Foto van een Röhr Onbekend, bezig met poseren.Ruinerwold 2015. Foto is geplaatst door oldtimergek op 17-08-2015 om 11:21:22, met 108 reacties.

Röhr 60 PS

16.964 foto's van @oldtimergek

oldtimergek
Foto van een Röhr Onbekend, bezig met poseren.
Ruinerwold 2015

Reacties

SJB533
Ik heb dit object verplaatst van Tractoren Röhr Onbekend (Poseren) naar Tractoren Röhr 60 PS (Poseren)
oldtimergek
@SJB533 De 60PS heeft toch een heel andere voor front. Of zie ik dat verkeerd.
SJB533
@oldtimergek
Is bouwjaarafhankelijk. Nummer 4 heeft een andere grille, dan nummer 1
Trekkerman Tom
60 PS is geen type, net als 20 PS dat trouwens ook niet is. Even verplaatsen naar 60R a.u.b.
SJB533
Gaat er straks een technisch probleem ontstaan. Check mapnaam.... Iets met dubbele mappen of iets dergelijks
Trekkerman Tom
@SJB533 Wie heeft die fictieve types bedacht dan? Dus wiens probleem is dat? Beide vragen hebben hetzelfde antwoord.
SJB533
@Trekkerman Tom
Zou voor de grap eens kijken, wat je met de 25 pk hebt gedaan....
Trekkerman Tom
Verplaatst naar het juiste type, zoals het hoort.
SJB533
Open dan de map +Röhr R25 eens....
Trekkerman Tom
Maar goed, het komt er dus wel op neer dat je je niet aan de regels houdt, dat kan ik glashard bewijzen. Want die types bestaan niet.
Trekkerman Tom
Staat 'ie dus bij een niet-bestaand type, hè?
Trekkerman Tom
De naam van die map is 25 PS, en dus fout. Je maakt er weer een behoorlijke zooi van, sjoertje.
EA_MF
@Trekkerman Tom hardstikke leuk hoor, voor ieder klein detail een andere map maken, de duitsers die achter Röhr zaten hebben zo veel verschillende cijfer/lettercombinaties gebruikt, dat je van de 8 types gerangschikt op vermogen, je daarvan een veelvoud aan mappen kunt maken. Komt het dus overzicht niet ten goede, en iemand die de optische verschillen niet kent zal snel foto's in verkeerde mappen plaatsen.
Trekkerman Tom
Quote @EA_MF:
iemand die de optische verschillen niet kent

Er zijn er die ze wél kennen...
Boemrang
Vroeger, toen de mannen van staal waren, toen was pas alles beter....
Maar nu doen ze maar wat, voor elk nieuw boutje een nieuwe map aan maken....
Blijft het zeker overzichtelijk....
Trekkerman Tom
@Boemrang Het gaat er om dat sjoertje tegen de regels in zomaar types verzint, in plaats van dat hij de foto's gewoon bij de juiste types laat staan en plaatst. Maar goed, we gaan erachter komen, hoop ik tenminste.
EA_MF
@Trekkerman Tom ik vermoed dat de gemiddelde TF'er die verschillen niet kent Tom, en om nou bij wijze van spreken 3 mapjes te hebben voor 1 type, in 3 uitvoeringen, waarbij in elk mapje 1 foto staat, lijkt me ook niet erg noodzakelijk.
Boemrang
Quote @Trekkerman Tom:
Het gaat er om dat sjoertje tegen de regels in zomaar types verzint,

Ooit zal hij ook de juiste weg bewandelen...
Jammer dat het allemaal zo moet verlopen...

@EA_MF het is ook voor de gekken voor een onbekend merk zoveel mappen aan te maken...
Dit kan best in een map geplaatst worden als er maar een goede beschrijving erbij staat, zo los je zeer veel op...
Trekkerman Tom
@EA_MF En daar moet dus duidelijkheid in geschreven regels in komen.
Trekkerman Tom
@Boemrang Hij maakt nu in ieder geval een grote omweg 😉
SJB533
Quote @EA_MF:
@Trekkerman Tom hardstikke leuk hoor, voor ieder klein detail een andere map maken, de duitsers die achter R�hr zaten hebben zo veel verschillende cijfer/lettercombinaties gebruikt, dat je van de 8 types gerangschikt op vermogen, je daarvan een veelvoud aan mappen kunt maken. Komt het dus overzicht niet ten goede, en iemand die de optische verschillen niet kent zal snel foto's in verkeerde mappen plaatsen.
Ik heb ze voor de grap eens gesorteerd. Nog niet klaar, heb er al een kleine 60, over 10 vermogens verdeeld. Tom meent blijkbaar, dat er dan geen fouten worden gemaakt en dat het overzichtelijk is...

Speciaal voor Tom: wacht nou rustig af, op wat gaat komen.......

Quote @Boemrang:
@EA_MF het is ook voor de gekken voor een onbekend merk zoveel mappen aan te maken...
Dit kan best in een map geplaatst worden als er maar een goede beschrijving erbij staat, zo los je zeer veel op...
jordi 1455
@EA_MF sommigen zien het verschil tussen een fendt en een john deere niet.

Gek genoeg zijn bij veel merken de verschillende uitvoeringen makkelijker uit elkaar te houden dan de modellen binnen een serie.
Boemrang
Quote @SJB533:
Ik heb ze voor de grap eens gesorteerd.

Daar ben je wel goed in Sjoerd, grappen maken... 😃
Je moet je eens afvragen of dit wel daadwerkelijk zin heeft van een onbekend merk zoveel mappen...
Gewoon in een map pleuren en de juiste beschrijven er bij en zorg er voor dat de zoek functie hierop is ingesteld....
Is dan toch zo gemakkelijk op te zoeken....
EA_MF
Quote @jordi 1455:
modellen binnen een serie.

Vrij logisch verklaarbaar Jordi, veel fabrikanten gebruiken 1 basisopstelling, en geven die bijvoorbeeld het vermogen voor 3 verschillende types, plak er andere stickers op, geef de pomp een slag en je hebt ineens een zwaarder type. Fendt is daar in de 300 vario serie bijvoorbeeld heel goed in.
jordi 1455
@EA_MF eigenlijk zijn het meerdere varianten van 1 basisopstelling, die dan ook maar op 1 hoop gooien?
SJB533
Quote @Boemrang:

Gewoon in een map pleuren en de juiste beschrijven er bij en zorg er voor dat de zoek functie hierop is ingesteld....
Is dan toch zo gemakkelijk op te zoeken....
Nou, en daar heb je het, Ger. 1 map per type, daar dan tabbladen onder met verschillende uitvoeringen, en een bijbehorende tag. Moet allemaal wel goed gebouwd worden, anders werkt het niet. Werkt het niet, heb je er niks aan. Zo kun je dus, om een moderne trekker te nemen de +Deutz-Fahr 5-Serie nemen. Zijn diverse gradaties in. (D Ecoline, D, C, G, P en TTV) Met het bovenstaande systeem houd je korte lijsten, dus overzicht onder het merk, maar heb je wel de diverse uitvoeringen, met bijbehorende technische data.
SJB533
Zo kun overigens je ook series (lees: generaties) ordenen.
Trekkerman Tom
@SJB533 Heb je het ook met de andere admins over dat idee gehad? Of is het weer een hersenspinsel van jou, dat hoe dan ook uitgevoerd moet worden?
Boemrang
Quote @Trekkerman Tom:
Heb je het ook met de andere admins over dat idee gehad?

Natuurlijk niet, dit is niet nodig...
Hij mag zijn eigen weg bewandelen en verder overleg is niet nodig...
En Sjoerd, als je goed gelezen hebt had ik het over de onbekende merken, maar jij probeert je er weer onderuit te wazelen...
En bij de juiste foto kun je ook de juiste info bijzetten in plaats van zoveel mappen aan maken...
SJB533
Dat is inderdaad bekend bij het technisch beheer. Reactie was positiever, dan jij, zo te zien
Trekkerman Tom
Quote @SJB533:
technisch beheer

Bestaande uit...?
jordi 1455
@SJB533 als het technisch beheer er mee eens was, waren de regels al aangepast, maar ja dat is nog steeds niet gebeurt.
EA_MF
Quote @Trekkerman Tom:
Bestaande uit...?

Wat dacht je van @Tinus?

@jordi 1455 nee, het type is wel verschillend, evenals bij de bovenstaande röhr ten opzichte van zijn in vermogen lichtere collega's.

Zoals @SJB533 al aangaf, word er gewerkt aan een onderverdeling in generaties/uitvoeringen per type, binnen dezelfde map. Je kunt nu dus wel een shitload aan mappen gaan creëren, maar die moet je dan vervolgens allemaal weer terugzetten, 2x werk van dus, en aangezien tf niet in beheer is bij de plaatselijke sociale gemeentewerkplaats, is het handig dat te voorkomen, zodat de admins zich op belangrijkere zaken kunnen richten.
Boemrang
Technische beheer?????
Nog nooit van gehoord hier....
Als dit werkelijk zou zijn hadden we dit allang vernomen van Hans...
jordi 1455
@EA_MF onderverdelen in 1 map wordt gegarandeerd een puinhoop, maar ja jij springt met sjb533 is 7 sloten gelijk. Hij zegt namens het beheer te spreken maar de anderen admins ontkennen dat die besluiten zijn genomen.
SJB533
@jordi 1455
Nu ga je de mist in! In tweevoud zelfs.
jordi 1455
@SJB533 doe niet zo kinderachtig, maar ja als admin durf je wel.
Boemrang
Quote @EA_MF:
en aangezien tf niet in beheer is bij de plaatselijke sociale gemeentewerkplaats, is het handig dat te voorkomen, zodat de admins zich op belangrijkere zaken kunnen richten.

Als ik mij goed herinner zijn er voor een kleine ander half jaar terug een aantal leden geweest die bereid waren om zich te verdiepen om alleen de foto's op de goede plek te willen zetten, helaas werd hier ook niet mee gedaan...
En nu komt het ????? opzetten..
jordi 1455
Quote @Boemrang:
verdiepen om alleen de foto's op de goede plek te willen zetten, helaas werd hier ook niet mee gedaan...
En nu komt het ????? opzetten..

het was toch ook de bedoeling dat alle case ih en case international trekker bij case weg gingen, tot nu toe is het nog steeds niet af, dat kon al lang af zijn, maar ja men is hier liever lui dan moe.
EA_MF
@jordi 1455 het leuke is, dat @SJB533 en ik het idee van mappen samenvoegen en onderscheid creëren tussen generaties en uitvoeringen al langer hadden, voordat er een pb naar @Tinus gegaan is. Het idee is trouwens gekomen, toen een aantal niet nader te noemen leden bezig waren een scheepslading extra mappen aan te maken, en sjoerd in een pb naar mij daar zijn mening over gaf.

Mijn eerste ingeving was toen, om binnen bijvoorbeeld (om even een simpel voorbeeld te geven) de map +Massey Ferguson 6290 en +Massey Ferguson 6290XL samen te voegen, maar voor beide 'uitvoeringen' een appart tabblad te maken, en op die manier bij vele andere types tewerk te gaan.
jordi 1455
Quote @EA_MF:
egaan is. Het idee is trouwens gekomen, toen een aantal niet nader te noemen leden bezig waren een scheepslading extra mappen aan te maken, en sjoerd in een pb naar mij daar zijn mening over gaf.

Mijn eerste ingeving was toen, om binnen bijvoorbeeld (om even een simpel voorbeeld te geven) de map Massey Ferguson 6290 en Massey Ferguson 6290XL samen te voegen, maar voor beide 'uitvoeringen' een appart tabblad te maken, en op die manier bij vele andere types tewerk te gaan.

Als het beheer echt overstag was gegaan had @Tinus heel tractorfan wel op de hoogte gesteld.Verder bewijs je dat je gewoon met sjb533 in zeven sloten tegelijk springt. Jij zal elke misstap van sjb533 ontkennen of goedpraten.
EA_MF
@jordi 1455 Sjoerd en ik bespreken het een en ander wel eens ja, bijkomend feit is dat wij qua mening redelijk op 1 lijn zitten. En als ik het ergens niet mee eens ben, dan zal ik dat ook zeker zeggen, bijvoorbeeld bij de discussie bij die hurlimann in jouw profiel afgelopen weekend, heb ik sjoerd ook wel gezegd, dat het verstandiger zou zou zijn om het type gewoon te vermelden. Inplaats van een discussie uitlokken met @Boemrang en @Trekkerman Tom, dan is het echter nog steeds aan @SJB533 zelf om daarover een keuze te maken of hij het wel of niet doet.
jordi 1455
@EA_MF daarom is hij ongeschikt als admin omdat hij altijd discussies willen uitlokken door heel vaag te doen en op het einde @Trekkerman Tom de schuld te geven.
Boemrang
Quote @EA_MF:
Sjoerd en ik bespreken het een en ander wel eens ja,

Opzich een goed punt, niks mis mee.
Maar waarom alles achter de rug om van de leden, maar als wij eens een pb sturen of wat dan ook dan verdomd hij het te beantwoorden, een een admin behoort gewoon een reactie te geven en niet steeds alles weg gooien...
Ik ben zelf ook beheerder van een groep, ruim 15.000 leden, en je wilt niet weten hoeveel pb's wij binnen krijgen, worden allemaal beantwoord tot ieders tevredenheid.....
SJB533
Even in jip-en-janneketaal

Men neme een kast vol ordners vol met technische specificaties. (Lees: zie TF als die kast) Deze ordners zitten vol met specificaties van 1 merk per ordner. Ordners kun je onderverdelen met tabbladen. Zo kun je dus per type een tabblad nemen.
Nu kun je moeilijk doen, door per uitvoering een apart tabblad te pakken. Je kunt ook heel simpel voorop het tabblad zetten, dat er gegevens in zitten van een, bijvoorbeeld, Fendt 309. Vervolgens zet je een nummer (tag) (laten we zeggen 309-2) op de datasheet van de (Farmer) 309 vanaf 1984, vanaf 1987 kwam generatie 3, dus op de datasheet van die 309 krijg je 309-3. Voorop je tabblad zet je de lijst met aanwezige types. Daarnaast kun je met deze methode ook je folders en ander beeldmateriaal markeren. Uiteraard is digitaal handiger, omdat je dan de tag zo kunt instellen, dat het een link wordt. Zo kun je dus selecteren, wat je wel, of niet wil zien. (Tractorpool werkt zo bijvoorbeeld) Zoeken naar een bepaalde machine wordt dan eenvoudiger. Er zijn namelijk heel veel mapjes mbt de Fendt 309. Geldt overigens voor veel meer types in die ordner.

@jordi 1455,
Ik heb dit al een hele tijd geleden besproken met @EA_MF. En ook al lang geleden doorgestuurd naar Tinus. Dat Tinus er mee bezig is geweest betekent niet, dat het ook a la minute klaar is. Daarnaast heeft hij ook meer te doen. En ik reken er niet op, dat Tinus ook maar enige zin vrij kan krijgen, als hier iedereen over elkaar heen valt.
EA_MF
@jordi 1455 wat mij voornamelijk stoort Jordi, is het feit dat een eenduidige samenwerking tussen de admins van de site regelmatig ontbreekt, mijn inziens voornamelijk tussen de laatst aangestelde admins.

@Boemrang Inderdaad zou het netjes zijn als er geantwoord word op een PB, echter zul je daarvoor zelf actie moeten ondernemen richting de betreffende persoon, dat is iets, waar ik verder geen uitspraken (meer) over ga doen.
jordi 1455
@SJB533 we wachten al meer dan een jaar er op en zo lang het er niet is gelden gewoon de oude regels, je gaat toch ook niet nu een lagere maximumsnelheid handhaven als die er misschien in de toekomst komt? Jou systeem is gedoemd te mislukken want zo is de Case ih magnum 7200pro serie de europese uitvoering van de Magnum 8900 serie.
zo zijn er nog 1000en voorbeelden er van zo is de John Deere 5820 zowel een trekker als hakselaar.
Trekkerman Tom
Quote @jordi 1455:
daarom is hij ongeschikt als admin omdat hij altijd discussies willen uitlokken

Precies ja, als hij bij die Hürlimann gewoon direct had gezegd wat het juiste type dan wel is, was er ook geen 2 dagen durende discussie nodig geweest. Maar ja, dat vindt sjoertje nou eenmaal leuk, discussiëren, dwarszitten en moeilijk doen. Vind 'ie helemaal geweldig. Hoe sneu wil je het hebben...
SJB533
Quote @jordi 1455:
we wachten al meer dan een jaar er op

Niet dat systeem, zoals ik net aangaf! En gedoemd te mislukken? Nee, daar zijn oplossingen voor. Dat met die hakselaar is trouwens wel een heel slecht voorbeeld.
Trekkerman Tom
Quote @SJB533:
Dat met die hakselaar is trouwens wel een heel slecht voorbeeld.

Want?
EA_MF
@jordi 1455 word het je al in jip en janneke taal uitgelegd, en dan snap je het nog niet 😕

Het idee is heel eenvoudig, en werkt ook prima, wat nu (deels) ook al het geval is, is dat de +John Deere 6910 en +John Deere 6910 (Hakselaar) al gescheiden zijn, dat zou gewoon kunnen blijven zoals het is.

Binnen het mapje +John Deere 6910 kun je wel het mapje +John Deere 6910 S onder brengen, heel simpel en doeltreffend, zelfde geld voor bijvoorbeeld de +International 844 +International 844 S &+International 844 XL

Je kent traktorpool wel neem ik aan, het idee wat er is om hier door te voeren komt redelijk overeen, je kijkt bij een merk (traktorpool, bijvoorbeeld 'deutz'), pakt een type (traktorpool 'deutz' 'D9005'), vervolgens krijg je alle foto's te zien van het type (traktorpool, Deutz D9005), tot zover gelijk aan hoe het nu is, alleen dan met minder mappen.

Maar, die kun je vervolgens uitfilteren op uitvoering/generatie (traktorpool 'trekkers', 'deutz', 'D9005'&'D9005A'), met eventueel een stukje bijbehorende techische informatie. Simpel en doeltreffend.
jordi 1455
@SJB533 waarom moeten we nog wel onderscheid maken tussen mc cormick en farmall? de farmall was toch de rijengewasuitvoering van de mccormick?

Verder is het vreemt dat als een smalspoortype in dezelfde map moet als het gangbare omdat het merk hetzelfde typenummer hebben terwijl bij andere merken het overgrote deel van de smakspoortypes een eigen map hebben omdat ze een ander typenummer hebben.
jordi 1455
@EA_MF valt niet te snappen want het is zo krom als een hoepel.
Trekkerman Tom
@jordi 1455 Ze zien zelf volgens mij nog niet eens in dat deze vlieger voor lang niet alle merken op gaat. Maarja, vliegeren zonder wind is ook moeilijk natuurlijk... Ik vraag me toch echt af hoe de andere admins hier over denken.
EA_MF
@jordi 1455 leg eens uit dan, wat er krom is?

Ik begin het idee te krijgen, dat het een gevalletje 'ik wil het niet snappen' is jordi.
Trekkerman Tom
@EA_MF Ik zal je iets vertellen, ik snap dit idee ook voor geen ene meter, terwijl ik dat maar wat graag zou willen, maar het hele plan werkt gewoon niet overal. Ik denk dat @jordi 1455 er net zo over denkt.
Jasperfendt
Quote @jordi 1455:
eigenlijk zijn het meerdere varianten van 1 basisopstelling, die dan ook maar op 1 hoop gooien?

heel goed idee inderdaad, Bij Fendt 300 een map met de 3 chilinders 303 304 307 en een map voor de vier chilinders 305 306 308 309 310 311 312 313. En dan met tags series eruit schijden
Boemrang
Quote @EA_MF:
Inderdaad zou het netjes zijn als er geantwoord word op een PB, echter zul je daarvoor zelf actie moeten ondernemen richting de betreffende persoon

En dit wat ik al zeer veel geprobeerd heb, helaas is het nog nooit gebeurd....
Er is een persoon die wel altijd reageert, daar kunnen sommige personen hier die zich ook admin mogen noemen een voorbeeld aan geven...

Enne @Tom & @Jordi ze moeten een cursus opzetten "wat ik niet snap, snap jij het dan wel of snap jij het ook niet" snap jij het nog.... 😃
bart99
Jongens, is deze strijd nou echt nodig? Je moet helemaal niet willen om voor elk klein verschilletje een andere mapje aan te maken, zoals @Boemrang al aangaf. Deel bijvoorbeeld de Röhr trekkers met 25 pk in, in een gezamenlijke map en niet Röhr 25 zus, en Röhr 25 zo. Het wordt er alleen maar onoverzichtelijker op. Sjoerd heeft genoeg verstand van deze trekkers, dat bleek wel toen @SJB533, @EA_MF en ik laatst bij een soortgelijk iets waren.

Maar @Trekkerman Tom, is er nou geen enkele gunfactor in de richting van Sjoerd? Sjoerd doet zijn best als admin, net als jij naar alle waarschijnlijkheid zou doen, en net als de andere admins doen. Maar kom op, foutjes zijn menselijk, die maakt Sjoerd, die maak jij en die maakt iedereen op dit forum.

Leven en laten leven 😉
Trekkerman Tom
Het gaat erom dat hij de regels niet naleeft. En dat is dus een admin...
jordi 1455
@EA_MF ik zou het in jip en janneke taal uitleggen
De uitvoeringen van een bepaalt model niet dezelfde type nummer en serienaam hoeven te hebben, hierdoor krijg bij het ene merk wel alle variaties in typen en bij het andere merk niet.
Jasperfendt
Quote @bart99:
Maar @Trekkerman Tom, is er nou geen enkele gunfactor in de richting van Sjoerd? Sjoerd doet zijn best als admin, Sjoerd doet zijn best als admin, net als jij naar alle waarschijnlijkheid zou doen,

Hij is gelukig geen admin. Netzoals jij en erik dat niet zijn. gelukkig niet
bart99
@Jasperfendt Nog beter dat jij dat niet bent.
Jasperfendt
@bart99 Dat was ik ook zeker niet van plan, dus hierbij weten ze dat ook alvast
SJB533
Quote @Trekkerman Tom:
regels niet naleeft.
Ga je nu het heilige boontje uithangen? Trouwens, als regels voor jou belangrijker zijn, dan de manier waarop ze wel of niet worden nageleefd, moet jij wel een heel zwaar leven hebben. Daarnaast ben jij dan ook nog eens zeer ongeschikt als handhaver, bij wat voor organisatie ook.
EA_MF
@jordi 1455 als de fabrikant zelf al de keuze genomen heeft om er een compleet ander type van te maken (dus zonder toevoegingen) dan is er geen enkel bezwaar om daarvoor een apparte map te houden Jordi.
jordi 1455
@EA_MF dat lijkt raar en schept alleen verwarring en komen heel wat foto's in de map onbekend terecht.
JD6930
@SJB533 @oldtimergek @Trekkerman Tom @EA_MF @Boemrang @bart99 @Jasperfendt en @jordi 1455

Gewoon de KAPtypes aanhouden! Dat is hoe ik er over denk! 😉

(Voor wie over de 309 CA begint: Einde Discussie!)
EA_MF
@jordi 1455 hoezo lijkt dat raar? Er staat een type op de kap, en in die map komt ie, niks meer niks minder. En als er types zijn met extra toevoegingen dan komen die in een submap meer stelt het niet voor.
SJB533
@JD6930
Dan houden we het bij Röhr 😄
SJB533
@JD6930
Btw, snap je überhaupt het hele verhaal? Ben vanmiddag aan het puzzelen geweest hè, op de types
Boemrang
Quote @SJB533:
Dan houden we het bij R�hr :)

Eindelijk, was dit nou zo moeilijk....
Het was toch zo gemakkelijk en de oplossing was zo nabij.... 😛
Boemrang
Wat ik snap, @JD6930 ie hier ook vaker mee bezig geweest, werd alle afgekeurd en afgekraakt...
En nu zal het dan wel ineens kunnen gaan werken....
SJB533
@Boemrang
Waarmee? Alles uit elkaar trekken?
Trekkerman Tom
Quote @SJB533:
Daarnaast ben jij dan ook nog eens zeer ongeschikt als handhaver

Heb je mij zien schrijven dat ik dat zou willen zijn dan? Dacht het niet. Beetje helder blijven, hè?
JD6930
Quote @Boemrang:
Quote @Trekkerman Tom: Heb je het ook met de andere admins over dat idee gehad?
Natuurlijk niet, dit is niet nodig...
Hij mag zijn eigen weg bewandelen en verder overleg is niet nodig...
En Sjoerd, als je goed gelezen hebt had ik het over de onbekende merken, maar jij probeert je er weer onderuit te wazelen...
En bij de juiste foto kun je ook de juiste info bijzetten in plaats van zoveel mappen aan maken...

Wat betreft dat idee van die tabbladen onder types met de verschillende uitvoeringen......

Heb er ooit iets over gelezen hier, maar of voor of na januari is geweest? Niet achter de schermen in iedergeval.

(Edit 21:51u: Zie net pas een topic van Sjoerd dat zo'n 9 uur geleden is aangemaakt)\

Ik moet zeggen dat het me ook wel iets lijkt. Maar dan moet daar dus ook echt aan gehouden worden. Dus om JD als voorbeeld te nemen:

Type: 6230
Tabblad: basis of std of in iedergeval hoe JD het noemt
Tabblad: Premium

Dat je dan een van die aan kan klikken.

Alleen dan komen we bij de R en M serie... Daar heb je dan een probleem. De R en M serie spreek je heel anders uit als de vroegere series. De 30 serie spreek je bijv. bij 6230 uit als tweeënzestigdertig. De 6125R spreek je uit als: zes honderdvijfentwintig R of met andere woorden 6 125 R.

Wel zou ik dan bij ieder merk de mogelijkheid maken voor een aparte cagtegoriën: Tractoren, apart: Landbouwmachines, apart: Bouwmachines, apart: Bosbouwmachines. En dat je daaronder dus de types die onder die categorieën vallen kunt kiezen.

Dus dat je een merk aanklikt, en dan een keuze moet maken uit een categorie: Tractoren, Landbouwmachines, of een van die andere. En natuurlijk de mogelijkheid voor een admin om er een categorie aan toe te voegen! 😉
Trekkerman Tom
Quote @JD6930:
KAPtypes

Precies! En geen fictieve types lopen verzinnen, zoals een vermogensaanduiding, tenzij er een fabrikant is die dat wél doet.
Boemrang
Nogmaals, het idee wat Hans had was zeer goed, alleen het kap nummer aanhouden is meer dan voldoende...
Waarom zo omslachtig en wees eens eerlijk, wie kijkt alle gevens na van een tractor....
Dit is gewoon verspilde energie, je kunt beter jou tijd ergens anders in steken, en in zaken wat wel echt opgelost moet worden, maar hier hebben ze gewoon maling aan, zo denken er meerdere leden en ik zelf er over....
Trekkerman Tom
Quote @JD6930:
Dus dat je een merk aanklikt, en dan een keuze moet maken uit een categorie

Klinkt al veel beter.
SJB533
Quote @JD6930:
De 30 serie spreek je bijv. bij 6230 uit als twee�nzestigdertig. De 6125R spreek je uit als: zes honderdvijfentwintig R of met andere woorden 6 125 R.
tweeënzestig dertig, eenenzestig vijfentwintig Er. Ik zie het verschil niet.

Quote @Trekkerman Tom:
@JD6930
Quote:
KAPtypes

Precies! En geen fictieve types lopen verzinnen, zoals een vermogensaanduiding, tenzij er een fabrikant is die dat w�l doet.
Leg nu eens uit, wat het voor jou zo overzichtelijk maakt, als er 10 types +Röhr 15 PS staan? Let wel: ik had alleen bij Röhr al 60 verschillende typeaanduidingen voor een tiental vermogens. Was dus nog niet klaar met de telling... En wat snap je niet aan het systeem, dat ik noemde?
Trekkerman Tom
Als iemand (een) trekker(s) met een bepaalde typeaanduiding wil zien, hoeft hij niet tussen alle andere trekkers te zoeken die toevallig hetzelfde vermogen hebben. Hij kan in de lijst gewoon de map met die typeaanduiding aanklikken en voíla, hij ziet alleen díe types. Zoeken naar een bepaald type is nou eenmaal makkelijker in een lijst (alfabetisch, opeenvolgende nummers enz.) dan tussen tientallen foto's. En dat gedoe met 'tags' is alleen maar meer en onnodig werk.
JD6930
Quote @Boemrang:
Wat ik snap, @JD6930 ie hier ook vaker mee bezig geweest, werd alle afgekeurd en afgekraakt...
En nu zal het dan wel ineens kunnen gaan werken....

//Ik type deze reactie even in onderdelen want heb geen zin om hem 4 keer opnieuw te typen, jullie zien vanzelf als ie klaar is!//

Hoe was het ook alweer?

6230: Alles als een grote puinhoop op een hoop gekiept, Niemand die klaagt, op degene die wel van overzicht houden na(wij dus).
6230 en 6230 Premium: Alsof de wereld vergaat, zoveel kritiek! Want er zat toch veel te weinig verschil tussen???

Kijk deze verschillen zijn natuurlijk niet genoeg:
30 serie:
*basis, std of hoe je/JD het ook wil noemen:( Standaard;) 2 ronde lampen in zwarte lampkap in dakrand voor/achter. Vierkante knipperlichthouders aan cabinestijlen voor. Zwarte cabinestijlen achter.( Standaard;) 2 lampen in gril, motorkap. Alleen de typenummering op motorkap.

*Premium:( Standaard: 4 ronde lampen in zwarte lampkap met grijs-zilvere rand voor/achter(soms 2 achter). Ovale knipperlichthouders aan cabinestijlen voor. Groene cabinestijlen achter.(Standaard;) Zilvere lampkap met 4 lampen in gril, motorkap. Typenummering met recht eronder Premium op motorkap.

Dat zijn natuurlijk niet genoeg verschillen om die twee uit elkaar te houden. 😉

Wat apart is dat ''klagers'' over de Premium bij andere merken/types in een keer vinden dat mensen meer naar de types op de kap moeten kijken...

Zijn ze dan zelf te lui om ernaar te kijken?

Aangezien Premium bij de JD 30 serie ook gewoon op de kap staat, en bij de 00 t/m 20 serie SE op de kap(al zijn er daar ook enkele die op vrijdagmiddag geproduceerd zijn denk, waarbij de ze uit zin in het weekend perongeluk een ''premium'' sticker op een SE geplakt hebben. 😛 Of de kap/sticker is ooit vervangen, kan ook.)

Achja. Overal het type op de kap gebruiken lijkt mij gewoon het beste.
EA_MF
@Trekkerman Tom het gaat er om, dat in het geval van Röhr bijna iedere trekker die van de band gerold is, een andere cijfer/lettercombinatie gekregen heeft, om dus een beetje overzicht te behouden in specifiek de map Röhr heeft @SJB533 ervoor gekozen deze map te rangschikken op vermogens(type). dat maakt het voor de niet-Röhr kenner eenvoudiger de foto in de juiste map te plaatsen.
jordi 1455
@EA_MF Als je met submappen gaat werken wordt het onoverzichtelijk omdat het type wat je zoekt in een submap bevindt achter een gewone map. Ook heb je er grote kansen dat er maar 1 submap in een map bevindt en dat maakt het wat mij betreft het submappen overbodig.

Het lijkt mij beter om gewoon met categorieën te werken, dat is voor alle merken toepasbaar. want dan ga je naar de categorie toe waar je toe wil, dan klik je het merk aan waar je naar toe wil en zie je alleen de typen van het merk van die door jou gekozen categorie.
Trekkerman Tom
@EA_MF Alles op hopen gooien noem ik geen overzicht.
Trekkerman Tom
@EA_MF En daarbij is er ook altijd nog de map 'Onbekend', dus als iemand het niet zeker weet kan hij het daar in zetten.
jordi 1455
@EA_MF als een niet rohr kenner niet weet welk type het is, zou hij waarschijnlijk ook niet weten hoeveel vermogen die trekker heeft die hij er op heeft gezet.
EA_MF
@Trekkerman Tom je gooit het op een hoop ja, maar wil je meer specifiek een bepaalde uitvoering hebben, dan is dat een kwestie van 1 klikje extra, niks meer, niks minder. Op Traktorpool werkt het netzo, je kunt op een type zoeken, dan krijg je alles van dat type, ben je specifiek opzoek naar een Allrad uitvoering, dan klik je 1 keer extra in een menu aan de zijkant, en je krijgt alleen tractoren te zien die uitgevoerd zijn met een aangedreven vooras.
Trekkerman Tom
@jordi 1455 Die kans is groot ja!
Boemrang
Quote @Trekkerman Tom:
Alles op hopen gooien noem ik geen overzicht.

Krijgt Hans nog gelijk.... 😄
SJB533
@EA_MF
Geloof dat er iemand in De Balk jaloers gaat worden...
Trekkerman Tom
Quote @Boemrang:
Dus dat je een merk aanklikt, en dan een keuze moet maken uit een categorie: Tractoren, Landbouwmachines, of een van die andere.

Nou ja, ik vind dit idee van hem wel helder ja.
oldtimergek
Zo wat een discussie over een geplaatste foto van een type wat er niet tussen stond. Ik zal de foto maar weer verwijderen.
Trekkerman Tom
@oldtimergek Zou ik niet doen, het begint nu helder te worden. Boven dien kan dit als referentie gebruikt worden.
oldtimergek
@Trekkerman Tom doe ik ook niet, maar wat een discussie.
Het is en blijft een mooie trekker.
Boemrang
Quote @oldtimergek:
zo wat een discussie over een geplaatste foto van een type wat er niet tussen stond.

Het is en blijft moeilijk als een persoon het niet wilt inzien hoe gemakkelijk het uit eindelijk kan zijn...
En er zijn al zoveel en eenvoudige tips aan geven, maar om dit te begrijpen is zeer moeilijk....
En nee, het is niet Hans.... 😛
EA_MF
@oldtimergek helemaal als ie ook nog eens een dorskast op gang houd, en dan af en toe even goed aan t werk moet 😄
Trekkerman Tom
Quote @oldtimergek:
Het is en blijft een mooie trekker.

Dat is een ding dat zeker is!
EA_MF
@Boemrang denk dat het niet misstaat, als je gewoon een naam noemt Ger, schept duidelijkheid 😉
oldtimergek
@EA_MF had vast mooi gestaan daar in Ruinerwold voor de dors kast. Maar ja daar stond al een andere voor.
EA_MF
@oldtimergek 5 augustus in ruinen stond ie dr wel voor, en dat klonk toch best leuk moet ik bekennen 😄
JD6930
Quote @SJB533:
eenenzestig vijfentwintig Er. Ik zie het verschil niet.

Omdat je het niet zo uitspreekt...

Een R/M serie is geen 61, geen 62, dat is 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 R of M.

Bij de trekkers voor de R/M serie staat het type niet voor de pk's, bij de R/M serie staan de laatste 3 cijfers voor de pk's en het eerste in combinatie met de letter voor de serie, net als bij de daar voor gaande series de 60, 70, 80, 90 etc. voor de serie stond.

Ik spreek eens 6125R uit als zes honderdvijfentwintig R, niet als eenenzestigvijfentwintig R. Gewoon omdat het zoals het eerste hoort, dus zoals ik het uitspreek, en niet zoals het laatste.
Boemrang
@EA_MF Ze weten allemaal wie er bedoelt wordt, daar hoeven we ons niet over uit te laten...
Maar als je het zo graag wilt horen.... 😄
Sjoerd is de naam.....
Hurli356
-
Hurli356
-
JD6930
@Hurli356

Reageer dan gewoon niet, en anders niet zeuren dat er niks gebeurd, want dat komt door tijdverspillende dingen als dit...
deeremeneer
Quote @JD6930:
(Voor wie over de 309 CA begint: Einde Discussie!)

Los dat dan ook gewoon eens op man.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Röhr 60 PS ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!