Illustratie van:

International 745 XL - Klein vraagje over een koude start van een inter

Ik heb een vraagje, waarom start een international zo slecht in de kou? is hier een duidelijke reden voor?

Deel dit topic

Reacties

+2
thomas-renault
Inter start niet in de winter !
+1
Rdeweerd
Een duidelijke reden weet ik hier niet voor , maar mijne heeft er weinig last van.
start altijd met het gaspedaal vol ingetrapt, en zet er evt een snelstarter op (10v startmoter)
Reinbier2000
@Rdeweerd ja bij mij start hij ook altijd, maar het duur wel iets langer
Rdeweerd
@Reinbier2000 dan is er geen probleem 😉
jammermaarhelaas
Heeft zo'n IH geen vlamstarter?
SJB533
@jammermaarhelaas
Gloeispiraal dacht ik
jo845xl
@jammermaarhelaas 85 en 95 serie die in noord amerika verkocht zijn wel , hier hebben ze alleen een gloeispiraal . Wat ze daar (ik ook) ook veel gebruiken zijn motorvoorverwarmers .
+1
roy25798
Als het koud is doet die er altijd wel iets langer over om te starten je moet hem eerst even voor gloeien en beetje gas geven dan moet die het gewoon doen
+2
SJB533
Probleem is, dat het nogal precies komt bij deze trekkers. Onderdelen, die technisch aardig ver versleten zijn, zorgen er voor, dat het starten moeizaam gaat. Met name de accu, dynamo en startmotor zijn van invloed. Trucje wat wel wordt uitgevoerd, is de originele startmotor vervangen door een met een 9 volts anker. Dat helpt.

Wat ook van invloed is, is het juist uitvoeren van het starten. Gloeien spreekt voor zich, maar er zit op deze trekkers (tot 1987, dacht ik) een koudestartsysteem. (Stopknop half uittrekken (zit een aanslag in) en zo starten)
jojodeere
Controleer eerst maar je batterij in de kou is je batterij minder goed dan als het warm is he
Fast Eddy
Je moet niet vergeten dat het lange gloeiers zijn. Minimaal 10 tot 15 sec bij koud weer en tot 25 sec bij stevige vorst. Mijn 744 hoef ik trouwens amper te gloeien, ook met koud weer.
IHC forever
Onze oude 956xl (26jr. oud) wou de laatste tijd ook niet of heel moeilijk starten. Accu was al vernieuwd en dynamo en gloeispiralen getest; hielp allemaal niet veel. Toen de startmotor getest en vervolgens vervangen door zware snelstarter. De trekker start nu zelfs zonder voorgloeien laats bij die vorst 's-morgens sneller dan onze veel nieuwere trekkers. Starter was nog de orginele;zo zie je maar alles heeft een keer z'n tijd erop zitten
casejxu
@IHC forever zeker omdat je nu waarschijnlijk een 9 volts anker er in hebben zitten starten ze super. Onze 633 ook.
GP733
Onze 845 deed het vroeger al niet meer als ie dacht dat het koud werd. Er is toen een startmotor met 9 volts anker ingezet, een prachtige tijdelijke oplossing want die heeft het maar kort volgehouden. Bij de dealer kun je een nieuwe starmotor halen met een groter vermogen, hoewel wij daar aanvankelijk nogal sceptisch over waren na het 9 V anker verhaal, was dit wel een goede oplossing. Nooit meer startproblemen gehad, zelfs bij 10 graden vorst start ie binnen een paar tellen, echt super.
IHC forever
Casejxu en GP733 Ik heb even nagevraagd wat voor een starter onze monteur nou op de 956xl heeft geplaatst. Hij zei dat het geen 9 of 10 volts anker heeft. Gewoon standaard met alleen meer piekvermogen; hij trekt wel veel meer stroom weg uit de accu.
jan-broekate
Onze 743xl heeft volgens mij niet een een gloeispiraal
jo845xl
@jan-broekate Zou normaal toch moeten , als je de slang van de inlaat naar het luchtfilterhuis eraf haalt zie je hem zitten . Aan de buitenkant zit een dikkere elektriciteitskabel .
Als je het contact zover omdraait dat hij juist niet start zie je dan de lampjes ook niet wat minder fel branden ,
jan-broekate
@jo845xl nee heb nergens op de inlaat een stekker zitten . Ook word het licht niet minder als ik het contact omhaal
jo845xl
@jan-broekate Ik heb eens gekeken op de site van caseih , je hebt 2 modellen van 743xl voor en na 1985 .
Bij allebei staat een gloeispiraal , bij uitleg staat wel "optional" , ik dacht toch dat zoiets standaard was zelfs onze oude 644 had zoiets .
jan-broekate
@jo845xl ja voor 85 is het international en na 85 isheet case international
SJB533
@jan-broekate @jo845xl
Voor 1985 is geen Ergo S, vanaf 1985 is wel Ergo S. (In september 1985 werd de aanduiding Ergo S geschrapt, toen de lijnen overgingen naar de nieuwe merknaam "Case International")
marcel-pek
Mijn 633 start altijd gelijk hoe koud het ook is!

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 745 XL en hebben de trefwoorden inter , starten en koud geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
23
DEELNEMERS
14
WEERGAVES
758
TREFWOORDEN