Paar avonde zandrijde, geen halve vrachtjes💪 toch een lekker sterk trekkertje😎 binnenkort maar is 16.9 r 34 er onder, wel op ford velgen uiteraard😁

Ford 4000

Deutz-5006
Paar avonde zandrijde, geen halve vrachtjes💪 toch een lekker sterk trekkertje😎 binnenkort maar is 16.9 r 34 er onder, wel op ford velgen uiteraard😁

Reacties

+3
Ford6000
De 4000 en later 4600 waren geweldige trekkers
+3
newholland-
@Ford6000 om mee te rijden zeker,maar motorisch zeker niet☹️
Kidd
@newholland- hoezo niet, slechte ervaringen mee?
+1
new holland koen
@Kidd 4000 en 4600 staan er om bekend dat ze wel eens een andere motor nodig hebben, en daar heeft @newholland- wel ervaring mee.
Kidd
@new holland koen Daar hebben de 4 cilinders nog veel meer last van dan de 3 cilinders, mij is het gelukkig nog bespaard gebleven
new holland koen
@Kidd Ligt er aan welke, de 4000/4600 heeft een grotere slag dan de kleinere 3 cilinders en gaat dus ook sneller kapot. Dat is met de 4 cilinders net zo, een 5600 gaat langer mee dan een 7600.
+3
mklok
@new holland koen bij mijn weten is de slag en boring van een 4600 112mm bij 112 mm. Die van een 5600 107mm bij 107 mm. En die van een 6600 met een powerplus motor weer 112mm bij 112mm. Daarvoor was de slag dacht ik 107mm. Mijn ervaring met de 4600 is goed , geweldige trekker met pit.
new holland koen
@mklok Boring ja, dat kan ook. Maar er zit verschil in die motortjes in ieder geval waardoor de ene sneller sneuvelt dan de ander.
+1
Kidd
@new holland koen Ik denk dat het allemaal wel mee valt, er zijn talloze 6600/5610 etc geweest die de 1000 uur niet eens gehaald hebben omdat ze poreus werden.
Met de latere sterblokken was dat probleem minder, maar ook dat verhielp het niet helemaal.
new holland koen
@Kidd Is ook een kwestie van geluk
@larss zijn 5600 heeft de 20.000 uur al gepasseerd zonder problemen. De onze gaat richting de helft!
Kidd
@new holland koen haha ja die van Lars is het klokje idd al 2x rond, het is altijd een gokje met die Forten
+1
mklok
@new holland koen wat zeker één ding is hoe je als chauffeur of eigenaar er zelf mee om gaat. En onderhoud is zeker iets wat de levensduur bevordert. En ik zeg niet dat Ford motoren de beste zijn , er zitten zeker slechte tussen. Dit zie je eigenlijk bij andere merken ook.
+1
newholland-
@new holland koen zo is het ,heb hier ooit een 2000 gehad 20 jaar probleem loos mee gereden.mijn oom had een 5000 65PK ook nooit ellende gehad.
Deutz-5006
@newholland- hoor er wel eens van zelf nooit last gehad, trekken als een beer dit blokje iig met 8600
+2
Albert Peters
Zo ging dat 40jaar terug
Mooie foto
+1
Stier69
Ben je niet bang om achter de lucht in te gaan bij het kippen?Het zand mag niet blijven hangen in de bak,anders ga je.
Albert Peters
@Stier69 dat is mij ook wel meerdere keren gebeurd maar met zand of grond gebeurd het weinig Maar het blijft schrikken als je omhoog vliegt
Deutz-5006
@Stier69 nee hoor alleen met grote brokken puin op letten verder nooit last 3n heb tog al meer als 100 vrachten er mee gereden😂
+1
a3vandiejen
Mooi hoor.
+2
ramele
Die 16,9 bandjes zal hem zeer goed staan. En nog een paar wielgewichten er in, en het is helemaal top .verder niet te veel meer aan doen. Misschien nog een paar voorspatborden.
+1
Deutz-5006
@ramele vind zelf voorspatboorden geen gezicht, meer voor t praktische zou kunnen maar ik hou m zo, wiel gewichten zou mooi passen idd, verder geen toeters en bellen😁
Towaberg
Toch steeds oppassen met volle vrachten grond! Beter een keertje meer rijden als je trekker of aanhanger over te belasten!
+1
Deutz-5006
@Towaberg kar is zat verzwaard, zwaardere cilinder en as er onder, trekker gebeurt niks mee hoor
+1
JB7810power
Dikke machine hoor, ziet er goed uit 😉. Ben er ook nu met eentje bezig, net een paar weken in m'n bezit
+1
Deutz-5006
@JB7810power zie het mooi orgineel, wat ga je er nog aan doen
+1
JB7810power
@Deutz-5006 de verlichting in orde maken, kapwerk spuiten en de spatborden en de rest zo mooi laten denk ik. Vindt het wat hebben dat het trekkertje ook een verhaal kan vertellen. Het is dat het kapwerk/stickers te verweerd waren anders had ik het zo gelaten (maar dat is mijn mening) Verder wil ik er ook nog stuurbekrachtiging erop bouw (het liefst een origineel hydraulisch stuurhuis zien te vinden maar dat gaat niet gemakkelijk worden vrees ik) Hoe heb jij dat gedaan, of zat er al stuurbekrachtiging op?
+1
Deutz-5006
@JB7810power oke zou aan die van jou aan t uiterlijk helmaal niks doen denk ik, nog zo mooi orgineel😎 hydraulisch stuurhuisvinden zal misschien nog niet meevallen. Misschien heeft @RPCounty nog wat liggen😀 leuk project iig en handig trekkertje voor dr bij. Bij mij zat er stuurbekrachtiging op al toen ik hem kocht, wil t niet meer missen iig

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 4000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!