Dit is niet zo goed 😅Dit is de messenkooi van een Kverneland 470 met een thm rotor.. Foto is geplaatst door TerraJohnDeerefan op 08-07-2016 om 23:24:24, met 33 reacties.

BLOOPERS Huhh???

530 foto's van @TerraJohnDeerefan

Dit is niet zo goed 😅
Dit is de messenkooi van een Kverneland 470 met een thm rotor.

Reacties

HOOIJMAN
Komt niet door normaal gebruik.
@HOOIJMAN

Hier is anders niks abnormaals mee gedaan.
casejxu
Welke trekker staat hier voor?? En hoeveel bar messen druk?
@casejxu

Hier stond een jd 6820 voor. Druk van de messen ongeveer op 50 bar.
dx11
Die messen hebben ook al flink te lijden gehad zo te zien
@dx11

Dat zijn geen messen die wat zo uitgeslagen zijn.
dx11
@TerraJohnDeerefan hoe kunnen die platen dan zo in slaan? Hier gaan ze juist vast zitten, komt wat rommel tussen, wat roest.

50 bar is ook al pittig veel, al moet dat normaal niet uitmaken. Mits de messen goed scherp zijn
@dx11

Ja dat zou misschien ook kunnen. Heb ik me vergist. De messen inderdaad wel op het einde.
Met deze rotor hebben we de ervaring dat er wel wat meer druk op moet staan.
Inprincipe moet dat toch gewoon kunnen.
john deere 7810
@TerraJohnDeerefan

tja wagen heeft ook al een leeftijd natuurlijk 😉 metaalmoeheid?
@john deere 7810

Zou goed kunnen inderdaad. Ach een nieuwe messenkooi erin en hij kan weer.
jehan
@dx11 50 bar pittig nee hoor ..we gingen wel tot 60 bar ..begonnen smorgens met 40 bar ..moest je een lange dag rapen kwam je aa het eind an de dag wel op 60 bar uit ..verder gingen we ook niet ..
@jehan

Ja klopt zo gaat het bij ons ook. Maar zeker niet verder als 60 bar.
+1
mdoornekamp
Jullie hebben wel behoorlijk veel vermogen voor deze wagens staan. 120 pk is eigenlijk net mooi. Messen sowieso dagelijks slijpen.

Je moet met deze wagens ook niet de capaciteit willen halen van moderne wagens want daar is het geheel gewoon te licht voor gebouwd.
@mdoornekamp

Het is inderdaad niet niks wat ervoor staat, maar hier in het heuvelland ben je blij als er een beetje trekker voor staat. Als je je bedenkt dat je sommige bergen met een volle wagen maar een kilometer of 20 omhoog gaat. Messen slijpen we elke dag.

Nee zeker niet dat moet je niet willen, al hebben ze best een hoge capaciteit voor de leeftijd van de wagens.
+1
mdoornekamp
Beetje extra vermogen is in de heuvels wel handig. Als de slip koppeling dan maar wel goed functioneert.
thmtrader
@mdoornekamp Nou in die limburgse heuvels legt de moderne snijwagen het af tegen de taarup (met het dubbele eigen gewicht....)
Wat mij interreseert is hoe lang houden die moderne wagens dat vol, maw draaien die ook nog net zo fijn als de 25 jaar oude Taarups?
Onlangs een klant aan de lijn gehad die onderdelen nodig had voor zijn strautmann, werden niet meer geleverd wagen was meer dan 12 jaar uit productie.....
Van Kemper kun je helemaal niks meer krijgen.......
En de Veenhuisen zie ik ook steeds Minder......
Heb daar wel bedenkingen bij!
john deere 7810
@thmtrader

veenhuis is ook ellende met onderdelen.... En schuitenmaker laat ook de wensen nog wel over. We wonen er vrij kort bij en als de loonwerkers het kapot hebben halen ze zelf vaak de onderdelen rechtstreeks op... Maar dat is altijd een heel gedoe. Ze hebben zoveel verschillende onderdelen gebruikt bij de zelfde type's.... En ze weten zelf nog niet eens hoe het allemaal ook al weer zat.

Vind over het algemeen dat kverneland ook te kort onderdelen van een machine levert. Als je kijkt naar kuhn is dat veeel beter. En een krone wordt niet zo oud 😛
mdoornekamp
@thmtrader de onderdelen voorziening van strautmann laat inderdaad ook wel eens te wensen over. Van de oude Mega s is lang niet alles meer leverbaar
930triplemaaier
@mdoornekamp beilen is nog niet zo heel ver rijden voor jou
casejxu
@thmtrader ik weet t. Heb sinds kort een kemper cargo. Blij dat ik zelf een draaibank heb zeg maar. Meeste idd zelf maken. Sommige standaard delen zijn gelukkig nog in de handel verkrijgbaar
@mdoornekamp

Bij de 7710 wel. Maar bij de 6820 niet, die moeten we nog laten afstellen.
mdoornekamp
@TerraJohnDeerefan ik heb ook zo'n 6820. Die is 170 pk orgineel.
@mdoornekamp

Deze heeft wel een paar paardjes meer 😆
mdoornekamp
@TerraJohnDeerefan @john deere 7810 mijn 6820 is gechipt tot ruim 190 pk. Maar mijn strautmann kan die pk 's wel aan. Hoeveel pk heeft deze 6820 dan?
930triplemaaier
@mdoornekamp hoeveel pk was ie orgineel dan voor de waterrem?
mdoornekamp
@930triplemaaier aftakas pk's weet ik zo niet meer. Ik reken altijd 11 à 12 % verlies. Was toen 170 pk op de motor
@mdoornekamp

Deze zit rond de 200 pk.
john deere 7810
@mdoornekamp

Das wel netjes zeg, Je hebt een cr toch?
mdoornekamp
@john deere 7810 ja common rail. Die worden wat sterker omdat de verstuivers slijten
varken
thmtrader
Tja alles is aan gebruik onderhevig....... 😃 Dit heb ik nog niet eerder gezien zo!
Die uitgeslagen haken zijn van de blindmessen, de messen lijken zgan!
@thmtrader

Op hoeveel druk heb jij de messen meestal staan?

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de BLOOPERS Huhh??? ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!