Foto van een Case International 856 XL, bezig met aardappels rooien.. Foto is geplaatst door jeroenfordmf op 19-10-2015 om 19:56:16, met 35 reacties.

Case International 856 XL

jeroenfordmf
Foto van een Case International 856 XL, bezig met aardappels rooien.

Reacties

tone29
Netjes
jeroenfordmf
@tone29 Dank u. We zijn er thuis zuinig op!
tone29
@jeroenfordmf heb je goed! We hebben thuis ook zo 1 met 7000 uur.
jeroenfordmf
@tone29 Die van ons heet er nu +-11000 uur motor is wel volledig gereviseerd 😉

Jij deed er toch trekkertrek mee? Volledig standaard of lichtelijk opgedraaid?
Dan nog een vraagje. Wij hebben de turbo laatst vervangen aangezien die 2 liter olie verbruikte op een dag. Maar gilt bij u de turbo ook zo, als je het gas los laat(vooral bij zwaar werk)?
tone29
@jeroenfordmf okee. Dat komt bij ond nog. Verbruikt nog geen spat olie. Klopt ik rijd er trekkertrek mee. Gaat goed. Word wel wat geschroeft aan de pomp. Ik trek er 130pk uit. Dat was gemeten op de waterrem. Zwaar werk of niet. Bij ons hoor je de turbo ook. Zelfs met de originele uitlaat zonder dat die trekt. Tijdens trekkertrek zet ik er vanaf nu een open pijp op. Staat wel een filmpje op mn profiel
jeroenfordmf
@tone29 Het achterliggent verhaal is zo. Bij de vorige eigenaar zat er een fronthef + pto op. Door dat er een soort onbalans in de pto pot zat. Is de krukas ook in onbalans gaan lopen. Toen heeft het bedrijf die de trekker had gekocht de fronthef en pto los verkocht en kwam dat onbalans gedeelte in beeld door de demontage. Hierdoor is die beroerd gaan lopen. vervolgens hebben ze er nieuwe bussen in gezet met de hamer(bussen heb ik nog wel liggen). vervolgens begon die na aanschaf koelwater te verliezen door de verstuiverbussen. Toen heb ik de motor open gehad om die bussen te laten vervangen. Maar bleken de kleppen ook zo goed als weg gesleten te zijn. Heb dit toe in een keer aanlaten pakken. Vervolgens zaten er groeve in de bussen(waarschijnlijk door de onbalans of door het verkrachten van de bussen met de hamer. Waardoor verschillende monteur het niet vertrouwde. Op advies van een ander heb ik toen het blok verder gedemonteerd. Toen kwamen we dus terecht bij kapotte lager schalen en de kromme krukas en een paar beste happen uit het distributiehuis/carter door het los gelopen tussen tandwiel van de oliepomp. Zelf de tandwielen waren de stukken uitgeslagen. Uiteindelijk de boel dus zelf maar goed gemaakt en klaar gemaakt. liep vervolgens 30 uur later de turbo aanbarsten die had waarschijnlijk ook nog een tik gehad het weg vallen van de oliedruk. Maar gelukkig draait die nu al zo'n 70 uur goed 😄
tone29
@jeroenfordmf en loopt ie nog goed?
jeroenfordmf
@tone29 Jaa loopt nog prima, alleen de laatste tijd wat last van lekkage gehad, hefventiel was lek en bij het motorblok voor smeert die nog wat. Hefventiel is net klaar gelukkig, nu nog even bij het motorblok de lekkage oorzaak opzoeken. Want dat gesmeer wordt ik niet goed.

Heeft u misschien nog een goed advies/ervaring voor het slecht starten van een 956 xla, het hoeft maar net te vriezen en de trekker start of niet of slecht. Zit een nieuwe accu in 135Ah met 910A koudestartstroom dat zou naar mijn weten voldoende moeten zijn. Wel viel mij op dat de massakabel tussen accu en frame een klein beetje warm werd, voedingskabel had dit niet.
Je hoort ze er nog wel eens over een snelstartermotor ( 9 volt ) op deze trekkers werden geplaatst, hierdoor ging de motor een stuk sneller rondt en ging het starten vaak een stuk beter.
tone29
@jeroenfordmf hallo. Okee, had ook last van lekkage idd. Kan dat ook niet aanzien haha.

Het verhaal over het starten.
Hier staat een 1056 die paar jaar geleden hetzelfde had. En nu af en toe nog wel. Maar de goede accu heb je al! Weet alleen niet wat voor merk. Want daar zit ook verschil in.

Maakt hij goede massa? Accupolen schoon?
Massaslot aanwezig?
Klopt wat je zegt over die 9volts ankers.. hebben er bij ons ook een andere op gezet.
Goed gloeien is ook belangrijk! Gloeit t gloeispiraal wel?
Hoe is het met het blok? Is die nog redelijk fris? En dan bedoel ik ruimte bij zuigers en bussen?
Rookt hij tijdens het starten wel? Wanneer die dat niet doet kan het zijn dat de brandstof terug loopt in de aanvoerleiding. Zodat hij op het moment van aanslaan geen brandstof krijgt.

Allemaal kleine dingetjes. Meeste hebben wij nagekeken/veranderd. En kunnen hem nu redelijk starten in de winter. De 856 heeft daar gelukkig geen last mee!
Jasperfendt
Quote Reactie van @tone:
Okee, had ook last van lekkage idd. Kan dat ook niet aanzien haha

@Angelo368 😂 😂
Angelo368
Jasperfendt
@Angelo368 Kan ook geen lekkages aanzien 😛
tone29
+1
jeroenfordmf
@tone29 Jaa dat iets teruglopen van de brandstof heeft deze trekker een klein beetje last van, daarvoor breng ik met het opvoerpompje het systeem iets op druk, helpt vaak wel iets. De hoofdkabels naar de startmotor en massa heb ik inderdaad even schoongemaakt, hielp niks helaas. Denk dat ik de accu maar even meeneem naar het LMB waar ik nu stageloop, kan ik hem even testen. Want ik baal er wel van als die weer niet start.
tone29
@jeroenfordmf normaal moet zn 4cilindertje rond fluiten. hebben zelf de beste ervaring met een 135ah accu van granit. bij andere merken het idee dat ze na 1 of 2 jaar de kracht toch gaan verliezen.
jeroenfordmf
@tone29 Heb het nu over de 956 he 😉 . kwam er van de week ook achter dat het gloeispiraal het lootje had gelegd. Verklaard een bult in mijn ogen 😉
tone29
@jeroenfordmf ohw haha dat is waar ok. Kijk. dan ben je alweer een stap dichterbij! dat scheelt enorm veel. ook altijd eerst laten gloeien. wachten tot het lampje op het dashbord uit is. anders verlies je al kracht om hem na het gloeien nogmaals te starten.
jeroenfordmf
@tone29 Nu gaat die ook pas uit naar een 15 min rijden, en naar mijn weten wordt het gloeispiraal ook niet warm, gevoelt door aan de onderkant/ingang van inlaat buis te voelen waar het gloeibedrading op aan gesloten zit.
tone29
@jeroenfordmf hmm.. je zou hem er even uit kunnen halen. en kijken of ie daadwerkelijk gloeit of niet. dat hij 15min aan blijft is namelijk ook niet goed...
Arnoldvd
@jeroenfordmf de neus van de trekker een kleed er over kijk maar is of dat helpt
jeroenfordmf
@Arnoldvd Okey, ligt eens toe? wat voor effect geeft dat tijdens het starten?
Arnoldvd
@jeroenfordmf bij een kenis van mij die het een 745xl legen we altijd een kleed over zo dat deze minder last van de kouw heeft en dan is het gewoon starten lopen
jeroenfordmf
@Arnoldvd Denk alleen dat onze trekker daarvoor te lang stilstaat 9 van de 10 keer. Trekker wordt eigenlijk alleen in de zomer gebruikt stropersen en soms wat maai, schud en hark werk, een kleine 120 uur op jaar basis, hij is dus eigenlijk al zo goed als met pensioen 😉 .
Arnoldvd
@jeroenfordmf ja dan moet je een sterkere startmotor
mklok
@jeroenfordmf sterkere startmotor , draait wat sneller.
jeroenfordmf
@tone29 Staat die trekker op het filmpje ook op 130pk?? Je zit niks geen walmpje of iets uit de uitlaat komen. of heb je de pomp ook nog vervroegd?
tone29
@jeroenfordmf zoo dat was dan een beste beurt. Zal wel een bult knaken gekost hebben. Bij ons is het haast niet mogelijk dat de turbo droog loopt. Bij ons zit er een vaatje tussen. Daar blijft de olie in staan. Het enige wat leeg kan lopen is het slanngetje van het vaatje naar de turbo. Maar dat is wel zo minimaal. Op het filmpje staat die rond de 120 pk. Pomp heb ik niks aan gedaan. Gaf wel een licht pluimpje boven de trekker
jeroenfordmf
@tone29 Geld heeft het inderdaad genoeg gekost.
Maar is dat vaatje origineel? Zit er bij ons niet tussen dacht ik.
Die van ons is rond de 92 pk op de stomp. Was toen de oude turbo er op zat. Maar heb geen flauw idee wat die nu geeft. Een pluimpje geeft die zo goed als niet. heel lichtjes als die er vol aan moet trekken. Was met de oude turbo wel anders toen rookte die meer als nu.
tone29
@jeroenfordmf ik zeg niet dat ik niks aan de pomp heb gedaan. Maar heb hem niet vervroegd ofzo. Alleen maar meer brandstof gegeven. Kun je ook merken nu die met nieuwe turbo beter trekt? Vaatje is niet standaard. Zit ongeveer onder het rubber tussen cabine en motorkap
cormickdriver
@tone29 ik zoek ook een open pijp.waar heb jij hem gekocht?
tone29
@cormickdriver ik kon hem voor niks overnemen van iemand hier uit de buurt. Die ruilde een 9 in voor een 51er. Vandaar dat het niet meer paste. De plaatselijke bedrijven hier kunnen dat wel. En als je mijne een keer wil bekijken ben je welkom ????
jellehoekstra
Mooie machine
Ritchie
Hij staat te koop zag ik, kan dat?
tone29
@Ritchie waar dan

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 856 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!