Foto van een Massey Ferguson 7718s mooie week gehad in het gras. Foto is geplaatst door martinz op 20-05-2019 om 16:05:05, met 42 reacties.

Massey Ferguson 7718

martinz
Foto van een Massey Ferguson 7718s mooie week gehad in het gras

Reacties

mdoornekamp
Hebben jullie 8 wielig onderstel nodig voor veen land?
+1
930triplemaaier
@mdoornekamp waar hun zitten is een groot Veengat.
@930triplemaaier Zwartsluis, laatst nog doorheen gereden met de trekker, exact 2 uur rijden was het, mooi toertje
renault 106-54
@mdoornekamp Hier in de omgeving rijden al zo 5 loonwerkers met 8 wielige onderstellen. Als ze een grote waggie willen moet dat haast wel.
mdoornekamp
@renault 106-54 ok. Ja op veen moet je wel. Ik vind het zelf wel een erg dure optie. Hier is Groningen is het gelukkig geen noodzaak.
fendt308-driver
@mdoornekamp hier in de buurt ist allemaal 17 inch(?) 8 wiel wat eronder zit op min 3 bar. Dan ist het voordeel tegenover knappe 26.5 of 30.5 inch compleet weg lijkt me
mdoornekamp
@fendt308-driver ja zo zie ik het ook. Krone levert standaard al 800 x 26.5 banden
+2
dx11
@fendt308-driver hebben wij er ook onder. T is beter dan 4 van die bandjes. Toch verwacht ik dat ik met 4 750/45r22,5 banden veel meer winst behaal. Echter kan dat natuurlijk weer niet tegen 8 banden van 620/45r22,5 op
martinz
@mdoornekamp ja klopt meeste boeren bij ons is allemaal veen meestal waar ik de foto's maak is het geen veen kan ik ook een foto maken
8wielig tandem op veen nodig? Echt niet. Dingen trekken als ploeg. Je maakt van de berg waar je constant tegen op moet rijden een hele heuvel. Loonwerkers hier zetten liever 800 of 900 banden onder het spul dan zon tandem. 4 wielen op een rij tanken zie je niet ook niet. Als je nog redelijk klei op veen hebt valt het nog mee. Maar puur veen van 3 m of meer, nee daar is zon tandem waardeloos op
+1
GROENEDEERE
@Deutz 8006spezial
Dus wij hebben op het werk voor de show veel geld uit gegeven voor een 8 wiel onderstel haal je echt wel veel meer draagvlak uit dan een normaal tandem en het feit dat ze over de volle breedte dragen ipv alleen maar op een spoor.
@GROENEDEERE op veengrond, jazeker. Zoals ik zeg als je nog klei op veen of een dikke laag teeltaarde hebt. Kan het best anders zijn. Maar bij 3M veen en weinig teelt laag zoals hier. Tja dan is het waardeloos. Ga geen foto’s posten van lw’s. Maar hier zijn alle 8wielige tandems verdwenen
mdoornekamp
@Deutz 8006spezial @GROENEDEERE @fendt308-driver 8 wiel tanden is met transport ook uitkijken in de bochten. En rijdt ook zwaarder op de bult.
@mdoornekamp nou ja je zegt het. Op de buld is het zwaar, dat is op veengrond net zo. Je trekt constant tegen de berg op door extra wielen en extra druk voor die wielen
+1
GROENEDEERE
@Deutz 8006spezial
Waar onze lichtere taarup wagens op tandem gingen sporen bleef de pottinger met 8 wiel gewoon ongestoord boven.
Zoals @fan van trekkers al meld met 620/55r26.5 banden heb je veel en veel meer oppervlak dan 4x 700.
En doordat ze hydraulisch zijn geveerd lopen ze mooi volgend over de bodem.
En niet onbelangrijk 80% van onze klanten zitten op puur veen met een zode dat eigenlijk alleen de grasmat is
fan van trekkers
@GROENEDEERE jullie hebben net als ons het kurmann onderstel eronder, dit zijn echt superonderstellen, verschil kan je heel goed zien en deze onderstellen liggen juist veel stabieler op de weg. Een tandem deint veel meer. Ook zijn deze onderstellenhydraulisch geveerd en gependeld wat een dwm niet heeft
mdoornekamp
@fan van trekkers kurmann heeft wel wat lagere wielen. Hier loopt een dwm wagen die remt erg slecht
fendt308-driver
@mdoornekamp 1 wagen als vergelijk materiaal gebruiken voor hele serie is ook niet 100% eerlijk mss is ie aan onderhoud toe.😅
fan van trekkers
@mdoornekamp kurman heeft nu al meer dan 6 jaar de 26,5 inch banden als optie. Remmen gaat prachtig. je moet het ervaren hebben🙈😉
GROENEDEERE
@fan van trekkers
En inderdaad remmen doen ze wel bij een noodstop staan er ff over 3 meter een zwart vlak🤔
@fan van trekkers hoe gaat dat op bolle dammen of versleten provinciale wegen die erg bol liggen? Genoeg pendelruimte?
+1
fan van trekkers
@ronald-deutz-fahr perfect, spul ligt er als een tapijtje achter👌. Over de weg nooit geen gestuiter. moet er voor de grap eens achterijden met de auto, ik vind het echt prachtig om te zien hoe alles beweegt.
+1
GROENEDEERE
@ronald-deutz-fahr
Deze onderstel is niet te vergelijken met wat we van jaren geleden kennen.
@GROENEDEERE die van jaren geleden ken ik ook niet, 0.0 ervaring mee😅 hier op zandgrond Zie je ze ook niet, enkel een dubbel twin onder de mesttank maar dat is ook weer net wat anders
GROENEDEERE
@ronald-deutz-fahr
Die ken ik wel en dat zijn inderdaad de nadelige feiten die hier geroepen worden.
fan van trekkers

(klik om te vergroten)

620/55 r26,5 wat wil je nog meer?
930triplemaaier
@fan van trekkers mis het luchtdrukwissel systeem nog
fan van trekkers
@930triplemaaier als je dat wilt op een 8 wielig onderstel😂. Maar is dat wat een luchtdrukwisselsysteem op een ladewagen? Heb zelf de ervaring met de tank dat het oppompen toch wel tijd kost, dit mag je niet doen met een te hoog toerental en te hoge snelheid. Maar aangezien het oprapen snel moet gebeuren.
930triplemaaier
@fan van trekkers dat is een veel gemaakte misvatting van wat jij zegt. Vaak moet je ook nog een stuk over een landpad en dan kun je al rustig de banden oppompen. Als je dan de weg op rijdt zijn de banden al voldoende opgepompt dat je je niet meer in hoeft te houden met de snel heid en de laatste bar kun je dan rustig doen als je al op de weg rijdt. Vergeet niet dat er voor rond de 12000 euro aan rubber onder die wagen zit. Als je een keer zolang kunt doen met de banden kunt doen is de investering al grotendeels terug betaald. Tel de subsidie brandstofbesparing mee en je bent er al. Ook kun je in het veld dan onder de 1 bar bar rijden wat goed is voor de bodem en brandstofverbruik en op de weg op 2.5/3bar wat de banden slijtage drastisch verminderd en het scheelt ook brandstof.
+1
mdoornekamp
@fan van trekkers @fendt308-driver ok. Ja dit lijkt erop. Dwm remt soms alleen op de voorste "as". Achter zitten dan geen remtrommels
+2
martinz
@Deutz 8006spezial wij hebben boeren er tussen moesten we eerder met de gewone wagen halve vrachten laden wou je als een gek wel het land uit zo hard als de wagen apeurde, en dat zwaarder trekken valt reuze mee in het land op de weg trekt het wel zwaarder
+1
martinz
@mdoornekamp ja klopt meeste boeren bij ons is allemaal veen meestal waar ik de foto's maak is het geen veen kan ik ook een foto maken
930triplemaaier
@martinz als je daardoor de wagen er bovenop kunt houden is dat idd wel wat waard.
Ik heb ook een keer naast het plaatsje nederland aan het sleepslangen geweest en daar wou je ook niet te lang stil staan op dezelfde plek. Daar was het pas het land in zodra de slang klaar lag en met dat je de slang aan ging koppel ging de pomp alvast pompen en met aankoppelen van de slang de bemester op de grond. anders kwam je niet meer weg....
martinz
@930triplemaaier dat hier bij sommigen ook wel hoor met sleepslangen de kop er wel bij houden en blijven rijden bij sommigen. doe ik hier ook hoor zo gouw als ik bijna de sleepslang uitgerold heb zeg vaak al begin maar vast kan ik snel aankoppelen en als ik hem dan uitgeklapt hebt is de slang ook op druk
930triplemaaier
@martinz maar als je op puur veen zit dan heb je nog niks te veel pks voor die wagen
+1
martinz
@930triplemaaier dat gaat nu prima met deze trekkers ervoor had er eerst 7480 voor staan, die had de broek er goed aan vol deze kunnen. Het aardig makkelijker aan. Bij sommigen draai is zelf nog wel eens op 1000 eco voor de wagen
mdoornekamp
@martinz hebben jullie bewust geen beweegbare voorwand? Ik zie de noodzaak er zelf trouwens nog niet van in.
martinz
@mdoornekamp je hebt zo al druk genoeg op de achteras ook nog een beweegbare voorwand wordt de druk nog hoger, en nu kun je 1 keer rond de eerste snee en heb je hem wel vol genoeg
mdoornekamp
@martinz ja klopt. Ik heb zelf Strautmann 36 cub. Is voor mij ook groot genoeg.
+2
martinz
Deze is ook 36 kuub en de andere krone is zx 350 hou je ook een beetje de zelfde wagens anders willen ze toch allemaal weer die andere wagen hebben als alles een beetje het zelfde is ben je ook van dat gezeur af
mdoornekamp
@martinz ja klopt. Daarom heb ik ook praktisch 2 dezelfde wagens. Kunnen de klanten ook geen voorkeur hebben

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 7718 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!