Ford 5000 - Dual power hendel model april 1975
Ben niet voorzichtig genoeg van de trekker afgestapt en met de jas blijven hangen aan de Dual Power hendel. Het betreft hier een Ford 5000 van april 1975.
De hendel is nu naar voren gekomen en ligt tegen de richtingaanwijzer aan. Dat is niet echt handig. Het lijkt erop dat de hendel over de as heen geschoven is. Ik durf dit niet zo maar "terug te buigen". Bang dat er iets afbreekt.
Nu zag in in het onderdelenboek op de New Holland website dat er twee Dual Power hendels bestaan.
D2NN7R228A van 1-6-1973 tot 1-11-1974
D3NN7R228A18B van 1-11-1974 (niet op tekening)
Het lijkt erop dat mijn Dual Power hendel met een splitpennetje vast heeft gezeten ipv met de schroef aan de zijkant. Op de foto kun je nog net een klein stuk van het gaatje op de as zien.
Hoe krijg ik de Dual Power hendel er nu af? Voorzichtig kloppen met een nylon hamer? Weet iemand hoe dit zit bij een Ford 5000 1975 model?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Roel.
Deel dit topic
Bijlages
(klik om te vergroten)
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 5000 en hebben de trefwoorden trekker , ford , new holland , power , newholland , ford 5000 , onderdelenboek , as , 1975 en website geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Het buisspietje (waar je het gaatje van ziet) zorgt voor de bediening (het hendeltje neemt het asje mee) bij bediening (de buisspie zit dwars door het asje).
Nu is denk ik het spietje afgedraaid en zit er een stukje spie tussen de as en de hendel.
De hendel zelf moet je heel zuinig op zijn (bijna niet te krijgen) dus daar niet tegen aan tikken want de hendel is gegoten en is zo stuk.
Je zou kunnen overwegen om de as door te slijpen net rechts langs de hendel (je kunt
waarschijnlijk iets meer ruimte krijgen door de kabel los te koppelen onder de tankkap (daar heb je zo een halve dag werk aan) en dan kun je het asje iets verder naar links schuiven en dan afslijpen.
Dan boor je een gaatje in de hendel aan de zijkant in het verlengde van de as, en dan proberen met een drevel het stukje as er uit te tikken in de bankschroef.