Nieuwe Mega is binnen. Foto is geplaatst door mdoornekamp op 19-03-2016 om 17:18:15, met 37 reacties.

Strautmann Giga Vitesse

mdoornekamp
Nieuwe Mega is binnen

Reacties

Andre150
Strakke bak! Veel plezier toegewenst met de nieuwe aankoop.????
sebas deutz150
Hoeven hier geen buizen overheen? net als bij de super vitesse?
eicher4048driver
Mooie wagen! Ga je veel plezier van hebben denk ik zo. 34 kuub en die erachter 35? Houdt je de super vitesses nog aan of is die ingerolen?
mdoornekamp
@sebas deutz150 komt nog een randje op en ook buizen. Maar zo past ie beter op de vrachtwagen.
mdoornekamp
@eicher4048driver super Vitesse ingeruild. Zat nog veel geld in. Cubs maakt weinig verschil. Deze wordt ook als giga verkocht met zwaardere bak en dan heet ie 3601. Denk dat ze dat doen om overlappende types te verkomen
oosterof
Mooi nieuw speelgoed!
fendt308-driver
Zeaaauuu strak bakkie heur, zou ik ook wel achter de 512 willen knopen. Veel plezier ermee 😄
mdoornekamp
@fendt308-driver hoeveel pk is die 512 dan? Hier komt jd 6820 voor met 190 pk. Om ook onder slechtere omstandigheden door te kunnen rijden
fendt308-driver
@mdoornekamp
Nu nog +-125 maar zoveel zwaarder als de lely zal die niet trekken zeker?
daan knol
@mdoornekamp Strakke wagen!
Ook walsen er in?
mdoornekamp
@fendt308-driver hier moet 140 pk minimaal voor. Maar dan haal je niet de maximale capaciteit. Dan kun je beter een super Vitesse hebben
mdoornekamp
@daan knol wij hebben niks met walsen. Hogere aanschaf, minder laden, meer onderhoud en meer ervaring van de chauffeur vereist. Wij hebben goede kuilverdelers, dan maakt het weinig uit op de bult.
fendt308-driver
@mdoornekamp
Lely raad ook aan min 140
RiK H
Strakke wagen!
deJong
@fendt308-driver bij meinderts stond laats een 512 aan de waterrem die 185 pk op de stomp leverde
fendt308-driver
@deJong
Poaaaaah dik!
In de 500 serie ligt een mwm d226 dacht ik en die ligt ook in de 600. Dus 185 pk moet kunnen 😄 zelf wil ik graag 20 pk erbij dat het grasrijde gewoon allemaal net ff wat makkelijker gaat. Hij loopt nu altijd op zn tenen voor die kar dat kan ook niet goed zijn
deJong
@fendt308-driver komt er meer op aan als je em meer pks geeft. Nu verniel je em niet. Heb je waarschijnlijk langer plezier van die 512. 160 pk kan die makkelijk hebben. Er staat ergens in het onderhouds boek iets over max 190 pk de overbrenging niet te vernielen.
930triplemaaier
@mdoornekamp die 190 pk kun je goed kwijt worden int najaar
Had je op de ingerolen wagen ook al die rol tussen de pickup en de rotor die het gras uit elkaar trok naar buiten?
radium45
Quote @fendt308-driver:
Hij loopt nu altijd op zn tenen voor die kar dat kan ook niet goed zijn

Dus als je hem er 50 pk bij geeft is dat minder slecht? Een gedrosselde motor kan het nooit slecht hebben.
fendt308-driver
@radium45
Motor is hetzelfde als een 515 en ik zei 20 pk. Ik bedoel meer als je nu de zelfde snelheid aanhoud trekt hij het wat makkelijker
radium45
Quote @fendt308-driver:
Hij loopt nu altijd op zn tenen voor die kar dat kan ook niet goed zijn

Dit schreef je.
mdoornekamp
@radium45 brandstof koelt je motor ook. Een motor die constant afsmoort (in toeren zakt) loopt eerder warm dan een motor die op toeren blijft. En mits met verstand gebruikt, werkt het veel prettiger als je iets over hebt.
mdoornekamp
@930triplemaaier die pk's heb ik niet altijd nodig hoop ik. 6630 kan er ook voor.

Die ingeruilde wagen had ook al een cfs rol. En curvebaan loze pick-up met hoog toerental. Werkt mooi en geen onderhoud aan curvebaan en rolletjes. En praktisch geen tand breuk. In 3 jaar alleen buitenkant een paar vervangen omdat ze krom waren.
CaseCS130
Prachtig ding hoor, veel plezier er mee.
mdoornekamp
@CaseCS130 dank je. Ja nog een paar weken en dan kunnen we weer.

Heb je de pottinger ook al start klaar? Kon je nu beter de bult opkomen met het verplaatste tandem? Deze strautmann heeft ook niet zo'n lange kont. Geeft wel lekker druk op de trekker.
CaseCS130
@mdoornekamp Ja, staat al sinds de herfst startklaar. Scheelt een mooi stuk met tandem naar voren, ben er zo wel tevreden over.
Deze heeft inderdaad een mooie korte kont, die zal goed de bult op willen. Gedwongen gestuurd tandem eronder?
Jantjecase
@mdoornekamp misschien een rare/onbeschofte vraag maar kun jij leven van het loonwerk en ook nog up to date blijven met je machinepark? Want het lijkt mij op het moment niet heel geweldig met zo veel concurrentie?
Wilting NH
Mooi bakkie.

is ook wel wat voor mijn fiat 😃
mdoornekamp
@CaseCS130 Nee deze is meelopend gestuurd. Anders wordt het electrisch hydraulisch. Dat is vrij prijzig en is ook nog wat storings gevoelig. WIj zijn wel aardig gewend aan dit systeem.
mdoornekamp
@Jantjecase Het is een combinatie van goed werk leveren en redelijk scherp draaien. Als je goed werk levert hoef je niet de goedkoopste te zijn.

Anderzijds moet je je machinepark scherp inkopen. Trekkers koop ik nooit nieuw. Daar draaien ze ook te weinig uren voor. Ik draai met 1 opraapwagen die veel uren maakt. Een 2e erbij gaat al minder verdienen.

Strautmann is de goedkoopste van de gerenomeerde merken. En ze draaien goed en de inruilwaarde is hoog. Ik ben niet dealer gebonden, maar zoek zelf de merken die mij aanstaan.
Jantjecase
@mdoornekamp dat goed werk leveren ga je hier in de omgeving steeds meer zien de ruwe donders verliezen klanten de goede gaan door.
Jantjecase
@mdoornekamp trouwens u zij dat strautmann de goedkoopste is maar iedereen blijft ermee rijden, en ze zijn er allemaal heel positief over.
Pascal
@mdoornekamp
Doe je verder nog veel loonwerk? Of heb je nog een vee/akkerbouwbedrijf ernaast?
mdoornekamp
@Jantjecase ja goedkoopste van de de top merken zoals Krone en Pottinger.
mdoornekamp
@Pascal alleen loonwerk. En verhuur mezelf nog wel eens bij een collega. Zit nu bij een collega op de sleepslang
rijkjd
Strakke wagen hoor!

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Strautmann Giga Vitesse ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!