan er ook 42 inch achterop of is dat erg krap. Wij zitten hier op klei en het is niet altijd droog
RobDeutz104
@mdoornekamp
Volgens mij past dat zo
casejxu
42 inch past
RobDeutz104
@casejxu
650 dan he
mdoornekamp
@casejxu dan heb ik 1 cm ruimte of 5. Een beetje ruimte is hier wel nodig op de klei. Probleem is een beetje dat Deutz af fabriek die 42 inch niet levert op de 6180. Dan moet de dealer de banden weer omruilen bij een bandenboer en dan wordt het wel extra duur.
casejxu
@RobDeutz104 de linker staat daar ook op volgens mij
casejxu
@mdoornekamp en anders 20.8 r 38 is ook een hogere band
RobDeutz104
@mdoornekamp
Dealer moet niet zo moeilijk doen
casejxu
@RobDeutz104 vind ik ook idd.... trekker is ook zonder schoenen te bestellen bij de fabriek
RobDeutz104
@casejxu Dealer wil toch een trekker verkopen, dan kan die ook wel wat met banden doen
casejxu
@RobDeutz104 wij doen dat wel iig
mdoornekamp
@RobDeutz104 dealer doet niet moeilijk maar wil wel veel geld zien. Zelfde probleem heeft een collega waar ik altijd op sleepslang zit. Hij wil een JD 6175R voor mij kopen op 900 + 710 banden. Maar dat kan niet af fabriek. Daardoor wordt het banden verhaal extra duur.
casejxu
@mdoornekamp zelf banden regelen. kan veel geld schelen
+1
RobDeutz104
@mdoornekamp Onze dealer weet daar wel raad mee
mdoornekamp
@casejxu klopt, wij gaan nu misschien ook zelf de banden kopen. Dan komen er tenminste ook goeie velgen in. Dealers leveren vaak te smalle velgen. En slecht in de lak
casejxu
@mdoornekamp laat ze in debiele agrotron kleur spuiten staat mooier en makkelijker te reinigen
casejxu
Eeeh de oude ipv debiele
ljdekker
Zit er nog meer verschil tussen 6180 en 6190 dan alleen de zware vooras voor de 6190? Banden is inderdaad een duur verhaal ben ook blij dat wij voor de grote banden hebben gekozen. Meerprijs af fabriek is lang niet zoveel als achteraf monteren.
Hurli356
Quote @casejxu:
laat ze in oude agrotron kleur spuiten staat mooier en makkelijker te reinigen
Vind juist de nieuwe kleur veel mooier 😄
ljdekker
De nieuwe kleurstelling staat wel beter. Dat oude grijs doet wat goedkoop aan. Verder zijn het mooie trekkers om te zien en om mee te werken.
casejxu
@PieterA links op 42 inch
+1
PieterA
@casejxu Ik heb natuurlijk naar de smalle wielen gekeken, maar op 1,53 m een 320/105r50 gaat niet passen hoor. En die is maar een paar cm groter als 650/65r42
casejxu
@PieterA dat is idd wel eens lastig met 1,5m. Das wel een voordeel van 1,8m
+1
PieterA
@casejxu Ja, dat klopt, bij 3,20 m heb je helemaal geen last van spatborden of dieseltanken🤣
+1
casejxu
@PieterA haha maar dan kom je weer amdere dingen tegen

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr Agrotron 6160 TTV ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!