Ford 7710 - Koudestart brandstofpomp Ford 7710

Hallo forumleden
Zit er op een Ford 7710 een koudstart?
Mvg ursusman
ursusman

Reacties

RPCounty
Altijd. Mits het geen roterende pomp is.
Fendt926Driver
@RPCounty en is die koudstart electrisch geregeld of net als bij de fordson een knopje indrukken op de brandstofpomp
valmet6400power
@Fendt926Driver
Volgens mij dat laatste!
mklok
Op de lijnpomp zit een knop die je moet indrukken.
+2
JD3010
@mklok Wel een klein beetje op handgas zetten, anders werkt het niet.
mklok
@JD3010 Ja je hebt gelijk , klein beetje handgas erop. Niet volgas vindt de motor niet fijn.
JD3010
@mklok Weet ik dat ik gelijk heb. Moet ik jou als Ford-man nu nog wat leren? Bij volgas schiet die er, dacht ik, weer uit.
+2
mklok
@JD3010 zei ik eigenlijk om de motor te sparen. Teveel gas met koud weer is slecht , zeker met een wat oudere motor.Die van mij staat binnen dus ik gebruik hem nooit. En als het koud is start ik nooit met teveel gas. Thuis zeiden ze, ik maak jouw toch ook niet met een blok hout wakker. Dat is me altijd bij gebleven. Op mijn werk zijn er ook van die piloten. Koud weer, kraan starten gelijk gas erop. Geen verstand.
+1
rommert14
@mklok jep, doen ze hier ook, gelukkig rijden we meestal zelf op de machines
mdoornekamp
@JD3010 vroeger ook wel met een Ford 7710 gereden. Wij deden altijd vol handgas en dan knop in. Als ie aanslaat direct gas terug

Onze jd 7800 start automatisch vol gas. Enigste wat helpt is start motor zo kort mogelijk laten draaien
ursusman
Dankjewel! Waar hoort dat knopje ergens te zitten? Kan zo niks vinden op de pomp
+1
RPCounty
Het punt waar de stophevel op draait zie je een asje van 4 mm zitten vaak met een rubbertje er om
+1
ursusman
Klopt daar zit een asje met een rubbertje erop als ik die indruk veert ie weer terug
+2
RPCounty
Dan eerst een beetje op handgas zetten
+1
ursusman
Net geprobeerd start als de brandweer! bedankt!!
Wimsumar
Beste Ursusman:

Quote:
FORD koudstart?

"Lazy as I am, I merely took snapshot'':

Copy/paste: Koudestartprocedure FORD-manual:
mytractorforum.com/2820329-post2.html/

Voor alle nu gefrustreerde 'rotorpomp-trekkerrijders' die geen koudstartknopje op hun pomp kunnen vinden: Geen paniek, een (CAV)-rotorpomp doet dit automatisch.

Lees m.n. pdf blz 7 + 14:

annatefka.com/perkins/cav-pomp.pdf/
basia
@Wimsumar

Erg discutabel Wim ;
De CAV pomp uit jou link heeft geen koudstart (hiermee bedoel ik extra brandstof inspuiting)
Wel inspuit moment verlating bij starten
Bij een lijnpomp gebeurt dit door de regelstang door een knop (zoals bij Ford ) op meer dan volle opbrengst te zetten ; bij Bosch (b.v. jouw Fend trekkers gebeurd dit automatisch )
Zodra de motor aanslaat ; word dit weer afgeregeld

P.S. heb je het verschil wel eens gemerkt/gehoord van het aanslaan van b.v. een Fendt 106 met een lijnpomp en met een CAV pomp ?
Wimsumar
Beste Basia:

Quote Reactie van @basia:
CAV pomp ..... extra brandstof inspuiting

Die geef je (net als bij een Bosch lijnpomp) door simpelweg "gas" te geven bij het starten.

P.S.:
De 106 met Bosch en de 106 met CAV (op "lage" cilinderinhoud M.W.M.-106-motor) bij een buurman deden het beide meestal wel.
+1
basia
@Wimsumar

Een "echte" koudstart geeft meer opbrengst dan vol gas omdat de aanslag van volgas word versteld
Wimsumar
Beste Basia:

Quote Reactie van @basia:
Een "echte" koudstart geeft meer opbrengst dan vol gas

Ook dat is discutabel. De extra inspuiting kan ook verkoelend werken op de temperatuur van de compressielucht.
basia
@Wimsumar
Zolang je fend aanslaat met een klein zwart pluimpje na het starten ; is die hoeveelheid wel goed geregeld door de heren contructeurs
Pas discutabel word het zoals b.v. bij die trekker trek motoren die eerst een poos wit roken ; dan kun je spreken van extra (teveel) inspuiting
Wimsumar
Beste Basia:

Quote Reactie van @basia:
de heren contructeurs

Nou ja, heren? 😉
Waarom niet een startmotor van 0,5 `a 1 p.k. sterker en ruimte voor ruimbemeten accu standaard gemonteerd? (Dan had er op knullige koudstartvoorzieningen bezuinigt kunnen worden).
basia
@Wimsumar

Werd ook wel gedaan ( van auto.s weet ik het zeker ) autos. bestemd voor de skandinavische mark werden voorzien van een zwaardere accu&startmotor .
Trekkers weet ik niet ; daar werden ze misschien geleverd met motor(koelvloeistof) verwarmer ?
RPCounty
@Wimsumar hoezo knullig? Een grote accu staat er origineel al op. En het koudstartsysteem werkt feilloos met dit knopje. Tevens zit er net zoals bij Fendt een vlamstart op. Dus eigenlijk moeten ze onder alle omstandigheden kunnen lopen. Feit is dat de simms pomp niet de automatische koudstart heeft zoals bijvoorbeeld Deutz of Fendt. Die pompen zijn gewoon qua systeem beter.
Wimsumar
Beste RPCounty:

Quote Reactie van @RPCounty:
hoezo knullig

"Knullig" omdat geen sterveling weet van de aanwezigheid en/of hoe om te gaan met koudstartvoorzieningen.
(En als je het wel weet is het vooral irritant het te moeten gebruiken).
Daarnaast heeft een koudstartvoorziening geen invloed op het bij koud weer zwaar draaien van de motor en/of de snel afnemende accustartcapaciteit.
RPCounty
@Wimsumar gelukkig hoef je het maar zelden te gebruiken
SjoerdHylke
@RPCounty Waar zit deze vlamstart toevallig? 😬 Als ik met dit koude weer mijn fendt wil starten, ben ik meer dan 1 minuut aan het starten (wel op een auto accu) maar dan loopt deze wel. Het erf staat wel wit van de rook 😂
basia
@SjoerdHylke

Jou Fendt heeft geen vlamstart hoogstwaarschijnlijk ; de MWM 208 van je Fendt heeft eventueel 4 gloeistiften in de cilinderkoppen .
Als er vlamstart op zit ; zit dit in het inlaat-spruitstuk . En gloeistiften zitten in de cil kop iets onder de verstuivers (zitten nu pluggen in , dacht ik )
Gloeistiften zou je dus eventueel kunnen monteren .
SjoerdHylke
@basia aha, heeft u me inderdaad ook wel verteld ja. Eens kijken wat die gloeistiften moeten kosten.
RPCounty
@SjoerdHylke als je een 106 met cav pomp hebt zit de vlamstart in de inlaatbuis. Dit was altijd al een moeilijke starter in verhouding tot de lijnpomp modellen
verwijderd
RPCounty
@JD3010 klopt helemaal
+1
JD3010
@RPCounty Dankje, het is voor mij ook alweer ruim 28 jaar geleden. 😉
mdoornekamp
@JD3010 Voor mij ook 25 jr geleden. Dus weet het ook niet precies meer. Ford was toen niet echt mijn merk. Wij hadden met jd 30 en 40 serie geen start problemen
mklok
@JD3010 Bij jullie altijd john deere gereden of ook vroeger Ford?
+1
JD3010
@mklok Ja, we hebben hier bijna altijd JD gehad, ook nog een MF30.
Johan10
Onderdeel cormic 423

(klik om te vergroten)

Beste leden , heeft er iemand soms dit onderdeel liggen , rechterkant rem , is van een cormic 423 alvast bedankt

Groet Johan
ger-vossen
Hallo forum leden .Heb ook een Ford 7710 hoeft niet te werken alleen voor een aanh.wagen naar de trekkershows .Nu heb ik 2 x olie ververst achter mekaar en als ik een rit gemaakt heb staat het olie peil 3 cm. hoger ???? Het is geen water dan heb je troep , de olie is eigenlijk schoon .
Ben niet zo een techneut . Graag een antwoord Bij voorb. mijn dank .Ger.
Arnoldvd
@ger-vossen mischien te veel olie ingedaan? Want na een poosje zakt het uit het blok een beetje naar beneden
Wimsumar
Beste Ger-Vossen:

Quote Reactie van @ger-vossen:
staat het olie peil 3 cm. hoger ????

Waarschijnlijk lekt het brandstofsysteem door naar de motor. Vermoedelijk via de brandstofinspuitpomp.
+1
jan-konst
Van de week hier in Saskatchewan -38C me fendt met deutz motor starte geen problem maar me ford 5050 ook en daar kon je meteen mee weg rijden met me fendt 936 konden we de eerste 3 uur niet mee rijden kwam niet van z`n plek alles geprobeerd zelfs de Vor gebeld wist ook niet
+1
Wimsumar
Beste Jan-Konst:

Quote Reactie van @jan-konst:
fendt 936 konden we de eerste 3 uur niet mee rijden kwam niet van z`n plek alles geprobeerd

Ik denk dat de banden 'gewoon' aan de grond vastgevroren zaten.

P.S.: Man, wat heb je uitgevreten dat je in zo'n ijskoud strafkamp moet leven? Saskatchewan, het Siberië voor Nederlandse boeren!
jan-konst
@Wimsumar ,
je zit er gewoon naast je hebt geen ervaring met kou, niets vast gevroren, olie te koud dan werkt de ctv bak niet, de deutz motor starte meteen , we komen tot de conclusive fendt is geen tractor voor een koude winters zo als in Canada
!
+1
Wimsumar
Beste Jan-Konst:

Quote Reactie van @jan-konst:
fendt is geen tractor voor een koude winter

Dat valt mee hoor. Je moet een FENDT kopen/behandelen als een troetelkind. 'S nachts binnen/warm slapen/parkeren, dan is er best wel mee te leven. 😉
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 7710 en hebben de trefwoorden ford en brandstofpomp geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!