Illustratie van:

Mc-Cormick D 430 - Koppeling verwijderen bij motorrevisie

Goedemiddag iedereen,

ben bezig om de motor van mijn Mc-Cormick D430 te reviseren. Ik wil ook graag de krukaslagers en keerringen vervangen. Ook moet de krukas geslepen worden.

Nu krijg ik het niet voor elkaar om de drukgroep en koppeling en het vliegwiel los van de krukas te krijgen. De trekker ligt al in twee delen.

Heeft iemand tips?

Groeten,

Thomas

Deel dit topic

Reacties

IHC-power
Drukgroep demonteren, plaat uitnemen en dan de bouten van het vliegwiel losdraaien. Daarna moet het vliegwiel eraf komen. Soms wel wat wrikken door de paspen die er zit, maar dat moet lukken.
johnd-ts
@IHC-power krijg ik dat wel weer fatsoenlijk in elkaar zonder speciaal gereedschap?
IHC-power
@johnd-ts bij het in mekaar zetten moet je er wel op letten dat je de koppelingspkaat centreert. En de bouten op moment aantrekken.
IHC-power
Als de krukas geslepen moet, zal je toch sowieso het vliegwiel moeten demonteren. Hoe dan ook 😄
johnd-ts
@IHC-power daar heb je gelijk in. We gaan het proberen.
IHC-power
@johnd-ts altijd welkom mochten er vragen zijn. Succes!
paulusmahandel
Even iemand vragen die het vaker heeft gedaan of een uitlijn-as lenen bij mech. bedrijf
goed foto's maken stap voor stap hoe je het uit elkaar haalt.
zo kun je terug zijn hoe je hem weer in elkaar moet zetten
IHCparts
Waarschijnlijk heb je een deelbare prise as bij de D430, het voorste deel hiervan kun je perfect gebruiken om de koppelingsplaat t.o.v. het vliegwiel uit te lijnen bij montage.
johnd-ts
@IHCparts Was me ook opgevallen inderdaad, moet lukken 😄
brauheist
Hoe richt je het vliegwiel het beste uit? In mijn beleving gaat die geen kant meer op als je je de bouten erin hebt zitten.
mestyle
@brauheist
Zit paspen en hij valt als goed is om de krukas dus bouten vast dan kan je er niks meer mee. Koppelingsplaat wel uitrichten
brauheist
@mestyle oke dan heb ik het goed gedaan, in het werkplaatshandboek geeft die iets aan over richten.
De price as zit nu in het midden van de drukgroep, dan moet dat uitlijnen gelukt zijn toch?
mestyle
@brauheist

Ik draai altijd de 2 bouten van de price as eruit en als je dan koppelingsplaat en drukgroep monteert gebruik ik die om de plaat uit te lijnen
brauheist
@mestyle 2 bouten van de price as?
mestyle
@brauheist
Ja alsnje de trekker gesplitst hebt om vliegwiel en koppeling te doen. De as die dan nog in de helft van de versnellingsbak zit. Deze zit met 2 bouten vast en is deelbaar. Die even gebruiken om de koppeling te centreren aldoor je de drukgroep vast zet. Daarna weer terug monteren
brauheist
@mestyle ah de mof bedoel je, ik begrijp dan alleen niet hoe je die 2 bouten gebruikt?
mestyle
@brauheist Nee die 2 boutenneruit en dat de as gebruiken. Mis raar geschreven. Die as gebruik ik om de koppelingsaat uit te lijnen dan drukgroep vastdraaien en dan as weer terug monteren. Als je dan motor erweer voor rolt zit de plaat al zuiver goed
+1
brauheist
@mestyle ah zo ja, ik heb die as ook gebruikt en die zit nu in mijn ogen zuiver in het midden van de drukgroep, dan lijkt het mij dat het aardig gelukt is toch

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Mc-Cormick D 430 en hebben de trefwoorden trekker , motor , koppeling , drukgroep , vliegwiel , vervangen en reviseren geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
18
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
0