Foto van een Zetor 2011. Vandaag voor de eerste keer proefgedraaid na complete revisie.. Foto is geplaatst door zetor-fan op 14-11-2021 om 20:03:14, met 18 reacties.

Zetor 2011

+11
zetor-fan
Foto van een Zetor 2011. Vandaag voor de eerste keer proefgedraaid na complete revisie.

Reacties

+6
bob de bouwer
Dat ziet er heel mooi uit.
+6
a3vandiejen
Dat gaat mooi worden.
+2
WaterDeutzer
Dat gaat inderdaad een juweeltje worden! Met zelfgebouwde gewichtendrager. Kan het zijn dat de kleur niet de originele hamerslag goud is? Wat ben je daar aan meten bovenop de motor?
+4
zetor-fan
@WaterDeutzer Bedankt voor je reactie. Goed gezien, er zit inderdaad een gewichten drager op ivm dat er weer een hefmast aan gaat komen. Kleur is de originele kleur Zetor goud, maar lijkt op de foto inderdaad iets anders dan in het echt. De meter op de motor is een oliedruk meter, deze gaat er uiteindelijk weer af, maar met proefdraaien is het wel fijn om te zien wat de oliedruk doet.
+2
WaterDeutzer
@zetor-fan Dat doe je goed! Heb je de motor ook los gehad dan?
+2
zetor-fan
@WaterDeutzer jazeker, de motor is compleet uit elkaar geweest en alles wat nodig was is er aan gedaan
+3
Kramer U800
@WaterDeutzer Klopt de kleur vertekend,

de kleur oranje was bij deze serie het felst, de volgende serie werd het al meer rood, zo door de jaren heen tot wat het nu is.

Bij mijn foto van een 4011 die ik heb gereviseerd kan je zien dat de kleuren hetzelfde zijn: tractorfan.nl/picture/1427571/
+3
Kramer U800
Dit gaat een hele mooie Zetor worden!!

Wat heb je allemaal aan de Zetor moeten doen, en in het bijzonder de motor. Meestal mankeren die motoren niks op wat afdichtingen na. Heb jij de distributie deksels ook moeten veranderen omdat er nog oude "keerringen" in zaten? Dit is schroefdraad voor de olie terug te dringen, later werden het normale keerringen.

En wat brengt zo'n 2 cilinder nog op aan oliedruk? 2 bar stationair?
+2
zetor-fan
@Kramer U800 alle lagers in de trompetten zijn vernieuwd, zo'n beetje alle keerringen en pakkingen van de hele trekker zijn vernieuwd, hefcilinder is vervangen, alle bedienings stangen waren dun gesleten dus zijn vernieuwd, een hoop dingen zijn verbust om de speling er uit te krijgen en zo kan ik nog wel even doorgaan. De motor had voornamelijk gebruikelijke slijtage, alleen het onderste dichtvlak van de cilinderbussen in het blok was weggerot door het koelwater en daar zijn ringen in geplaatst om weer te dichten. De voorste en achterste krukasdichting hebben we inderdaad de schroefdraad laten zitten ipv keerringen.
+1
Kramer U800
@zetor-fan Dat is een hele waslijst, dat heb ik zowat ook allemaal bij de restauratie moeten doen van een 4011. Dan heb je het gelijk maar goed aangepakt. Zaten er krassen in je hefcilinder? Bij de 4011 hoefde we alleen de 2 manchetten te vernieuwen.
+2
zetor-fan
@Kramer U800 ja zo denk ik er ook over, beter in 1x goed dan steeds half werk. De hefcilinder was geroest van binnen doordat de hef nauwelijks gebruikt was omdat deze trekker een hefmast er aan gemaakt had. De cilinder had best diepe pitten er in, dus alleen nieuwe dichtingen ging 'm niet meer worden.
+2
WaterDeutzer
@Kramer U800 Heb de hefcilinders vroeger vaak gehoond in combinatie met alle o-ringen in het hefblok dan was het wippen van de hef weer over.
+1
zetor-fan
@WaterDeutzer dat was wellicht ook een optie geweest
+2
Towaberg
Dat ziet er top uit en grondig gewerkt 👌👌👌
+1
z6911
Knap werk
+1
ZetorTwente
Prachtig, je doet er niet mee heen 👌
+1
steyrlanzboy
Mooi

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Zetor 2011 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!