Fiat 715 - Orbitrol met ls aansluiting

Hallo

Ik ben via hier aan een danfoss Ospc 70 ls gekomen.
Nu zitten hier 5 aansluitingen aan, die 4 heb ik al aangesloten en die 5e heb ik aan de hef/hydrauliek gemaakt alleen gaat mijn hef nu alleen omhoog als ik met het stuur draai.

Wat is hier fout?

Alvast bedankt
ford3000case745

Reacties

jo845xl
Ik vraag me af hoe je erbij komt om op een Fiat 715 een LS te plaatsen , volgens mij had je een ON of een OR orbitrol moeten plaatsen .
ford3000case745
Dat was het aanbod en met de juiste prijs en ik heb ook maar plek voor een hydrauliek pomp dus leek ls mij ook een juiste keuze
redeagle14
Een LS uitvoering kan wel, maar dan moet er een prioriteit ventiel tussen. En die wordt gestuurd door de LS leiding.
ford3000case745
@redeagle14 uhm, heb je verdere uitleg van de werking en de zin?
redeagle14
@ford3000case745 als je bijvoorbeeld een OLS40 ventiel in persleiding bouwt dan krijgt de orbitrol altijd voorrang als je gaat sturen.
ford3000case745
Want ik dacht dat met een ls dat als het stuur niet gebruikt wordt, dat dan de olie via de ls aansluiting naar bijvoorbeeld de hef/hydrauliek gaat en zo gauw het stuur weer gebruikt word dat dan de olie weer vooe het stuur gebruikt word
redeagle14
@ford3000case745 LS is load sensing dus afhankelijk van belasting. Jouw orbitrol heeft geen pers naar tank verbinding in neutraal stand, maar is gesloten.
ford3000case745
@redeagle14 dus kan ik hem niet gebruiken voor de hef en moet ik hem afdoppen of aansluiten op de retour?
redeagle14
@ford3000case745 als jij een tandwielpomp hebt is dit de verkeerde orbitrol. Of je moet een andere nemen die op een aparte pomp werkt, of een prioriteit ventiel bij deze orbitrol.
ford3000case745
@redeagle14 en als ik hem nou gewoon in de retour laat lopen?
redeagle14
@ford3000case745 Nee, omdat jij bij deze orbitrol de olie constant door je overdruk gaat pompen. De olie kan niet vrij rond omdat een LS poort een signaal geeft naar een geregelde pomp om olie te gaan leveren. Jij moet gewoon een andere orbitrol nemen, en dan een oliestroom afsplitsen met een scheidingsventiel van je bestaande pomp. Of je neemt een extra pomp, of een prio ventiel bij deze orbitrol. Meer mogelijkheden zijn er niet. Er is niet een orbitrol die in een systeem opgenomen kan worden.
ford3000case745
@redeagle14 ik zat nu net even te kijken naar een prio ventiel, en nu viel mij op daat daar de ls aansluiting in het midden tussen de andere aansluitingen zit en bij mij zit het gat aan de zijkant van de pomp
redeagle14
@ford3000case745 dat kan allebei, dat ligt aan het model.
ford3000case745
@redeagle14 indi.nl/nl-nl/p/…

is dit het zelfde als een prioriteitsventiel?
redeagle14
@ford3000case745 nee, dat is een afsplits ventiel. Die zorgt voor een vaste hoeveelheid olie om te sturen en de rest gaat naar de trekker hydrauliek.
ford3000case745
@redeagle14 zou je dat ding er niet tussen kunnen zetten ipv een prioriteitsventiel? Deze is wel veeel goedkoper
ford3000case745
@redeagle14 heb nu een prio ventiel gevonden voor tussen de leiding. Hier zitten 3 aansluitingen aan. Hoe en waar moet welke leiding?
redeagle14
@ford3000case745 een prioriteit ventiel heeft een pers een doorgaande en een extra uitgang voor de orbitrol een stuur poort voor de LS aansluiting.
redeagle14
@ford3000case745 een prioriteit ventiel heeft een pers een doorgaande en een extra uitgang voor de orbitrol en een stuur poort voor de LS aansluiting.Een OLS40 is een mooie.
ford3000case745
@redeagle14 die ols 40 vondt ik nogal duur (bijna 300 euro) en nu kwam ik via via een 2e hands prioriteitsventiel tegen voor tussen de leiding die een stuk goedkoper is. Alleen heeft die dus die 3 aansluitingen en ik dacht juist dat ik er 4 nodig was: 1 voor de drukleiding, 1 voor de ls leiding, 1 voor naar de orbitrol en 1 voor naar de hef/hydrauliek
redeagle14
@ford3000case745 klopt, 3 aansluitingen kan wel een afsplits ventiel zijn. Maar dan heb je een open orbitrol nodig.
ford3000case745
@redeagle14 en weet u zo of ik die heb? Het is een ospc 70 ls orbitrol
redeagle14
@ford3000case745 Een LS is altijd een gesloten model. Een OSPC zonder LS is open. De LS druk wordt gebruikt om een LS pomp te commanderen of om het prio ventiel te commanderen.
Zoek op internet maar een schema van een OLS40, dan zie je meteen hoe het werkt. Een afsplitsventiel zorgt voor 2 oliestromen maar dan moet de olie wel rond kunnen stromen door een open orbitrol.
jo845xl
Heeft jou trekker een aparte pomp voor de sturing want deze pompen geven normaal ook minder olie dan de gewone hydrauliekpompen .
Als je LS wilt gebruiken heb je normaal ook een bijhorende LS pomp nodig.
Maar misschien zoals redeagle14 zegt met een prioriteitsventiel , maar zover reik mijn kennis ook niet.

tractorfan.nl/topic/9574/
ford3000case745
Maar kan ik hem dan wel gewoon aansluiten op de drukloze retour van de orbitrol of kan ik hem gewoon afdoppen
ford3000case745
Is er echt geen goedkope andere oplossing?
redeagle14
@ford3000case745 ja orbitrol omruilen voor een niet LS uitvoering. Maar dan heb je ook nog een pomp nodig.
ford3000case745
Nu hoorde ik ook nog van iemand dat je helemaal geen ls orbitrol kunt gebruiken en dat een prio ventiel niet helpt. hij zij dat de enige oplossing een andere orbitrol was met een voorangs ventiel
redeagle14
@ford3000case745 voorrangsweg ventiel is een prioriteit ventiel. Een open orbitrol met een afsplits ventiel kan wel.
Fendt304ls
Je moet eigenlijk een orbitrol hebben die normaal open is naar de retour. Dan sluit je je overige hydrouliek aan op de retouraansluiting waardoor je normaal alles kan gebruiken behalve als je stuurt. Zo is dit waarschijnlijk ooit gemaakt bij deze trekker.
ford3000case745
@Fendt304ls ik dacht ook dat ik zo een had gekocht
Fendt304ls
@ford3000case745
Ik weet niet of je op de hoogte bent van een ls systeem, maar daarbij heb je een variabele pomp die pas olie levert als er om gevraagd wordt. De pomp krijgt dat signaal door een aparte ls leiding. Die moet je dus aansluiten op je ls aansluiting. Bij een ls systeem is alles gesloten in de middenstand. Maar omdat jij een tandwielpomp hebt die altijd olie levert moet de olie rond kunnen pompen en kun je dus niets met een ls orbitrol.
ford3000case745
@Fendt304ls behalve met een prioriteits ventiel, dan kan het wel
redeagle14
@Fendt304ls dat kan niet. Een orbitrol mag maximaal 25 tot 40 retour druk hebben.
Fendt304ls
@redeagle14

Dat zou dus betekenen dat er al een prioriteitsventiel op die trekker zit, anders kon het nooit werken.
ford3000case745
@Fendt304ls neen da zi er nog niet op
redeagle14
@Fendt304ls Bij de 100 serie van Fendt zit het prioriteit ventiel aan het stuurhuis (oud) of in de leiding (latere). De 300 heeft 2 pompen.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fiat 715 en hebben de trefwoorden olie , rook , fiat , stuur , hef en orbitrol geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!