Case IH 1033, namaak of echt geleverd?

Op marktplaats staat nu een case ih 1033 met een 6 cilinder motor te koop, mijn vraag voor de kenner is deze vroeger zo geleverd? Of een home made machine?

Voor link: link.marktplaats.nl/m1123599287/

Alvast bedankt
international533

Reacties

Oldtimer-fan
Nog nooit van gehoord. lijkt me zelfbouw
wotan2
Een zelfbouwer, leuk als er nog ooit een trekkerkenteken komt. Verzekeren is al risicovol.
Oldtimer-fan
@wotan2

Zolang er geen keuring op komt, kun je het type en chassisnummer van de basistractor gebruiken. Geen haan die ernaar kraait. Ik weet niet op welke basis deze is gebouwd, 833 of iets dergelijks.
+2
1046
Achterbrug van een 633 met een 358 ervoor
SJB533
@1046
Zal de achterbrug weten te waarderen 😂
1046
@SJB533 vindt ie gewoon lekker
IHC forever
Dir is een eigen brouwsel.Zullen ze die 6 cilinder toch behoorlijk in vermogen moeten terugschroeven anders blijft er niet veel heel van dat transmissie'tje. Een 33 achterbrug is toch al niet de meest robuuste is onze ervaring.
RVM
Wordt al pittig op geboden voor zoiets
valmet 605
Was er in omgeving Erichem niet een ih(33serie?) met een 6pitter uit een 956??? Iets met fruitteeldklasse gekkigheid.
1046
@valmet 605 nie da ik weet . Maar zou zo maar kunnen
gypCaseXL
@valmet 605 dat klopt inderdaad, hebben het een 933 genoemd dacht ik. ken er nog één met een omgebouwde inter 4cilinder naar 6 cilinder
1046
@gypCaseXL hier in de regio rijdt een 358 blok met een achterbrug en bak van een 844 rond. Die blijft redelijk heel
gypCaseXL
@1046 oké, geloof dat het bij de smalspoors ook aardig heel blijft. Maar worden ook niet intensief gebruikt, maar meer als leukigheid voor een keer trekkertrek. Zo'n 33er trekt wel akelig fel op met een 6 pitter ervoor.
kramer
Hij heb wel meer van die projecten, kijk maar. @willemvdvliert
ford3000case745
De 33 serie stond voor 3 cilinder. Dus een 6 cil lijkt mij wel heel sterk
1046
@ford3000case745 werkte ook met 4 cilinders. De 33 serie😊
Oldtimer-fan
@ford3000case745

De 733, 833 en 933 hadden een 4 cilinder motor
walker1
Beetje hetzelfde idee als bv een Ford 7095, daar werd ook het standaard 4 cilinder blok voor een 6 cilinder vervangen.
Hoeveel vermogen die versnellingsbak en achterbrug aankunnen van die Case IH weet ik niet, maar die trekker ziet er zeker netjes uit, het lijkt me in ieder geval geen prutswerk te zijn.
SJB533
@walker1
Als hier daadwerkelijk de achterbrug van een 633 (52 pk DIN) achter ligt, zoals @1046 zegt, heb ik twijfels, of dat goed komt. De 733/833 hebben al een verzwaarde achterbrug, omdat de heren constructeurs twijfelden.
DualPower
@walker1 Ja, alleen werden deze in overleg met Ford gebouwd. Vraag me af of ze Case hiervoor voor toestemming hebben gevraagd 😛
1046
Favorit614
Echt een unieke trekker.
als je op type googeld , vind je maar 1 exemplaar.
dus hoogst waarschijnlijk eigenbouw
Rickvh94
Eigen brouwsel, 33 serie heeft een 433, 533, 633, 733, 833 en 933. van de 933 zijn er maar 296 van gemaakt. staan er hier en daar aantal te koop voor forse bedragen. dat de 3 voor 3 cilinder staat klopt niet, 733, 833 en 933 hebben een 4 cilinder.
SJB533
@Rickvh94
933 is, buiten de combine om, geen officieel type!
SJB533
@Rickvh94
Daar heeft altijd gestaan, dat er in Neuss geen 933 geproduceerd is. De productie van de 33-serie is in 1989 overgeheveld naar Doncaster en daarna stond er iets, dat ik begreep als 'de daadwerkelijke productie van de 933 begon pas met de 940'
Rickvh94
@SJB533 hoezo staat er dan dat er 296 gemaakt zijn? en wat is het verschil van de 833 en 933? ligt zelfde motor in. en dan zou die advertentie uit duitsland ook een 833 zijn met 933 sticker
SJB533
@Rickvh94
Dat stond er nooit. Al die gegevens waren onbekend. Alleen vermogen stond er wel, zelfs in 2 varianten.

Verschillen tussen de 833 en (officiële) 933 zijn hetzelfde, als bij een 743 en 745S, vermoed ik.
jordi 1455
@Rickvh94 Ik zou de feiten even op een rij zetten.

De 933 is in 1989 op de agritechnica te zien op te Case IH stand.
De 933 is 72 pk, de 833 is 67 pk.
De 933 ging in productie in februari 1990 en de productie stopte in November hetzelfde jaar.
De 940 ging in Juli 1990 in productie.
Van de 933 zijn er 296 geproduceerd de productie totalen van 940 zijn onbekend.
De 933 is een officieel type ook al is hij niet in Neuss of Doncaster gebouwd, want de 2100 serie rolde bij Same uit de fabriek en de 1100 serie bij Mitsubishi.
Rickvh94
@jordi 1455 ja lijkt mij dat hij wel origineel is. maar dan rest nog de vraag wat de verschillen zijn of wat het verschil is tussen een 833 en een 933. er ligt namelijk dezelfde motor in.
jordi 1455
@Rickvh94 Ik denk dat het verschil vooral in zit hoe die is uitgevoerd.
SJB533
Quote Reactie van @jordi 1455:
De 933 is 72 pk,

Of 80, afhangende variant.

Quote Reactie van @jordi 1455:
Overigens lijkt mij het ver gezocht dat Case IH onofficiële trekkers op een grote beurs showt.

Prototype...
jordi 1455
Quote Reactie van @SJB533:
933 is, buiten de combine om, geen officieel type!

Op de Agritechnica in 1989 stond een 933 op de stand van Case IH, het staat allemaal in trekker van December 1989. Overigens lijkt mij het ver gezocht dat Case IH onofficiële trekkers op een grote beurs showt.
+4
Koiter
Hier de uitleg over de trekker

(klik om te vergroten)

ford3000case745
Mwa, denk dat de bak en achterbrug het niet lang volhouden als je hier zwaar werk mee gaat doen.
1046
@ford3000case745 zal meer voor de "heb" zijn
+1
fergusonnetje
Een Case IH 1033 is een balenverzamelaar!😂

equipmentlocator.com/asp/eDetails/…
wotan2
@fergusonnetje Tja, soms zijn zelfs de dealers een beetje in de bonen. Dit is een New Holland.
fergusonnetje
@wotan2 Oh, haha 😂
Landini 6500
Hoe veel oude Majors zijn er niet die omgebouwd zijn naar een 6 pitter
+1
ford3000case745
@Landini 6500 ford staat bekend om zijn sterke achterbrug, case niet
+2
willemvdvliert
Hier voor jullie wat foto's

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+1
willemvdvliert
Gewone 633 motor eruit een 358 motor uit een 1056xla erin met nw krukas en schalen en keerringen en div pakkingen,drukgroep van 833/933 met 2 sinterplaten nw erin en motorkap die links opengaat(geenuitlaat eraf) en luchtfilter ook links eruit!! dan nw uitlaat en stoel en verfje en rondom BKT bandjes nieuw nu te koop geen vraagprijs maar bieden
gr LMB W.J.van de VLiert uit Woudenberg
kramer
Hier ook nog een ombouw Inter.
tractorfan.nl/picture/933500/…
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden international , ih , case , motor , case ih , vroeger en cilinder geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!