John Deere 6630
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de John Deere 6630 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
volgensmij werd bij de 00 10 en 20 serie de extra olie tank ook geadviseerd als er gewerkt werd met machines waarbij continu veel olie gevraagd werd.
Extra olie is nodig voor grote cilinders van kippers. Onze vgm gaat 33 liter in en dat krijg je niet uit de achter brug alleen
maar een 6420 kan ook die hebben of hadden ze ook voor die grote kiepers lopen
Maar als je cilinder van meer dan 40 liter hebt moet je gewoon een dikke trekker ervoor zetten. Of een eigen hydraulisch systeem op de kiper, waarbij de pomp door een hydrauliek motor vanaf de trekker aangedreven wordt. Dan pomp je alleen rond en heb je nul liter olie nodig.
ook krijg je weer bedieningskasten in de trekker en daar zit ook niet iedereen op te wachten.
En waarom niet op de trekker? De ventielen zitten er om gebruikt te woorden niet voor de sier. Moderne trekkers hebben tegenwoordig vaak ook een grotere pomp dan de pto aangedreven pompen wat op kiepers gebouwd
wordt
en daarbij jd staat of stond wel een beetje om bekend dat ze maar beperkt olie kunnen onttrekken. In het verleden is daar genoeg over geklaagd in de trekkertesten. Hoe het bij de huidige series is weet ik niet
Mooiste is gewoon gescheiden bak en hydrauliek. Maar daar doet Jd nog niet aan mee. Door te combineren houd je het onderhoud simpel en goedkoop. De 6150R schijnt in onderhoudskosten het laagst in zijn klasse te zijn. En dan scoor je in dan media goed.
smoor je het ventiel toch iets als de pomp jankt?
en idd een bekend probleem dit. je kunt ze ook wel een paar liter boven peil zetten
Was inderdaad een 3 asser. het was wel een gronddumper, ik denk dat daar een een grotere cilinder onderzit als graandumpers. Cilinder die er onder zat was ook gewoon te groot om uit de achterbrug te halen. Een slag kleiner als die wij hadden kon dat nog wel.
is ook een noodoplossing
Elk voordeel heeft zijn nadeel he bij jd heb je maar 2 soorten olie nodig voor de meeste type's.
Bij een Fendt heb je wel 5 soorten olie nodig.
Dat probleem hadden ze vroeger bij de 4000 serie al.
Heb ik ook op de haak-arm. Is eigenlijk bedoeld voor het afstempelen als je zware bakken moet optrekken maar je kunt er de beide voorwielen mee liften. Op kippers zie je dit ook wel eens voor meer stabiliteit tijdens het kippen, vooral in combi met geveerde assen. Staja heeft dit geloof ik standaard op de Kaweco dumpers.
Wij hebben het ook op onze 18 tons Jako kieper. Het staat wel stabieler, vooral als de lading wat langer blijft hangen in de bak.
Rem olie hydroliek olie motorolie vooras(?) enne verder? zwaailamp olie :lol:
Weet niet welk soort dat is, die ververs je niet je wisselt bakken
Uiteraard, elke liter die weg gaat komt direkt weer bij de pomp.
de voedingspomp moet dan wel steeds de olie verversen zodat de olie nog gekoeld kan worden.
op dat tankje moet je dan 4 aansluitingen hebben:
de aansluiting waar de hoofdpomp zn olie uit haalt
retour vanaf het ventielenblok
aanvoer vanaf de voedingspomp
en retour naar de achterbrug zodat er olie rondgepompt kan worden door de voedingspomp voor extra koeling bij continu gebruik
ja dat was niet alleen bij de amerikanen zo vanaf de oude 20 serie was dit al. En juist de 40 serie (duits) had de minste problemen. Vooral met hi/lo was het drama. Eeen heel doordacht systeem voor die tijd maar ze hadden de transmissiepomp 10l/min meer moeten laten pompen als de hoofdpomp ipv andersom
Als je het goed aansluit, is er niks aan de hand. Maar dat gebeurt dan vaak niet en krijgt het systeem de schuld.
Ook al zit de retour op de het filter. dan moet achterin nog alles dicht zijn
en er zitten krengen van trekkers tussen waar je gigantisch mee aan de gang kunt komen.