THM Accessoires
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de THM Accessoires ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Is denk ik nog wel ouder....
Hier ??
landwirt.com/ez/index.php/…
De Mengele pickups waren alleen te licht voor loonwerk, de assen braken stomp af door vermoeiing als je er een loonwerkerstrekker voor zette.
De opraapsnijwagen is met de huidige dieselprijzen opeens internationaal weer onder de aandacht in van allerlei landen waar men decennia lang alles hakselde (verenigd koninkrijk, scandinavie, oosteuropa) Daarom heeft Lely de Mengele lijn overgenomen en is Kverneland terug in de markt met de voormalige Veenhuis wagens.
Heb je toevallig een foto van een originele Rapide rotor ?
De loonwerker kocht gelijk in 1984 een van de eerste Taarups met een Ursus 1204 ervoor, en was gelijk de grootste loonwerker van de buurt. De andere loonwerkers met Steyr 8100 of Renault 981 met een Bergmann of Landsberg kettinginvoer hadden het nakijken, de bek viel hen open over de capaciteit.
...Echter begin jaren 90 hadden wij een Kemper met een kleine snijwals en DAARACHTER een kettinginvoer die het gewas op een meter hoogte in de bak loste. Zij aan zij kon onze 4712 met de Kemper (opgedraaid richting 55-60pk) NET iets sneller dan de 120pk Ursus met de 1030... (het aantal messen was dan wel niet vergelijkbaar, maar toch was het een schok dat je maar zo zon Taarup bijhield
Rechts is origineel shuitemaker. De rechte meenemers zijn natuurlijk het domste wat je maar kan bedenken. Afstrijken kost zoveel vermogen dan. Echter hoor ik ook dat het gras minder naar buiten wordt gedrukt tijdens het snijden, dus snijdt het mest over de gehele lengte, op zich leuk en aardig, maar al wordt het gras tussen een recht mes en een rechte meenemer gedrukt, en dan moet het gesneden worden. Ook dit is natuurlijk weer een punt wat waanzinnig pk's kost.
Al met al geloof ik wel in dit produckt. Deze in voor een 125?
De nieuwe Schuitemaker rotor is nog steeds 8 meenemers met weinig tussenruimte, maar wel met oplasplaten en schuiner staande meenemers, terwijl de spoed behoorlijk minder is geworden.... Bij Menno is de spoed ook iets minder dan het origineel, maar veel meer als de nieuwe Schuitemaker rotor.... Ik zou zeggen, hang een draaimomentmeter in de aandrijflijn en ga de werkelijk afgenomen vermogens meten om de verschillen bloot te leggen
Maar kennis van zaken is er wel als ik dat zo lees!
Ik weet het niet, het kan ook een kostenoverweging zijn: een afstrijkerbalk oplassen is goedkoper dan 6 of 8 meenemers van de pickup oplassen...
Zoals ik al eerder zei, het lijkt me zeer interessant om een draaimomentmeter in de aandrijflijn te hangen en onder dezelfde omstandigheden de verschillende invoeren te vergelijken...
Interesante materie, zo had jaren geleden toen het zodenbemesten opkwam en er wekelijks wel ergens een demo van de DLV was, deze stichting al een trekkrachtmeter die zichtbaar maakte hoe zwaar verschillende merken bemesters trokken. Het was alleen zo dat deze info niet openbaar gegeven mocht worden, vermoeden ging toen dat dit mede door 1 enkele fabrikant werd tegen gehouden.
Meten = weten, en wie wil er nu niet het fijne van weten ? de gasolie is duur !
Maar wat Radium zegt is ws ook een gegeven, als je dat gaat meten is er altijd iemand het "haasje" en zal die voorkomen dat er gepubliceerd word.
Maar goed, het blad trekker biedt sowieso niet al te veel diepgang. Heb bij hen altijd sterk het gevoel dat ze iedereen liever te vriend houden dan kritisch zijn. Ook bij testen gaat het vaak meer om het uiterlijk en comfort als om constructie en kwaliteit.
Het blad leeft niet alleen van de abbonnementen, maar ook van de advertenties !! Wie het meest adverteert wordt meestal ook het best beoordeeld, dat dan weer wel...
Het meten is idd geen probleem.
Het goed vergelijken is veel lastiger.
Bijvoorbeeld: met welk gras ga je testen?
Er zijn zo veel verschillende soorten gras.
Het kan best zijn dat merk a het best presteerd in stengelig gras van 40% ds, terwijl merk b het beste overweg kan met iets korter en natter gras.
En wie mag de messen slijpen?
De fabrikant? En ga je alleen de eerste wagen na het slijpen meten? Of ook de tiende/twintigste? Of pak je het gemiddelde van de eerste 40 wagens na het slijpen?
Of? Of? Ik kan nog veel meer verzinnen, maar ik denk dat je al snapt wat ik bedoel.