Foto van een Deutz-Fahr Agrotron 130 kijken of we aan deze trekker net zoveel lol beleven, aan het geluid en directheid op het gaspedaal ligt het niet. Einde van het luchtgekoelde tijdperk voor de hoo

Deutz-Fahr Agrotron 130

+3
Foto van een Deutz-Fahr Agrotron 130 kijken of we aan deze trekker net zoveel lol beleven, aan het geluid en directheid op het gaspedaal ligt het niet. Einde van het luchtgekoelde tijdperk voor de hooibouwmachines en mesttank

Reacties

stippie
De vervanger van één van de 6.31's?
+1
@stippie ja eigenlijk voor beide 6.31s. Hebben ze beide ingeruild op deze.
deufi
@Deutz 8006spezial dat is een goede ruil!
+1
@deufi was een noodzakelijke optie, maar op deze manier zijn we er financieel goed uit gekomen en daarbij hebben ze bij het lmb in dalfsen heel veel schik aan deze agrostars. Dus komt vast weer op een geschikt plek
deufi
@Deutz 8006spezial die agrostars verkopen zichzelf wel. Vrij waarde vast, maar onderdelen gaat lastiger worden.
+1
@deufi Op dit moment stijgen ze alleen maar in prijs. Ik verwacht dat deze agrotron 130 (maar ook de New serie) ook waardevast blijft, zijn relatief no nonsens trekkers met bewezen techniek.
casejxu
Quote Reactie van @Deutz 8006spezial:
waardevast

Dat denk ik ook wel. Ook boven de 10.000 uur zijn ze nog redelijk waardevol. Een goed onderhouden met die urenstand zou nog makkelijk 10 mee kunnen
+1
@casejxu Dat verwacht ik ergens ook wel. Maar net hoe lomp je er zelf mee om gaat. Maar dat is met alles zo. We gaan het zien in februari/maart met de mest 👍
PieterA
Is het een ouwe (2003-2004)(1013) of een nieuwe (2005-2007)(1012)?
casejxu
@PieterA overduidelijk een nieuwere! Deze nog nooit met 1013 gezien🤔🤔
PieterA
@casejxu Ik dacht dat van 2003 - 2004 de serie 130, 140, 155 en 165 met 1013 was en daarna de 120, 130 en 150 met 2012 en dan 150.7 165.7 en 180.7 met 1013.
casejxu
@PieterA zou nog wel eens kunnen dan. Was 2004 ook de overgang van vooras? Van zf naar carraro?
+1
PieterA
@casejxu Daar heb ik dan weer geen verstand van.
casejxu
@PieterA haha ik raak er merkbaar steeds meer uit moet ik zeggen
+1
arno1999
@casejxu De eersten met 2012 hebben ook nog ZF vooras, ergens halfweg 2005 zijn ze omgeschakeld. Weet wel niet waarom ze omgeschakeld zijn, van horen zeggen zijn de ZF voorassen toch wel merkelijk beter.
mf 6150
@PieterA
140 is er ook met 1013 toch?
PieterA
@mf 6150 volgens mij wel 2003-2004
+1
mf 6150
@PieterA
Met de nieuwe snuit bedoel ik
casejxu
@mf 6150 140 is alleen als New geleverd. Zoals deze
PieterA
@casejxu Ja, die zat dan in de eerste New serie die doorliep tot de 165 new
mf 6150
@PieterA
En New is deze neus of een 2e versie van deze neus?
PieterA
@mf 6150 Deze neus bedoel ik.
PieterA
@mf 6150 Ja, als New.
+1
arno1999
@PieterA Aangezien de voorwielen R24 zijn, denk ik de nieuwere met 2012
PieterA
@arno1999 Had de nieuwere serie kleinere voorwielen?
+2
arno1999
@PieterA
De nieuwe 130.6 is eigenlijk de opvolger van de 118 uit 2004 en die had ook de korte wielbasis met standaard R24. De oudere 130.7 uit 2004 is de voorganger van de 150.7 uit 2005, beiden hadden de lange wielbasis en R28. Uit de 'New' reeks met de 2012-motor was het enkel de 150.6 die ook standaard R28 had, die had een andere reductie naar de vooras.
+1
@PieterA hier ligt een 6liter blok in. Voorasvering, load sense.

Die .7 vindt je zelden. Staat nu 1 bij roeleveld bos voor 53000€.
@Deutz 8006spezial super! Hopelijk lang plezier van, machtig voor mekaar nu 👌🏻

Die bij roeleveld bos is ook een mooie, zeker op die banden! Maar wat een prijs…..😅
+1
@ronald-deutz-fahr ja altijd afwachten. Meestal na een seizoen heb je we een idee wat je er van vindt. Maar het is een mooie strakke trekker, gelukkig wat gebruikssporen hoeven wij ons niet te schamen 😜🤣
+1
@Deutz 8006spezial het geeft indd wel een hele gerust stelling dat je zelf niet het eerste krasje erop kan rijden 🤪
‘was al zo’ 😎😎
+1
JiGo
Ziet er netjes uit!
+1
@JiGo dank, hopelijk netzoveel
Plezier van als ons agrostar tijdperk wat bijna 19 jaar geduurd heeft
casejxu
Keurig voor elkaar! Zal wel genieten zijn!
+1
@casejxu hij loopt lekker direct, schakelt rijd en remt goed dus tot nu toe wel blij met de wissel.
Deutz10
Ziet er strak uit!
Komt er ook nog een fronthef en PTO op?
@Deutz10 dank. In princiepe niet, moet eerst maar eens een poosje draaien zo.
maar zeg nooit nooit. Hebben vaker gehad dat we ergens voor een schijntje tegen onderdelen aan liepen en het dan toch gekocht werd.
deufi
Mooie trekker. Hoeveel uur heeft deze gedraaid?
+1
@deufi 6700 uur. Kan hier nog wel een poos draaien. Zit load sense op dus straks mooi kalm voor de pers en wat wisselend voor de tank.
deufi
@Deutz 8006spezial daar kan je nog lang plezier van hebben.
@deufi gaan we wel van uit, wel spijtig dat de hobby aan de agrostar voorbij is. Maar ik denk dat op de lange duur, lichamelijk dit voor mijn vader een uitkomst is
deufi
@Deutz 8006spezial wat betreft comfort ga je er flink op vooruit. Voor je eigen lichaam zal het ook zeker wel prettig zijn. Is de cabine ook geveerd?
@deufi Dat is zeker een waar woord en misschien kijk ik er over 4/5 jaar ook wel heel anders op terug en ben ik blij dat het allemaal zo gelopen is. Nee helaas staat hij op de rubber blokken. Heb al even zitten kijken hoe gemakkelijk het is om er mechanische vering onder te maken. Want misschien kom ik wel ergens een sloper tegen.

Want opzich is het wel een gemis, al compenseert de voorasvering al veel. De wielbasis is korter dan die van de agrostar en dat is te merken op onze beton weg. Hij stuitert toch meer.
+1
Terwisscha
@Deutz 8006spezial Daar moet je maar net tegen aan lopen. Pareltje hoor👌
+2
Ronijn
@casejxu Agrotron 130 met 1013 motor. Deze hebben we een tijdje als leentrekker gehad. Ding had 170 pk. Dat ging super.
Foto is van een jaar of 5 geleden

(klik om te vergroten)

+1
casejxu
@Ronijn 130.7 dus? Deze motoren wouden trekken als een leeuw! Buurman had 150.7. Dat was gewoon een beest A
+2
mf 6150
@casejxu
Onze loonwerker had er ook 1, man wat gromde dat ding
Ao140
@casejxu heeft die dan dezelfde motor als de 180.7?
casejxu
@Ao140 jup
Ao140
@casejxu aha, met een 180.7 heb ik op stage veel mee gevoerd. Beestachtige trekkers idd!
PieterA
@Ao140 Ja, de 1013 zat ook in bijvoorbeeld de 120 mk3 en in de Agrotron 260.
oanejorrit12
@PieterA 11** zit ie ook in toch?
PieterA
@oanejorrit12 Ja, klopt. Heeft hij net zo veel power als de 6.30 (met 2012)?
+1
oanejorrit12
@PieterA heb wel het idee dat ie feller is. Dat kan ook komen door de computer boel. Met mestrijden aftakas aan en rije bij de 1160, 630 moet net even langer nadenken. Hoe de 630 het doet als ie t echt zwaar krijgt en aftoert weet ik niet, nog nooit gehad😂
1160 is wel taai
+1
Ronijn
@casejxu Ja, er staat bij die types alleen Agrotron 130 op de kap. Waarom dat is weet ik ook niet. Heb ook wel Agrotron 165's gezien. Maar bij de mijne staat 165.7 op de kap
Mooi paard!! Daar kan je weer even mee vooruit. Heeft tie al veel levenservaring of valt dat mee?
@Deutz-Fahr-Rijder mooie trekker idd, heeft wat gebruikssporen maar voor 6700 uur nog een mooie strakke trekker
J asper
Mooi voor elkaar, jullie df dealer zit in nieuweroord tegenwoordig?😅😎 Of zelf uit Dalfsen gehaald.

Ook nog setje aanbouw delen erop?
+2
@J asper had nog ff een ander handeltje met die mensen uit nieuweroord dus dat even gecombineerd. En kom er wel vaker dus mooi even koffie leuten.

Nee willen eerst zo maar eens een poos draaien. Wie weet of we nog tegen een setje aan lopen of niet

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr Agrotron 130 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!