Ntto trekkertrek vragen regels

Hallo

ik wou volgend jaar paar ntto wedstrijden rijden met de deutz d 5206
ik heb de regels gelezen die daar overgaan maar een paar zijn me onduidelijk
aangezien dat hier op tf ervaring hebben met ntto die mij verder zou helpen.

het gewicht is dat inlcusief bestuurder want dat verschilt per westrijd hier in de buurt nog wel eens.

en de beugel wordt afmeeting gegeven en moet met 4x m20 bouten (sleutel 32?) bevestigd worden op de trompet.
de deutz heeft 3 gaten van sleutel 19 (m12?) als ik daar een plaat opmaak waar de beugel in past is het dan ook goed of leven ze erg streng de regels na.

graag dat iemand mij hier meer duidelijk over kan geven

vr gr stefan van essen

Deel dit topic

Reacties

ramele
M 20 bouten/moeren is sleutel 30
valmet6400power
Gewicht is inderdaad inclusief bestuurder. Als die beugel niet zelf gefabriceerd oogt dan kijken ze er volgens mij niet opvallend veel naar 😄
Jarno1h
Let er ook op dat je trekker een start bewijs moet hebben voor de NTTO en hierdoor ook lid zou moeten zijn voor de NTTO.
+2
GerbertXL
De ntto heeft nu ook een nieuwe manier van geldklopperij opgezet. Als je buiten je eigen gemeente of een direct aangrenzende gemeente wilt meedoen moet je lid worden van dat clubje a 50 euro per jaar. Zo gaat de lol er vlot van af.
valmet6400power
@GerbertXL

Echt? Dat hoefde vorig jaar toch nog niet?
+1
valmet6400power
@1046

Hahaha nou de groeten, dat geouwehoer ga ik niet aan beginnen!
sjonnies
@GerbertXL tja hier in de buurt is geen ntto wedstrijd staphorts en harskamp denk ik zijn de enigste in de buurt nouja buurt is toch dik 50 km
GerbertXL
@sjonnies Ik heb er eigenlijk ook weinig last maar het gaat me op het principe. Er is ook geen discussie, geen uitleg of wat dan ook. Betalen of wegwezen, stelletje sneukleuters.
sjonnies
@GerbertXL mij leek gewoon leuk om paar x ntto wedstrijden 2.5 ton rijden en dan proberen om op het nk te komen kwa trekker banden ect lukt dat want rij nu ook top maar vind een uitdaging om tegen de toppers van nederland te strijden
1046
@sjonnies dan mot je er wat voor over hebben om mee te rijden
sjonnies
@1046 dat lees ik maar wat eerder wat makkelijk om mee te doen aan een ntto westrijd?
+1
GerbertXL
Zover ik weet niet. De wedstrijden van de ntto waren dit jaar al wel een drama, ze zaten gruwelijk te zeiken over elk wissewasje.
1046
Voor de laatste regels zie ook tractorpulling.nl
je trekker dient ook geregistreerd te staan bij de ntto
en over et gezeik bij de ntto. Tis maar net welke functionarissen er rond lopen
+2
unipower
Ik heb afgelopen jaar ook een keer ntto gereden, maar er komen mij iets te veel regels bij kijken. Mij zul je niet meer zien meedoen op een ntto wedstrijd, een gewone wedstrijd waar ze niet zo streng zijn is veel mooier 😉
+1
@unipower Die regels tot daar aan toe. Maar dat lidgeld betalen voor 1 of 2 wedstrijden NTTO te rijden is helemaal gek... Inschrijvingsgeld is afgelopen jaren al op veel plaatsen van 10-15 tot op bepaalde plaatsen 20-25 euro gegaan, dat vind ik persoonlijk al gek zat...
+1
unipower
@tractorquintentje Rij liever een gewone wedstrijd waar de maten van trekhaak en steigerbegrenzer en gewichten niet zo streng zijn en waar geen vermogenlimiet is. Die regels voldoe ik wel aan maar ze beginnen al te zeiken als je van de tractor af komt en de motor nog loopt, beetje overdreven sommige dingen vindt ik 😉
valmet6400power
Quote Reactie van @unipower:
de motor nog loopt,

Vind ik bij die oude trekkers helemaal, die druk je niet per ongeluk in de versnelling als je uitstapt. Bij onze Claas kon dat wel als je die poweshuttle tijdens het uitstappen naar voren tikte.. Nu met de Valtra kan dat door de veiligheidswitch niet meer..
unipower
@valmet6400power Daarom, en ik neem aan als de bestuurder verplicht is om een rijbewijs te hebben dat hij het verstand ook wel heeft om zeker te weten dat hij niet weg rijd voor hij uitstapt 😅
-NEW-HOLLAND-
Heb afgelopen jaar wel eens onder NTTO regelement gereden, zat 70 kilo over de 2500 met een Ford 4600. Nooit meer wat van gehoord en geen korting. De prestatie was dan wel niet boven gemiddeld😅
DANOONTJE POWERR
@-NEW-HOLLAND- NTTO reglement dan zeker, geen NTTO wedstrijd.
Dan kom je echt niet de baan op met 70 kilo teveel.
sjonnies
@DANOONTJE POWERR ik heb de fitzmeijer beugel dr af maar een 3 cil 50 pk met dubbelucht weeg tie 2400kg ex bestuurder en beugel dus wordt nog meer afslinken
1046
@sjonnies jij rijd zonder veiligheidsbeugel mee???
valmet 605
@1046 ach ja gewoon rijden. Heb met eigen ogen wel eens een doorgeslepen rolbeugel gezien, Dat was makkelijker met de gewichten. Was volgens de eigenaar geen probleem. Omdat het ach ja meestal goed ging. Sleepwagen in je nek en een beugel op je kop is natuurlijk niet eng of erg.
1046
@valmet 605 tsja, wa moj der van zeggen eej, ik heb er verscheidene geweigerd bij de weegbrug in al die jaren
1046
@sjonnies jij rijd zonder veiligheidsbeugel mee???
+1
DANOONTJE POWERR
@sjonnies
Je hebt nog ff de tijd om op dieet te gaan. 😉
boegie
@sjonnies hier in de buurt kom je nergens de baan op zonder cabine of beugel, zelfs bij niet ntto wedstrijden mag het niet
+1
sjonnies
@boegie ja komt ook beugel.of.maar.jad fritzmeijer.beugel.met dak.en. beugel onder spatbord dat heb ik er af en toen even gewogen maae viel.me beetje tegen het gewicht. Er kom nu eem sirocco.beugel gewoon 2 kokers en een dwarskoker
mf gek gerbert
Vermogens limiet is opzicht nog niet zo hele slechte zaak dat houdt het teminste nog een beetje eerlijk maat dat ze zo zeure over de breedte en het hoge inschrijf geld dat is gewoon jammer van ntto
DANOONTJE POWERR
@mf gek gerbert
Wij betalen voor een NTTO wedstrijd 18 euro.
Bij sommige andere wedstrijden is dat 40.
+1
GerbertXL
@DANOONTJE POWERR 40 euro slaat sowieso nergens op. Ik heb dit jaar ergens meegedaan voor 27,50, dat vond ik al gek zat, maargoed, een vriend deed mee dus toe maar. Hoger dan 20 doe ik in principe niet mee, het moet wel leuk blijven.
mf gek gerbert
@DANOONTJE POWERR
Ik heb dit jaar meende iets van 35 euro betaalt voor de ntto wedstrijd in loerbeek vond het toch knap veel geld voor maar 1x trekken
unipower
@mf gek gerbert Als er geen vermogenlimiet is kun je juist zien welke trekkers er het hardste trekken, hier in de buurt rijden er ook een enkele in de 4,5 ton met 180 pk dan is er tenminste concurrentie 😃
valmet6400power
@unipower
Ik heb het al vaker gezegd maar ik vind een pk limiet juist oneerlijk. Het feit dat je een trekker hebt die licht genoeg is om binnen de zeg 4,5 ton te vallen maar zonder turbo zorgt ervoor dat je "minder" kunt opschroeven dan de rest terwijl dat van de fabriek uit niet de insteek was dat ie makkelijk op te schroeven moet zijn.

Aan de andere kant, als je met een 6 cilinder turbo in de 4,5 ton zou passen dan mag dat niet, terwijl de trekker toch echt zo afgeleverd is. Je haalt de merk gerealteerde voordelen weg vind ik..
DANOONTJE POWERR
@valmet6400power
NTTO mag sinds vorig jaar wel weer met een 6 cilinder turbo in de 4,5 ton.
1046
@DANOONTJE POWERR in et regelement staat van niet
DANOONTJE POWERR
@1046
Waar heb je dat gezien dan?
Op de site van de NTTO wat ik overigens een kutsite vind kan ik niks vinden.
1046
@DANOONTJE POWERR tp .nl kopje regelementen. Dan ntto. Dan standaard en voila
1046

(klik om te vergroten)

Tadaa
DANOONTJE POWERR
@1046
Ja, die ken ik wel.
Reglement van 2011.....
+2
DANOONTJE POWERR
@1046 Ik ben nu ntto lid en nu "mag" ik de reglementen inzien, tof hè.
Er zijn voor de 4,5 ton geen beperkingen behalve de pk's:
B. Algemeen
1. De gewichten van de standaardklassen met de limieten/beperkingen:
2500 kg: maximaal 4 cilinders zonder drukvulling
maximaal 70 pk aan de aftakas
3500 kg: maximaal 4 cilinders met drukvulling
maximaal 85 pk aan de aftakas
4500 kg: maximaal 110 pk aan de aftakas
5500 kg: maximaal 140 pk aan de aftakas
7000 kg: maximaal 165 pk aan de aftakas
9000 kg: maximaal 220 pk aan de aftakas
11000 kg: maximaal 400 pk aan de aftakas
1046
@DANOONTJE POWERR ik moet eerlijk zeggen dat ik de leste jare nie heb gekeken op de ntto site voor de regels. Maar wat ik liet zien was van 2015. Voor mij is et nie zo van toepassing omdat ik alles in orde heb😆
valmet6400power
@DANOONTJE POWERR
Dat was met een kale 6 cilinder in de 3,5 ton inderdaad @1046
DANOONTJE POWERR
@valmet6400power @1046

Ik heb het niet over de 3,5 ton hoewel dat ook voor de eerste keer zo was.
Vorig jaar reed Arjen in de 4,5 ton met de 1246.
De regels waren op dat moment zo.
stannetje96
@DANOONTJE POWERR klopt. Ik mocht in wogmeer oomet 6 cilinder in de 3.5 van de ntto baasjes
valmet6400power
@DANOONTJE POWERR
Dan moet die z'n pomp ook geen haartje openzetten anders vliegt ie zo over de 110 pk heen..
DANOONTJE POWERR
@valmet6400power
Sterker, hij moet minder dan standaard maar hij bleef er netjes onder, hij wel....
valmet6400power
@DANOONTJE POWERR @stannetje96

Haha aai.. Nou als we straks ook moeten registreren dan laat ik de Wogmeer wel voor wat het is..
DANOONTJE POWERR
@valmet6400power
Alkmaar. Geestmerambacht.
Ze willen er een serieus evenement van maken.
valmet6400power
@DANOONTJE POWERR

Komen er 2 bij dan? 😱
DANOONTJE POWERR
@valmet6400power
Nee, Wogmeer wordt Alkmaar ( in de Geestmerambacht)
valmet6400power
@DANOONTJE POWERR
O okee? Naja ze kijken maar effies dan..
unipower
@DANOONTJE POWERR @1046 Ik zie een op z'n eind geschroefde kale 4 cilinder eerder 1e worden dan een 6 cilinder turbo die nog geen 2700 toeren mag maken omdat hij anders over het limiet gaat 😉
+4
mf gek gerbert
@unipower
Dan is der toch niks meer aan voor de andere jongens die hun trekkertje van "standaard" 80pk voor de voerwagen vandaan halen en un keer voor de sleepwagen zette als ze al wete dat der jongens met 180 pk mee rijden
+2
Jasperfendt
@Jasperfendt laat die van 180 pk maar lekker in de hobbysport
+1
valmet6400power
@Jasperfendt
Bij onze trekkertrek heb je een pk limiet van maximaal 10% boven het opgegeven fabrieksvermogen. Dan krijg je ook opeens heel andere winnaars!
@valmet6400power Basrijs (hypropullers) rijdt nu met combinatie van pk-limiet per klasse en max. 30% meer dan origineel vermogen. Daar zijn ook al heel wat tractoren afgevallen.
Maar langs andere kant ben ik het wel met @unipower eens. Zonder limieten wordt het wel een leukere strijd, er zijn toch bijna geen boerentractors, die maar 1x per jaar aanpikken (genoeg boerentractors, die 10x per jaar aanpikken en ook nog gewoon mee gewerkt wordt). En degene die dat wel doen maken meestal ook geen speciale trekhaak en gewichtendrager voor, waardoor hun kansen met pk-limieten eveneens zeer laag zijn.
Het probleem zit hem in het feit, dat velen een soort plus-klasse willen. Te sterk voor standaardklasse en te "zwak" voor boerensport. En dan kiezen ze meestal voor standaard als dat kan en dat zorgt dan weer voor discussie.
valmet6400power
Quote Reactie van @tractorquintentje:
pk-limiet per klasse en max. 30% meer dan origineel vermogen.

Dat is in mijn ogen wel de oplossing, dan combineer je beide factoren! Overigens, in de Kop van Noord-Holland zijn er amper trekkertreks dus daar zie je naast de vaste kern deelnemers toch wel dat er mensen zijn die hun trekker uit de schuur halen en meedoen.
Ik rij zelf met standaard banden en gewoon de verstelbare hangertrekhaak en ik rij ook (wel eens) in de top 3 dus dat wil niet zeggen dat je speciale gewichtendragers moet hebben.. Daarbij wordt de trekker ook nog op het bedrijf gebruikt dus helemaal geen zin om voor elke wedstrijd banden te wisselen en de gewichtendragers te monteren..
timotje112
@valmet6400power de hele standaard klassen is zoiezo niet te handhaven menig standaard loonwerker trekker bijv in de 7 ton heeft meer dan 165pk dus wat moet je met die gevallen. hebben in principe ook te veel vermogen.
valmet6400power
@timotje112

Klopt! Misschien moet er wel een herziening van de regels komen alleen dan kunnen de "klassiekers" ook meer pk gaan geven dan nu het geval is. Blijft een punt van aandacht en neem aan dat de NTTO daar ook over nadenkt?
unipower
@mf gek gerbert Die pk's zegt niet alles. Als je voor de rest alles goed voor elkaar hebt kun je het ook met de helft van die 180, ik heb er laatst zelf nog een van 180 pk aan de stomp af gereden (ik zelf met 102 pk aan de stomp). En als je met de helft van de pk's alsnog verder komt is het alleen maar leuker 😃
valmet6400power
Quote Reactie van @unipower:
helft van de pk's

Normaal gesproken wint toch wel altijd degene met de meeste pk's..
unipower
@valmet6400power Nee hoor hier kun je er niks van zeggen, reed laatst zelf op een zandbaan met 140/150 pk en 844xl werd 1e en een deutz 10006 2e en ik 3e terwijl die andere niet zoveel vermogen hadden, ook al heb je het nog zo veel als je ze nie over kunt brengen heb je er niks aan 😉
+1
timotje112
@unipower banden zijn alles
mf gek gerbert
@unipower tuurlijk ik weet zelf ook wel dat aleen pk's niks zegt doe zelf ook wel eens mee aan het spelletje en heb der ook al genoeg van de baan gereden die veel meer pk's hebben
aad3040
De regels die de NTTO opsteld is niet voor niets, en een fout is gauw gemaakt je zult het jezelf nooit meer vergeven als er gewonden of erger voorvalt.
En je mag naar een wedstrijd toegaan het is geen verplichting als je op uitnodiging bent zal je wel niet hoeven te betalen.
GROENEDEERE
De ntto moet zich eigen niet meer bezighouden met standaard wedstrijden.
Maar 't gewoon overlaten aan een nieuwe organisatie met een eigen site en duidelijke regels.
Steeds meer regels lijken zo uit de tractorpulling te komen. Maar regels zijn er niet voor niks voor de veiligheid en om de sport leuk te houden daar hebben we ons gewoon aan te houden.
Maar zolang er nog steeds van die lafhartige organisaties zijn die lak hebben aan de regels wat veiligheid betreft mag de ntto van mij dat keihard aanpakken.

Maar om terug te komen op de vraag van de topicstarter.
De beugel moet voorzien zijn van de maten zoals weergeven maar als je een standaard beugel hebt en je kunt dat aantonen dan hoef je er niks aan te veranderen
boerontour
T mooie van ntto is dat er een eenduidig regelement is dat daadwerkelijk nageleefd wordt, dat is goed geregeld, echter de sfeer op zo'n wedstrijd is verre van gemoedelijk, dit zijn meer wedstrijden voor de fanatiekere deelnemers.
wat betreft die nieuwe regel wat betrekking heeft op t lidmaatschap, lijkt er meer op dat het te kort wat ontstaat in de A en B divisie, moet worden op gevuld door het succes van de S divisie, t zou de ntto sieren als er een uitleg komt van het hoe en waarom van deze regel, en hoe gaan ze om met de deelnemers, wel of geen lid, als er mensen uitgeloot moeten worden...

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden trekkertrek , deutz , gewicht , ervaring en regels geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
71
DEELNEMERS
19
WEERGAVES
674