Hallo mijn pa en ik hebben een 2e hands IH 955 gekocht.
Nu zouden we ongeveer willen weten hoe je het beste een turbo op zo'n trekker kan zetten ?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 955 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Heb je een DT 358 blok dan kun je kijken bij een 1255 hoe het daar zit en kun je de turbo van een 1255 met olieleidingen en zo overzetten.
Bij een D 310 motor weet ik niet of het zo kan.
Maar waarom een turbo erop zetten????
Had je beter door kunnen sparen voor een 1255.
De versnellingsbak van de 955 zal het niet echt fijn vinden dat je er een turbo op de motor zet. Die versnellingsbakken zijn wel goed maar met veel zwaar werk en of turbo zal de bak kapot gaan. Die bakken zijn namelijk wat minder dan bij een 1046 of 1056
Dus de versnellingen/koppeling merken hier niks van
De 55 serie heeft een IHC versnellingsbak
Maar zoals 1046 en ik al aangegeven hebben: kijk eerst wat voor motor in de 955 ligt. Aan de rechterkant op het blok naast het koppelingshuis
@ Hooijman turbo van een 1246 zou ook kunnen ja
turbo voor de show is dure hobby ja. zet dr dan n fluitlaat op haha
hij heeft al zijn hele leven ervaring met zulke dingen alleen een turbo op een trekker moest hij nog ff wat meer van weten
het word zowiesow vrij duur want hij moet helemaal opgeknapt worden net als onze 423:D
ding doet nu 122 pk aan de aftakas
als je wil maak ik wat foto's van waar retour en toevoer van olie moet komen
kzou er ook een oliecooler op monteren dan en evt een intercooler voor meer koppel
Maar zou hij dan ook echt werkelijk fluiten ?