Ik ben aan het overwegen om over te stappen naar traploos. Kent iemand deze tractor of weet waar die gelopen heeft? Hij staat bij een john deere dealer dus had ik wat schrik dat de vorige eigenaar hem

Massey Ferguson 7480

+3
Jan mf6465
Ik ben aan het overwegen om over te stappen naar traploos. Kent iemand deze tractor of weet waar die gelopen heeft? Hij staat bij een john deere dealer dus had ik wat schrik dat de vorige eigenaar hem ingeruild zou hebben op een ander merk uit ontevredenheid.

Reacties

+2
agrotronfan
@Jan mf6465 trekker is van een boer uit Zeewolde geweest ze zijn overgestapt naar jd inmiddels hebben ze er 2 lopen. Zoon werkt regelmatig bij jd boer en vind ze erg goed bevallen ook in combinatie met gps van jd. En hoe ik begreep was jd best scherp met hun prijs
+1
Jan mf6465
@agrotronfan
Dat is de reactie waar ik op hoopte! Mocht je soms het telefoonnummer of naam van die persoon hebben, dan zou ik hem graag even bellen. Best in pb
Kubota1
@Jan mf6465 we hebben de zelfde dealer . Ik hoorde dat tegen gevallen was .
rickboer blija
@agrotronfan volgens mijn komt deze bij ons uit de buurt weg, akkerbouwer is overgestapt omdat de suport van de dealer er niet meer is
+1
agrotronfan
@rickboer blija moet ook toegeven dat ik ook begon te twijfelen. Want waar ik aandacht die had geen vt
rickboer blija
@agrotronfan deze akkerbouwer heeft 2 weken geleden een nieuwe jd afgeleverd gekregen. Reed altijd al met 2 merken (mf en jd) en heeft de laatste jaren geregeld jd bijgehuurd. Nu de dealersupport er niet meer is snap ik de overstap naar jd wel
+1
NH-Ford
@agrotronfan Die waar jij op doelt heeft al geruild, was een 6480
bartjuh
@agrotronfan
Deze boer? Dis een ander type

(klik om te vergroten)

Mf
Fast Eddy
Ik zou eens met de dealer bellen met jou vraag. Als het goed is krijg je een eerlijk antwoord van ze. Zo aan de leeftijd en uren te zien, was de vorige eigenaar toe aan iets wat nieuwer is.
+1
Jan mf6465
@Fast Eddy
Dat ga ik morgen zeker ook doen. Maar moest iemand wat de trekker kent of nog beter, ermee gereden heeft een reactie geven was altijd interessant.
Fendt926Driver
@Jan mf6465 weet zo niets van de trekker.
hoor nog wel eens (kleine) problemen met de zuidberg frontaftakas.
ga je die veel gebruiken?
Jan mf6465
@Fendt926Driver
Voorlopig helemaal niet. Ik heb niets om eraan te hangen op dit moment.
Fendt926Driver
@Jan mf6465 ok.
Dan ben je er niet van afhankelijk.
Kijk na het starten van de trekker of de frontaftakas niet mee draaid.
Als die dat wel doet kleeft die binnenin.
Als die stil staat zet hem dan aan voordat je een proefrit doet.
En kijk naderhand of die nog doet (kan een printplaat fout zijn die hem uitschakeld)
Als die nog doet kijk dan of die uit gaat als je de knop uit zet (kleven)
valmet6400power
@Fendt926Driver
Hoogstwaarschijnlijk zal dat niet het geval zijn aangezien het pakket elektrisch/hydraulisch op druk wordt gezet. Je hebt een groter probleem als de frontaftakas draait maar stopt met de aftakas aandrijven als je de machine in de grond zet of er vermogen over gaat vragen. Dan zijn de platen in je pakket weggefikt.

Maar daar kom je pas achter als je er wat aan hebt hangen. En de olie hoeveelheid is nog geen 2 liter en wordt vaak vergeten te vervangen dus is wel potentiële catastrofe.

Oja, hoe wij dat weten? Tweedehands trekker gekocht met fronthef en frontaftakas.. En de frontfrees draaide alleen nog maar boven de grond. Toen de vulplug eruit gedraaid en toen was het wel duidelijk dat de platen opgerookt waren.
Fendt926Driver
Quote Reactie van @valmet6400power:
Oja, hoe wij dat weten?

Oja hoe wij dat weten.
Printplaten vervangen omdat die na 5 min stopte met draaien.
Loonwerker die front maaier niet meer uit kon zetten.

Dus dat van jou zijn andere storingen dan die van ons
valmet6400power
@Fendt926Driver
Wij hadden eerst dat kastje vervangen toen draaide die wel weer (tegen beter weten in) maar 1 mm in de grond stopte die met draaien. Dus toen de frontaftakas er avonds uitgetrokken en toen opengemaakt. Dan zie je pas hoe weinig erin zit, en toen bleken de platen glad. Nu vervangen we ook elk jaar of twee jaar de olie, afhankelijk van of hij veel frontaftakas werk heeft gedaan dat jaar of niet. Je kunt hem niet uitschakelen (bij jouw Fendt wel toch?) dus de ingaande as in de frontaftakas bak draait altijd dus de olie wordt altijd gebruikt.
EA_MF
@valmet6400power front pto gewoon met de vooras mee verversen, dan zit je wel aardig in de buurt wat uren betreft.
+2
DANOONTJE POWERR
@EA_MF volgens MF moet je de frontaftakas iedere beurt verversen, bij deze dus elke 400 uur.
+2
mf 6150
@Fendt926Driver
Niks mis met die aftakas, doel je nogsteeds op het electrischiteits tekort dat jouw 615 had?
Fendt926Driver
@mf 6150 de 615 van mij had de stroom soms te laag. Dat zie je in het verhaal hier boven niet.
De andere zijn problemen met een agrotron en een john derre met zuidberg aftakas
Fendt926Driver
Quote Reactie van @mf 6150:
Niks mis met die aftakas

Waar kun jij op afstand zien of er niets mis is met een zuidberg front aftakas?
+3
NH-Ford
@Fendt926Driver Zo groot probleem zal het ook niet zijn, kom die problemen, werkzaam bij mf dealer nooit tegen.
Fendt926Driver
@NH-Ford ik geef alleen kleine tips ter controle.
+1
NH-Ford
@Fendt926Driver Dat is nooit verkeerd, alleen kreeg ik het gevoel alsof het veelvoudig zou voorkomen.
Fendt926Driver
@NH-Ford komt misschien niet veelvuldig voor.
Maar de kleine tips geven een makkelijke controle
EA_MF
T is eigenlijk gewoon dezelfde trekker als een 6480 maar dan met een Fendt achterbrug. Neem aan dat deze een sisu motor heeft, achterbrug is er volgensmij wel in 2 uitvoeringen voor wat betreft hefvermogen. Ik zit verder niet echt in die 64/7400 types, dacht dat het wel betrouwbare trekkers zijn over het algemeen.
mf 6150
Deze types doen het over het algemeen goed. Als ik het zo zie is dit een Sisu motor dus het juiste blok. Vario kan wel een ding zijn, maar dat is algemeen bekend. Met hoe ermee omgegaan is. Zijn wel te testen, maar daar kan je dealer je misschien meer over vertellen. Of iemand op dit forum
+1
Jan mf6465
@mf 6150
Ik ben eigenlijk zeer tevreden over mijn perkins, maar ik vind een dat een sisu mooier draait. Naar het schijnt zijn ze ook echt taai en betrouwbaar.
mf 6150
@Jan mf6465
Jouw perkins is geen commonrail. De perkins commonrail die in de types met de nieuwe snuit zoals deze 7480 liggen, kunnen problemen hebben met de verstuivers.
Jan mf6465
Ik ben gisteren met mijn dealer naar een andere 7480 gaan kijken met 7500u. Had al een reparatie van 12000€ aan de Vario gehad en de diagnose van mijn dealer was dat de Vario nu weer op zijn einde liep. Ik vind vreemd dat er mensen zijn wat vario’s zo snel kapot krijgen.
rickboer blija
@Jan mf6465 deze trekkers hebben vrij ligte vario's voor het vermogen. Als er dan vervolgens met een net wat te zware wagen veel transport gedaan wordt (en veel geremd word op de vario) kan het maar zo zijn dat de vario snel stuk gaat
NH-Ford
@rickboer blija Vooral dat ja, onkundig gebruik, kan zo meer dan 5000 draaiuren kosten.
mf 6150
@rickboer blija
Afremmen op de vario, hoge groep gebruiken in 't veld
rickboer blija
@mf 6150 precies
frank_mf
Quote Reactie van @rickboer blija:
vrij ligte vario's

Valt op zich wel mee, dezelfde als in de oude 700-Vario die als ik met niet vergis tot aan de 718 liep.

@Jan mf6465 Dat van de cabinevering komt vaker voor inderdaad.
Fast Eddy
@Jan mf6465

Ik heb gehoord dat als je de groepen wissel onder vol last doet je zo de boel naar de bliksem hebt.
mf 6150
@Fast Eddy
Beste is om stil te staan, van laag naar hoog schijnt wel langzaam rijdend en zonder last te kunnen
jmos
@Fast Eddy deze types kun je rijdend niet schakelen.
mf 6150
@jmos
Wel als je de koppeling intrapt, verstandig is andera
jmos
@mf 6150 dan moet je al onder de 2km/u rijden anders schakelt hij nog niet. Kun je net zo goed even stil staan
+1
Fast Eddy
@jmos en @mf 6150

Ik heb het gehoord zeg ik ook. Ik heb alleen maar ervaring met de 200 vario en met de cvt van Lindner daar zitten ook groepen in maar die hoef je niet te schakelen.
Fendttrisixfan
Quote Reactie van @Fast Eddy:
200 vario

200 vario heeft geen groepen
Fast Eddy
@Fendttrisixfan

Dat zou kunnen maar je hebt wel 2 rijbereiken.
+1
Fendttrisixfan
@Fast Eddy nee in 200 serie niet, is 1 groep en worden geen groepen automatisch geschakeld. De I/II in een 200 zijn dachtek de cruise control snelheden
Fast Eddy
@Fendttrisixfan

Dat zal het wezen. De 300 heeft dezelfde vario toch?
+1
Fendttrisixfan
@Fast Eddy inderdaad, 200 en 300 is allebij 1 groep
+1
NH-Ford
@Jan mf6465 Even samen met je dealer overleggen, die kan aan hand van serienummer al deel van geschiedenis zien.
2850Johndeere6R
Ziet er wel nog knap uit
Ton_Deere
Gewoon als je proefritje doet goed kijken en luisteren. start de trekker goed maakt geen rare geluiden enz. ook vario eff proberen. ook voelen ervan. bijvoorbeeld heel langzaam wegrijden. als hij dan opeens gaat of gekke geluiden maakt is er wat mis mee. bij fendt kan je in de variotronic display aflezen wat de druk doet van de vario. of dit ook kan bij deze trekker, weten MF rijders beter dan ik
Jan mf6465
@Ton_Deere
Die wat ik gisteren was gaan bekijken reed eigenlijk ook goed zonder bijgeluiden. De eerste indicatie was als dat de stelmotoren van de Vario buiten hun maximale waarde gingen. Dan kon mijn dealer aan de hand van drukwaardes zien dat de Vario ver versleten was. Zonder computer denk ik dat je er niet kan achter komen hoe ver de Vario op is. Een ervaren Vario rijder mss wel, maar een leek merkt dat niet.
Jan mf6465
@Ton_Deere
Verder compressor van cabine vering kapot, kogelgewrichten stuur versleten, accumulator van de vooras heel waarschijnlijk kapot, remsysteem hield moeilijk druk en controlelampje ging ook af en toe aan, en bovendien bleek er een powerbox op te zitten. Dat zal de Vario ook niet helpen als die al niet overbemeten is.
rickboer blija
Quote Reactie van @Jan mf6465:
Verder compressor van cabine vering kapot,

Hier in de buurt (andere akkerbouwer) hebben ze de luchtvering van de 7400 eraf gehaald, en vervangen met gewone veering
rommert14
@rickboer blija Moet bij de onze ook nog
Valtra man
Ik weet niet of je erop vooruit gaat qua vermogen, maar dat is misschien wel een puntje om aan te denken als je naar traploos gaat..
+1
Jan mf6465
@Valtra man
Van 120pk naar 167pk. Ik vermoed dat dat toch genoeg gaat zijn om het verlies van de Vario te compenseren
Valtra man
@Jan mf6465 ohja, dat moet wel. Ik ken de type aanduiding van MF niet zo goed. Maar toen we vroeger af en toe de 120pk Valmet ruilden voor een CVX150 hadden we vaak het gezamelijke gevoel dat een pk niet meer voor hetzelfde stond.
+2
Jan mf6465
Ik heb de verkoper en de vorige eigenaar aan de lijn gehad. Er zit een scheurtje in het motorblok. Het is wel gerepareerd maar dat is nooit goed nieuws. De vorige eigenaar vertrouwde dat ook niet en daarom is hij ingeruild.
+2
rickboer blija
@Jan mf6465 mooi dat je daar zo snel duidelijkheid over hebt.

Is trouwens niet vreemd, hing met het poten een ruggenfrees voorin en een 4 rijige (gedragen) poter achterin
+1
PieterA
@rickboer blija Zo rijden ze hier allemaal hoor. Dat moet zo'n trekker toch gewoon kunnen. Hier ook met de 6140R en voorheen met de 6330
rickboer blija
@PieterA zou niet de eerste trekker zijn die hier doormidden breekt op die manier
PieterA
@rickboer blija Wat in de fronthef zit is lang niet zo'n grote belasting als bijvoorbeeld een voorlader met een paar pakken stro er in. En als een trekker een volle planter kan tillen moet dat toch ook gewoon kunnen?
mf 6150
@PieterA
Daar zit dan wel een extra frame bij. Ik snap sowieso niet waarom trekkers tegenwoordig geen subframe meer hebben met een fronthef. Wat dat betreft hebben ze dat bij John Deere goed voor elkaar, en deutz heeft ook een frame totaan het koppelingshuis zeker?
PieterA
@mf 6150 Die Deutzen bij ons hebben een frame tot aan het koppelingshuis. De beide New-Holland's ook. Mf zal dat toch ook wel hebben?
mf 6150
@PieterA
Nee dat hebben ze bij mf niet, onze 6465 heeft het ook niet
PieterA
@mf 6150 Onze 3065 en 6160 hadden het ook tot aan het koppelingshuis
mf 6150
@PieterA
Onze 6150 ook, vanaf de tier 3 doen ze dat niet meer
PieterA
@PieterA De T7.190 toch niet zie net.
+2
Jan mf6465
@PieterA
Ik denk dat het frame wat john deere heeft deze problemen helpt vermijden
PieterA
@Jan mf6465 Dat denk ik ook, maar je ziet het hier eigenlijk op alle tractoren wel.
@PieterA het kan allemaal veel lijden, maar alles kan kapot. Piekbelasting is funest
+4
Jan mf6465
De verkoper had dit ook direct gemeld. Dus daar is ook niks slecht over te zeggen.
Marcsteffens6265
Al een andere trekker op het oog? Zag dat je 6465 al te koop stond op marktplaats.
Jan mf6465
@Marcsteffens6265
Nee nog niets op het oog. Het mag wel niet te lang duren want de 6465 is verkocht.
Moest je iets weten mag je het altijd laten weten.
Marcsteffens6265
@Jan mf6465 waar ben je een beetje naar opzoek dan? Wel jammer de 6465 was nog zeer degelijk leek mij.
+1
Jan mf6465
Ik wil graag een Vario. Sinds ik automatische versnellingsbak in de auto heb haat ik het schakelen. De 6465 is als nieuw. Technisch, optisch gewoon 100%. Alleen schakelen wat me wat tegen zit.
T930
@Jan mf6465 moet het mf zijn ? als je een "vario" wilt zou ik voor een fendt gaan dat is ook het enige merk dat het officieel vario noemt, geen cvt , vt enz, en fendt had het ook als eerste ontwikkeld dus de meeste ervaring zou ik zeggen.
als je rond de 160 pk zoekt zou je naar een 716 kunnen kijken die zijn beter te betalen, zelf heb ik een 818 gehad waar ik zeer goed over te spreken welke qua opbouw gelijk was als de 716 en 718
J asper
@T930 Hier ligt een Fendt bak in hea even voor de duidelijkheid.
T930
@J asper dat weet ik maar je weet wat ze altijd zeggen he, ze worden altijd getest en de goede gaan in de fendts en de mindere kunnen naar mf 😉 , haha nee , maar deze werd het niet door de scheur had ik zo het idee vandaar dat dat een 700 of 800 misschien een optie was
+3
EA_MF
@J asper precies, dit is een fendt met betere motor maar iets ingewikkelder in bediening 😜
+2
J asper
Quote Reactie van @EA_MF:
betere motor

Correctie, met een scheur in de motor😂👌😜
+4
Quote Reactie van @T930 :
officieel vario noemt

Maakt de naam uit dan? Dat is toch alleen leuk op verjaardagen?
mf 6150
@J asper
Ach, werkpaarden en luxe paarden😜
+1
J asper
@mf 6150 Fendt heeft tenminste wel een halfframe 😜
+1
Jan mf6465
Ik vind een fendt niet slecht, maar de prijzen zijn te hoog. +12000 u gaan nog boven de 50000€, dat vind ik te duur. Elk merk tractor komen herstellingen aan en hoe meer uren, hoe meer versleten onderdelen. En een sisu motor spreekt me wel aan. Die draaien echt mooi vind ik.
@Jan mf6465 onze dealer heeft 2 7480 staan

ocfl-flevoland.nl/product/…
Fast Eddy
@Jan mf6465

De gemeente Assen heeft sinds kort ook een MF. De chauffeur wilde graag een Fendt. Maar €20.000,- verschil tussen beide merken vond de gemeente toch iets teveel van het goede.
Ton_Deere
@Fast Eddy hier gemeente heerhugowaard rijd gewoon met nieuwe fendts😂
Fast Eddy
@Ton_Deere

Die weten niet dat ze teveel betalen. 😂
Het ging bij de gemeente Assen om een 720 en een MF van 200pk. Dat is een andere klasse als waar de meeste gemeenten mee rijden.
2850Johndeere6R
@Ton_Deere Allemaal 313's toch?
T930
@Jan mf6465 dat is toch echt afhankelijk welk bouwjaar je wilt voor de nieuwe modellen betaal je natuurlijk meer dat is bij elk merk zo, maar je weet tenminste dat je hem altijd weer snel kwijt kunt tegen een goede prijs, daarnaast is de prijs ook een teken dat een tractor goed is, een tractor waar veel ellende aan is zal een stuk sneller in waarde afnemen omdat er geen vraag is bij verkoop.
mf 6150
@T930
Het gaat er ook om waar je zelf feeling mee hebt.
Daarnaast, zo'n mf is gdumme geen in licentie gebouwd stuk schroot.
Bij normaal onderhoud gaan ze netzo lang mee als die fendts. Denk dat een fendt rijder over het algemeen alleen meer waarde hecht aan onderhoud
+1
T930
@mf 6150 dat klopt helemaal, het is natuurlijk ook een beetje waar je mee op gegroeid bent als je helemaal mf of case of john deere fan bent zul je niet zo snel op een ander merk stappen als er geen grote problemen zijn geweest met of je tractor of dealer.

Quote:
zo'n mf is gdumme geen in licentie gebouwd stuk schroot.

Dat wil ik ook zeker niet zeggen
ja besparen op onderhoud is altijd de verkeerde keuze anders raak je van de regen in de drup
+2
Jan mf6465
@T930
Dat is deels waar, maar de prijs van tweedehands fendt is toch stukken hoger dan van ieder ander merk. Een mf wat even oud is met 6000u kost ongeveer even veel dan een fendt met (veel) meer dan 10000u terwijl de achterbrug identiek hetzelfde is. Ik heb dan toch liever die met 6000u. En ik verkies een sisu boven een Deutz. En dan bedoel ik helemaal niet dat Deutz slecht zou zijn, dat is gewoon persoonlijke smaak.
Ton_Deere
@Jan mf6465 klopt helemaal wat je zegt. Maar bedenk ook dat als je nu meer uitgeeft over een paar jaar die fendt ook ongeveer weer (zo goed als) het dubbele waard is dan een "conculega merk"

Ik zoek zelf ook een andere trekker. Voorkeur naar een 2ehands fendt(door de vario)
Maar ik zie regelmatig claas trekkers 2e hands te koop staan voor een scheet en 3 knikkers. Terwijl die nieuw niet heel veel schelen qua prijs van een fendt...
+1
EA_MF
Quote Reactie van @Ton_Deere:
uitgeeft over een paar jaar die fendt ook ongeveer weer (zo goed als) het dubbele waard is dan een "conculega merk"

Die vlieger gaat vooral op als je de afschrijving vanaf nieuw pakt. Als je rond de 7-8000 uur komt schrijft gebruikt materiaal niet heel hard meer af.
+1
2850Johndeere6R
@Ton_Deere van beide al eens een nieuwe offerte opgevraagd? Dan schrik je wel even van het verschil
+1
casejxu
@Ton_Deere gemeente moet je niet mee Willem vergelijken..... waarom persee n fendt???.... en niet zoals de mannen aan de frik n mooie groene met grijze velgen?
+1
Ton_Deere
@casejxu ik vind zelf met fendt heel fijn werken met kop akkermanagment en de vario die je op vele verschillende manieren kan bedienen. Ook weet ik zelf wel een beetje wat er stuk aan kan gaan etc.
En aangezien we al een 716com3 hebben als je daar een 2e van heb is je onderhoud hetzelfde en ook aanbouwdelen etc.
+2
casejxu
@Ton_Deere aha kijk dat veranderd het behoorlijk dat je er al 1 heb. Hebben hier thuis ook nagenoeg 2 exacte de zelfde trekkers en dat bevalt super
+1
massey6465
Wij hebben sinds vorig jaar ook een 7475. in vergelijking met onze 6465 een echte luxe trekker, zeer comfortabel rijden en zitten, sterker dan de 6465 met de nieuwere perkins commonrail, goeie gewichtsverdeling, beter koelpakket, etc. invergelijking met een Fendt van het zelfde bouwjaar en zelfde pk's vind ik dat je meer waar voor je geld krijgt met een MF als met een Fendt, vooral als je er eentje met datatronic kiest (met het afstellen van de vt transmissie ideaal). nogsteeds geen hekel aan de dyna-6 transmissie maar de dyna-vt loopt super en is echt een goeie keus!

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 7480 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!