Deutz d4006 krukaskeering vast

Goedemiddag,
Ik ben bezig een krukaskeering van een Deutz D 4006 te ver vangen, echter krijg ik de bout/poulie met geen mogelijkheid los...
Trek hem door de remmen heen, en zou ook niet weten hoe anders te blokkeren, of is er in de bak ergens op een simpele manier een pen of bout oid in te steken dat hij blokkeert?
En ja ik weet dat de draad links is.. 😉
Alvast bedankt..

Deel dit topic

Reacties

+1
paulusmahandel
*kan het misschien met een slagmoersleutel op lucht?
*eerst goed schoon borstelen, kruipolie erop en morgen weer proberen.
*Blok voor de wielen leggen
@paulusmahandel
Dank je voor de reactie.
Slagmoesleutel geprobeert, geeft minder kracht als dop met 2 meter buis...
Ik wou dat het kon, het is een bout met de poulie in een, in de krukas gedraagt, dus kan niet bij de draad en poulie zit er voor...
3e tip kan ik wel wat mee denk ik... 😄
MartinZaandam
@ronald-deutz-fahr ten eerste: draai je wel de goede kant op? ten tweede. Weer proberen met je gewone sleutel en dan er niet aan gaan hangen, maar een goede ruk én (dit is belangrijk) met een goede zware kleine hamer(dus niet een voorhamer, maar een zware handhamer) één goede harde klap boven op de kop van de moer geven. Hierdoor rekt de moer 1/100 op en zit hij los. Je wielen hoef je niet te blokkeren. Door de explosie in je klap-sleutel is je moer eerder los, dan dat je wielen gaan draaien
@MartinZaandam werkt dit ook als je er een dop+T stuk op zet? Heb helaas geen passende ringsleutel tot mijn beschikking...
@MartinZaandam ja goede kant op, linkse draad, dus rechtsom draaien is los. (Wat normaal gesproken vast is dus...)
5000 fan
Aftakas inschakelen en deze tegen houden of (Weet niet veel van deutz), maar mischien zit er een inspectie plaatje bij het vliegwiel zodat je het vliegwiel kunt blokeren. En dan de bout losschrikken zoals al vermeld door martin
@5000 fan hij slipt helaas door de koppeling bij blokkeren op de Aftakas...
ik zal eens kijken of ik wijzer word door het inspectieluikje bij de drukgroep open te maken...
goeiedag eem
@ronald-deutz-fahr het is LINKSE draad!!!!! en als je het goed doet volgens de boeken moet je een sleutel maken in de 6/8 kant in de poulie en die laat je afsteunen op je voorasdrager en dan ga je met een andere dopsleutel/ringsleutel weer door die grote sleutel heen heen om hem los te draaien. Zoals ik wijs kan worden uit de boeken wordt de bout er wat verwarmd in gezet en krimpt deze vast dus deze kan behoorlijk vast zitten.Wat ik ook een keer heb gedaan omdat ik zelf die sleutel ook niet heb maar de boeken wel, is door het vliegwiel te draaien en op een gegeven moment komt er een gat wat schuin voor een gat langs onder in je koppelingshuis en daar kan je dan schuin een bout in drukken en zo de krukas blokkeren, alleen het grote nadeel is dat je dan je krukas behoorlijk op torsie gaan belasten maar zo is het mij ook gelukt. succes
@goeiedag eem
Een ervaringsdeskundige! 😄
Ja draad is links ik weet het..
Die sleutel heb ik helaas niet.
Je bedoeld door het luikje onder de het koppelingshuis?
goeiedag eem
@ronald-deutz-fahr ja maar bij ons zat er onderin bij dat luikje in het rechte stukje naar de motor een gat gegoten en daar kon ik wat ik doen, en ik had een houten wig tussen de poulie en het vooorasstuk geslagen om wat meer te remmen/blokkeren, wel zo dat je hem alleen maar vaster trekt (was trouwens wel een D40 die ik los had, maar is allemaal nagenoeg gelijk). zo is het mij gelukt, maar die sleutel maak ik gewoon als ik er weer een los moet hebben,heb je niets te klooien en werkte het mooist
MartinZaandam
Waar woon je? sleutels en hulpstukken heb ik wel in Zaandam. ja, met een dop en een T-stuk lukt het ook, als het geheel maar schrikt
Welgerap52
Stook de kop van de bout goed warm met een brander en dan gaat de bout wel los met een lucht tol.
keez
Moment vergroter dr op, zo heb ik het ook verschillende keren gedaan werkt prima.
stevenb
Als je voor de trekker staat 😏 links los rechts vast 😉 heb ik mij ook in vergist met mijn 3006 🙈 startmotor eraf en bandenlichter er tussen drukken 😁 even met 2 man dus 😁 werkt bij mij altijd perfect 💪💪
Het is gelukt!
Heb het inspectieluikje van de drukgroep losgemaakt en daar zit een gat in waar precies een oude topstangpen in paste. Toen spanning op de bout zetten en een flinke klap met de hamer en hij schoot los.
Bedankt voor het mee denken, volgende keer doe ik het gelijk op deze manier 😄
Trekker is in het geheel nog een beetje vettig van onder zoals te zien op de foto 😉

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden links , deutz , remmen en vervangen geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
15
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN