Foto van een Fendt 311 LSA druk aan het poep transporten. Foto is geplaatst door barteltie op 03-08-2021 om 18:34:23, met 55 reacties.

Fendt 311 LSA

barteltie
Foto van een Fendt 311 LSA druk aan het poep transporten

Reacties

+2
JarnoDrenthe
Rookt stevig die Fendt 👍
barteltie
@JarnoDrenthe de gasolie vliegt er in de lengte door🤣
JarnoDrenthe
@barteltie Spectaculair 😆
+1
deJong
Met de origenele verstelbare velgen, mooi hoor!
+1
Fendt926Driver
En netjes de voorruit open..
Echte fendt rijders...
+1
new holland koen
@Fendt926Driver Pas met een 718 maarliefst 10 seconden de voorruit open gehad, wat een herrie🙈
Fendt926Driver
@new holland koen dat komt omdat je er niet mee kunt rijden.
Tot 40kmh hoef ik niet meer dan 1100 toeren te rijden.
En naastrijden met hakselen kom ik niet boven de 1000 toeren.
En dat geeft geen lawaai.
Maar jullie willen altijd een bult gas geven
+1
barteltie
@Fendt926Driver deze heeft lawaai zat met een volle tank
new holland koen
@Fendt926Driver 1100 toeren en 8 kilometer per uur met een volle kieper zand over een zandbaan. Oordeel nu maar opnieuw😉
Fendt926Driver
Quote Reactie van @new holland koen:
@Fendt926Driver 1100 toeren en 8 kilometer per uur met een volle kieper zand over een zandbaan

Je bent een watje...😇😇
+1
CaseCS130
@new holland koen Grote woorden van @Fendt926Driver maar hij vergeet even dat er in die 718 een Deutz bromfietsmotortje ligt. Dat stofzuigertje gaat al uit als die een volle kieper ziet.
+1
J asper
@CaseCS130 718 com 3 wil wel hoor wees daar maar niet bang voor😜
new holland koen
@CaseCS130 Heb zelfs een keer gehad dat ik snel de koppeling in moest trappen zodat hij niet uit sloeg in een gat. En daarna met meer gas er weer uit🤣🤣
J asper
@new holland koen Dan kun je niet trekker rijden, je doet het wel heel netjes als je hem af laat slaan😂 Dan heb je de vloeistof koppeling uit gezet anders krijg je ze(bijna) niet uit. Dan moet het wel heel raar gaan.
new holland koen
@J asper Als je met een volle kieper zand haaks om gaat en dan ook een helling op met te weinig gas krijg je dat. Misschien had hij het wel gered maar ik nam het zekere voor het onzekere.
Fendt926Driver
@new holland koen denk toch iets dat je te veel new holland gewend bent.
Een vario slaat nooit af op rijden omdat er een vloeistofkoppelingsfunctie op zit.
Of die is zoals @J asper zegt uitgezet.
Maar ook dan ben je geen fendt rijder dat je dat niet weer aan zet.
Maar over gehoor moet je met mij toch nooit doen want ik ben 50% doof....🦻🦻
+1
J asper
@Fendt926Driver Als je trekker aan en uit zet gaat die vanzelf weer aan, maar nooit is ook niet zo maar als die met vloeistofkoppeling aan uit gaat gaat het wel heel gek. Dat gebeurt eens in de 5 jaar.
new holland koen
@J asper Vloeistofkoppeling is voor mij iets vreemds, dus dan reageer je ook al anders dan jullie zouden doen.
new holland koen
@Fendt926Driver Ja dat is zeker waar, dat zal ook de fout wel zijn. Ik rijd als New Holland man op Fendt dus ik reageer zoals ik in een New Holland zou doen.
@Valtra man Als je met de vario op de pook rijdt kun je het in bepaalde opzichten wel vergelijken met een normale powershift. Als je de koppeling even intrapt en daarna weer loslaat rijdt hij in dezelfde "versnelling" weer weg.
+1
@new holland koen gewoon op tms rijden, is veel makkelijker als je het niet gewend bent, spreek sinds gister uit ervaring... eerst met een 924 gen 2 zonder tms weg gemoeten, vond ik niet heel prettig, daarna met een 820 com3 (volgens mij) met krone opraapwagen weg geweest, heel de tijd mooi op tms behalve met rapen dan vind ik het op de pook wel mooi werken. Maar ik ben ook maar sporadisch fendt chauffeur😅
new holland koen
@Deutz-Fahr-Rijder Ik vind zonder tms veel prettiger rijden om heel eerlijk te zijn. Mooi zelf gas geven en met de pook de bak regelen, net zoals bij een powershift. In het begin inderdaad heel erg wennen maar ik heb inmiddels wel genoeg met een Fendt gereden om het soepel te kunnen zegmaar. Vorige week ook een dag op een 720 s4 gezeten, dat reed pas lekker comfortabel👌🏻
Fendt926Driver
@Deutz-Fahr-Rijder jij bent chauffeur en geen diesel betaler van die machine.
Dus rij jij tms.
Ik moet ook zelf de diesel betalen dus maak ik met wegrijden de keus versnellen met het zuinigste toerental.
Op tms geeft de trekker zelf al 1300 toeren voor wegrijden waar ik alleen maar kom als ik 45kmh of harder wil.
Ook versnellen of vertragen is op tms minder handig.
Met afremmen laat ik het gas los en druk de vario pook voluit.
Ga daarna de pook langzaam meerdere keren achteruit doen en rem bij dat ik de wagen voel afremmen.
Op tms moet jij langzaam het pedaal los laten anders remt de trekker als een gek op de bak af.
En je moet het rijpedaal loslaten om te remmen anders gaat alles op de vario bak.
new holland koen
@Fendt926Driver
Quote:
Met afremmen laat ik het gas los en druk de vario pook voluit.
Ga daarna de pook langzaam meerdere keren achteruit doen en rem bij dat ik de wagen voel afremmen.

Waarom? Als je de rem intrapt regelt de bak automatisch terug hoe simpel wil je het hebben.
+2
Fendttrisixfan
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
Op tms moet jij langzaam het pedaal los laten anders remt de trekker als een gek op de bak af

Heb je het al eens verteld maar blijkbaar geloof je het nog niet, druk gaat niet omhoog in de bak als je rijpedaal loslaat
Fendt926Driver
@Fendttrisixfan jij zegt het hier op het forum.
Ik rij er mee in de praktijk.
Maar ik zal het fout hebben.
Sprak er laats 1 die elke keer de bak in neutraal zet als hij op tms het rijpedaal los wil laten.
Dan kan hij makkelijk de afslag halen.
En alleen het pedaal los laten dan moet hij weer gas bij geven voor dezelfde afstand.

Maar kan ook aan ons liggen.
Bij de vor (importeur) geven ze alleen chauffeurs trainingen van de nieuwste series.
De oudere series moeten we zelf maar achter komen hoe het werkt
rommert14
@Fendt926Driver
Quote:
Op tms moet jij langzaam het pedaal los laten anders remt de trekker als een gek op de bak af.
En je moet het rijpedaal loslaten om te remmen anders gaat alles op de bak

Dat had de demo mf ook, wou bij bult af afremmen ging ie vol op de bak naar 2300 toeren, later uitgevonden dat je dat kon instellen en toen reed het wel mooi. Voor het voeren lijkt me het wel mooi werken. Maar met dyna 6 kunnen wij prima uit de voeten.
+1
valmet6400power
@Fendt926Driver
Maar hoeveel diesel scheelt dat aan het eind van de dag dan? Het grootste deel is beleving volgens mij.
Want alleen maar je rechtervoet beetje op en neer bewegen spreekt mij meer aan, dan rij je gewoon in een automaat. En als je een klap geld weggooit voor een Fendt zou ik helemaal niet willen rijden op de joystick.
Fendt926Driver
Quote Reactie van @valmet6400power:
En als je een klap geld weggooit voor een Fendt zou ik helemaal niet willen rijden op de joystick

Daarom rij jij ook geen fendt.
Als je opgegroeid bent met pook rijden ga je niet zo maar op tms rijden.
Alleen voorlader werk op de 309 rij ik op tms. Dat is super handig.
Voor de rest altijd rij hendel
Fendt926Driver
Quote Reactie van @valmet6400power:
Maar hoeveel diesel scheelt dat aan het eind van de dag dan?

Dat ga ik jou niet voorrekenen want er zijn er genoeg die het beter weten.
Maar als ik vergelijk met de diesel behoefte per jaar voor mijn bedrijf met vergelijkbare bedrijven dan scheelt dat behoorlijk
+1
valmet6400power
@Fendt926Driver
Maar dat verschil zit hopelijk niet alleen in het rijden op de joystick of niet 😅
+1
@valmet6400power precies dat, ik ben ook alleen maar gewent van de deutzen om op de voet te rijden dus vind ik het hardstikke vervelend om op de pook te rijden, zeker achteruit. Want dan is pook naar achteren harder achteruit, opzich logisch maar bij een deutz is achteruit tijd zachter rijden....
+3
valmet6400power
@Fendt926Driver
12 uur buiten hoor je alles en 12 uur binnen bij de vrouw hoor je niks? 😝😝
Fendt926Driver
@valmet6400power selectief doof noemen ze dat.
Valtra man
@new holland koen ik heb eigenlijk nooit begrepen wat die koppelingspedaal daar doet in de vario’s. Ik heb die op de cvx denk ik nog nooit gebruikt. Toch zie ik onze loonwerker er vaak met zijn voet op als ie stopt. Maar jij zegt dus dat je’m kan doen afslaan.. dan denk ik dat ik het snap.
+2
valmet6400power
@Valtra man
De 142D kun je ook uitkrijgen als je heel hard remt zonder de koppeling in te trappen 😬
+1
barteltie
@new holland koen heb altijd van die aangemeten oordoppen in 🤣 maar die doe ik ook wel in met de ruit dicht
+1
newholland6640
@Fendt926Driver lekker voor je oren
Fendt926Driver
@newholland6640 waarom?
Je draait toch bijna geen toeren met een vario?
En met een schakeltrekker zit de uitlaat dus het lawaai boven de voorruit.
+1
newholland6640
@Fendt926Driver

Kun je met een Vario niet echt werken dan? Dat je geen toeren maakt?
Fendt926Driver
@newholland6640 waarom veel toeren en diesel en de vario terug regelen omdat?????

Hier minimaal werkbare toeren met rijden.
Met giertank erachter van put naar straat en retour net 850 toeren en trekt die de tank prima naar 15kmh waar nodig.
+2
J asper
@Fendt926Driver Omdat zo blauwe met gas al niet vooruit te branden is, laat staan stadioneer.
+2
newholland6640
@Fendt926Driver

Ja in jouw situatie gaat dat op omdat je overbemeten trekkers voor veel van je machines hebt staan.

Heb je de boel redelijk in balans dan gaat het jou met 1100 toeren echt niet lukken.
J asper
@newholland6640 Leeg wil het prima, vol heb je wat meer toeren nodig maar dan is 1700 ook zat. Picup moest eingenlijk wat harder draaien dan hoeft ik met grashalen echt niet boven de 1700 toeren te komen.
newholland6640
@J asper

Nou 1700 toeren en de voorruit open? Ik bedank. Cabine zit er niet voor niks op.
J asper
@newholland6640 Valt wel mee, maar als ik er langer op zit heb ik ook mooi de airco aan. Maar even vrachtje gras halen als het warm is heb ik hem wel graag los.
barteltie
@J asper t is ook maar net wat je gewend bent, maar ik mag altijd wel graag "buiten" zitten met mooi weer en als t koud is kan die nog mooi dicht. Verschil in lawaai vind ik bij de onze nog wel meevallen bij deze types
J asper
@barteltie Met cabine vindt ik ze zeker voor die tijd nog best stil, John Deere 6*00 en 6*10 hebben aardig meer kabaal met alles dicht. Of een nieuwe kubota.

Als ik er langer op zit heb ik ook liever niet zo veel kabaal, maar een uurtje is anders.
barteltie
@J asper zit wel veel verschil in deze is van 86 en best wel lawaaiig en de andere is van 89 en die is wel de helft stiller
+5
radium45
@Fendt926Driver Ik hoor jou al jaren alleen maar over die beroemde toerentallen schrijven.. Volgens mij krijg jij het ook al heet als je een oude scheepsmotor hoort lopen die volgas de 850 rpm nog niet haald"😂
@radium45 hahahahhaha, zuinig rijden is niks mis mee, probeer ik ook wel rekening mee te houden, maar als er wat moet gebeuren, moet er gewoon gasolie door. Kan beter een luchtgekoelde deutz hebben dan, das pas zuinig, kan geen enkele nieuwe tegen op😏
+2
radium45
@Deutz-Fahr-Rijder Ik rij vrijwel alleen voertuigen waarbij je het actuele brandstofverbruik kunt aflezen en ben er wel achter gekomen dat je met de moderne diesels niet meer op het gehoor of gevoel af moet gaan. Soms daalt het verbruik door een tandje lager te rijden met iets meer omwentelingen op de krukas. Ook logisch eigenlijk want bij elke hap meer lucht die een zuiger de motor in trekt en zo meer vermogen genereerd per minuut, is het rendement dus ook hoger.
Fendt926Driver
@radium45 bij deze stop ik met reageren op deze foto.
Want er komt er zo weer een om de hoek dat fendt rijders te veel en te vel reageren.
Terwijl je alleen uitlegt.
Dus atjow.
deJong
@Fendt926Driver

de 514 maakt zo'n stuk kabaal daar wil je echt geen raam bij open hebben...
+4
barteltie
Wel grappig zo n vario discussie onder een foto van een trekker die nog nooit van vario's of powershiften heeft gehoord😂😂

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 311 LSA ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!