Haakse aandrijving van een Vitesse 260. Soms gaat er weleens wat stuk. Ook de oorzaak gevonden van het gruis in de bak.

Strautmann Vitesse 260

810 foto's van @newholland6640

newholland6640
Haakse aandrijving van een Vitesse 260. Soms gaat er weleens wat stuk. Ook de oorzaak gevonden van het gruis in de bak.

Reacties

Hurli356
Ding vorig jaar ook al niet kapot gehad? 😞 Dure geintjes zo..
GD tuning Garyp
Alweer?? TAARUP 😃
newholland6640
@Hurli356

Lagertje... Zolang t niet erger is als dat. Zit bij elkaar maximaal voor een paar duizend euro onderdelen in. incl de sloper.

27 jaar zo ongeveer alle snedes van 30 bunder ingekuild.... Tja, dan heb ik er geen moeite mee als er wat kapot gaat.
newholland6640
@GD tuning Garyp

Nee niet alweer :lol:

Komt geen taarup, voorkeur gaat nu uit naar strautmann of evt pottinger.
newholland6640
@Hurli356

Dis niet hetzelfde eh!
Hurli356
@newholland6640 Ah niet op gelet 😉
newholland6640
@Hurli356

Oke, ik ben niet boos 😃
SJB533
Quote @newholland6640:
Komt geen taarup,

Waarom?
Hurli356
@newholland6640 haha gelukkig
newholland6640
@SJB533

Omdat mijn voorkeur uitgaat naar strautmann
SJB533
newholland6640
@Hurli356

Zou ik es bij de leraar moeten doen, niet opletten..... 😃
newholland6640
@SJB533

Goede relatie met de dealar, van huis uit al strautmann en het schijnt minder vermogen te vragen.
Hurli356
@newholland6640 Haha geen probleem 😃
Maar gaan jullie voor nieuw of voor jong gebruikt?
SJB533
@newholland6640
Taarup vraagt maar 90 pk, met de helft van het mogelijke aantal messen. (4cm snijlengte)
newholland6640
@Hurli356

jong gebruikt
newholland6640
SJB533
@newholland6640
Voor de duidelijkheid: ik verwacht niet, dat een gelijkwaardige Strautmann dat ook redt...
newholland6640
@SJB533

Oke, ik wil trouwens ook geen slepend pick up.
SJB533
@newholland6640
Niks mis met een slepende pick-up 😉
newholland6640
@SJB533

Kan best, mijn voorkeur gaat uit naar stekend!
CaseCS130
Strautmann Super Vitesse laadt niks zwaarder als een Taarup. Pöttinger Europrofi ook niet. De kleinere moderne rotorwagens laden allemaal niet zwaarder als een Taarup. Op SR na natuurlijk.
Baltus_steyr
@SJB533 Taarup met messen op 4 cm en met 80 pk gaat ook prima hoor. En slepende pick up ben je idd wel een beetje zicht kwijt op de rill ja.
SJB533
@Baltus_steyr
De kidde ligt ook voor je 😉 daarnaast heb je meer tijd om te anticiperen met een gesleepte pick-up
Hurli356
@SJB533 oneens. Op het moment dat je ophoping zit voor de pickup is het bij een slepende pickup wel een beetje laat. Bovendien loopt een slepende pickup verder binnendoor. Doe mij maar stekende
SJB533
@Hurli356
Slepende pick-up kan uitwijken. Daarnaast moet je leren werken met een machine.
Hurli356
@SJB533 maar t moet erin en er niet onderdoor 😃
SJB533
@Hurli356
Pick-up moet heel blijven
Hurli356
@SJB533 klopt. Maar heb er nooit problemen mee gehad of gezien om me heen
SJB533
@Hurli356
Klopt. Moet je eigenlijk meer bij groenvoorzieningsbedrijven zijn. Maar onderschat de gemiddelde veeboer niet
Hurli356
@SJB533 ligt eraan hoe goed je de zaken voor elkaar hebt. Goed onderhoud dan verlies je niet zo gauw wat en dan ligt er niet zomaar wat
SJB533
@Hurli356
Tja...
Baltus_steyr
@SJB533 afgelopen zomer ook nog een arm vd hark erin gehad. we wisten dat we hem kwijt waren. De rillen na gereden en rustig gereden met laden. toch nog in de rotor terecht gekomen. Gelukkig gaf de rotor geen centje pijn omdat deze vorig jaar nog herstelt is. maar de messenbak staat wel iets krom. is toch een flinke klap geweest.
newholland6640
Gewoon stekend pick up! Bij normaal land is dat veel mooier! Je wilt toch beetje zich hebben op je werk.
SJB533
@newholland6640
Je kunt beter in de wagen kijk kijken, dan naar de pu...
newholland6640
@SJB533

Je kunt beter naar allebei kijken.
SJB533
@newholland6640
Pick-up is niet nodig... Als dat wel nodig zou zijn, betekent dat, dat je iets niet goed voor elkaar hebt.
newholland6640
@SJB533

Hoe bepaal jij je rijsnelheid?
GD tuning Garyp
@SJB533 En hoevaak heb jij met een opraapwagen gewerkt sjoerd?
SJB533
SJB533
@GD tuning Garyp
Verscheidene keren. Jij?
GD tuning Garyp
@SJB533 Hoe wil jij zien of die mooi opraapt, t niet stroopt etc. 1 keer, niet vaak, maar kan me zulke dingen wel indenken
newholland6640
@SJB533

Ja ervaring in het vast lopen e.d....
Heb je te veel pk voor de wagen staan is het alsnog knudde omdat ie niet aftoert...

Nee... Geef mij maar een mooi stekend pick up. Dan kan ik exact bepalen hoe hard ik kan rijden. En ook dan leert de ervaring wat het maximale is.
SJB533
@GD tuning Garyp
Met een slepende pick-up zie je genoeg, neem dat van me aan.

Quote @newholland6640:
Heb je te veel pk voor de wagen staan is het alsnog knudde omdat ie niet aftoert...
Dan zou ik als ik jou was de aandrijflijn maar even doorkijken. Met name dat (doorgaans) gele rondde geval tussen trekker en wagen...
newholland6640
[quote="@SJB533"] Met een slepende pick-up zie je genoeg, neem dat van me aan.[/quote

Vind het voor van het betere zicht op een stekend pick up ruimschoots opwegen tegen de voordelen van een slepend pick up.



Ja, dan gaat ie er doorheen en moet ie alsnog weer los... Met stil staan kom je er niet he
radium45
Voorbeeld: Wagen bijna vol, toch nog aan een wiers beginnen en halverwege zegt tractor, ik kan niet meer. Stekende pickup. stoppen, pick up heffen, wiers te hoog, dus achteruit rijden om dan vervolgens voor de wiers weg te draaien. Zelfde situatie met een Taarup: Die wiers gaat er gewoon bij in 😃... trekker kan het niet meer, gewoon doorrijden en pick up heffen en je rijd gewoon zonder te hoeven hannesen de wiers na naar het eind van de wei.
newholland6640
@radium45

Hm, ik kan gewoon vooruit weg over de wiers hoor, het enige wat ik doe is drie seconden stoppen
fendt-412
@radium45 alleen ga je dan wel 3x door hetzelfde spoor heen. Zeker in het voorjaar met flinke snedes waardoor je vaker niet uitkomt en nattere ondergrond lijkt mij dat niet heel gunstig
newholland6640
@fendt-412

Dat klopt. Daar houd ik echter ook wel rekening mee. Als het nat is ga ik niet aan een wiers beginnen als ik niet zeker weet of ie erin past.
net zoals ik altijd leeg op de natte plekken begin.
fendt-412
@newholland6640
Hebben met aardige opbrengst ook wel percelen waar geen rondje in de wagen past. Moet toch naar voren toe dus dan gaat de wagen ook vol. Even zorgen dat alle halve wiersen gelijk zijn en bij elkaar liggen en is dat ook zo opgeruimd
newholland6640
@fendt-412 ooh hoelang zijn die stukken wel niet? ;p heb hier 1 keertje op ons langste stuk gehad dat 1 rondje net pastte.
fendt-412
@newholland6640
Breedte van de hark speelt ook mee, hoe breder de hark des te minder meters wiers er in een wagen passen. langste percelen zijn 500meter, dat valt opzich nog wel mee.
newholland6640
@fendt-412

Ja logisch natuurlijk 😄 Maar 500 meter haal ik hier nooit. 400 meter is de max. Meestal ergens rond de 200.
radium45
@fendt-412 3x? Onzin.
fendt-412
@radium45
middenafleg hark loopt door hetzelfde spoor als ladewagen. Als je dan ook nog met ladewagen 2x over hetzelfde spoor rijdt zijn er al 11banden door een spoor geweest, dan liever 4minder als dat eenvoudig voor elkaar te krijgen is.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Strautmann Vitesse 260 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!