Foto van een Liebherr 312, bezig met poseren.Foto naar aanleiding van een nieuwtje van Peecon. Dit systeem heeft Hobelman Halle al wel zon 10 jaar in gebruik denk ik, is in eigen beheer ontworpen.Foto

Liebherr 312

784 foto's van @radium45

radium45
Foto van een Liebherr 312, bezig met poseren.

Foto naar aanleiding van een nieuwtje van Peecon. Dit systeem heeft Hobelman Halle al wel zon 10 jaar in gebruik denk ik, is in eigen beheer ontworpen.
Foto is mij toegezonden door Hobelman en met toestemming van deze om hier te plaatsen.

Reacties

ZetorTwente
De voorganger van het principe van Peecon?
johndeere topper
Mooie verbroedering zelf gemaakt?
johndeere topper
Verbreding
erik9831
@radium45 eerst had ik niet door wat het was ... 😄

Eerlijk, ziet er steviger en beter uit als dat van peecon.
radium45
@erik9831 Ik heb nog een foto tijdens transportstand maar die wil niet uploaden, te klein zegt TF.
casejxu
@erik9831 daarom moet je het peecon systeem ook koppelen met je normale wielen.
casejxu
@casejxu ik citeer "vanuit de tractorcabine de extra banden uitgeklapt worden en d.m.v. --koppelmiddelen-- aan de wielen van de tractor bevestigd worden. Als daarna de tractor klaar is met het werk op het land en weer op de openbare weg moet rijden, kunnen de dubbellucht banden terug --ontkoppeld-- en weer opgeklapt worden, "

peecon.com/peecon/…
erik9831
@casejxu plus ook het feit denk ik, dat het net iets makkelijker te maken is voor zo een kraan dan voor een trekker.

Bij een trekker moet je nog met zoveel andere dingen rekening houden ook, zoals het aanhangen van een kar, ploeg, enz ...

Vooraan zit je dan in veel gevallen ook al met een hef waar je van alles kan inhangen, zoals een agribumper 😄
casejxu
@erik9831 nou lijkt een ploeg en dubbellucht mij niet de meeste ideale combinatie... maar idd
loki0134
Wordt bij dit systeem de dubbele banden ook mee aan gedreven?
radium45
@loki0134 Ja dacht ik wel.
Nelis
Hoe lang blijft dat plaatje heel waar het wiel aan zit
Je ziet het bij 0.10 sec al aardig schudden en asvalt ziet er strak uit.

en bij 0.59 hebben ze de trekker ook maar ff op klosjes gereden
anrie uitt
Vind op zich niet z'n heel slecht idee van peecon maar op de weg zie je geen reet achterom. En je bent ook vrij hoog met die banden achter op. maar dit hebben ze dus ook effe lekker van een ander af zitten kijken dus.

edit nu effe het filmpje zitten kijken wat een ballen systeem bij aankoppellen moet je ze der helemaal onder gaan lopen draaien en bij afkoppelen moet je de trekker op blokjes gaan rijden
930triplemaaier
@radium45 is bij de kraan het buitenste wiel wel aangedreven? zoals ik het bekijken niet en de krachten worden ook volledig via het uitklapframe gedragen.
bij de trekker wordt het frame alleen gebruikt voor montage en om ze mee te nemen voor de rest heeft het frame geen funktie
930triplemaaier
@anrie uitt waarom zou je achterom moeten kijken tijdens transport? daar hebben we toch spiegels voor? ik zit ook op de vrachtwagen en daar kunnen we ook alleen maar via de spiegels naar achter kijken. en als je aan het werk bent heb je de dubbellucht toch gemonteerd? dus heb je ook al zicht weer naar achteren dus ik zie daar het probleem niet
930triplemaaier
@Nelis die klosjes zou je nog kunnen vervangen door een paar cilinders die de trekker omhoog drukken of je maakt gebruik van de dubbelwerkende hef die veel trekkers tegenwoordig hebben
anrie uitt
@930triplemaaier op zich transport maakt niet veel uit maar met aankoppelen is het nogsteets een dom systeem met aankoppelen.
930triplemaaier
@anrie uitt nooit met een 650/65R42 band aan het stoeien geweest zeker? met zn 2en moet je dan al goed opletten dat je de band niet om valt en dat je er onder komt. Op deze manier kun je je alleen goed redden zonder het risico dat je onder de band terecht komt.
En met de strengere regels op komst kwa breedtes en gewichten zal er in de toekomst steeds meer gecontroleerd gaan worden op de breedtes en gewichten en dan is dit nog niet zo'n gek idee
anrie uitt
@930triplemaaier tuurlijk heb ik wel eens een keer met zon bant staan stoeien en het is een rot werk.maar wat ik meer bedoel is dat als je zon syteem maakt bedenk dan op zij minst iets waar mee je hem makkelijk aan en afkoppelt kijk het is een mooi idee maar werk het dan op zijn minst goed uit en niet dat je bij aankoppelen er helemaal onder moet staan draaien en met afkoppelen je trekker op blokjes moet rijde
930triplemaaier
@anrie uitt de meeste moderne trekkers hebben dubbel werkende hefcilinders probleem opgelost
remcotrekker
@anrie uitt zicht word wel flink belemmert achter.. ook uitgeklapt. Waarschijnlijk zou men dit nemen voor de tractor die op de kuil rijden, en daarbij is een groot gezichtsveld bedekt. Rij zelf veel kuil aan thuis, en heb wel door dat dit flink belemmerend werkt
john deere 7810
@930triplemaaier

ooit zo'n bandenkarretje gezien? heb je voor 1000 euro een ideaal systeem 😉 en kun je ze er rustig aan en af doen. Ik vind dat systeem van peecon te lastig 😉 Weet zeker dat je dubbelucht er sneller met een karretje aan zet dan dat je de bok van peecon + banden er af hebt
930triplemaaier
@john deere 7810 hoe wil je dat allemaal mee nemen? en hoe neem je de banden mee en hoe haal je ze van de wagen af als je als loonwerker elke dag naar verschillende boeren moet?

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Liebherr 312 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!