Illustratie van:

Deutz-Fahr Agrotron - Stikstofbollen van de voorasvering

Onze geveerde vooras op de 106 veert niet meer echt. nu dacht ik dat het 9/10 de stikstofbollen zijn. Weet iemand wat het ongeveer kost voor die opnieuw te laten vullen? En of je die er zelf af kunt halen? Wij hebben achter het rechter voorwiel een blok zitten met 3 stikstofbollen op.
mvg

Deel dit topic

Reacties

nhmonteur
Hebben het laatst voor een klant bij kramp laten doen, kosten geloof ik rond de 30 euro
casejxu
Grote kans dat vullen niet meer lukt. Zou ze er alleen niet zelf afhalen 😉 blijft druk op staan. Veren doen deze trekkers sowieso niet erg hoor. Als de veerring aan staat. Hoeveel cm glimmend cilinder zie je dan? Moet 3 cm zijne
deutzke106
@casejxu jamaar hij begint te springen op de weg dus dan veert die helemaal niet meer he
casejxu
@deutzke106 nee klopt. Maar kijk eens hoeveel cm die cilinders uitsteken. Ballen kosten nieuw rond de 600 euro ongeveer
+1
deutzke106
@casejxu zal het morge eens meten, en is dat voor nieuwe (600€ voor alle 3 of hoeveel heb ik er nodig voor de vooras) of voor het vullen?
radium45
@deutzke106 Ik had dezelfde problemen met de cvx, bollen laten vullen bij een plaatselijk bedrijf. Sindsdien ken je de trekker niet weer op de weg wat betreft comfort. Ik heb ze wel iets harder gezet als voorgeschreven.
+1
casejxu
@radium45 cvx heeft echt veering. Kan je van een 106 nog niet echt zeggen
deutzke106
@radium45 weet je ongeveer wat het ongeveer kost om de bollen te laten vullen?
radium45
@deutzke106 Nee geen idee. Bij mij was het gratis. Burenhulp zeg maar, bollen hoefden er ook niet af. Was een half uurtje werk. Wat mischien nog een tip is, de kunstof dop die ter bescherming op de vulaansluiting zit een keer te verwijderen en de schroefdraad controleren op roest en zonodig schoonmaken en invetten. Hier bij 1 van de bollen die het meeste in het vuil zit was toch al enige roestvorming op de schroefdraad wat het vullen iets bemoeilijkte.
casejxu
600 per stuk. Alleen de 2 grote vervangen. Doe ander heb ik nog niet stuk gehad
deutzke106
Voorwat dient die achterste dan?
casejxu
@deutzke106 de opwaartse klappen
deutzke106
De pistons van de vering staan 4.5cm uit als de voorasvering opstaat.
casejxu
@deutzke106 dat is te veel en kan denk ik zelfs al einde cilinders zijn. Even afstellen op 3 cm. Je kan me pb sturen met je nummer en dan probeer ik morgen via WhatsApp uit te leggen hoe je dat moet doen
radium45
@casejxu het maakt geen verschil in hoogte of de bollen leeg of vol zijn. Het systeem zet de cilinders altijd in de middenstand, je hebt alleen geen vering indien de druk uit de bollen is.
casejxu
@radium45 als je positie sensor verloopt wat wel eens wil gebeuren na langere tijd gaan ze helemaal uit en dus geen veering meer
deutzke106
Cilinder heb ik terug op 3cm afgesteld met de goede uitleg van casejxu. heb ook de bollen is los gedraaid en na nog geen kwart slag hoorde je het gas al blazen, echter kwam er ook wat wit schuim uit.
deutzke106
Moet wel zeggen dat hier vroeger een voorlader heeft opgestaan, zouden de bollen te vast staan hierdoor?
casejxu
Voorlader moet geen last kunnen voor de bollen. Veert hij al weer wat beter?
deutzke106
Ben er vandaag mee op de weg geweest en springt nog altijd op de weg. Zou ik dan toch de bollen eens opnieuw laten vullen?
radium45
@deutzke106 bollen kun je eenvoudig zelf testen, na demontage druk je met een niet scherm dun voorwerp in de opening. Kun je iets van een klep zo wegdrukken? Dan is je bol leeg. Maar ga er maar vanuit dat ze leeg zijn, gewoon mee naar een bedrijf die ze kan vullen op de goede druk.
deutzke106
@radium45 heb voorop de inbusbout beetje los gedraaid en die begon toch gas te blazen dus zou je zeggen dat er nog op zit he
radium45
@deutzke106 Misschien nog wel 5 bar druk.... Dus leeg, zo goed als.
deutzke106
Ga het eens laten nakijken 😉
bikkertie
Springen kan ook komen door de banden, bij de m620 ook wel gemerkt.
deutzke106
@bikkertie jamaar je ziet ook dat de vooras niet veert als je er echt naar kijkt, of nauwelijks veert

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr Agrotron en hebben de trefwoorden blok , vooras en deutz-fahr geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
26
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN