Röhr 60 PS
16.964 foto's van @oldtimergek
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Röhr 60 PS ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Ruinerwold 2015
Laatste
Reacties
Is bouwjaarafhankelijk. Nummer 4 heeft een andere grille, dan nummer 1
Zou voor de grap eens kijken, wat je met de 25 pk hebt gedaan....
Er zijn er die ze wél kennen...
Maar nu doen ze maar wat, voor elk nieuw boutje een nieuwe map aan maken....
Blijft het zeker overzichtelijk....
Ooit zal hij ook de juiste weg bewandelen...
Jammer dat het allemaal zo moet verlopen...
@EA_MF het is ook voor de gekken voor een onbekend merk zoveel mappen aan te maken...
Dit kan best in een map geplaatst worden als er maar een goede beschrijving erbij staat, zo los je zeer veel op...
Speciaal voor Tom: wacht nou rustig af, op wat gaat komen.......
Dit kan best in een map geplaatst worden als er maar een goede beschrijving erbij staat, zo los je zeer veel op...
Gek genoeg zijn bij veel merken de verschillende uitvoeringen makkelijker uit elkaar te houden dan de modellen binnen een serie.
Daar ben je wel goed in Sjoerd, grappen maken...
Je moet je eens afvragen of dit wel daadwerkelijk zin heeft van een onbekend merk zoveel mappen...
Gewoon in een map pleuren en de juiste beschrijven er bij en zorg er voor dat de zoek functie hierop is ingesteld....
Is dan toch zo gemakkelijk op te zoeken....
Vrij logisch verklaarbaar Jordi, veel fabrikanten gebruiken 1 basisopstelling, en geven die bijvoorbeeld het vermogen voor 3 verschillende types, plak er andere stickers op, geef de pomp een slag en je hebt ineens een zwaarder type. Fendt is daar in de 300 vario serie bijvoorbeeld heel goed in.
Gewoon in een map pleuren en de juiste beschrijven er bij en zorg er voor dat de zoek functie hierop is ingesteld....
Is dan toch zo gemakkelijk op te zoeken....
Natuurlijk niet, dit is niet nodig...
Hij mag zijn eigen weg bewandelen en verder overleg is niet nodig...
En Sjoerd, als je goed gelezen hebt had ik het over de onbekende merken, maar jij probeert je er weer onderuit te wazelen...
En bij de juiste foto kun je ook de juiste info bijzetten in plaats van zoveel mappen aan maken...
Bestaande uit...?
Wat dacht je van @Tinus?
@jordi 1455 nee, het type is wel verschillend, evenals bij de bovenstaande röhr ten opzichte van zijn in vermogen lichtere collega's.
Zoals @SJB533 al aangaf, word er gewerkt aan een onderverdeling in generaties/uitvoeringen per type, binnen dezelfde map. Je kunt nu dus wel een shitload aan mappen gaan creëren, maar die moet je dan vervolgens allemaal weer terugzetten, 2x werk van dus, en aangezien tf niet in beheer is bij de plaatselijke sociale gemeentewerkplaats, is het handig dat te voorkomen, zodat de admins zich op belangrijkere zaken kunnen richten.
Nog nooit van gehoord hier....
Als dit werkelijk zou zijn hadden we dit allang vernomen van Hans...
Nu ga je de mist in! In tweevoud zelfs.
Als ik mij goed herinner zijn er voor een kleine ander half jaar terug een aantal leden geweest die bereid waren om zich te verdiepen om alleen de foto's op de goede plek te willen zetten, helaas werd hier ook niet mee gedaan...
En nu komt het ????? opzetten..
En nu komt het ????? opzetten..
het was toch ook de bedoeling dat alle case ih en case international trekker bij case weg gingen, tot nu toe is het nog steeds niet af, dat kon al lang af zijn, maar ja men is hier liever lui dan moe.
Mijn eerste ingeving was toen, om binnen bijvoorbeeld (om even een simpel voorbeeld te geven) de map +Massey Ferguson 6290 en +Massey Ferguson 6290XL samen te voegen, maar voor beide 'uitvoeringen' een appart tabblad te maken, en op die manier bij vele andere types tewerk te gaan.
Mijn eerste ingeving was toen, om binnen bijvoorbeeld (om even een simpel voorbeeld te geven) de map Massey Ferguson 6290 en Massey Ferguson 6290XL samen te voegen, maar voor beide 'uitvoeringen' een appart tabblad te maken, en op die manier bij vele andere types tewerk te gaan.
Als het beheer echt overstag was gegaan had @Tinus heel tractorfan wel op de hoogte gesteld.Verder bewijs je dat je gewoon met sjb533 in zeven sloten tegelijk springt. Jij zal elke misstap van sjb533 ontkennen of goedpraten.
Opzich een goed punt, niks mis mee.
Maar waarom alles achter de rug om van de leden, maar als wij eens een pb sturen of wat dan ook dan verdomd hij het te beantwoorden, een een admin behoort gewoon een reactie te geven en niet steeds alles weg gooien...
Ik ben zelf ook beheerder van een groep, ruim 15.000 leden, en je wilt niet weten hoeveel pb's wij binnen krijgen, worden allemaal beantwoord tot ieders tevredenheid.....
Men neme een kast vol ordners vol met technische specificaties. (Lees: zie TF als die kast) Deze ordners zitten vol met specificaties van 1 merk per ordner. Ordners kun je onderverdelen met tabbladen. Zo kun je dus per type een tabblad nemen.
Nu kun je moeilijk doen, door per uitvoering een apart tabblad te pakken. Je kunt ook heel simpel voorop het tabblad zetten, dat er gegevens in zitten van een, bijvoorbeeld, Fendt 309. Vervolgens zet je een nummer (tag) (laten we zeggen 309-2) op de datasheet van de (Farmer) 309 vanaf 1984, vanaf 1987 kwam generatie 3, dus op de datasheet van die 309 krijg je 309-3. Voorop je tabblad zet je de lijst met aanwezige types. Daarnaast kun je met deze methode ook je folders en ander beeldmateriaal markeren. Uiteraard is digitaal handiger, omdat je dan de tag zo kunt instellen, dat het een link wordt. Zo kun je dus selecteren, wat je wel, of niet wil zien. (Tractorpool werkt zo bijvoorbeeld) Zoeken naar een bepaalde machine wordt dan eenvoudiger. Er zijn namelijk heel veel mapjes mbt de Fendt 309. Geldt overigens voor veel meer types in die ordner.
@jordi 1455,
Ik heb dit al een hele tijd geleden besproken met @EA_MF. En ook al lang geleden doorgestuurd naar Tinus. Dat Tinus er mee bezig is geweest betekent niet, dat het ook a la minute klaar is. Daarnaast heeft hij ook meer te doen. En ik reken er niet op, dat Tinus ook maar enige zin vrij kan krijgen, als hier iedereen over elkaar heen valt.
@Boemrang Inderdaad zou het netjes zijn als er geantwoord word op een PB, echter zul je daarvoor zelf actie moeten ondernemen richting de betreffende persoon, dat is iets, waar ik verder geen uitspraken (meer) over ga doen.
zo zijn er nog 1000en voorbeelden er van zo is de John Deere 5820 zowel een trekker als hakselaar.
Precies ja, als hij bij die Hürlimann gewoon direct had gezegd wat het juiste type dan wel is, was er ook geen 2 dagen durende discussie nodig geweest. Maar ja, dat vindt sjoertje nou eenmaal leuk, discussiëren, dwarszitten en moeilijk doen. Vind 'ie helemaal geweldig. Hoe sneu wil je het hebben...
Niet dat systeem, zoals ik net aangaf! En gedoemd te mislukken? Nee, daar zijn oplossingen voor. Dat met die hakselaar is trouwens wel een heel slecht voorbeeld.
Want?
Het idee is heel eenvoudig, en werkt ook prima, wat nu (deels) ook al het geval is, is dat de +John Deere 6910 en +John Deere 6910 (Hakselaar) al gescheiden zijn, dat zou gewoon kunnen blijven zoals het is.
Binnen het mapje +John Deere 6910 kun je wel het mapje +John Deere 6910 S onder brengen, heel simpel en doeltreffend, zelfde geld voor bijvoorbeeld de +International 844 +International 844 S &+International 844 XL
Je kent traktorpool wel neem ik aan, het idee wat er is om hier door te voeren komt redelijk overeen, je kijkt bij een merk (traktorpool, bijvoorbeeld 'deutz'), pakt een type (traktorpool 'deutz' 'D9005'), vervolgens krijg je alle foto's te zien van het type (traktorpool, Deutz D9005), tot zover gelijk aan hoe het nu is, alleen dan met minder mappen.
Maar, die kun je vervolgens uitfilteren op uitvoering/generatie (traktorpool 'trekkers', 'deutz', 'D9005'&'D9005A'), met eventueel een stukje bijbehorende techische informatie. Simpel en doeltreffend.
Verder is het vreemt dat als een smalspoortype in dezelfde map moet als het gangbare omdat het merk hetzelfde typenummer hebben terwijl bij andere merken het overgrote deel van de smakspoortypes een eigen map hebben omdat ze een ander typenummer hebben.
Ik begin het idee te krijgen, dat het een gevalletje 'ik wil het niet snappen' is jordi.
heel goed idee inderdaad, Bij Fendt 300 een map met de 3 chilinders 303 304 307 en een map voor de vier chilinders 305 306 308 309 310 311 312 313. En dan met tags series eruit schijden
En dit wat ik al zeer veel geprobeerd heb, helaas is het nog nooit gebeurd....
Er is een persoon die wel altijd reageert, daar kunnen sommige personen hier die zich ook admin mogen noemen een voorbeeld aan geven...
Enne @Tom & @Jordi ze moeten een cursus opzetten "wat ik niet snap, snap jij het dan wel of snap jij het ook niet" snap jij het nog....
Maar @Trekkerman Tom, is er nou geen enkele gunfactor in de richting van Sjoerd? Sjoerd doet zijn best als admin, net als jij naar alle waarschijnlijkheid zou doen, en net als de andere admins doen. Maar kom op, foutjes zijn menselijk, die maakt Sjoerd, die maak jij en die maakt iedereen op dit forum.
Leven en laten leven
De uitvoeringen van een bepaalt model niet dezelfde type nummer en serienaam hoeven te hebben, hierdoor krijg bij het ene merk wel alle variaties in typen en bij het andere merk niet.
Hij is gelukig geen admin. Netzoals jij en erik dat niet zijn. gelukkig niet
Gewoon de KAPtypes aanhouden! Dat is hoe ik er over denk!
(Voor wie over de 309 CA begint: Einde Discussie!)
Dan houden we het bij Röhr
Btw, snap je überhaupt het hele verhaal? Ben vanmiddag aan het puzzelen geweest hè, op de types
Eindelijk, was dit nou zo moeilijk....
Het was toch zo gemakkelijk en de oplossing was zo nabij....
En nu zal het dan wel ineens kunnen gaan werken....
Waarmee? Alles uit elkaar trekken?
Heb je mij zien schrijven dat ik dat zou willen zijn dan? Dacht het niet. Beetje helder blijven, hè?
Natuurlijk niet, dit is niet nodig...
Hij mag zijn eigen weg bewandelen en verder overleg is niet nodig...
En Sjoerd, als je goed gelezen hebt had ik het over de onbekende merken, maar jij probeert je er weer onderuit te wazelen...
En bij de juiste foto kun je ook de juiste info bijzetten in plaats van zoveel mappen aan maken...
Wat betreft dat idee van die tabbladen onder types met de verschillende uitvoeringen......
Heb er ooit iets over gelezen hier, maar of voor of na januari is geweest? Niet achter de schermen in iedergeval.
(Edit 21:51u: Zie net pas een topic van Sjoerd dat zo'n 9 uur geleden is aangemaakt)\
Ik moet zeggen dat het me ook wel iets lijkt. Maar dan moet daar dus ook echt aan gehouden worden. Dus om JD als voorbeeld te nemen:
Type: 6230
Tabblad: basis of std of in iedergeval hoe JD het noemt
Tabblad: Premium
Dat je dan een van die aan kan klikken.
Alleen dan komen we bij de R en M serie... Daar heb je dan een probleem. De R en M serie spreek je heel anders uit als de vroegere series. De 30 serie spreek je bijv. bij 6230 uit als tweeënzestigdertig. De 6125R spreek je uit als: zes honderdvijfentwintig R of met andere woorden 6 125 R.
Wel zou ik dan bij ieder merk de mogelijkheid maken voor een aparte cagtegoriën: Tractoren, apart: Landbouwmachines, apart: Bouwmachines, apart: Bosbouwmachines. En dat je daaronder dus de types die onder die categorieën vallen kunt kiezen.
Dus dat je een merk aanklikt, en dan een keuze moet maken uit een categorie: Tractoren, Landbouwmachines, of een van die andere. En natuurlijk de mogelijkheid voor een admin om er een categorie aan toe te voegen!
Precies! En geen fictieve types lopen verzinnen, zoals een vermogensaanduiding, tenzij er een fabrikant is die dat wél doet.
Waarom zo omslachtig en wees eens eerlijk, wie kijkt alle gevens na van een tractor....
Dit is gewoon verspilde energie, je kunt beter jou tijd ergens anders in steken, en in zaken wat wel echt opgelost moet worden, maar hier hebben ze gewoon maling aan, zo denken er meerdere leden en ik zelf er over....
Klinkt al veel beter.
Precies! En geen fictieve types lopen verzinnen, zoals een vermogensaanduiding, tenzij er een fabrikant is die dat w�l doet.
En nu zal het dan wel ineens kunnen gaan werken....
//Ik type deze reactie even in onderdelen want heb geen zin om hem 4 keer opnieuw te typen, jullie zien vanzelf als ie klaar is!//
Hoe was het ook alweer?
6230: Alles als een grote puinhoop op een hoop gekiept, Niemand die klaagt, op degene die wel van overzicht houden na(wij dus).
6230 en 6230 Premium: Alsof de wereld vergaat, zoveel kritiek! Want er zat toch veel te weinig verschil tussen???
Kijk deze verschillen zijn natuurlijk niet genoeg:
30 serie:
*basis, std of hoe je/JD het ook wil noemen:( Standaard;) 2 ronde lampen in zwarte lampkap in dakrand voor/achter. Vierkante knipperlichthouders aan cabinestijlen voor. Zwarte cabinestijlen achter.( Standaard;) 2 lampen in gril, motorkap. Alleen de typenummering op motorkap.
*Premium:( Standaard: 4 ronde lampen in zwarte lampkap met grijs-zilvere rand voor/achter(soms 2 achter). Ovale knipperlichthouders aan cabinestijlen voor. Groene cabinestijlen achter.(Standaard;) Zilvere lampkap met 4 lampen in gril, motorkap. Typenummering met recht eronder Premium op motorkap.
Dat zijn natuurlijk niet genoeg verschillen om die twee uit elkaar te houden.
Wat apart is dat ''klagers'' over de Premium bij andere merken/types in een keer vinden dat mensen meer naar de types op de kap moeten kijken...
Zijn ze dan zelf te lui om ernaar te kijken?
Aangezien Premium bij de JD 30 serie ook gewoon op de kap staat, en bij de 00 t/m 20 serie SE op de kap(al zijn er daar ook enkele die op vrijdagmiddag geproduceerd zijn denk, waarbij de ze uit zin in het weekend perongeluk een ''premium'' sticker op een SE geplakt hebben. Of de kap/sticker is ooit vervangen, kan ook.)
Achja. Overal het type op de kap gebruiken lijkt mij gewoon het beste.
Het lijkt mij beter om gewoon met categorieën te werken, dat is voor alle merken toepasbaar. want dan ga je naar de categorie toe waar je toe wil, dan klik je het merk aan waar je naar toe wil en zie je alleen de typen van het merk van die door jou gekozen categorie.
Krijgt Hans nog gelijk....
Geloof dat er iemand in De Balk jaloers gaat worden...
Nou ja, ik vind dit idee van hem wel helder ja.
Het is en blijft een mooie trekker.
Het is en blijft moeilijk als een persoon het niet wilt inzien hoe gemakkelijk het uit eindelijk kan zijn...
En er zijn al zoveel en eenvoudige tips aan geven, maar om dit te begrijpen is zeer moeilijk....
En nee, het is niet Hans....
Dat is een ding dat zeker is!
Omdat je het niet zo uitspreekt...
Een R/M serie is geen 61, geen 62, dat is 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 R of M.
Bij de trekkers voor de R/M serie staat het type niet voor de pk's, bij de R/M serie staan de laatste 3 cijfers voor de pk's en het eerste in combinatie met de letter voor de serie, net als bij de daar voor gaande series de 60, 70, 80, 90 etc. voor de serie stond.
Ik spreek eens 6125R uit als zes honderdvijfentwintig R, niet als eenenzestigvijfentwintig R. Gewoon omdat het zoals het eerste hoort, dus zoals ik het uitspreek, en niet zoals het laatste.
Maar als je het zo graag wilt horen....
Sjoerd is de naam.....
Reageer dan gewoon niet, en anders niet zeuren dat er niks gebeurd, want dat komt door tijdverspillende dingen als dit...
Los dat dan ook gewoon eens op man.