Foto van een John Deere 6920 
Het kontje terwijl ie voor de ladewagen staat
Groot (jd) nadeel is dat de trekhaak  behoorlijk ver naar achteren zit....

John Deere 6920

Foto van een John Deere 6920
Het kontje terwijl ie voor de ladewagen staat
Groot (jd) nadeel is dat de trekhaak behoorlijk ver naar achteren zit....

Reacties

Je kunt wel scherper sturen zo.
930triplemaaier
@TerraJohnDeerefan das waar maar zonder frontgewicht van 1000kg kom ik de bocht al niet meer om en met 15 ton gras in de bak heb ik bijna 11ton op de achteras van de trekker 2700kg op de vooras wat ook al krap zat is vanwege de (dubbele) gedwongen besturing
@930triplemaaier

Ja dat klopt inderdaad dat is wel een nadeel. Bij Mertens hebben ze op de new holland's de k80 ook verder naar achter gezet dan standaard. Dit ook voor het scherper draaien, ze hebben wel 1500 kilo in de front hef hangen, maar ik heb geen idee hoe ze zich gedragen zonder het front gewicht.
+1
930triplemaaier
@TerraJohnDeerefan deze trekker stuurt dan wel weer super scherp. Bij de 824 die er eerst voor stond is dat juist het tegenover gestelde maar daar kon ik me goed mee redden zonder frontgewicht.ten eerste omdat de trekker 1000 kg zwaarder is en de trekhaak zit korter op de achteras
RobVolvo
Dan zou je een andere ondertrekhaak kunnen monteren met K80 kop. Zo'n zware lieder 😛
930triplemaaier
@RobVolvo dit is k80
RobVolvo
@930triplemaaier Ja dat zag ik, daarom zei ik dat ook. Je bedoeld toch met ver naar achteren, dat ie dicht op de trekker zit ofniet?
Steyr thomas
@RobVolvo nee precies andersom...
930triplemaaier
@RobVolvo de trekhaak zit maximaal naar voren. komt ook deels door de pateer trekhaak en de gedwongen besturing waardoor ie niet verder naar voren kan
RobVolvo
Aaah, verkeerd begrepen. Ja dan zou je je boventrekhaak slede moeten gaan aanpassen om dichter naar de trekker te komen, maar dat zul je wel niet willen... of gewoon een zwaardere trekker ervoor 😛
930triplemaaier
@RobVolvo aanpassen kan maar dan lever ik wel in op bodemvrijheid omdat de trekhaak dan iets zakken moet vanwege de groothoek die dan de pal van de kogeltrekhaak raakt. Daarom zit er nu ook geen kap om de groothoek. de pal van de kogel zit nu net 2 cm voor de schijf van de groothoek. En met dit werk heb ik liever extra bodemvrijheid dan minder bodemvrijheid
RobVolvo
@930triplemaaier Keuzes inderdaad. Je kan nooit alles hebben...
mdoornekamp
Heb je hem er wel ver genoeg tussen gebouwd tractorfan.nl/picture/693391/…
930triplemaaier
@mdoornekamp kheb ook nog gedwongen besturingdie al tegen de slee aan zit, de pal van de kogel zit te dicht op de aftakas waardoor ik ook niet verder terug kan en het blok waar de pal in zit al op 2 cm vanaf de dwarsbalk dus om daarvoor alles te geen verbouwen......
hobbyboer
Ieder nadeel heb zijn voordeel.

Wat heb je achterop de cabine zitten?
Midden boven het achterraam.
930triplemaaier
@hobbyboer bluetooth module voor de weeginrichting zodat als ik op de kraan of verreiker zit dan op de telefoon kan zien hoeveel ik geladen heb
hobbyboer
@930triplemaaier
Aha, dat klinkt handig.
Als er iemand anders voert, kan die dat dan ook makkelijk op zijn telefoon zien?
930triplemaaier
@hobbyboer ja zolang het maar een android tel is is het een kwestie van een app installeren in klaar
+1
mdoornekamp
Zo'n trekker is gewoon ook aan de kleine kant voor die grote wagen. En dan loop je tegen dit soort problemen aan. Bij mij komt de groothoek ook op 1 cm over de bovenlip van de trekhaak.
+1
930triplemaaier
@mdoornekamp klein ja maar kan me er goed mee redden en krijg er ook nog genoeg gras mee in de wagen. Met dit soort combinaties komen de echte chauffeurs wel naar voren...
arjanvw
Dat is idd een bekend nadeel van die JD trekhaken.. Toen ik bij de vorige loonwerker zijn nieuwe 18 tons kieper kwam halen halen met onze 4 cilinder, zei hij dat het nooit ging lukken zonder frontgewicht. Hij had zelfs een ton nodig voor zijn 6830. Het liep als een speer zonder extra frontgewicht!
mdoornekamp
@arjanvw als je de trekhaak/knobbel zo kort mogelijk op bouwt vind ik het net mooi. Met 42 inch banden moet je haast al langer anders kun je niet draaien.
arjanvw
@mdoornekamp Dat snap ik dat je dan meer ruimte hebt met draaien, maar hoe kan het dan dat zoals bv bij Claas de trekhaak wel korter op de achteras kan zitten? En die heeft ook ruimte genoeg om te draaien...
mdoornekamp
@arjanvw dat is onmogelijk. Collega van mij heeft een deutz. Daar zit de knobbel ook heel kort. Maar altijd met de banden tegen de dissel draaien.

Hoe korter je kipper of opraapwagen aan de trekker zit, des te minder kort kun je draaien
hobbyboer
@mdoornekamp Is niet helemaal onmogelijk.
Met (iets) smalle(re) banden op een grote spoorbreedte kun je ook nog wel redelijk de bocht om met een korte kipperknobbel/trekhaak.
Verder heb je helemaal gelijk zover ik gelezen heb.
mdoornekamp
@hobbyboer vorm en breedte van je dissel speelt ook mee. En met gedwongen besturing heb je vaak van die blokken op de dissel. Dan is het kort draaien ook afgelopen
JD3010
@hobbyboer Bij een hele grote spoorbreedte, komen de banden weer tegen de bak aan. 😉
arjanvw
@mdoornekamp Dan is de definitie van ruim draaien discutabel! 😉
casejxu
@mdoornekamp daarom verplaatsen wij de knobbel nog wel eens 10cm naar achter.
930triplemaaier
@arjanvw bij jd kun je verschillende soorten en merken trekhaken krijgen en bij het ene merk trekhaak kan ie verder naar voren als de andere. Bij hoge belastingen heeft bij mij de lat die tot onder de achteras loopt de voorkeur boven de kieperknobbel/kogeltrekhaak die vast tussen de snelverstelslee gemonteerd is omdat je krachtenspel dan allemaal op de slee komt
fendt308-driver
Waarom is de fendt er voor vandaan?
+3
mdoornekamp
@fendt308-driver John deere rijdt beter denk ik.
+1
930triplemaaier
@mdoornekamp haha grapjas
mdoornekamp
@930triplemaaier ja maar dat is geen grap
930triplemaaier
@mdoornekamp laat ik het maar zo zeggen meningen verschillen
mdoornekamp
@930triplemaaier Haha. Fendt rijdt gewoon top maar ik vind ze voor mezelf gewoon veel te duur. Volgend jaar moet mijn 6820 wss vervangen worden. Als ik dan kijk wat een fendt 718 kost, wordt ik niet blij. Dan gaan mijn kosten per uur gewoon omhoog en daar heb ik als loonwerker niks aan. En de R series van jd rijden ook niet verkeerd.
930triplemaaier
@mdoornekamp de 824 hebben we daarom ook 2e hands gekocht.
Maar waarom rij je dan geen new holland? Die zijn nog goedkoper. Ik zou me met new holland ook goed kunnen redden hoor
Wat is jou beleid kwa inruil/vervanging?
JD3010
@930triplemaaier Goedkoper in??? Aanschaf wel.
930triplemaaier
@JD3010 ligt eraan wat je ermee doet. De vooras is al jaren een zwak punt. Dus sleepslangen met een dubbele fronthaspel is niet aan te bevelen. Spreek uit ervaring. Voor de rest wel eens wat kleine dingen maar dat heb je bij ieder merk wel.
JD3010
@930triplemaaier Ik weet nog wel een leuke NH voor je, is 6x los geweest in 3500uur. Hij heeft nu een groene.
930triplemaaier
@JD3010 deze jd heeft de bak ook al 3x los gehad.....
JD3010
@930triplemaaier met hoeveel uur? Hij rijdt nu met rode wielen.
930triplemaaier
@JD3010 5000 uur 6500 uur en 7500 uur de laatste x is er alleen een onderdeel vervangen maar de trekker wou niet meer voor of achteruit. De eerste 2 x is de complete bak vervangen.
mdoornekamp
@930triplemaaier vario van de 20 serie was nog niet perfect. Vanaf 30 serie moet het beter zijn
930triplemaaier
@mdoornekamp klopt maar we moeten het er nu wel mee doen. Melkprijs is nog geen vetpot
mdoornekamp
@930triplemaaier hoeveel uren nu dan?
930triplemaaier
@mdoornekamp bijna 7900 uur en trekker is van 2003
mdoornekamp
@930triplemaaier ok. De mijn nu 9000 uur. Ook van 2003 met powr quad. 195 pk.
930triplemaaier
@mdoornekamp dan hebben ze ongeveer even veel pks
Kben nu nog wel aant rond kijken voor andere banden liefste gebruikte 650/75r38 en dan misschien een zelf gebouwde luchtdrukwissel erbij op
mdoornekamp
@930triplemaaier die passen op dezelfde velg? Ander had ik liever 710/70r38
930triplemaaier
@mdoornekamp ja past wel maar wordt niet aanbevolen bij zware getrokken werktuigen. Omdat de zitting op de velg smaller is dan de adviesvelg heb je kans dat je bandsneller van de velg drukt. Hebben nu dw18 38 velgen en advies is dw23 38 velgen
We hebben ook nog 20.8r42 ploegbanden staan op 2 meter spoorbreedte daar zou dan 650/65r42 zonder problemen op passen maar in combinatie met eenluchtdrukwissel is de veldspanning nog steeds 1,4 bar
mdoornekamp
@930triplemaaier een gebruikte dw 23 x 38 velg is ook wel te vinden. Die liggen ook veel op 7530. Of je gaat naar 800/65 r32. Zit je ook niet met je voorloop.

Die 800 vredestein banden van mij komen volgend jaar miss wel te koop.
930triplemaaier
@mdoornekamp 800/65r32 is ook een optie maar wil ook graag wel wat meer bodemvrijheid. Als je met luchtdrukwissel gaat werken zak je met de trekhaak nog weer een stukje en met het droge gras wat wij ophalen heb je toch wel flinke zwaden wat soms kan gaan stropen bij de trekhaak
mdoornekamp
@930triplemaaier ja klopt. Bodem vrijheid gaat bij mij nu wel goed. Maar als je een 800 laat zakken ga je flink naar beneden

Mijn volgende trekker ga ik naar 710/60r42 trelleborg denk ik
930triplemaaier
@mdoornekamp zijn dat niet IF banden?
mdoornekamp
@930triplemaaier JA. Maar wat minder slap als michelin. En kan ook veel hogere belasting aan.
930triplemaaier
@mdoornekamp ja oke ik had nog gekeken naar xeobibs maar dan kom ik met de belasting niet weg
mdoornekamp
@930triplemaaier xeobib is eigenlijk alleen voor cultuur technisch werk. Voor alround loonwerk ook ongeschikt. Kan niet eens met een combi dumper rijden. En je dwijlt over de weg. Die trelleborg is tm 1060
930triplemaaier
@mdoornekamp dan kom je bij de mach x bib terecht die zijn gebruikt genoeg te koop maar allemaal met weinig profiel
mdoornekamp
@930triplemaaier of firestone. Net als @JD 6430 The Best 710/70r38 if
930triplemaaier
@mdoornekampja maar die zijn er nog niet gebruikt
mdoornekamp
@930triplemaaier Nee Dat KLopt. Ik koop trouwens geen gebruikte banden meer. Slechte ervaring mee en ik krijg ze toch wel weer glad.
930triplemaaier
@mdoornekamp kzat ook nog te kijken naar 710/75r34 die zitten kwa diameter tussen de 650/75r38 en de 650/65r38 in dan zou je nog af kunnen met de huidige voorbanden ideaal is het niet maar niet onoverkomelijk
mdoornekamp
@930triplemaaier dat is een beetje een Duitse maat. Kom je bij Kofo ook wel tegen.
930triplemaaier
@mdoornekamp deze banden werden eerder wel veel onder de 800 favorits gemonteerd toen er nog geen of weinig 710/70r38 fabrikanten waren
mdoornekamp
@930triplemaaier vooral in michelin dacht ik
930triplemaaier
@mdoornekamp klopt. vindt het wel mooie band in combinatie met een luchtdrukwisselsysteem vanwege de grote luchtkamer
deeremeneer
Quote Reactie van @930triplemaaier:
kzat ook nog te kijken naar 710/75r34

Die heb ik een hele mooie set michelin te koop.
930triplemaaier
@deeremeneer met velg en hoeveel procent zijn de nokken? Passend op jd 6920?
deeremeneer
@930triplemaaier Zijn nieuwe banden. Zitten wel velgen in maar die zijn voor combine. Dan zou er een andere hartplaat in moeten.
930triplemaaier
@deeremeneer op wat voor spoorbreedte zou ik dan uitkomen?
deeremeneer
@930triplemaaier Moet ik meten. Dat weet ik zo niet precies.
arjanvw
@JD3010 Toch worden de New Hollands stiekem ook steeds duurder... stond laatst een test van een NH in de TREKKER en die prijzen vielen mij nog niet mee. Weet wel dat die genoemde bruto prijzen nog niet veel zegt over de werkelijk te moeten betalen prijzen, maar geeft toch wel een indicatie.. En technisch zijn het volgens mij zeker geen slechte trekkers. (meer)
mdoornekamp
@930triplemaaier New holland koop ik nooit. Dat ligt een beetje aan eigen gevoel. Maar kwalitiet is ook gewoon minder. Vooral int loonwerk kan ik geen stilstand hebben
Hurli356
@mdoornekamp de 6820 heb je toch net een jaar? En dan nu alweer aan vervanging toe?
mdoornekamp
@Hurli356 2 jaar. Moet volgend seizoen ook eerst nog mee draaien. Die had bij aanschaf al redelijk uren. En draait nu veel meer dan verwacht
Hurli356
@mdoornekamp op zich positief toch, heb je dus werk genoeg. En dan vervanger in dezelfde vermogensklasse of behoefte aan meer pk?
mdoornekamp
@Hurli356 ja bedrijf draait leuk. Iets meer pk misschien. Maar de 6820 is ook al flink getuned. Tegen de 200 pk maximaal is genoeg.
Hurli356
@mdoornekamp mooie 6195 R of toch weer 2e hands
mdoornekamp
@Hurli356 Kijk nu wel een beetje naar nieuw, Maar geen 6195R. Die is sowieso veel te lomp. En 230pk. Een 6155R is ook 200 pk.
930triplemaaier
@mdoornekamp hoeveel uur heeft de 6820 dan
mdoornekamp
@930triplemaaier nu 9000 uur. Komt elk jaar dik 800 bij
JD 6430 The Best
@mdoornekamp R serie kan ik wel aanbevelen😉👌
mdoornekamp
@JD 6430 The Best ok. Bevalt goed dus? Ik hoor wel eens dat ze onderin wat slechter trekken. Maar dat is met alle schone motoren wel een beetje zo
JD 6430 The Best
@mdoornekamp Ja bevalt heel best. Ik vind hem juist erg sterk, met ploegen kom ik nauwlijks boven de 1500 toeren. Op de wat lichtere grond ongeveer 1350. Met woelen en frezen kan hij zijn pk's ook wel kwijt, maar hij laat zich niet gouw kennen.
@fendt308-driver Bridgestone is in mijn ogen de beste (akkerbouw)band die er op dit moment leverbaar is. Geen enkel ander merk kan in dezelfde maat op zo'n lage spanning rijden. Voor de rest trekken en lossen ze ook wel goed.
JD 6430 The Best
@JD 6430 The Best

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

fendt308-driver
@JD 6430 The Best
Hoe bevallen de banden?
Hurli356
@mdoornekamp o met boost zeker. Dan verkijk je je toch snel op hoe sterk een trekker is
930triplemaaier
@Hurli356 wat heb je aan die boost? Niks want als je het kunt missen heb je het wel vaak met extra verbruik tot gevolg als je niet op let en als je het juist nodig bent heb je het vaak niet zoals met ploegen of land los trekken
Hurli356
@mdoornekamp mooie 6195 R of toch weer 2e hands
+1
930triplemaaier
@fendt308-driver de fendtheeft gps en wordt daarom nu door de akkerbouwafdeling gebruikt
wart
Ik heb bij me Fendt 820 juist een verlengde trekhaak k80 gekocht, kon de bochten slecht halen zo snel met band tegen de dissel kwam. Gewichtsverdeling was wel ideaal inderdaax
930triplemaaier
@wart dat hebben ik ook met de 824 maar je kunt de trekhaak makkelijker langer maken dan dichterop de achteras zetten

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6920 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!