Foto van een THM Accessoires, bezig met poseren. Of ik alleen nog maar op FB zit...... Nee hoor bij deze!

THM Accessoires

thmtrader
Foto van een THM Accessoires, bezig met poseren. Of ik alleen nog maar op FB zit...... Nee hoor bij deze!

Reacties

CaseCS130
Passend voor SR zo te zien.
thmtrader
@CaseCS130 Helemaal juist! Ook wel bekend als de THM Rapide Rotor!
CaseCS130
@thmtrader Mooi product hoor. Begint deze rotor wat te lopen inmiddels? Zijn genoeg SR wagens die wel een nieuwe kunnen gebruiken denk ik. Te meer omdat de rest van de wagen vrij onverwoestbaar is.
thmtrader
@CaseCS130 Ik ben tevreden met hoe het loopt!
6400 fan
Dus dit is een andere rotor dan de stand arte?
wolseley
Netjes menno
thmtrader
@6400 fan Ja dat klopt en de afstrijkerbalk is ook anders dan standaard.
6400 fan
Werkt dit beter dan?
thmtrader
fendt308-driver
En, moeten we de lelys ook brengen voor verandering? 😃
S Schenning
Kan dit ook gemmakt worden bij rotors waar de tanden van de rotor los zitten, bij enkele dan in het midden van de rotor?
Renze
@thmtrader Tegenwoordig hebben de meeste merken zon rotor of niet ? Als ik rondkeek op de ATH zie ik ze bij Lely, Schuitemaker, Kverneland allemaal met brede oplasplaten...
thmtrader
@S Schenning Nee dat kan niet.
thmtrader
@Renze Tja Waar halen ze de inspiratie vandaan?

Is denk ik nog wel ouder.... 😃
mdoornekamp
Zitten er nu maar 6 tanden per ronde op? De schuitemaker rotor blijft toch akelig klein. 😄
CaseCS130
Mengele had het ook al in de Rotobull zo goed ik weet.
B - W
Laadt dit nu lichter als de originele Menno?
thmtrader
@B - W Het verschil is behoorlijk ja, ik ben zelf begonnen met een THM Rapide en pas later met een originele rapide gaan laden ben toen wel geschrokken van het origineel....
Renze
Quote @thmtrader:
@Renze Tja Waar halen ze de inspiratie vandaan?

Hier ??
landwirt.com/ez/index.php/…

De Mengele pickups waren alleen te licht voor loonwerk, de assen braken stomp af door vermoeiing als je er een loonwerkerstrekker voor zette.

De opraapsnijwagen is met de huidige dieselprijzen opeens internationaal weer onder de aandacht in van allerlei landen waar men decennia lang alles hakselde (verenigd koninkrijk, scandinavie, oosteuropa) Daarom heeft Lely de Mengele lijn overgenomen en is Kverneland terug in de markt met de voormalige Veenhuis wagens.
Renze
Quote @thmtrader:
Het verschil is behoorlijk ja, ik ben zelf begonnen met een THM Rapide en pas later met een originele rapide gaan laden ben toen wel geschrokken van het origineel....

Heb je toevallig een foto van een originele Rapide rotor ?
thmtrader
@RenzeOp zich niks mis met die Mengele maar je vergeet toch wel de Kemper wagens in dit verhaal die waren ook zeer goed! Maar tot op heden heeft een THM rotor nog altijd de breedste vinger van allemaal!
Renze
@thmtrader Pottinger is een merk in opkomst in loonwerkend Nederland, maar die lijkt het precies andersom te doen:

thmtrader
@RenzeNee een foto van het origineel heb ik zo niet.
Renze
Quote @thmtrader:
je vergeet toch wel de Kemper wagens in dit verhaal
|

De loonwerker kocht gelijk in 1984 een van de eerste Taarups met een Ursus 1204 ervoor, en was gelijk de grootste loonwerker van de buurt. De andere loonwerkers met Steyr 8100 of Renault 981 met een Bergmann of Landsberg kettinginvoer hadden het nakijken, de bek viel hen open over de capaciteit.

...Echter begin jaren 90 hadden wij een Kemper met een kleine snijwals en DAARACHTER een kettinginvoer die het gewas op een meter hoogte in de bak loste. Zij aan zij kon onze 4712 met de Kemper (opgedraaid richting 55-60pk) NET iets sneller dan de 120pk Ursus met de 1030... 😉 (het aantal messen was dan wel niet vergelijkbaar, maar toch was het een schok dat je maar zo zon Taarup bijhield 😛
dx11
@Renze

Rechts is origineel shuitemaker. De rechte meenemers zijn natuurlijk het domste wat je maar kan bedenken. Afstrijken kost zoveel vermogen dan. Echter hoor ik ook dat het gras minder naar buiten wordt gedrukt tijdens het snijden, dus snijdt het mest over de gehele lengte, op zich leuk en aardig, maar al wordt het gras tussen een recht mes en een rechte meenemer gedrukt, en dan moet het gesneden worden. Ook dit is natuurlijk weer een punt wat waanzinnig pk's kost.

Al met al geloof ik wel in dit produckt. Deze in voor een 125?
Renze
@dx11 Die Rapide rotor heeft minder ruimte tussen de acht meenemers. Het is wel de ruimte waar de pickup zn gras in kwijt moet kunnen om capaciteit te halen. Ik tel er op die van Menno zes (??)

De nieuwe Schuitemaker rotor is nog steeds 8 meenemers met weinig tussenruimte, maar wel met oplasplaten en schuiner staande meenemers, terwijl de spoed behoorlijk minder is geworden.... Bij Menno is de spoed ook iets minder dan het origineel, maar veel meer als de nieuwe Schuitemaker rotor.... Ik zou zeggen, hang een draaimomentmeter in de aandrijflijn en ga de werkelijk afgenomen vermogens meten om de verschillen bloot te leggen 😄
thmtrader
@Renze Tussen de 1e gelaste schuitemaker rotor en de laatste met een 8 kantbuis zit ook nog de stapelrotor met de 6 kant buis!
Maar kennis van zaken is er wel als ik dat zo lees!
Renze
Quote @thmtrader:
@Renze Tussen de 1e gelaste schuitemaker rotor en de laatste met een 8 kantbuis zit ook nog de stapelrotor met de 6 kant buis!
Wat versta je onder een stapelrotor ? ene met rechte meenemers ?
thmtrader
@Renze Kammen zijn gelijk aan de gelaste uitvoering maar zitten om een zeskant buis.
CaseCS130
@Renze @thmtrader Pottinger wijkt inderdaad af van de meeste merken die het nu met brede meenemers doen. Ook bij de net nieuwe Europrofi combiline doen ze het weer volgens het principe van Renze zijn foto. Waarom zouden zij niet meegaan in de trend van brede meenemers en waarom laadt een Pöttinger wel erg licht met veel capaciteit?
Renze
Pottinger redeneert waarschijnlijk zo dat wanneer de invoerkammen van de rotor onbedoeld snijden, het gras alsnog naarboven gaat, terwijl wanneer de afstrijkers snijden, dit gras met de rotor doordraait en op de grond valt.

Ik weet het niet, het kan ook een kostenoverweging zijn: een afstrijkerbalk oplassen is goedkoper dan 6 of 8 meenemers van de pickup oplassen...

Zoals ik al eerder zei, het lijkt me zeer interessant om een draaimomentmeter in de aandrijflijn te hangen en onder dezelfde omstandigheden de verschillende invoeren te vergelijken...
radium45
Quote @Renze:
Zoals ik al eerder zei, het lijkt me zeer interessant om een draaimomentmeter in de aandrijflijn te hangen en onder dezelfde omstandigheden de verschillende invoeren te vergelijken...

Interesante materie, zo had jaren geleden toen het zodenbemesten opkwam en er wekelijks wel ergens een demo van de DLV was, deze stichting al een trekkrachtmeter die zichtbaar maakte hoe zwaar verschillende merken bemesters trokken. Het was alleen zo dat deze info niet openbaar gegeven mocht worden, vermoeden ging toen dat dit mede door 1 enkele fabrikant werd tegen gehouden.
Renze
Quote @radium45:
Het was alleen zo dat deze info niet openbaar gegeven mocht worden, vermoeden ging toen dat dit mede door 1 enkele fabrikant werd tegen gehouden.

Meten = weten, en wie wil er nu niet het fijne van weten ? de gasolie is duur !
thmtrader
Natuurlijk is de vermogensbehoefte van een invoer van groot belang maar er zijn nartuurlijk ook nog genoeg andere zaken die van belang zijn bij het kiezen van een opraapwagen.
Maar wat Radium zegt is ws ook een gegeven, als je dat gaat meten is er altijd iemand het "haasje" en zal die voorkomen dat er gepubliceerd word.
thmtrader
Zelfs in de test van het blad Trekker werd er geen woord over vermogensbehoefte gesproken terwijl dat voor die duitsers toch geen enkel probleem is om dat te meten.
CaseCS130
Eigenlijk toch raar. Bij trekkers meten ze toch ook het brandstofverbruik? Bij opraapwagens is de vermogensbehoefte eigenlijk van hetzelfde belang.
Maar goed, het blad trekker biedt sowieso niet al te veel diepgang. Heb bij hen altijd sterk het gevoel dat ze iedereen liever te vriend houden dan kritisch zijn. Ook bij testen gaat het vaak meer om het uiterlijk en comfort als om constructie en kwaliteit.
Renze
Quote @CaseCS130:
Heb bij hen altijd sterk het gevoel dat ze iedereen liever te vriend houden dan kritisch zijn.

Het blad leeft niet alleen van de abbonnementen, maar ook van de advertenties !! Wie het meest adverteert wordt meestal ook het best beoordeeld, dat dan weer wel... 😉
melle
En al aan me snijwals bezig thm voor de schuitemaker
hobbyboer
Quote @thmtrader:
Zelfs in de test van het blad Trekker werd er geen woord over vermogensbehoefte gesproken terwijl dat voor die duitsers toch geen enkel probleem is om dat te meten.

Het meten is idd geen probleem.

Het goed vergelijken is veel lastiger.

Bijvoorbeeld: met welk gras ga je testen?
Er zijn zo veel verschillende soorten gras.
Het kan best zijn dat merk a het best presteerd in stengelig gras van 40% ds, terwijl merk b het beste overweg kan met iets korter en natter gras.

En wie mag de messen slijpen?
De fabrikant? En ga je alleen de eerste wagen na het slijpen meten? Of ook de tiende/twintigste? Of pak je het gemiddelde van de eerste 40 wagens na het slijpen?

Of? Of? Ik kan nog veel meer verzinnen, maar ik denk dat je al snapt wat ik bedoel.
thmtrader
@hobbyboer Op dit moment rijden wij met 2 130ers, 1 origineel en 1 met THM Rotor. vergelijken is goed te doen!
casejxu
@thmtrader Bij een Rapide 100. Hoe is het prijs verschil tussen jou rotor+afstrijkers tegenover een originele SR rotor??
rickboer blija
En hoe doet een THM rotor het tegenover de rotors die in de nieuwere Schuitemaker wagens liggen? (580-660)

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de THM Accessoires ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!