Illustratie van:

Case International 1455 XL - te weinig vermogen

Kan iemand me wegwijs helpen met men trekker ik vind dat die te weinig vermogen heeft
weet iemand hier iets van hou ik het kan oplossen

Deel dit topic

Reacties

blue-ford4600
Heb je m al aan de waterrem gehad?
+1
ford3000case745
Inruilen tegen een case puma 225
Favorit614
Zet um voor de vermogenstester, dan zie je wat ie kan.
Verder zorg dat het lucht en brandstoffilters schoon zijn.
op die basis kun je evt. verdere stappen nemen
stephan-inter
Waarom vind je dat hij te weinig vermogen heeft?
1046
Meten is weten . Dan praten we verder
rick-van-huet
Brandstofpomp opvoeren
IH214d
Filter in de tank verstopt, of het filtertje in het opvoerpompje, is een heel klein filtertje maar kan boel ellende veroorzaken.
+8
mf 6150
Gewoon niet kijken naar al die andere 14's, de meesten zijn opgefokt
+3
valmet6400power
@mf 6150
Kijk uit hoor, de Inter gezinden zullen dit allemaal ontkennen 😄
DualPower
@valmet6400power De Inter/Case fans met een 14 die ik ken bekennen dit vol trots 😀 Trouwens komt de motor oorspronkelijk van een maaidorser, waarbij hij 180pk had. Dus een 1455 is in pricipe 'geknepen', opschroeven naar 180 pk is die motor juist gewend.
+1
valmet6400power
@DualPower
Oh okee! Dan valt het "tegen" dat er maar 220 pk uit komt met de pomp los dan?
+1
DualPower
@valmet6400power Nou nee, want een 1455 heeft dezelfde motor als de Case IH 953 maaidorser van 180pk, maar dan geknepen tot 145pk. Blijkbaar zat niemand te wachten op een 180pk trekker. Maargoed een 1455 opvoeren naar 180 pk is dus feitelijk niks anders dan de begrenzing eruit halen. Het verbruik wordt wel een ietsiepietsie hoger 😀 Maar waar het verschil vandaan komt weet ik niet, zal wel een andere pomp op zitten ofzo. 220pk voor de rem lijkt mij in elk geval meer dan genoeg, deze doet het ook niet gek:
mklok
@DualPower Er kan best een hoop vermogen uit de motor gehaald worden. Zeker deze. 200 pk is geen uitzondering. Maar de rest achterbrug e.d. moeten het ook kunnen verwerken.
+1
JD3010
@mklok Er zijn meer zaken waarom trekkermotoren vaak wat minder vermogen hebben, het blok moet het ook langdurig vol kunnen houden. Als je zie wat er uit een kleine automotor gehaald wordt, zijn trekkermotoren maar prutsers.
DualPower
@JD3010 Dat valt wel mee, trekkermotoren gaan ook hard dezelfde kant op. Vroeger was bijna alles boven de 100pk een 6-cilinder maar tegenwoordig zijn er ook al 200pk trekkers met 4-cilinders.
JD3010
@DualPower Maar ik heb het over de cilinderinhoud.
+1
jordi 1455
@JD3010 automotoren mogen wel meer pk's hebben, maar hebben over het algemeen minder koppel.
JD3010
@jordi 1455 klopt, maar die komen door het hogere toerental aan hun vermogen. 1 dag vol houden ze echt niet vol.
valmet6400power
@DualPower
Dat is leuk om te zien inderdaad! Maar ben geen Inter kenner maar 1455s zijn wel taai, weet niet hoe dat standaard is trouwens..
JD3010
@DualPower Een maaidorsermotor ed. mag ook veel meer vermogen leveren, die kan er veel beter tegen.
+1
SJB533
Quote Reactie van @DualPower:
Trouwens komt de motor oorspronkelijk van een maaidorser, waarbij hij 180pk had.

Geknepen vrachtwagenmotor 😉
ford3000case745
Turbotje dr bij zetten, grotere brandstof pomp dr op zetten intercooler er bij. Dan ben je al een heel eind met je pktjes
1046
@ford3000case745 nog 1 erbij???? 1 is al genoeg hoor
ford3000case745
@1046 u loopt toch ook op 2 benen😜
unipower
Voordat je meteen meer diesel gaat geven zou ik eerst gaan kijken of hij genoeg lucht aan kan en of de brandstoffilters evt nog mooi zuiver zijn. En hoeveel pk scheelt het? Is hij 20 pk minder dan hij origineel moet zijn of scheelt het maar een paar pk van origineel want dat kan ook met de leeftijd te maken hebben 😉
+1
koenjohndeere
Als je twijfelt aan je vermogen zou ik eerst maar eens inderdaad wat meerdere hier al zeggen gaan meten, dan weet je iets.
En stel je zit onder het vermogen dan kun je je diesel systeem eens nalopen
En misschien kunnen een paar nieuwe luchtfilters ook geen kwaad😉
ford3000case745
Of als de verstuivers versleten zijn, dan verliest hij ook vermogen
koenjohndeere
@ford3000case745 ook die kun je testen😊
valmet 605
Ja ik vind ook wel eens dat mijn trekkers niet sterk genoeg zijn. Hoe heb je ontdekt dat die niet sterk genoeg zou zijn?
Fast Eddy
@valmet 605

Traag opgang komen. Werkzaamheden die eerst heel makkelijk wouden en nu veel langer duren.
mklok
Hoeveel uur heeft de trekker weg? Zou hem eerst lekker aan de rem zetten.
valmet 605
@Fast Eddy als die slap word... Al geprobeerd een paar uur hem af te knijpen? 2000rpm en een cultivator tot zn nek de grond in tot die smoort?
deerejohn
Hebben wij ook een keer gehad ,,lekte een a\paar kleppen ,,Een keer compresie meten ,, kun je zelf wel als je een beetje handig bent ,, bij de auto materiaalmannetjes hebben ze wel zoan ding
IH214d
Daarom eerst ff opvoerpompfiltertje losdraaien, kun je zo doen, zonder ontluchten, sleutelte 10 erop en je draait het dekseltje er af. grote kans dat je dit filtertje ff moet schoonmaken

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 1455 XL en hebben de trefwoorden trekker , case , Case international en 1455 geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
34
DEELNEMERS
19
WEERGAVES
0