Foto van een R.M.H. VR 8, bezig met poseren bij Van Engelen in Nunspeet. Mega mengwagen :D. Foto is geplaatst door danny_ford op 17-08-2014 om 10:27:32, met 28 reacties.

R.M.H. VR 18

danny_ford
Foto van een R.M.H. VR 8, bezig met poseren bij Van Engelen in Nunspeet. Mega mengwagen 😃

Reacties

case-inter
M'n kruiwagen gaat zelfs meer in
Valtra-Fordpower
Dikke 1 vijzel 8kuuber 😃
@Valtra-Fordpower Mooi tönneken.
Alweer een RMH verkocht via jullie?
Valtra-Fordpower
@HeersinkVoedertechniek
Ja klopt! een 30kuuber 2vijzel getrokken aan een klant, en onlangs ook de 3de zelfrijder afgeleverd, een Platinum 19!
rmhmixers.nl/nieuwe-platinum-19-afgeleverd-noord-h…

De 3de Zelfrijder in het loonwerk van NoordHolland Noord.
@Valtra-Fordpower Die laatste bedoelde ik ja. Indrukwekkend!
Valtra-Fordpower
@HeersinkVoedertechniek

Zeker, nu nog niet echt werk voor, maar dat verwachten ze wel in deze winter straks! De huidige zelfrijders zitten eigenlijk nagenoeg vol, dus als er meer klanten komen moet de nieuwe wagen dat gaan opvangen! Ook heeft meegespeeld dat stilstand met deze wagen kan worden voorkomen.
@Valtra-Fordpower Een machine achter de hand is altijd ideaal! Maar een RMH gaat toch nooit kapot? 😉
Je zit altijd op een punt van een 'extra' machine. teveel werk voor 1, te weinig voor 2, dat moet toch groeien.
Valtra-Fordpower
@HeersinkVoedertechniek Er komen mondjes maat steeds meer klanten. Met name in de kop komt er ook nog redelijk transport bij helaas... Dus meer klanten geeft ook meer/minder transport. Afhankelijk waar de nieuwe klant zit.

Ze zijn er al een jaartje mee bezig geweest, maar deze winter moet ie echt ingezet worden.

Maar inderdaad, ze gaan bijna niet stuk..... 😄
@Valtra-Fordpower Transport is altijd het probleem. Kost enorm veel tijd en geld. En brengt wel uren aan, maar geen omzet. Na een paar jaar heb je vreselijk veel uren gedraaid, machine moet weg, en te weinig omzet gemaakt om machine te vervangen. Dat is reden nr 1 van veel (ex) collega's om er weer mee te stoppen. één keer veel transport is geen probleem, maar elke dag is een 'sluipmoordenaar' voor je bedrijf.
Maarja, je moet soms een tijdje geld erbij doen, in de hoop dat er meer klanten op de route erbij komen.
Valtra-Fordpower
@HeersinkVoedertechniek Dat gebeurt nu gelukkig wel steeds meer.. Ze moeten steeds vaker erven opdraaien op 1 weg, hopen dat die trend zich doorzet.

Wat ook nog met regelmaat gebeurt is dat ze tijdelijk moeten voeren bij ziekte of vakantie.(de klant dan)
@Valtra-Fordpower idd, zo werkt dat. En tijdens een vakantie- of zietkteadres moet je je visitekaartje afleveren. dan kunnen ze zien hoe het werkt, wat het kost en hoe snel het gaat.
Valtra-Fordpower
@HeersinkVoedertechniek En hopen dat de voer(meng)wagen te klein word, en daarvan afscheid genomen word, en vervolgens de loonwerker mag blijven komen.
@Valtra-Fordpower dat is ook een erg belangrijk puntje idd
fendt favorit 4s
Kennis ook bvl met snijraam bijna
uur bezig met voeren vooral gras duurt lang
casejxu
@Valtra-Fordpower klant van ons voerde ook wel eens voor nhn als die van hun stuk was.... die wagen beviel de klanten wel beter met betrekking tot structuur behoud
fendt favorit 4s
Welke RMH of Trioliet?
Valtra-Fordpower
@casejxu Komt die Storti Dobermann bij jullie vandaan?
casejxu
@Valtra-Fordpower jup 😉 alle 2... rijd er een aan de langereis en een bij Schagen. ..Ook een in de beets. . Alle 3 bij een veehouder
casejxu
Alle 3 in Noord hollans bedoelde ik dus 😛
Valtra-Fordpower
@casejxu Ze hebben beide hetzelfde concept, dus structuur is de kunst van het mengen denk ik dan.
fendt favorit 4s
Stautmann heeft ook een snijmes
aan zelfrijder evenals triotrac
@fendt favorit 4s Tussen die 2 zit nog wel iets verschil...
Valtra-Fordpower
@fendt favorit 4s De zelfrijder Strautmann die ik heb zien rijden van een loonwerker had gewoon een frees.
@Valtra-Fordpower @casejxu tussen een frees en een frees zit ook nog wel verschil. aantal mesjes, lengte van de messen, diameter frees, toerental frees. Vroeger hadden ze allemaal kleine diameter, veel mesjes en hoge toerentallen, structuurbehoud was geen issue. toen dat belangrijker werd, kwamen er meer verschillen, nadeel van al die aanpassingen is dat het steeds meer vermogen gaat vragen, een beetje freesmengert gaat al dik door de 200pk heen.
Valtra-Fordpower
@HeersinkVoedertechniek Klopt, en die 200pk hebben ze hard nodig om tijdens het frezen ook nog een beetje te mengen.

Je hebt natuurlijk ook nog de nodige verliezen omdat alles op oliedruk gebeurd.
fendt favorit 4s
Bvl heeft ook zo'n structuur frees??

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de R.M.H. VR 18 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!