In het najaar van '86 is 1 van de 3 Deutz D8006 trekkers ingeruild voor een 2e DX6.10 met een Veenhuis 8000L tank op gestuurd tandem en geheel geschoopeerd.

Veenhuis Giertank

+10
WaterDeutzer
In het najaar van '86 is 1 van de 3 Deutz D8006 trekkers ingeruild voor een 2e DX6.10 met een Veenhuis 8000L tank op gestuurd tandem en geheel geschoopeerd.
+1
JD 6110
@WaterDeutzer daar ziet die er nog mooi uit haha onze is al wat ' gaarder ' van de buiten kant

tractorfan.nl/picture/1431964/…
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @JD 6110:
onze is al wat ' gaarder '

Dat is ook het verschil met Schooperen. lakschade gaat nooit roesten of je moet zwaar erop gebeukt hebben.
Maar op mijn foto's is het ook meestal nieuw spul net uit de doos.😅

Reacties

+18
WaterDeutzer
Dat kon toen nog lekker met de ketsplaat. Hier op een perceel "voor 't huis" boerderij van de andere 2 gebroeders in de Wijdewormer met de A7 op de achtergrond.

(klik om te vergroten)

+12
WaterDeutzer
Nadat de nieuwe 8000L Veenhuis in bedrijf was, is de 6800L Veenhuis gerenoveerd. De tank was Gegalvaniseerd dus niets aan te doen. Het onderstel is gestraald en herspoten en weer terug opgebouwd. Ik heb de pompen laten boren en van nieuwe schoepen voorzien. Daarmee weer max vulcapaciteit en zelfs meer dan oorspronkelijk. Ook nog een MANN oliebadluchtfilter op de inlaat gezet vanwege de water activiteiten op zandbanen. Dit was ook de oorzaak dat de pompen versleten waren.

Het Tankchassis ligt op een Hapert machinetrailer 3500kg. Die heb ik eerder privé gekocht voor achter de VW LT35 bus van m'n baas om 2 oldtimer trekkers of 1 zwaardere te kunnen vervoeren naar evenementen.

(klik om te vergroten)

+2
newholland-
@WaterDeutzer met de Bos wallenfrees op de achtergrond☝️
+3
WaterDeutzer
Quote Reactie van @newholland-:
met de Bos wallenfrees op de achtergrond

Op die plek is een dubbelwandige 20000L nieuwe gasolietank met lekmeting ingegraven, ter vervanging van de oude enkelwandige 10000L tank. Het beton onder de trailer is de wasplaats met vloeistofdicht beton en voorzien van een Nering&Bögel olieafscheider. De eerste in NL, nog ver voor de wetgeving. Later meerrrrr.😥
+2
@WaterDeutzer waarom is de nieuwe tank veenhuis geel, terwijl de oude tank al gegalvaniseerd was? Is dat gelijke levensduur?
+3
WaterDeutzer
Quote Reactie van @ronald-deutz-fahr:
waarom is de nieuwe tank veenhuis geel,

Geel is natuurlijk veel mooier dan zo'n galva ton. Deze tank & chassis zijn van binnen en buiten geschoopeerd (Gemetalliseerd voor de Vlamingen onder ons). Dat proces heeft een gelijke eigenschap als galvaniseren, maar wel duurder. Er word met een pistool en vlamboog zinkdraad op het staal gebrand. Zwaar en tijdrovend werk.

Tot 2014 heb ik dat ook standaard bij m'n sideloader trailers & kranen gedaan. Daarna een ander proces met opspuiten van een Zinc-Compound na stralen. Dit is nog sterker tegen botsingen op het staal. Duurzaamheid voorop!
+3
J asper
@ronald-deutz-fahr Nu nog steeds zo ja, de goedkopere simpele veenhuis zijn gegalvaniseerd de luxe veenhuis tanken geel.
+21
WaterDeutzer
Een herboren Veenhuis 6800L tank achter een DX6.10. Een plaatje, al zeg ik het zelf!

(klik om te vergroten)

+5
a3vandiejen
@WaterDeutzer Schitterende combinatie,s moet toch mooi geweest zijn om er mee te rijden.
+5
WaterDeutzer
Quote Reactie van @a3vandiejen:
moet toch mooi geweest zijn om er mee te rijden.

Op een dag als vandaag voel je het weer terug!
+5
a3vandiejen
@WaterDeutzer Kan ik me voorstellen..schitterend..
+8
Martinsame
Prachtige combinatie 👌👌👌
+6
Svendt28
Knappe foto's weer! Toen kon het nog met 8 kuub tank en ketsplaat, mooie tijd! 👍
+5
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Svendt28:
Toen kon het nog

Ja, je had maar 1 probleem als er een steen in de tuut zat. Dan mocht je handenarbeid verrichten in de stront.😣
+5
Massey 2705
@WaterDeutzer als je dan de schuif maar dicht had ....!!😅😅
+5
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Massey 2705:
als je dan de schuif maar dicht had

Maar als de steen net dwars in de groef van de klep stak, kon je echt je mouwen gaan opstropen.😯
+5
Svendt28
+3
Stier69
@Massey 2705 Ik heb er eens een paaltje in gehad.Dus schuif ging niet dicht en je moet wat.Dan weet je dat het een bende gaat worden.Druk eraf,schuif omhoog,tuut wegdraaien,stok eruit en schuif dicht gaan zetten.Bah bah.
+2
PieterA
@Stier69 Kun je dan niet de tank op Vacuüm zetten? (Ik werk nooit met mesttanken, ik vraag het zomaar)
+2
Siete
@PieterA
Als de schuif helemaal niet dicht wil omdat er troep onder zit krijg jij nooit vacuüm in die tank 😉
Zou t idd wel gewoon altijd proberen 😁
+1
PieterA
@Siete Ik neem aan dat het toch altijd wel helpt om eerst de pomp op zuiden te zetten met de aftakas aan? Dan heb je misschien iets minder mest in je schoenen.
+1
Massey 2705
@PieterA dan heb je kans , dat wat de verstopping veroorzaakt , ook weer terug in de tank schiet . Met als gevolg , dat als je weer verder wilt sproeien , hij weer verstopt zit.
+1
Massey 2705
@Stier69 of in mijn geval als varkens houder , een half verot big !! Dat is echt pas smerig !!
Me Pa had er wel is een houtje van die in de put te gooien !! 😖😖
+2
Massey 2705
Prachtig deze mesttank foto,s.
Had de tank meelopend gestuurd ? Ik had toen express meelopend gestuurd besteld , zodat die achter verschillende trekkers gehangen kon worden.
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Massey 2705:
Had de tank meelopend gestuurd ?

Beide tanks, ook de 6800L waren meelopend gestuurd. De gedwongen uitvoering met hydraulische pompcilinders langs de dissel waren destijds nog niet erg betrouwbaar. En die paar keer dat je achteruit moet mag die best vast.
+1
CaseCS130
@WaterDeutzer Dat viel je mee hoor. Wij hebben een jaar of 15 met een 10.000 liter van 1986 rondgereden die bij ons al lang niet meer nieuw was. Maar weinig met de stuurinrichting gehad. En moet eerlijk zeggen dat het heerlijk achteruit reed, sindsdien wel wat verliefd op gedwongen gestuurd.
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @CaseCS130:
sindsdien wel wat verliefd op gedwongen gestuurd.

Werkt inderdaad mooi, ook achteruit. Maar de nadelen op de weg moet je niet onderschatten. Een gedwongen besturing (niet electronisch, maar met pompcilinders) heeft altijd een na-ijling in de bochten. Maar nog belangrijker: de uitlijning. Als die niet 1000% goed is kost dat jou heel duur rubber op het asfalt!

Anderzijds een meelopende stuuras laat de banden ten alle tijde wringing loos meerollen.
+3
mf 6150
@WaterDeutzer
Hmm denk dat dat meer komt door speling op de Koppel punten tussen trekker en machine. Als je trekoog zo ruim zit alsof je een frikadel in de gang gooit en zit die stuurstang altijd te trekken. Merk met onze tank en opraapwagen niks, beiden k80 en k50 op de opraapwagen (kogel op de tank)
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @mf 6150:
Hmm denk dat dat meer komt door speling

Nee, ik doe de laatste 30 jaar veel met container sideloader trailers (Niconlift) voor wegtransport. Alle nieuwe trailers worden elektronisch uitgelijnd voor aflevering. Ook de vaste assen met inductie verwarmen! Maar problemen met banden komen uitluitend met gedwongen stuursystemen. Oliedruk- of mechanische pulsen zijn ALTIJD na-ijlend. Wij passen elektronische pulsen toe die DIRECT werken. Dan gaat het goed.

Naloopassen, zeker in wegtransport, zijn de allerbeste vrienden voor het dure rubber. 0,0 friktie, altijd in 't spoor.
+5
Siete
@WaterDeutzer
Vind de ellende met na loop besturing bijvoorbeeld met een volle opraapwagen dat hij vast moet. Hou je m los op de weg dan vlieg je er af.
Ook achteruit bij n bult op oid heb je er niks aan. Qua techniek ga ik echt niet in discussie met een monteur zoals jou, geloof je op je woord. Bij afkoppelen halen wij de druk bd besturing. Hierdoor lijnen we de wagens/ kiepers/ noem maar op dus bij aankoppelen altijd uit. Daar kun je idd absoluut een hoop slijtage/ ellende mee voorkomen.
+3
mdoornekamp
@Siete wij hebben eerst ook met nalopende besturing gereden. Dan moest je idd wel vast zetten op de weg. Voor nieuwe chauffeurs wel wennen. We rijden nu 5 jr met elektrisch hydraulische besturing en dat bevalt heel goed. Weinig slijtage, staat altijd goed en makkelijk met aankoppelen
+3
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Siete:
Vind de ellende met na loop besturing

Vroeger was de wegsnelheid van landbouwverkeer nog matig. Met de snelheden en dikke banden van nu is een elektronische uitlijning van getrokken werktuigen absoluut geen overbodige luxe!

Maar zelfs in wegtransport word daar verkeerd op bezuinigd. Als ik met mijn T5 (foto) op de weg zit erger ik me vaak aan hondegang rijdende trekker-opleggers. Dan vraag ik me af of ze te veel geld hebben en het graag weggooien.

(klik om te vergroten)

Uitlijnen van 2 vaste assen + 1 naloopas
+1
mf 6150
@WaterDeutzer
Ja nu u het zo uitlegt🤔 enige is dan wel dat wij zelf merken dat de banden met meelopen gestuurd altijd harder sleten dan gedwongen. Denk puur door het achteruit rijden met het stuur vast
+2
PieterA
@mf 6150 Zal wel over andere banden gaan. Loonwerkers die gedwongen gestuurde en starre systemen naast elkaar hebben doen het liefst de gestuurde versie eerst weg, naast hogere bandenslijtage gaan ook alle scharnierpunten slijten.
+2
mf 6150
@PieterA
Smeren doet veel wonderen
+3
PieterA
@mf 6150 Dat klopt, maar niet smeren en controleren is nog steeds een grote oorzaak van slijtage. Ik werk met verschillende mensen. De eerste smeert veel te weinig en trekt de achterruit dicht als hij een piepje hoort. De 2e smeert veel. Sommige onderdelen wel 6x op een dag. Als hij een piepje hoort gaat hij op onderzoek uit, waar het zit en probeert het zo snel mogelijk op te lossen.

Ik ben binnen ons bedrijf verantwoordelijk is voor de planning; met wie denk je dat het seizoenswerk eerder gedaan is?
+2
mf 6150
@PieterA
Onderhoud maakt of kraakt alles inderdaad. Nou ik weet wel zeker dat het bij diegene die z'n spul netjes op orde heeft het landwerk erder gedaan is. Heb dat zelf al meerdere malen meegemaakt/gezien bij anderen. Aldoende leer je toch een hoop door overal te neuzen.... Ben zelf ook wel vrij critisch op onderhoud. Verreiker en mengwagen bijvoorbeeld altijd ff smeren met tanken
+1
JD 6110
@PieterA .... de gene die minder smeert is sneller klaar maar heeft meer onderhoud.. of die andere is langer bezig maar heeft minder tot weinig onderhoud?
Kun je van 2 kanten bekijken. In die tijd van het onderzoek naar het piepende geluidje kun je ook een extra klant pakken. Dat zullen ze meeste dan ook doen schat ik 😜
+2
johndeere6230
Quote Reactie van @WaterDeutzer:
Naloopassen, zeker in wegtransport, zijn de allerbeste vrienden voor het dure rubber.

In het wegtransport inderdaad wel, maar zoals onder een opraapwagen/ mesttank heb ik liever een gedwongen gestuurde as eronder, scheelt heel wat wringen en bespaard daarmee rubber. En het grote voordeel is, elke keer als je de weg op draait vanuit het land hoef je hem niet vast te zetten, want lost laten staan, zeker geladen, is levensgevaarlijk 😅
+1
PieterA
@johndeere6230 Gedwongen besturing is ook gevaarlijk. Als je dan met je kar in een berm komt die schuin naar de sloot af loopt en je stuurt met de trekker weer de weg op stuurt de aanhanger met gedwongen besturing zo de sloot in. (Vorig jaar nog meegemaakt hier)
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @PieterA:
stuurt de aanhanger met gedwongen besturing zo de sloot in

Dan is er wat fout in het ontwerp van de trailer! Bij 1 naloopas moeten er minimaal 2 vaste assen tegenover staan. die 2 vaste assen zijn dan ten alle tijde de baas over de naloopas. Bij 1+1 as is het de sterkste die wint. en dat kan dus de berm in zijn. En alle assen moeten onafhankelijk geveerd zijn, met dus een gelijke aslast verdeling.

Naloopassen van onze sideloader trailers gaan pas bij 40km/uur automatisch in het slot. Enkel om reden om bij hogere snelheden stabiel van rijstrook te kunnen wisselen. Bij op en afritten of rotondes moet hij weer sturen.
+1
PieterA
@WaterDeutzer Ik snap je beredenering maar probeer later op de dag even een tekening te maken van wat ik bedoel. Het probleem speelt zich vooral af op vettige hellingen.
+2
casejxu
Quote Reactie van @PieterA:
gevaarlijk

Anderzijds dit jaar zelf mee gemaakt dat kieper van de weg wilde glijden en dan stuurt hij zich wel altijd de weg op!
+2
PieterA
@casejxu Neem aan dat de achterwielen de stuurwielen zijn? Of alle stuurassen? Dan sturen de gestuurde assen eerst naar de sloot. Als de voorste as gedwongen gestuurd is klopt je verhaal wel.
+2
casejxu
@PieterA achterste as gestuurde van de beco. Zolang je trekker recht op de weg houd stuurt kieper altijd achter de trekker aan
+4
WaterDeutzer
Quote Reactie van @casejxu:
Zolang je trekker recht op de weg houd stuurt kieper altijd

Tweede Kerstdag 2021 op TF gaat de boeken in als "Stuuras-dag"😂😂
+3
casejxu
@WaterDeutzer als stuuras-dag ons allen op t rechte pad houd vind ik het prima 😁😁
+4
Siete
@PieterA
De besturing is niet gevaarlijk.
De bestuurder wel 🤪
Nee zonder dollen, mee loop besturing op m ronde weg moet je ook niet vergeten. Dan ben je m ook kwijt. Net als met alles heeft alles z'n voor en na delen.
+2
PieterA
@Siete Dat ben ik met je eens! Je moet als bestuurder goed weten welke besturing de kar achter je heeft en hoe je daar het best in verschillende situaties mee om kunt gaan.
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Siete:
De besturing is niet gevaarlijk.De bestuurder wel 🤪

Dat vond deze agent ook!😎

(klik om te vergroten)

+2
mdoornekamp
@Siete
Quote:
besturing is niet gevaarlij, bestuurder wel

Beste opmerking van dit Topic. Materiaal krijgt altijd de schuld. Maar meestal menselijke fout. Ik moet vaak ook dingen 10 keer uitleggen en corrigeren. En als baas en lijder materiaal altijd tiptop klaar zetten.

@PieterA @WaterDeutzer De elektrische besturing van Strautmann gaat ook minder sturen bij hogere snelheid. Zit een sensor in de naaf van de stuur as. Ik dacht boven 25 km geen besturing meer. Maar dat wil je dan ook liever niet. En ik kan hem zelf ook blokkeren/recht zetten bij lage snelheid.
johndeere6230
@PieterA

Eens, hier met in het donker zonder verlichting
achteruit een broodkuil op gehad, werd tot stoppen gemaand want ree op de kant, dus ik zet hem in z'n vooruit en draaide hem naar het midden toe, liep die stuuras helemaal op de kant, ging allemaal net goed gelukkig, had aardig gang, als ik rustiger had gereden was het mis gegaan waarschijnlijk.

Op de weg met in de berm komen kunnen ze rare zwiepers maken, maar dan is een los meelopend gestuurd tandem altijd nog linker heb ik het idee in ieder geval
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @johndeere6230:
Eens, hier met in het donker zonder verlichtingachteruit een broodkuil op gehad, werd tot stoppen gemaand

Staat ook zoiets in mijn verhalen. Maar dan met 2 vaste assen. En wel mis.🤔
+1
mdoornekamp
@WaterDeutzer
Quote:
elektronische pulsen

Gebruik jij in de trailer bouw ook elektrisch hydraulische besturing? (Mobil elektronik)
WaterDeutzer
Quote Reactie van @mdoornekamp:
Mobil elektronik

Nee, eerst VSE ETS systeem uit Veenendaal, nu Jost-Tridec ES-F systeem uit Son.
Voor de Elektro-Hydro powerunit van de kranen hebben we ons eigen canbus veiligheid-& weegsysteem.
+1
mdoornekamp
@WaterDeutzer
Quote:
VSE Systeem

Ok. Ik wist niet dat er al wat meer keus op de markt is op dit gebied. Strautmann heeft voor Mobil elektronik gekozen en dat draait goed. Krone en pottinger komen pas veel later met elektrische sytemen
WaterDeutzer
Quote Reactie van @mdoornekamp:
wist niet dat er al wat meer keus op de markt is op dit gebied

VSE deed een aantal jaren terug al speciale landbouw besturingen leveren. Maar inmiddels is de wegenverkeerswet dusdanig opgevoerd dat Landbouw en Snelverkeer nagenoeg aan de zelfde eisen moeten voldoen.
VSE en Jost-Tridec zijn momenteel nog wel de enige leveranciers van EU-goedgekeurde Elektronisch-hydraulische stuursystemen voor snelverkeer.
+3
Rondeutz06
Mooie foto's weer met een luchtje. Kon je met deze tanken ook mest rijden in het voorjaar in het veenland. Wij hadden een tankje van 2600 liter met tandem, dat was al spannend soms
+3
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Rondeutz06:
mest rijden in het voorjaar in het veenland

Daar op Neck dachten ze als concullega Wen de Jong dat met z'n 10.000L 3-asser op veenland kan, kunnen wij het ook met 8kuub op 2 assen ook. Alleen lag de 8kub tank wat hoger en kon je lekker deinen met de volle vrachten over het veen. Wel blijven rollen natuurlijk, anders een probleempje.😅

Ik deed het vroeger ook vaak in vrije tijd met de 8kub/DX6.10 drijfmest uitrijden. Wij hadden iets dikkere pomp dan die 10kuber. Op een zaterdag was ik bij een boer in de Wijdewormer achter huis aan uitrijden en een medewerker van Wen de Jong bij de buren ook achter huis met de 10kuber.

Je snapt natuurlijk wel dat dit een MAX versus Lewis race werd.😂 Gelijke kubs verwerkt met zwaardere pomp en korte rijafstand.👍🏻
+3
Rondeutz06
@WaterDeutzer 😅😅zulke wedstrijden zijn financieel aantrekkelijk voor de boer. Dit zag je met grasrijden ook wel.
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Rondeutz06:
zulke wedstrijden zijn financieel aantrekkelijk voor de boer

Ja dat was vroeger inderdaad de grootste frustratie voor loonwerkers: iedere investering in groter capaciteit of snelheid werd nooit geheel doorbetaald. Tegenwoordig is dat beter geregeld met hectare-, gewicht-tarieven al dan niet gecombineerd met het uurtarief.
+5
wolseley
Weer prachtige foto's. Wordt verslavend elke dag deze mooie foto's bekijken haha
+4
WaterDeutzer
Quote Reactie van @wolseley:
Wordt verslavend elke dag

Wat dacht je van het maken?😂😂
+1
Siete
Prachtige foto's weer. Loonwerker hier reed met zo'n Veenhuis achter een Fiat uit de 90 serie of een Valmet 2105. Mooi spul. Hadden later een enkelas tank. Een van de, of de eerste met hondegang optie en een zuigarm. Er zat een gestuurde as onder van een vrachtwagen en was zo doende ook nog aangedreven begreep ik. Toen de bemesters uitkwamen is dat weer in de ijskast beland om dat de bemester er ook scheef aan hing. Later is daarom de knikdissel er op gekomen. Deze tandemas tank is nog lang gebleven trouwens. Tussenrijden naar de mestcontainer, of andere klusjes zoals beerputten legen bijvoorbeeld. Ben er nog wel mee op pad geweest.
+7
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Siete:
Hadden later een enkelas tank.

Dit is de voorganger van de 6800L tank: een Veenhuis enkelas 5000L

(klik om te vergroten)

Veenuis 5000L met MF158 poserend voor de oude "mestwagenschuur" met bordje "Boval" nog op de gevel. (BOnd VAn Loonwerkers)
+1
mf 6150
@Siete
Zijn daar foto's van?
+2
Siete
@mf 6150 Van die oude hondegang tank? Geloof dat ik 2 foto's heb.
1 van Veenhuis gekregen met de Fiat d'r voor die ze destijds zelf hadden, en een van m'n oude werkgever. Zal ze ns opzoeken. Dacht dat er mensen bij op staan, en dan deel ik die liever niet op internet ivm privacy e.d. Ben al dankbaar de foto's te hebben gekregen.
Wat ik begreep is dat er ook maar 2 van die tanken gemaakt zijn. Helaas ook meer foto's kunnen vinden/ krijgen.
+4
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Siete:
liever niet op internet ivm privacy

Kun je er ook baarden en oorbellen op shoppen.😅
+2
CaseCS130
@Siete Die tanken was een mooie maar vrouwonvriendelijke vergelijking voor 🤫
+2
Siete
@CaseCS130
🤔 Volgens mij ga ik nu wat nieuws leren? 😅
WaterDeutzer
Quote Reactie van @Siete:
Volgens mij ga ik nu wat nieuws leren?

Ik ben ook nog niet helemaal mee, @CaseCS130 🧐
+7
CaseCS130
@Siete @WaterDeutzer Die tanken waren net als vrouwen, heel veel kabaal maar zuigen als de beste.
+1
Siete
@CaseCS130
Hahaha ja die uit spraak ken ik wel ja.
Dat over de Veenhuis pompen in het algemeen uit die tijd dacht ik.
Ik zat op een naam te broeden voor die tank. Hier werd die enkelasser "de Hûn" (de hond) genoemd vanwege de hondegang. Die tandem weet ik niet een andere naam voor.
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @CaseCS130:
Die tanken waren net als vrouwen,

Dat kan niet op 2e kerstdag.😎
+1
mdoornekamp
Prachtig. Veenhuis was toen al kwaliteit. Wij hadden destijds 5800 l enkel as. Met 10.000 l Populair?? pomp. Met van die lijn profiel banden eronder. En boven trekhaak voor goeie trekkracht Met 2 wd trekkers
+2
WaterDeutzer
Quote Reactie van @mdoornekamp:
Met van die lijn profiel banden eronder

De 8kub tank had Michelin blokbanden. Dit waren een van de eerste lagedruk landbouwbanden in de markt. En het profiel maakte een betere volging bij bochtenwerk in het land. De andere tank met lijnprofielbanden wilde wat meer glijden voor die een bocht in ging. Maar op de zandbanen waren die weer in voordeel.
+1
mdoornekamp
@WaterDeutzer michelin XS 24 x 20.5. Die banden zag je toen idd wel vaker onder de tanks . Wij hebben ze nu nog onder de kiper. Duur maar erg goed.
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @mdoornekamp:
michelin XS

Loonbedrijf Gebr.Klaver in Zuid-Schermer had zo goed als al het materiaal op de Michelins staan, tot aan de CAT shovel aan toe!
+2
2850Johndeere6R
Barre serie foto's weer Nico 👌 onze Veenhuis 5000L tank kwam ook bij Beerepoot weg. Onze tank was ook meelopend gestuurd en is is 2005 in geruild op een Kaweco 7000L met bemester. Oud stagiaire van ons werk bij loonbedrijf Zwart uit Wervershoof en daar draait onze Veenhuis sinds die tijd als wegen was wagen hoorde we van hem. Afgelopen jaar hebben ze hem ook compleet opgeknapt en gereviseerd.
JohnDeere5085
@2850Johndeere6R die heb ik vaak langszien komen dan
+1
2850Johndeere6R
@JohnDeere5085 Dat zou kunnen ja hier rijd hij ook wel eens als ze aan het smeren zijn geweest op de weg
+2
Hier ook nog een oud veenhuis tankje, in zwart wit kon het wel een oude foto zijn 😅

(klik om te vergroten)

+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @ronald-deutz-fahr:
Hier ook nog een oud veenhuis tankje

Een woordje te kort: Hier nog een lief oud Veenhuis tankje.🤩
+2
siem
Mooi al deze foto's, zelf ook in de jaren tachtig bij een loonbedrijf gewerkt, hadden daar ook enkel deutz trekkers, van d 4005 tot dx 6.50 ,volgens mij 25 trekkers . Hier vnl akkerbouw dus veel verschillende werkzaamheden. Hadden ook 3 deutz intrac, waarvan 1 met opgebouwde spuit, helaas geen foto
+1
WaterDeutzer
Quote Reactie van @siem:
ook 3 deutz intrac

tractorfan.nl/picture/391272/ past ook wel in mijn verlanglijstje, de Intrac 6.30.
+1
siem
@WaterDeutzer nee, 2x intrac 2003 1x 2002 met rau spuit, in 1985 ingeruild voor intrac 2004 met douven opbouw spuit
PieterA
@Siete Ik neem aan dat het toch altijd wel helpt om eerst de pomp op zuigen te zetten met de aftakas aan? Dan heb je misschien iets minder mest in je schoenen.
Siete
@PieterA
Hangt er wat vanaf hoeveel valse lucht je zuigt. Als dat teveel is dan laat hij t gewoon lopen. Dan helpt t niks. Als t gat niet te groot is en de pomp dus over heeft dan helpt t zeker.
+1
PieterA
@Siete Ja, dat snap ik. Ik hoop dat ik niet in een dergelijke situatie verzeild raak.😂

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Veenhuis Giertank en hebben de trefwoorden ketsplaat , Veenhuis 8000L , Deutz DX6.10 en mengmestrijden geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!