Voorbereiden op trekkerslep

De titel zegt het al. hoe kan ik mij het beste voorbereiden op de trekkerslep. alle tips zijn welkom.

Deel dit topic

Reacties

pekelderboer
Regels bij langs gaan en diesel in de tank doen ! na zo moeilijk kan dat niet wezen.
kiske
Wa trekker hedde? wa vur baan ist? wa vur bande hedde? welke klasse?
JohnDElema
Opgeven?
casemx135
Jd 6400 toch?...
guy s
Even poetsen , diesel erin en wegwezen
tractorliefhebber
Ik weet niet wil je meedoen of alleen kijken das al een wereld van verschil in voorbereiden.
robinsiebring_IH
Ik denk dat hij mee gaat doen op zn case ih 745xl
sebas deutz150
Heb je oefenterrein ? zowieso een versnelling kiezen waar hij niet doodvalt
willem schaap
Goede versnelling niet te hoge banden spanning genoech gewicht
claasfendt
Trekker poetsen dubbelewielen er aan lucht uit de bandjes 0,5 bar gewichtjes er op steiger begrenser en veel succes
Fendt_Moos
Gewicht bandenspanning trekhaak regels
110-90pwrr
Als je de trekker poetst, komt ie dan verder :?
landbouw
Kzouw net denken vna niet 😃 minder gewicht hé .maar toch doe ik het ook altijd hoor .
joris ziengs
Het is een john deere 6400 ( 745xl mag ik niet mee van m'n pa... die gaat dwars door midden zegt ie 😛 ) ik denk dat ik in de 4.5 ton klasse ga. voor de eerste keer met pk-weekend in dalerveen. ik heb thuis hier de kant van de kuilplaat vlak gemaakt en daar kan ik mooi op oefenen, het enige probleem is dat je met onze shovel niet kan oefenen. maar dat komt wel goed. verder kan ik sleepvoetjes van de buurman krijgen en de begrenser moet ik met een paar kameraden in mekaar lassen. de trekhaak regels weet ik niet. en wat is het voordeel van dubbellucht?
tl-driver
Meer grip
joris ziengs
Volgens mij is dat juist minder grip omdat je je gewicht meer verdeeld en er in feite minder gewicht op je achterbanden komt.
ford8630power
4,5 ton wil denk ik niet, ding moet je eerst een keer wegen.
papkop
Oke sleep maar zonder dubbelucht haha 😛
HOOIJMAN
Dubbellucht is meer grip... de druk per cm2 verlaag je wel maar desondanks heb je toch meer grip.
joris ziengs
Ja wegen doe ik ook wel. met dubbellucht. als ik over het gewicht heen kom ga ik gewicht eraf halen, tank leeg maken, en als het dan nog niet wil dan ga ik zonder dubbel lucht. want de 5.5 ton woord wel een flinke uitdaging.
MaartenMandemaker
4.5 ton ga je niet redden
pekelderboer
Als je de trekker poets is de trekker gladder dus heb je minder lucht weerstand 😉
radium45
In de praktijk zie je meestal dat dubbellucht-rijders verder komen.
Jeroen1988
Zorgen dat je goede : banden/lage bandenspanning/trekhaak/gewichtsverdeling en versnelling hebt. Dan kom je een heel eind.
claasfendt
Pks zegt het niet alleen dubbele banden doen net zo veel graaf je minder zand/ klei los wat voor de sleepwagen blijft hangen
sebas deutz150
Ja maar het gaat om je bodemcontact want ik sta ook altijd met de heftruck te slippen en daar zou je maxiale cm2 druk moeten hebben
Deutz-5006
Vrij lage bandenspanning, Kale banden, Gewicht van achter en tussen de voor en achterwielen

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
28
DEELNEMERS
22
WEERGAVES
2