04/09/14: De opbouw van de ATH was al even aan de gang, de vrachtwagens van/voor exposanten reden af en aan: De ATH 2014 ging bijna van start.Hier een lading met een Paus TSL 8.7 LE, twee keer Bema St

MAC SEMI Dieplader

JD6930
04/09/14: De opbouw van de ATH was al even aan de gang, de vrachtwagens van/voor exposanten reden af en aan: De ATH 2014 ging bijna van start.

Hier een lading met een Paus TSL 8.7 LE, twee keer Bema Steun( rekken met twee veegmachines) en een Peruzzo klepel?maaier.

Tis weer bijna zover! 😛

Reacties

wim-same
Mooie dieplader
JD6930
@wim-same

't zijn mooie dingen inderdaad. Al is z'n vervanger die er vrijwel hetzelfde uitziet maar 't verschil in de kuip zit over de hele breedte, die bij bovenstaande bestaat uit twee kuipen met een balk ertussen net wat mooier.
wim-same
@JD6930 Dit is ook vaak afhankelijk van wat je moet transporteren, en de diepladers worden dan toch vaak op maat gemaakt.
JD6930
@wim-same

Deze hebben ze inderdaad naar eigen wensen laten bouwen, ze zijn zelf ook importeur van MAC trailers( oprijwagens) dus hebben al korte banden met de fabrikant. Bij deze waren ze vergeten dat het wel handig was als je ook meerdere kleinere machines op je terugweg op kan halen/mee kan nemen als je een grote trekker afgeleverd hebt. Bij deze zat een balk int midden van de kuip, waardoor je alleen achterop bijv twee shoveltjes mee kan nemen op de terugweg. Omdat je de balken uit de kuip niet mee kan nemen. Bij de nieuwe die ze sinds vorig jaar juni hebben zit een kuip over heel de breedte. Hierdoor kunnen ze gewoon bijna heel de dieplader gebruiken op de terug weg.

De oude van bovenstaande foto hangt nu achter de CF van hun vestiging in Molenaarsgraaf. Die minder vaak de weg op hoeft.
+2
JJ
Quote:
Tis weer bijna zover!

Dan gaat de spam actie weer loos....
CornelisJ90
Als je dan toch een multifunctionele dieplader wil.. Koop dan een beweegbare vloer. En heeft deze net als die andere ook geen gestuurde assen?
JD6930
@CornelisJ90

Nee, das het nadeel van de huidige en die op bovenstaande foto( aldus de chauffeurs die er mee gereden hebben/rijden). Geen gestuurde assen. De eerste, een drie asser had dat wel.

Een erg krappe bocht is niet makkelijk/ soms helemaal niet te maken.
CornelisJ90
Dan is het dus vooral de prijs geweest die de doorslag heeft gegeven. Maar als je er lang mee moet doen en je rijd er veel mee dan is prijs ook absoluut het eerste waar je naar moet kijken als je iets koopt.
JD6930
@CornelisJ90

Kweet niet waarom de laatste twee het niet hebben, zou zeggen dat het wel mogelijk moet zijn geweest. Maar goed, ze rijden er veel mee inderdaad, is over het algemeen 5 dagen per week op de weg, nog niet veel vergeleken transportbedrijven maar al heel wat.

Hoelang de huidige mee gaat is afwachten, denk wel dat het de bedoeling is dat ie langer er achter hangt dan z'n voorganger( foto, hangt nu achter de CF van Jamo).

De eerste is een jaar of vier mee gegaan( 3 asser, was uitschuifbaar, maar daar werd weinig gebruik van gemaakt en was erg zwaar), van bovenstaande foto een jaar of twee denk, was lichter, lager en had twee kuipen ipv 1 grote, door het laatste + nodige vervanging van die van Jamo is daar juni 2015 een nieuwe voor in de plaats gekomen, zelfde op kuip over hele breedte na.

Komende week gaat ie 4 dagen voor ath rijden. Ofja eigenlijk 5.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de MAC SEMI Dieplader ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!