Foto van een Schuitemaker Mestwagen, bezig met poseren. mijn nieuwe aanwinst. een sms50 mestwagen van schuitemaker met hydraulische bodem ketting en 3 horizontale strooi walzen.van morgen opgehaald ui

Schuitemaker Mestwagen

1.665 foto's van @Fendt926Driver

Fendt926Driver
Foto van een Schuitemaker Mestwagen, bezig met poseren. mijn nieuwe aanwinst. een sms50 mestwagen van schuitemaker met hydraulische bodem ketting en 3 horizontale strooi walzen.
van morgen opgehaald uit hijken drente. is 95km volgens de route planner. 2uur heen en 2 uur terug rijden 60 liter diesel nodig gehad. valt mij nog mee. 15 liter per uur bij 50 kmh

Reacties

ROBERTIHC
Gvd wat een mooie schuitemaker strooier, zoiets zoek ik ook nog 😃
Fendt926Driver
Quote @ROBERTIHC:
Gvd wat een mooie schuitemaker strooier
en voor weinig......
Valtra-Fordpower
Wel 100 euro ophaal kosten. 😛
+1
Fendt926Driver
Quote @Valtra-Fordpower:
Wel 100 euro ophaal kosten
hoe reken je dat? 60 euro diesel en 40 euro patat onderweg?
Valtra-Fordpower
@Fendt926Driver 4uur rijden daar kun je makkelijk een 10tje per uur verdienen. 😛
Fendt926Driver
Quote @Valtra-Fordpower:
4uur rijden daar kun je makkelijk een 10tje per uur verdienen.
heb zelf gereden anders had ik andere werkzaamheden maar dit hoort bij mij ook bij de dagelijkse werkzaamheden. rij elke dag trekker. nu alleen iets langer. en je ziet nog eens wat van de wereld. mooi dagje uit
stegboer
En slijtage van de banden dan moet je ook rekenen
claasfan
Is toch mooi om zelf het spul te halen 😄
weurding
Had gemakkelijk op een autoambulance gepast, maar idd, leuk ritje, nette wagen huub, hoeveel ton totaalgewicht?
Fendt926Driver
@stegboer en hoeveel zou er dan bij zo een ritje afgesleten zijn? Moet je ook nooit met de trekker naar school of de keet....
Rij al 6 jaar op deze achter banden en is nog niet te zien dat ze gesleten zijn. En zit een groot deel van het jaar er mee op straat
Fendt926Driver
Quote @weurding:
had gemakkelijk op een autoambulance gepast,
hij is 4m baklengte. dus van wiel tot steunwiel 3.5m dan moet je een beste auto ambulance hebben.
het is een sms 50 dus 5ton laadvermogen
weurding
@Fendt926Driver geen enkel probleem hoor, heb er een van 2 bij 4,5 en daar gaan nog veel grotere op, 2 jaar terug een aanhanger van 2 bij 4 en daar reed ik al 7 tonners mee, strooiwerk steekt over het dissel van de aanhanger en de dissel van de mestwagen steekt achter de kar uit, langer dan een meter met vlag, anders zonder
+1
weurding
@Fendt926Driver max laadvermogen 2750 kg, kom je niet gauw aan
Fendt926Driver
@weurding dat is nog eens transport. nee dat had ik niet gedurfd met mijn auto. dan brengt mijn loonwerker het altijd mee op retour vracht van ergens in nederland en dat kost mij tussen de 100 en 200 euro afhankelijk van waar het komen moet in nederland. maar zelf rijden was ook mooi
weurding
@Fendt926Driver eerlijk gezegd laat ik postma grijpskerk ook wel eens rijden, kost ong . 200 euro door heel nederland, kan ik niet voor naar eindhoven rijden om maar wat te noemen, en ik wil ook niet en halen in dld en brengen, wordt ook een dagje ouder 😃
Fendt926Driver
Quote @weurding:
en ik wil ook niet en halen in dld en brengen, wordt ook een dagje ouder
kan wel zijn. maar als ik elke keer hoor wat voor een netwerk jij kent en kennis hebt van (in ieder geval) mest strooiers dan neem ik mijn petje daar voor af. en dus ook bewondering voor het transport met zo een aanhanger. heb een keer een frees van 3.5m breed gehaald uit borsele (helemaal onder in zeeland) en had na 5km de banden al warm onder een draaischamel aanhanger met tandemas achter. in de 6e versnelling trok mijn seat alhambra het al niet meer maar na 60 km werden de banden niet warmer dus was aanvaardbaar om mee naar huis te rijden maar toch....
weurding
@Fendt926Driver haha, doe het ook al 12 jaar en ken gelukkig veel betrouwbare mensen in duitsland, zonder kruiwagen kom je nergens, maar deze ford transit geeft er weinig om, heb er wel eens 3500 kg achter gehad, de aanhanger mag het op papier niet hebben maar is teruggekeurd dus er wel voor gemaakt, trekkers t/m 26/2700 kg gaat ook nog
Jasperfendt
Waarom niet met 305 opgehaald dan? Dan was je geen 60 liter kwijt 😄
Fendt926Driver
Quote @Jasperfendt:
Waarom niet met 305 opgehaald dan? Dan was je geen 60 liter kwijt
de 305 loopt geen 50 maar net 45 dus met schakelen en al wel een uur meer rijtijd die heeft 10 liter per uur nodig bij vol gas dus 50 liter. en ik heb varios omdat mijn knieen versleten zijn. dan ga ik geen 5 uur schakelen en koppelen voor 10 liter diesel. en de vario heeft meer rijcomfort.
stegboer
Wie rijden in 2,5 jaar de voor banden helemaal glad is misschien niet te vergelijken want we zitten de hele dag op straat
stegboer
Wie rijden in 2,5 jaar de voor banden helemaal glad is misschien niet te vergelijken want we zitten de hele dag op straat
Jasperfendt
Quote @Fendt926Driver:
de 305 loopt geen 50 maar net 45

45 maar ik dacht dat die wel harder liep, 10 liter uur? onze zuipt net 8/9 liter per uur voor de mengwagen. Maarjah comfor is ook wel idiaal jah 😛 Maar schakelen hoef je niet veel,
lang leve de vloeistofkoppeling 😃 (y)
Fendt926Driver
Quote @Jasperfendt:
45 maar ik dacht dat die wel harder liep
klopt. de hoogste snelheid die ik ermee gehaald heb op een snelheidsbord langs de weg was 62. maar toen was ik nog jong en onbezonnen. toen de giertank een keer met de trekker begon te spelen heb ik hem terug gedraaid naar 45kmh. dat is mij genoeg. schakelen hoef je niet veel maar als je alles in de hoogste versnelling wilt doen duurt het nog langer. het is geen 615 E die dat wel kan
Jasperfendt
Quote @Fendt926Driver:
62

Dat si ook net gek zat jah met een mesttank erachter 😛 😃
Maar met een 615 is je diesel besparing ook drekt weer weg 😕
Fendt926Driver
Quote @Jasperfendt:
Maar met een 615 is je diesel besparing ook drekt weer weg :/
dat klopt.
maaien en kuilen met de 615 koste mij rond de 450 liter diesel per snede en nu met de 926 haal ik de 350 liter niet eens bij hetzelfde werk.
transport met een 615 gaat wel super maar kost diesel. maar als ik de 615 tegen de 916 zou zetten met transport beide 185 pk wint de 615 dat weet ik wel bijna zeker
Jasperfendt
@Fendt926Driver Geloof ik best, die dingen wilen hard genoeg trekken 😄 Maar die 305 wil ook wel trekken maar die is natuurlijk niet tevergelijken met die 916 😛
Fendt926Driver
Quote @stegboer:
Wie rijden in 2,5 jaar de voor banden helemaal glad
dan moet je toch mischien je rij strategie eens een beetje aanpassen. bedoel je die grote agrotron op de fotos van jou?
heb die wel vaak voorbij zien komen dat ik dacht dat kan ook wel eens wat zachter. met name in de bochten kost dat enorm veel rubber
en de hele dag die zware voorlader erop kost ook voorbanden
stegboer
Haha klopt gebruiken de voorlader de hele dag en vullen de mengwagen er ook mee dus kun je weinig aan doen achter banden zijn na 5 jaar op
unipower
@Fendt926Driver een 305 die 62 loopt? hoeveel toeren maakte hij dan? 😃
Fendt926Driver
@unipower dat kon de toerenteller niet meten. We hadden de brandstofpomp volledig open staan toen we hem kochten. Op voetgas 57 op handgas 62.
unipower
@Fendt926Driver Ja de toeren helemaal open?
Fendt926Driver
Quote @unipower:
Ja de toeren helemaal open?
ja de toeren waren niet meer afgesteld. dus kon je blijven intrappen. niet de stelbout van extra diesel. maar op het laatst is de overbrenging van de hand en voetgas over en kun je niet verder
radium45
Quote @Fendt926Driver:
omdat mijn knieen versleten zijn.

Mooi optijd dan, heb je betaald voetbal gedaan?
Fendt926Driver
Quote @radium45:
heb je betaald voetbal gedaan?
nee 3 jaar voer geladen met een deutz 7807c met voorlader die heeft de tank achter de stoel zitten die kon dus niet meer verder achteruit dus steeds met kromme knieen koppelen. en bij de kuil koppel;ing in houden en bij de mengwagen weer. 365 dagen per jaar soms 2 keer per dag. was op het laatst niet meer te doen. nu bij veel koppel werk nog last van
radium45
@Fendt926Driver Das niet leuk, des te belangrijker de jeugd te wijzen op juiste werkhoudingen en zuks. Ook al zijn ze soms wat eigenwijs.
Jasperfendt
Quote @Fendt926Driver:
die heeft 10 liter per uur nodig

vandaag eem opgemeten bij de 309, ik zat op 9 liter per uur, met 3 ton lading ook nog op de wagen, dus dan zal die 305 wel niet op 10 liter per uur zitten hoop ik voor je 😄
SJB533
@Jasperfendt
Verkeerde vergelijking, Santing...
Jasperfendt
@SJB533 vertel 😛
SJB533
@Jasperfendt
Zitten verschillende motoren in
Jasperfendt
@SJB533 Ja maar ik dacht niet dat onze 309 zoveel zuiniger was dan de 305, met maaien lust die nog wel een paar slokjes 😞
SJB533
@Jasperfendt
Een kale viercilinder tegen een met een turbo en intercooler...
Jasperfendt
@SJB533 en 100 pk tegen 62 😉
Maar jah, ook een 4,2 liter tegen een 3,2 liter
EA_MF
@Fendt926Driver mede door de knieën ook gekozen voor melkrobots? Hier zijn 2 van de oudere 'collega' melkveehouders ook onder het mes geweest om de knieën een opknapbeurt te geven.
Fendt926Driver
@EA_MF melkrobots zijn gekomen omdat mijn schouders niet pijn vrij wouden blijven. Nu met robots wel. Knieen heb ik nog meer last van met de robot dan in de melkstal
+1
inspecteurfendt
@Fendt926Driver kwam toevallig dit filmpje tegen op YouTube, hadden ze het maar eerder bedacht
Fendt926Driver
@inspecteurfendt ja hadden ze dat maar eerder bedacht
Dan konden naast mijn schouders de rest van het lichaam ook nog slijten.
Geen denken aan dat ik met zoiets zou gaan melken.
En dan de rest van de dag nog last hebben van de schouders zonder dat ding op de rug??

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Schuitemaker Mestwagen ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!