Foto van een John Deere 6830 Premium. Als nieuw…. Foto is geplaatst door joozt op 21-01-2022 om 18:00:34, met 127 reacties.

John Deere 6830 Premium

+2
joozt
Foto van een John Deere 6830 Premium. Als nieuw…

Reacties

Wimariete
Je hebt volgens mij de stickers weg gepoetst joost. Iets te lang gepoetst????😉🤣🤣
joozt
@Wimariete haha ja goed m’n best gedaan inderdaad! 😅
arjanvw
Die kap is weer heel mooi geworden! Heb je deze gepoetst of opnieuw laten spuiten?
+2
joozt
@arjanvw geen van beide 🤭

(klik om te vergroten)

mdoornekamp
@joozt heb je nieuwe kap?
joozt
@mdoornekamp Jep, de vorige was niet helemaal ongeschonden uit een zaterdagje snoeihout schuiven gekomen…
+1
arjanvw
@joozt wel plezieriger werken met zo'n mooie achtergrond!😋
+1
joozt
@arjanvw haha scherp!
velsje
Vanmiddag gespot toen ik langs kwam. Toen was die aan het frezen. Toen zaten de stickers er weer op? of zag ik dat verkeerd?
joozt
@velsje dat was ik! Kwam jij langs met een MF? Stickers zitten er nog steeds niet op dus dat zag je verkeerd 😬
velsje
@joozt ja onder andere ik kwam langs. Had samen met collega 2 trekkers omgeruild voor 2 vervangende 😀
joozt
@velsje ah dan heb ik jullie inderdaad gezien! 2 nieuwe trekkers?
+1
JD 6430 The Best
Hoeveel uren heeft die trekker? Mooie 30 series zijn oversgoed op de 2e hands markt😏
joozt
@JD 6430 The Best rond de 8500 nu. Beregoeie trekker!
+1
JD 6430 The Best
@joozt Ja rijden erg fijn, onze 6430 heeft nu ook 8500 uren, die gaat ook nog lang niet weg.
+1
mdoornekamp
@JD 6430 The Best
Quote:
6430

Nog geen problemen met verstuivers turbo koppaking
+1
JD 6430 The Best
@mdoornekamp Neen alles nog orgineel✅
+1
StevenBomers
@JD 6430 The Best jullie hebben ook altijd mazzel😇 6430 hier heeft al het nodige aan nieuwe onderdelen
+1
JD 6430 The Best
@StevenBomers Verse zeewind doet de machines hier goed moet je maar rekenen😜
mdoornekamp
@JD 6430 The Best haha. Die verse zeewind heb ik hier ook. Maar dat doet mijn 6630 geen goed.
JD 6430 The Best
@mdoornekamp hoeveel uren heeft die?
mdoornekamp
@JD 6430 The Best 8500 uur heeft mijn 6630. Meestal heb je dan ook al een geregelde turbo gehad bij de 6 cil. Verstuivers worden rond de 8000 uur ook wel slechter. Dat is ook vrij kostbaar
JD 6430 The Best
@mdoornekamp oke ook al wat ervaring dus. Ik mag graag met 30 series rijden, felle motor, licht van gewicht, goed comfort en nog niet allemaal van die vervelende veiligheidsvoorzieningen op bv de aftakas.
mdoornekamp
@JD 6430 The Best ja klopt, fijne trekkers die 30 serie. Maar dat was voor mij wel de reden om geen 7430 te kopen. Die 6155R hoeft alleen maar diesel en ureum in. En elke 750 uur een beurtje. Mankeer bij mij voor de rest nooit wat aan.
PieterA
@mdoornekamp Zijn de frontaftakasproblemen minder dan bij de 6150R? En waarom worden de 6155R die voor een 5-schaar staan allemaal ingeruild voor een grotere? Je kunt geen 6155R meer leasen voor een 5-schaar op de lichte klei. Ik denk vanwege de te grote kans op problemen, zodat ze (Kraakman, Groenoord) te weinig per draaiuur binnenkrijgen om de lage leasetarieven in de benen te houden. Ze verdienen meer aan een grotere die niet kapot gaat.
+1
mdoornekamp
@PieterA front aftakassen heb ik niet zoveel verstand van. Ik weet wel dat er verschil in merken en toegestane pk's zit. Je kan kiezen tussen Sauter, jd en Zuidberg.

Dat ploegen gaat hier wel goed op de zware klei met een 5 schaar. Of rijden ze bij jullie vario. Dat is niet zo handig met ploegen. Maar een grotere trekker gaat natuurlijk altijd mooier. Een 6175R vind ik dan wat minder geslaagd omdat je dan een hele grote trekker hebt met weinig pk's. Hier met de sleepslang ook slechte ervaring met 6175r. Ik heb zelf wel het idee dat de vario van de groot frame trekkers wat sterker is
PieterA
@mdoornekamp Hier zie je ze nogal eens met frontaftakas voor het aardappelen frezen en poten in 1 werkgang. We planten zelf ook met een 6140R, maar gelukkig nog nooit gehad. Anderen die met John-Deere planten gaan dan soms over op een 2-trekkersysteem.

Ja, ik denk wel autopower. Dan wordt het al snel een 6215R zeker? Of worden die niet meer gemaakt? Ik weet trouwens niet of de problemen voor de ploeg wel met de versnellingsbak te maken hebben hoor; het kan ook iets anders zijn.
mdoornekamp
@PieterA Front aftakas hielden ze hier bij de dealer al rekening mee wat betreft werkzaamheden. Maaien gaat altijd wel goed. Maar frees voorop vraag alle vermogen. En daar zijn alle pto kasten niet op berekend.

Ik heb mijn 6155R ook altijd voor de 5 schaar en gelukkig nog geen problemen gehad. Wel een mechanische powr quad bak. Die bak is ook wel een bewuste keuze.Meerprijs valt tegenwoordig wel mee, maar dan moet je ook meteen een zwaarder type om je werk te kunnen doen. En dan wordt het toch wel weer duur.
PieterA
@mdoornekamp 1,5 euro per uur meer voor een 6215R dan een 6155R. En dan nog 40 cent voor de duurdere transmissie en dan per uur nog een paar uur diesel meer. Ik snap dat je dat niet door kunt berekenen bij ploegen. Bij oprapen misschien wel, maar daar heb ik dan weer minder zicht op.
mdoornekamp
@PieterA een 6215R is zomaar 30.000 duurder. Dan zit je toch wel gauw aan 3 euro per uur. En als ik nu wil updaten tov de 6155R kost het me nog meer. Vario 8000 euro. Zit je toch ook wel op 80 cent over 10.000 draaiuren. En dan idd het brandstof verbruik nog.

En de 6215R is gewoon zwaar. rond 9.5 ton. Daar zit iedereen hier ook niet op te wachten.
PieterA
@mdoornekamp Hier is de ploegtrekker ook geen autocommand of TTV. Vind ik ook niet zo erg. De mechanische ventielen zou ik dan weer niet nog een keer kiezen en bij New Holland heb je ook een long-wheelbase. Dat is toch wel aan te raden bij een 5-schaar vind ik.
valmet6400power
@PieterA
Wij rijden met 150 pk, 4 cilinder en vario-transmissie voor een 4-schaar. Sta ervan te kijken hoe hij de ploeg meeneemt met 900 kg frontgewicht op 20.8 R38 banden. Nu ploegen we ook "maar" 22 centimeter diep maar zelfs goed natgeregend bietenland kwam hij goed vooruit. (6,5 km/u).

Denk wel dat je met een schakelbak met dezelfde pk's waarschijnlijk wel een lager brandstofverbruik hebt ondanks dat we de vario zo afstellen dat hij 1700 toeren op de motor houdt.
PieterA
@valmet6400power Wij ploegen ook met 150 pk, maar dan 27 cm diep. Dat scheelt al meer dan een extra schaar aan de ploeg. Onze grond is iets lichter denk ik. Hiervoor hadden we een 4-schaar met 85 cm tussen de punten achter een John-Deere 6410 of mf 6160 (die was 100 pk op 600/65r38 en 1250 kg frontgewicht)
valmet6400power
@PieterA
Dan denk ik inderdaad wel dat jullie grond aanzienlijk lichter is haha, wij reden voorheen met 100 pk en een 3-schaar en daar zijn we tot dit seizoen mee blijven rijden (qua ploeg dan), alleen werd dat 125 pk en uiteindelijk dan 150 pk. Nu was die Lemken dusdanig af dat we een nieuwe gekocht hebben maar dan een 4-schaar.
+2
JD3010
@valmet6400power afgelopen herfst de 6420 voor een 4-schaar gehad, dat viel me niet tegen.
mdoornekamp
@PieterA
Quote:
new holland long base

Ja klopt. De Case dealer durfde mij ook niet echt een puma 165 te verkopen. Liever een 185. Maar toen was ie net zo duur als een jd. Dus toen was de keus voor mij wel snel gemaakt
JD 6430 The Best
@mdoornekamp ik help een kameraad van mij wel eens, die hebben ook een 175R maar ik vind t eigenlijk een super fijne trekker. Voor de kilverbak en voorlader mooi wat eigen gewicht, en eigenlijk is die dikke 200 pk zat voor het meeste werk. Een 6215r neemt dan alleen maar meer diesel bij hetzelfde werk zoals transport.
mdoornekamp
@JD 6430 The Best
Quote:
6175r

Ja hangt ook een beetje van de werkzaamheden af. Voor een grote mais wagen of inkuilen met een dikke Schuitemker is zo'n 6215r wel woest sterk. Ook voor de trippel maaier komt de 6175r net wat te kort.
+3
JD 6430 The Best
Quote Reactie van @PieterA:
Je kunt geen 6155R meer leasen voor een 5-schaar op de lichte klei. Ik denk vanwege de te grote kans op problemen, zodat ze (Kraakman, Groenoord) te weinig per draaiuur binnenkrijgen om de lage leasetarieven in de benen te houden. Ze verdienen meer aan een grotere die niet kapot gaat.

Dit lijkt me toch een heel sterk verhaal? Je mag toch zelf weten wat voor trekker je wilt en wat voor werk je er mee gaat doen.
PieterA
@JD 6430 The Best Ik weet niet of je zo'n leasecontract wel eens goed gelezen hebt, maar als je er werk mee gaat doen wat ze eigenlijk niet aan kunnen en ze gaan elk jaar een keer kapot voor de ploeg, dan stopt het toch een keer..
stannetje96
@PieterA maar die brokken betaal je toch ook gewoon zelf?
JD 6430 The Best
@PieterA Ik ben niet in de kleine lettertjes van die leasecontracten thuis, het zou kunnen dat daar wat over bepaalde werkzaamheden ingeschreven staat. Maar een 5 schaar is toch zeker niet te groot voor een 150/155r. 3 naaste collega's hier hebben alle 3 een 5 schaar achter hun 155r vario, 1 met een kverneland 5 schaar en de andere 2 met een lemken juwel 8, die ook bij groenoord weg komt. Die ploegen daar toch al meerdere jaren mee en die zijn erg content eigenlijk. Onze 150r wordt met ecoploegen en frezen in het voorjaar ook wel goed gebruikt, dat gaat ook al 6 jaar goed.

Ik wil daarmee niet zeggen dat je ongelijk hebt, maar het lijkt me sterk dat men bij JD een 6155r te klein vind voor een 5 schaar, zo buitenproportioneel is dat niet.
PieterA
@JD 6430 The Best Dat zijn inderdaad wel andere berichten dan. Zijn er bij jullie ook boeren die er met een frontfrees mee werken? (Dat doen wij namelijk met een 6140R).
JD 6430 The Best
@PieterA Ja deze 3 zelfde trekkers worden in het voorjaar met een frontfrees en pootmachine ingezet. Wij hebben er ook een frontfrees voor. Wijzelf en 1 collega hebben een sauter fronthef/pto, en die andere 2 hebben een affabriek fronthef/pto. Wijzelf hebben nog geen problemen ermee gehad, op een lekke pto keerring na.
PieterA
@JD 6430 The Best Dan blijf ik maar moed houden dat het bij ons ook wel heel blijft.
JD 6430 The Best
@PieterA Ja hoop ik ook! erg lastig in het pootseizoen als de front pto kapot gaat, je hebt meestal niet zomaar een andere trekker voor de pootcombinatie, omdat veel steunen, leidingen ed. toch op maat voor die specifieke trekker zijn gemaakt.
PieterA
@JD 6430 The Best Die hebben we gelukkig wel, en vervangen van de frontaftakas zal toch niet langer dan een dag duren?
JD 6430 The Best
@PieterA Zou in een dag moeten kunnen zou je zeggen ja. Is alleen erg vervelend dat in drukke periodes zoiets kapot gaat en zon pot van de front pto zal ook wel de nodige € kosten.
john deere 7810
@JD 6430 The Best

sauter heb je er zo voorheen hoor. die hebben dat namelijk al heel lang dat je het tussenstuk er zo tussenuit pakt.
+1
stannetje96
@PieterA het sleutelen zelf niet maar onderdelen voorziening is nog wel eens een issue tegenwoordig
JD3010
@PieterA afgelopen voorjaar heb ik de frontaftakas vd JD 6320 eraf gehad om de riem vd motor te vernieuwen. Dat was een avond werk, dat viel erg mee.
PieterA
@JD3010 Is het probleem niet dat de gebroken as rond gaat slingeren en dan wat anders raakt?
JD3010
@PieterA Nee hier niet, de riem werd slecht en moest een nieuwe op, net op tijd. Het advies was om de as bij de poelie vd motor los te maken en dan de riem er tussendoor wurmen. Ik kon er slecht bij en de bouten zaten erg vast. Achteraf blij dat ik de frontaftakas eraf heb gehaald, dat was makkelijk sleutelwerk.
PieterA
@JD3010 Ja, dat begrijp ik. Ik laat er altijd een 2e snaar bij opsteken. Als de eerste riem dan kapot gast heb je voor nood nog een tweede waar je vaak nog wel een paar dagen op door kan.
PieterA
@JD3010 Die van de tm moest er ook af voor een nieuwe airco snaar en nieuwe aircopomp. De hele reparatie duurde 1,5 uur inclusief 2x heen en weer naar het mechanisatiebedrijf. Daar stond ik ook wel van te kijken.
john deere 7810
@JD3010

we hebben er wel wat lopen waar we de oude die we uit voorzorg vervangen er laten bijhangen om de plastic kap heen. als de riem dan knapt is het knip knip en gas.
PieterA
@john deere 7810 Ja, dat is ook een goed idee! Dat kost alleen maar een paar tywraps 👌
JD3010
@john deere 7810 Wel een goed idee, maar deze begon al te rafelen. Deze nieuwe zal wel weer jaren meegaan. Uit voorzorg vervang ik die van de 6420 ook maar, die zal net zo oud zijn. Die heeft geen frontaftakas, dus dat is nog makkelijker.
john deere 7810
@JD3010

naja bij goed onderhoud in rustige tijden doet wonderen he. dan moet je ook wel pech hebben als het mis gaat hoor.
+2
mdoornekamp
@john deere 7810 @JD3010
Quote:
oude laten bijhangen

Nadeel is dat de riem wel verouderd door de hoge temperaturen. Maar je kunt allicht de dag vol maken met de nood riem. Ik heb gelukkig geen front pto. Ook niet nodig. Sommigen hebben het erop omdat het dan compleet lijkt.
PieterA
@mdoornekamp Wij hadden ook 1 trekker
met frontpto die nooit gebruikt werd. Dat is een tm met supersteer. Toen de riem van de airco vervangen moest worden hebben we de pto-kast er maar af gelaten; die staat nog op zolder.
mdoornekamp
@PieterA ok. Ja zo hebben wij bij de 7800 de pto kast ook verwijderd. Tussen as was versleten. En wordt nooit gebruikt
valmet6400power
@mdoornekamp
Wij hadden bij onze Case 1394 ook een extra V-snaar liggen omdat de aandrijving van de oliepomp vanaf de krukas naar voren gaat. Die andere V-snaar was twee jaar geleden af. Dus met nog geen 20 uur per jaar hoop ik dat deze het nog een tijdje volhoudt totdat de trekker toe is aan een algehele revisie 😂
Want die as zal wel niet willen schuiven over de splines na 30? Jaar..
+1
mdoornekamp
@valmet6400power
Quote:
case 1394

Oude jd s zelfde verhaal oliepomp voorin
valmet6400power
@JD3010
Wij moesten de frontaftakas loshalen (klote imbus bouten aan de krukas) en vervolgens die as onder de koelers doorhalen. Bouten van de fronthef langs de zijkant van het frame ging wonderbaarlijk snel los. Als je geen haast hebt gaat dat vast prima, wij hadden wel haast en dat ging ook prima. Avonds losgehaald, volgende ochtend naar Ens gevlogen en eind van de ochtend waren we weer aan het planten 😄
Johny power
@JD 6430 The Best Het comfort van de 4 cilinders met voorlader van de 30 serie vind ik nog niet geweldig. Maar voor de rest super goede en sterke trekkers
john deere 7810
Waterpomp, dan komt de koppakking en egr buis. meestal door de kapotte waterpomp... dan nog turbo, en keer de injectoren. verders keer kachelklep en soms een scv klepje. kost genoeg maar verders krijg je geen gekke dingen en je hebt er een zeer fijne en betrouwbare trekker aan.
mdoornekamp
@john deere 7810 ok. Dan moet ik alleen de kachel klep nog vervangen. De rest is klaar. Op naar de 15.000 uur
arjanvw
@mdoornekamp van jouw 6630?
mdoornekamp
@arjanvw ja mijn 6630. Maar dat is ook wel beetje algemeen bekend van 30 serie. Daarom heb ik ook maar 1 trekker van 30 serie
arjanvw
@mdoornekamp dan ik mn hart vast vast houden... in onze 640 ligt volgens mij ook zo'n type motor in..😔
mdoornekamp
@arjanvw
Quote:
claas 640

Ik dacht dat daar de 6820 motor in ligt . Daar zitnog geen emissie op. En geen variabele turbo
+1
arjanvw
@mdoornekamp Zit wel EGR op.. Hij is van 2006-2012 gemaakt, vergelijkbaar met de 30 serie.
+1
john deere 7810
@arjanvw

Als die maar niet heet loopt. ontloop je een deel van de problemen wel... meestal is de waterpomp het probleem.
en verder dan de koppakking kom je ook niet in de motor als je hem goed behandeld.
joozt
@john deere 7810 hier tot op heden alleen een paar turbo’s. De andere genoemde punten nog niet meegemaakt.
+7
Valtrapowerr
@john deere 7810 verder geen gekke dingen…vind al aardig rijtje🤣🤣
john deere 7810
@Valtrapowerr

tja maar een deel heeft de chauffeur grotendeels in de hand... als ze maar stoppen als die heet wordt....
En het is iig een eerlijk rijtje 😉 Denk dat sommige andere modellen er nog jaloers van worden met complete revisie's of nieuwe transmissie's...
Valtrapowerr
@john deere 7810 Ja klopt je bent er wel eerlijk over! Het is idd niet overal zo, mn oom heeft ook best wat van die dingen gehad bij z’n 6330 en die bromt er wel wat op en een oom van me vrouw is helemaal wijs met een 6230, die op een modificatie na geen sleutel aan is geweest.
+1
RPCounty
@john deere 7810 en dat noem jij betrouwbaar😅
john deere 7810
@RPCounty

noem jij eens een merk op wat geen turbo problemen heeft, noem er eens een op wat geen egr probleem heeft. noem er eens een op wat geen kapotte injectoren krijgt of zelfs kapotte brandstofpompen.

Dat lukt op dit moment geen enkel merk. met een hedendaags model.
+3
JD3010
+1
nhmonteur
@john deere 7810 nou in de 15 jaar dat ik bij new holland zit heb ik toch weinig tot zeer weinig problemen gezien bij FPT motoren.
Deze maken ook geen gebruik van EGR kleppen en variabele turbo’s. Wat al veel problemen weg neemt.
Ook het kapot gaan van brandstofpompen en injectoren komt maar zeer weinig voor. Meestal is er een voorliggende oorzaak zoals slecht onderhoud, slechte diesel of verkeerde vloeistoffen tanken.
+1
mdoornekamp
@nhmonteur ik heb niet zoveel met de CNH trekkers. Maar de FPT motoren zijn gewoon goed. Heb nu ook een fpt in de shovel. En dealer zei al dat ik daar niet rouwig om hoef te zijn.

De nieuwere R serie van jd doen het ook wel goed. En zoals je al zegt, vaak komen de problemen door de gebruikers.
arjanvw
Quote Reactie van @mdoornekamp:
ik heb niet zoveel met de CNH trekkers

Toch had je er een prijs van liggen.. (Case) 😬
mdoornekamp
@arjanvw de Case dealer wou per se een prijs maken toen ie hoorde dat ik met een andere trekker bezig was. 🤔. Dacht dat hij veel goedkoper kon. Maar viel dus toch tegen
Rokus
@mdoornekamp een case 185 kan je ook niet helemaal vergelijken met een JD6155R die zijn wel een klasse zwaarder!
mdoornekamp
@Rokus
Quote:
klasse zwaarder

Ja klopt hoor. Maar ik wil eigenlijk niet meer dan 200 pk voor de opraapwagens hebben. En voor de rest heb ik ook niet meer vermogen nodig. Vorig jaar een demo 6195M ervoor gehad met 220 pk. Maar dat was al te veel. Jongens blijven maar persen en duwen, vermoezen het gras en komen vervolgens de bult niet op. Sporen rijden in het land. Wagen wil niet lossen omdat gras voorin blijft hangen. Extra slijtage en brandstof. En ik kan het 100 keer zeggen, maar dat stampen vinden ze toch te mooi.
frank_mf
@mdoornekamp De reden dat ze een 185 op de offerte hadden staan is waarschijnlijk vanwege de bak. Die 185 heeft onderhuids vier groepen, een 175 twee. Bij het achteruit de kuil op rijden met de opraapwagen is het aandeel hydraulisch vermogen bij die snelheden te hoog en daardoor gaat hij door de overdruk en geeft een foutmelding (in de strekking: doe het zelf maar). Die grotere hebben daar geen last van.
+1
@frank_mf Die viertraps is volgens mij ook degelijker, die lichtere hoor je nog wel eens wat over
+1
mdoornekamp
@frank_mf @arjanvw @MaartenMandemaker hij had bewust al een prijs van een powr shift gemaakt. Zij weten ook wel dat een lichte vario niet sterk is
PieterA
@mdoornekamp een 185 is een longwheelbase. Die zal toch wel de grote autocommand hebben?
mdoornekamp
@PieterA
Quote:
185 long wheel base

Ja klopt . Die wel. Maar eerst de 165 aangeboden met powr shift. Dat type kunnen ze in verhouding vrij scherp mee
JD 6430 The Best
@mdoornekamp Oosterhof wil wel graag verkopen zeker? Stonden laatst 2x jd 6R bij hun te koop, maar die hadden ze denk ik nogal duur ingeruild want met de prijs zaten ze nogal hoog in de boom.
mdoornekamp
@JD 6430 The Best haha. Ja klopt. Beetje te duur ingeruild. Zo kan ik ook wel trekkers verkopen
PieterA
@mdoornekamp Dat is dezelfde trekker als een New-Holland T7.210. Dat is in elk geval wel een eerlijk vergelijk met een John-Deere 6.155R.
mdoornekamp
@PieterA
Quote:
eerlijk vergelijk

Ik vind de CNH small base wel wat lichter kwa bouw. Vooral omdat ze het vermogen steeds verder optrekken. Eerder was een Puma 165 een long base
PieterA
@mdoornekamp Dat klopt, maar toen kon je de 150R ook het best met een puma 155 vergelijken.

Het is goed dat je als John Deere-man achter je eigen merk staat, maar ik denk toch dat een John-Deere 6155R het best te vergelijken is met een Puma 165, NH 7.210, Deutz-Fahr 6180 of een MF 7718.
+1
mdoornekamp
@PieterA die Deutz en Mf zijn dan al weer degelijker gebouwd dan de CNH.

Maar mijn John Deere bloed is idd wel een beetje het "probleem". Een ander merk zal het echt beter moeten doen, anders zal ik niet snel overstappen.
+1
arjanvw
@mdoornekamp Oosterhof? Hadden ze een prijs van een cvx gegeven?
+3
JD 6430 The Best
@mdoornekamp Het is ook niet verkeerd dat je op de hoogte bent van wat een ander merk kost. Houd de dealer ook een beetje scherp
+1
PieterA
@nhmonteur Dan zullen wij wel slecht onderhoud, verkeerde diesel of zoiets hebben, maar er komt toch gemiddeld wel 1x per jaar een monteur voor een storing aan de motoren van de 2 New-Hollands. Ze draaien bij elkaar 1.100 uur. Geeft niks hoor; het is overal wat, maar heilig zijn die motoren ook niet.
+1
nhmonteur
@PieterA ze zijn inderdaad net als alle andere merken echt niet storingsvrij. Maar over het algemeen gaan de onderdelen zoals turbo’s, verstuivers,pompen, koppaking enz minder kapot als bij andere merken motoren.
In ieder geval dat is mijn ervaring.
+1
john deere 7810
@nhmonteur

Ieder merk zijn gebrek. dit heeft ook alleen de 30 serie premium wat ik hier beschrijf... De R serie is heel anders, en zit ook een stuk beter in elkaar.
ken ook wel een paar fpt motoren in die blauwen waar de krukas van gebroken is.
mdoornekamp
@john deere 7810 toch is de 30 serie nog altijd heel populair. Dus het zal in de praktijk nog wel wat meevallen met de reparaties. Misschien heb ik ook beetje pech gehad dat ik alles al gehad heb.
john deere 7810
@mdoornekamp

Er lopen ook goede tussen. maar die dingen wat ik hierboven noem is bij velen een pijnpunt. veel meer komt er ook niet, en wil niet zeggen dat het niet veel kost. maar menig jd gebruiker mag zn handen er loopt bijna geen transmissie of motor kapot beneden de 15.000 uur. en daarboven lopen er ook nog genoeg met de eerste bak en motor.

trekkers zijn gewoon fijn in het werk en bediening. en laten je niet snel onderweg staan.
mdoornekamp
@john deere 7810 30 serie zijn zeker fijne trekkers. In principe kan ik er voorlopig wel weer tegen. Nu 8500 uur met de 6630.
+1
RPCounty
+1
Fendt926Driver
Quote Reactie van @john deere 7810:
maar verders krijg je geen gekke dingen en je hebt er een zeer fijne en betrouwbare trekker aan.

Heb jij ook nog helpen sleutelen aan de jd van de buurman die niet meer starten wou?

3 monteurs kregen hem niet aan de praat
Misschien was jij nummer 4....
+2
john deere 7810
@Fendt926Driver

als je buurman eens eerlijk vertelde wat die precies gedaan had.... dan had jij niet zo'n domme reactie hoeven te plaatsen.
+1
Fendt926Driver
@john deere 7810 een monteur is er toch om te repareren...
Niet om met de buurman te praten??
Heb je hem op de boerderij nog aan de praat gekregen of is die naar de werkplaats gesleept?
john deere 7810
@Fendt926Driver

Het verhaal van de gebruiker is onderdeel van het storing zoeken. en een van de belangrijkste er af.

Van ons is er 1 monteur bij geweest. wie daarvoor er allemaal zijn geweest weet ik niet maar niemand van ons. en ook geen jd dealer.
De trekker is op de plek aan het lopen gemaakt. koste alleen tijd omdat het leek dat de ecu de problemen had, en we die gewisseld hebben met een andere trekker die op een half uur rijden stond.
uiteindelijk bleek dat voordat mijn collega er bij was geweest er van alles aan geknooid was, en dat was niet verteld maar wel het probleem......
Fendt926Driver
@john deere 7810 oepsss....

Hoorde wel dat de buurman de trekker wel zat was...
Maar zoonlief vindt het niet goed dat de trekker weg gaat...
We wachten af....
john deere 7810
@Fendt926Driver

hij heeft er ook te veel gedonder mee moet ik zeggen. dat is ook niet normaal voor dat model... maargoed dat had die met de deutz daarvoor ook al 😅
nu kon de trekker aan dit laatste probleem niet eens wat aan doen 😆
stannetje96
@john deere 7810 zou het dan toch aan het baasje liggen
john deere 7810
@stannetje96

zonder brandstof doen ze het nog niet. en na niet juist oplossen, doen ze nog veel minder
+1
mdoornekamp
@john deere 7810 net als ad blue tank leeg rijden. En goedkope ad blue tanken. En goedkope ( scheeps) diesel. Vooraadtank buiten zetten met vulpistool op de grond. Adblue tank met vulpistool in een plas water. Ik zie het hier ook allemaal onderweg.
hobbyboer
Quote Reactie van @mdoornekamp:
Adblue tank met vulpistool in een plas water.

Ik heb zelf geen adbleu en er ook niet veel kennis van, maar ik heb weleens gehoord/gezien dat het vulpistool juist met opzet in b.v. een emmer water wordt gehangen.
Anders zou alles (vulpistool zelf en de afslag) dichtkoeken en vastplakken, werd mij verteld.
mdoornekamp
@hobbyboer gestileerd water. En dan met opening naar beneden. Dus geen teug water mee de tank ik
@mdoornekamp in de ad blue dan? Zo’n ibc met pomp zit een pistool houder op, die vol blijft staan met wat er nog uit druppelt zegmaar.. dus staat die op te kop net int vocht..
mdoornekamp
@ronald-deutz-fahr
Quote:
pistool houder

Die houder moet je vullen met gedestilleerd water. En regelmatig schoon en leeg maken en opnieuw vullen. Dan heb je ook minder kans op ad blue problemen
@mdoornekamp goeie tip 👌🏻 Dank
mdoornekamp
@ronald-deutz-fahr Heb je zelf ook al ad blue trekker? Je moet gewoon netjes met dat goedje omgaan. Tank of vat binnen opslaan en schoon werken. En tank niet leeg rijden. Dan heb je al een goede basis voor weinig problemen
zettelmeyer
@mdoornekamp hier zon dopje op de adbleu slang. Blijft het ook mooi schoon en kristaliseerd het nie
PieterA
@mdoornekamp En als je een Case of New-Holland hebt: zorg dat hij niet onder 0 komt. Dan kun je om een nieuwe sensor. (Hier weer vergeten, kunnen dus weer om een nieuwe sensor) Probleem is wel dat in vorstperiode de dealer geen nieuwe sensor meer heeft liggen, want de collega-New-Holland rijders hebben hetzelfde probleem.
PieterA
@PieterA Bij Grimme trouwens ook een probleem bij de Mercedes motoren.
mdoornekamp
@PieterA dus de ad blue sensor kan niet tegen vorst?
PieterA
@mdoornekamp blijkbaar. Ik snap het niet goed, maar het is elke keer hetzelfde liedje.
+1
JD3010
@PieterA Als je die dan zo vaak nodig heb dan kan je beter alvast een voorraadje aanmaken voor de winter.
+1
StevenBomers
@PieterA beste oplossing is gewoon het hele spulletje deleten. Lost een hoopt storingen en problemen op. Met de egr en dpf zelfde verhaal.
john deere 7810
@mdoornekamp

-11 kan adblue hebben aldus de theorie. maar vorstvrij is beste. geldt voor alles trouwens 😬
nhmonteur
@PieterA welke sensor gaat er dan kapot bij jullie? Is het een tier 4a, 4b of 5?
PieterA
@nhmonteur Wij hebben een T7.190 van februari 2016. Ik weet niet welke norm het is.
nhmonteur
@PieterA 4b zo te zien op je foto’s.
Maar welke sensor gaat er telkens bij je kapot dan?
De NH3 sensor is wel een bekende die wat vaker kapot kan gaan.
PieterA
@nhmonteur Het is nu de 2e keer. Ik weet niet welke sensor. Ik breng hem gewoon naar het mechanisatiebedrijf en krijg hem dan hopelijk gerepareerd terug. Code 3436. De trekker is 2x onder 0 geweest en 2x deze storing.
nhmonteur
@PieterA foutcode 3436 betekent dat het ad blue systeem in storing staat. Er is dan vaak een onderliggend probleem.
Om 3436 op te lossen dien je met de laptop het systeem te resetten en zodoende kan je dan zien waar het probleem zich voordoet.

Wel staat bij deze code beschreven dat er soms ook sprake kan zijn van opgehoopt ad blue in het uitlaatsysteem.

Wat voor een werk doet de trekker bij jullie? Het is af en toe goed om de trekker goed warm te laten worden. Trekkers met ad blue die veel stationair werk of werk met lage belasting doen kunnen sneller storing krijgen in het af blue susteem.
PieterA
@nhmonteur Deze trekker staat voor de ploeg, woeler en soms voor een kipper. Bij het beregenen in de zomer trekt hij de haspel uit,maar dat is al 1,5 jaar geleden dat we moesten beregenen.
casejxu
Quote Reactie van @PieterA:
nieuwe sensor

Welke?
+1
@mdoornekamp nee thuis niet, akkerbouwer waar ik werk wel het een en ander met ad blue. Indd, vat mooi binnen en gewoon tanken als die onder de 50% is als je van de zaak rijd. Vind de niveau meters niet altjjd goed weer gegeven, dan moest het er even bij in, in een dashboard wat er al was zegmaar. Dus een percentage zonder verdere aanduiding, Of op een knopje drukken dat je kan kiezen tussen luchtdruk of ad blue niveau.

Het werkt wel maar het moet je er wel apart bij verteld worden als je er niet bekend mee bent 😅

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6830 Premium ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!