Foto van een Pottinger jumbo de ultime praktijktest.De tandemasser jumbo bij reiff met de 942 (420pk) heeft nu al de 2e tandwielkast gekost. Zwaarder dan 300 pk durven ze er niet meer voor te doen.Hoe

Pottinger jumbo

+3
Fendt926Driver
Foto van een Pottinger jumbo de ultime praktijktest.
De tandemasser jumbo bij reiff met de 942 (420pk) heeft nu al de 2e tandwielkast gekost. Zwaarder dan 300 pk durven ze er niet meer voor te doen.
Hoezo mag 500pk voor???
De 3 asser houdt zich tot nu toe goed

Reacties

+1
Siete
En wat zegt de dealer/ fabriek daar van?
+2
Fendt926Driver
@Siete die leveren gewoon nieuwe onderdelen tegen verkoop prijs
+1
Siete
@Fendt926Driver
And that's it? Zou toch niet mogen gebeuren bij normaal gebruik dan lijkt me toch? Dan zou je toch mogen verwachten dat daar iets beter naar gekeken wordt?
+2
Fendt926Driver
@Siete heb natuurlijk niet met de eigenaar gesproken hoe het precies gaat.
Maar de tandwielkast had de stageloper helpen vervangen.
Tandwielen kapot erin zitten
+1
rickboer blija
@Siete ik vermoed dat schuitemaker/meinderts dat beter oplost
+1
Siete
@rickboer blija
Mag hopen dat elk merk dat doet toch...?
+1
rickboer blija
@Siete zal niet de eerste keer zijn dat ik dit soort dingen voorbij hoor komen.....
+3
Fendt926Driver
@Siete ook voor de messen van de wagens is een praktische oplossing

(klik om te vergroten)

De messen van de persen

(klik om te vergroten)

Messen van de pottingers

(klik om te vergroten)

Alle messen met 3 vakken per machine.
De bovenste scherp.
De onderste stomp en de 3e set zit dan gebruikt te worden in de wagen.
Achter deze stelling staan 3 claas slijp machines en 1 krone slijp machine
+2
Siete
@Fendt926Driver
Prachtig bedrijf (heb ik wel ns eerder iets over gezien/ gelezen)
Alles netjes geordend voor mekaar ook lijkt me. Gaaf hoor zo iets!!
+1
mdoornekamp
Oeps. 500 pk is natuurlijk ook beetje groot spraak. Slipkoppeling staat op 3000 Nm. Dat is ongeveer 300 pk.
+3
Fendt926Driver
@mdoornekamp ze zeggen toch dat er 500 pk voor een jumbo mag....
+1
mdoornekamp
@Fendt926Driver ja en 400 pk voor een Claas Cargos. Maar die aftakas staat niks zwaarder dan mijn Giga. Dus 250 pk als max denk ik
+1
Fendt926Driver
@mdoornekamp en ook 4 of 500 pk zou er voor de krones mogen met de powerband aandrijving.
Maar de krones maken nu plaats voor pottingers
+1
mdoornekamp
@Fendt926Driver
Quote:
krones maken plaats voor de pottingers

Ok. Bij Rieff? Ik vind de nieuwe pottinger 8000 met 2,5 cm slijlengte wel interessant. Maar dit lijkt me een 7000
+1
Fendt926Driver
@mdoornekamp yup ook bij reiff.
De krones worden nog wel gebruikt maar niet meer nieuw bij gekocht
+1
mdoornekamp
@Fendt926Driver wel veel dik materiaal daar. Vraag me wel eens af wat voor tarieven ze daarvoor (kunnen) rekenen.
+1
Fendt926Driver
@mdoornekamp reiff ligt met zijn tarief wel iets boven de concurrentie.
Maar rijden (bijna) 2 uur tot aan luxemburg stad voor werk en een heel eind duitsland en belgie in (luxemburg is ook zo klein)
Maar als er een hakselaar kapot is staan er nog 4 in de schuur.
Net als 5 combines
15 giertanken
5 persen waarvan 2 met voorbouw hakselaar
4 4 rotor harken
1 bandhark
En heel veel andere machines om totaal loonwerker te zijn
+1
mdoornekamp
@Fendt926Driver Ja echt veel dikke spullen. Wel mooi dat ze beetje tarief kunnen schrijven. Anders hou je het niet lang vol
+1
BuvaM
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
krones mogen met de powerband aandrijving

Deze Pöttingers hebben ook de powerband aandrijving
En de zwaartste uitvoering kan op 3500Nm draaimoment slipkoppeling
+1
mdoornekamp
@BuvaM ik hoorde 3000 Nm op de 1200 toeren as opzij
+1
930triplemaaier
@mdoornekamp 3000nm bij 1200toeren is 360kw is bijna 500pk....
+1
mdoornekamp
@930triplemaaier ja dan kom je wel in de richting. Dan mag een fendt 942 er opzich wel voor zoals op de foto
+1
BuvaM
@930triplemaaier Correct, zelfs ietsje hoger.
Maar bij aandrijvingen op bijv een rotor van een opraapwagen gaat het echt om het aandrijfmoment aan die rotor. De piekbelasting, begrenzing daarvan door de slipkoppeling, is het belangrijke punt.
Toerental en vermogen is ondergeschikt.
Voor de levensduur is uiteraard de belastingsintensiteit ,en -duur wel belangrijk.
930triplemaaier
@BuvaM had het uit het hoofd uitgerekend
BuvaM
@mdoornekamp poettinger.at/download/prospekte/… blz 11
Vorig jaar meende ik zoiets gehoord of gelezen te hebben en o.a daar staat het voor de 8000, 7000 niet.
Mijn eerste gedachte is dat die zware kast met haakse overbrenging naar het planetair voor rotoraandrijving de kritische aandrijving is.
Effectiviteit van slipkoppeling icm powerband ken ik niet goed.
Bij Reiff in de heuvels is het aftakasvermogen voor de wagens er wel.
fan van trekkers
@mdoornekamp 3000 bij de 7000 en 3500 bij de 8000 serie. 8000 vreet wel pks, mag je minimaal 300 voorzetten. Hebben deze wagens wel een nokkenbeveiliging? Was het niet zo dat die powerband alle piekbelastingen op moest vangen? Wat bevalt er niet aan de krone? Kwaliteit wat uit de wagen komt of de bouwkwaliteit. Rapen kunnen ze wel
Fendt926Driver
@fan van trekkers wat ik hoorde de bouwkwaliteit.
Nieuw afgeleverd en niet gelijk gespannen bodemketting
En andere fabrieks afstellingen.
+1
CaseCS130
Heb jij wat kunde daar Huub?
+4
Fendt926Driver
@CaseCS130 de zaterdags hulp van de buurman loopt daar stage in de werkplaats en die helpt jose reiff met de oldtimers op knappen.
En die heeft overal een sleutel van
+4
fan van trekkers
Tandwielenkast waarvan? Pottinger gaat dit echt wel oplossen, zeker bij j reiff, die zijn trouwe pottinger klanten. Niet best, maar spul moet op 3000 nm afgesteld staan, volgens mij maakt dan pks niet veel uit?
+1
BuvaM
@BuvaM @mdoornekamp klopt: 3000 Nm op de 1200 toeren as opzij
Een paar correcties en aanvullingen op vanmorgen, iemand wees mij op een filmpje van Duport.
Powerband versnelt van 1000 naar 1200 omw/min. Draaimoment aftakas is daarmee 20% hoger dan die bij de rotor.
Daarachter is de slipkoppeling voor de rotorinvoer gemonteerd. Powerband is geen slipkoppeling, wel een enigszins 'flexibele aandrijving' en een minder abrupte inschakeling.
8000 serie met de 65 messen op 25mm is voor het grootste draaimoment vrijgegeven.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Pottinger jumbo ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!