Krude Overlaadsysteem
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Krude Overlaadsysteem ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Loonbedrijf Toonen uit Odiliapeel (N.-Br.) aan het gras hakselen in Wanroy (N.-Br.) met de nieuwe Krude Overlaadband, een test om te kijken of alles naar behoren werkt!
Meer foto's te bezichtigen op MS Fotografie
Laatste
Reacties
Een machine waar in gelost kan worden aan de zijkant, en hiermee grote opleggers kan vullen. Zodat mais en gras transport over grote afstand goedkoper en vlugger kan. Minder tractors op straat, kost alleen maar banden en bulten diesel .
Ik zie het meer als een stortbak voor mais, net zoiets als gebruikt wordt voor aardappels, alleen dat er niet uitgesorteerd kan worden . Volle wagen kan voor haast erin lossen, en achter kan er meteen een oplegger onder
Kun je helpen verplaatsen naar Krude Overlaadband?
Niet nieuw
tractorfan.nl/movie/33816/
ding idd achter de hakselaar knopen en door rijden naar volgend perceel.
trekker loopt meer uren dan zonder de overlader dus onderhoud maakt niet veel uit. trekker verbruikt veel brandstof, meer dan een kubota diesel van 20 pk die deze machine makkelijk kan aandrijven. die kubota kost per uur minder dan de trekker, in onderhoud. de investering is wel iets hoger maar je spaart een trekker uit die weer voor de maiskar kan staan, daarvoor is de trekker rendabeler.
het beste is om er een oudere lichte trekker voor te zetten, die is al betaald meestal en kost dan bijna niets meer, en dan wordt het een zelfrijder. nadeel van dit systeem vind ik wel dat er iemand extra bij moet zijn die de machine mee moet nemen.
Geen idee hoe lang dit machine is zo te horen, achter een leuke 6 cilinder zit je aan de maximum .
Het systeem werkt zo dat je juist met 2 wagens in het land kan rijden, en nu dus 1 voor je overlaadwagen. In plaats dat je 6 á 7 tractors met kar moet hebben pendelen .
Waarschijnlijk wel, maar dit is vooral aangeschaft voor over lange afstand. Ze willen mais uit een ander gebied halen, waar veel minder boeren zitten en meer mais, en dan met 2 tractors met silagewagen, 1 overlaadwagen met tractor en 1 hakselaar die kant op. In plaats van over straat met die tractors continu pendelen. Zo zijn afstanden van 100km makkelijker te doen. Of afstanden van 40km, die ze wel eens rijden, ook beter te doen. In plaats van alles op straat, heb je meer wagens en tractors thuis, alleen 1 staat dan wel aan de overlaadwagen.
maar ik snap je punt, je hoeft de weg ook niet of weinig meer bij te houden ivm bagger op de weg.
nu zijn de prijzen van zulk soort transport nu ook onderuit, ik denk dat het evengoed snel uit kan, dit systeem
Bagger is het probleem niet. Juist brandstof en banden.
Vrachtwagen rijdt 1/3 ongeveer. In een walking floor kan 90 kuub mais. Kunnen 2 wagens in. Tractor rijdt ongeveer 1/2. En de banden van een vrachtwagen slijten amper, en zijn stukken goedkoper dan van een tractor. Als de mais daar een paar 100€/ha goedkoper is, dan telt het vlug aan.
Geen idee ben geen koeboer. Ik tel in tonnen CCM per ha .
Maar ik meen rond de 50 ton. Dus 100 kuub.
Tel gemiddelde snelheid van een vrachtwagen rond de 60, van een tractor rond de 35. Maarja deze tractors lopen allemaal 40... Dus dan zulle ze wel rond de 32 zitten... Dus ben je eens zo snel ja. Vlugger op en neer, meer lading, met minder brandstof, minder bandenslijtage, en minder personeel...
Dat is denk ik een van de problemen
afgelopen jaar was het meer regel dan uitzondering dat je voor een vracht mais 3 uur op pad was. ruim een uur rijden van ons duitsland in daar vol maken en terug naar de kuil duurde 3 uur.
in de buurt is alles al verzegd aan vaste afnemers.
als de derogatie maar op 30% was gebleven had dat een enorm gesleep met mais gescheelt