Illustratie van:

Ford 4610 - NIEUWE UPDATE - Wat is het motortype van een Ford 4610 generatie 1?

Hallo, kunnen jullie vertellen wat het motortype van een Ford 4610 generatie 1 is? We zijn met de motor bezig en we willen dit weten omdat de koppakking wellicht lek is, of er is een cilinderbus gescheurd en/of geoxideerd of er zit een scheur in het motorblok. Welke van deze 3 komt het meest voor?

UPDATE - We hebben de carterpan gedemonteerd, en hebben druk op het koelsysteem gezet terwijl we er kokend water in hadden gedaan. Nu komen er 2 straaltjes water tussen de cilinderwand en de zuiger van de 3e cilinder vandaan.
We hebben de cilinderkop gedemonteerd en aan de koppakking is ook te zien dat hij hierdoor gelekt heeft.
Nu is de vraag aan jullie: Waar komen de meeste scheurtjes en/of gaatjes bij deze types in het motorblok voor?
Alvast bedankt.

Mvg, BroekieJD

Deel dit topic

Reacties

5000 fan
Tegen welk probleem loop je dan aan. Omdat je aan de motor bezig bent?
BroekieJD
@5000 fan Hij bouwt druk op in het koelsysteem en de uitlaatpoort van de derde cylinder is nat en dichtgekoold.
jammermaarhelaas
Het is een motor met droge bussen (of geen bussen? En kunnen deze er indien nodig bij revisie in worden gezet). Dit geldt bij mijn weten sowieso voor alle Ford diesel motoren vanaf de 1000 serie (2, 3, 4, 5, 7, 8, 9000) tot en met de 10 serie gen. 1, 2 en 3, de 30 serie en de 40 serie.

Ik neem aan dat je de kop er sowieso af zult moeten halen, dan kun je al snel zien of de koppakking de oorzaak is?
BroekieJD
@jammermaarhelaas Ja, dat gaan we zoieso doen ja, en dan hopen dat de koppakking lek is, want als het iets anders is word het een stuk duurder denk ik 😬
oldtimergek
Bij deze types is er nog wel eens wat met de zuigers als ik het goed heb. Bovenste zuigerveer zit nogal dicht aan de bovenkant zuiger m.a.g dat de zuiger stuk gaat. Daarom zetten ze er wel eens een ander type zuiger in. A.Haar in Tiendeveen doet revisie van Ford motoren, die kan je er vast meer over vertellen.
BroekieJD
@oldtimergek Oke, bedankt voor de info maar wat is nu het motortype eigenlijk?
BroekieJD
@valmet6400power Het motortype staat er net niet op 😅
valmet6400power
@BroekieJD

Nee maar als je doorgeeft dat het een 3 cilinder is met die motorinhoud kan er maar één zijn..
+1
BroekieJD
@valmet6400power Oh zo ja, bedankt👍
jammermaarhelaas
De motor van de 4610 heeft 3 cilinders met elk een boring van 112mm en een slag van 112mm. Dit maakt dat het slagvolume 3294cc wordt.

De 4610, en zijn voorlopers, de 4600 en de 4000, en zijn navolger, de 4630, hebben allen deze inhoud, boring en slag. Je kunt wat dat betreft bij dit type geen vergissing maken.

De 2000, 3000 en 5000 hebben in de loop van de tijd in de navolgende typen wel een andere inhoud gekregen.
BroekieJD
+1
RPCounty
BSD333
BroekieJD
@RPCounty Bedankt👍
RPCounty
@BroekieJD ik heb evt wel een onderblok liggen.💪
BroekieJD
@RPCounty Hartstikke mooi, we kijken eerst even waar het aan ligt. Maar ik zal het onthouden💪👍

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 4610 en hebben de trefwoorden water , ford , gedemonteerd , motor , generatie 1 , motorblok , lek , druk , Koppakking , cilinder , cilinderkop , type , motortype , 4610 , ford 4610 en generatie geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
16
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
415