Fordson Super Dexta - Vlamstart lekt in inlaat wat is de oorzaak?
het injectortje van de vlamstart heb ik reeds schoon gemaakt en een ander kogeltje geplaatst, maar het lijkt mij straf dat dit de brandstof moet tegenhouden
het kraantje met pompje op de tank is nog niet zo oud, wie kan mij zeggen of dit volledig afsluit aan het vlamstart gedeelte?
het pompje op de kraan lijkt te werken, maar waarschijnlijk zal hier een klepje/kogeltje inzitten dat het lekken als je niet pompt moet voorkomen.
als ik de brandstofkraan telkens sluit zal ik het probleem waarschijnlijk niet hebben, maar dat wordt natuurlijk vergeten
Kan ik dit nog in orde brengen? moet ik de kraan vervangen of het injectortje? het injectortje is nergens te krijgen in namaak dus ik vermoed dat dit niet zo vaak vervangen wordt.
kan ik het pompje in de kraan open maken om schoon te maken? het lijkt me een namaak pompje te zijn
alvast bedankt
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fordson Super Dexta en hebben de trefwoorden kraan , super , lekt , pomp , fordson , dexta , cilinder , vervangen en brandstof geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
maar origineel zou ik beter vinden
Dit kraantje zit er vanaf de fabriek op
voor de vlamstart apart zit er volgens mij geen kraantje op.
Een afsluitkraan in de vlamstart leiding lijkt mij een goede oplossing (indien die ook echt goed sluit).
Voorbeeld van nieuwe pomp:
trekker-onderdelen.nl/page9.php/…
Het pompje demonteren en opknappen is naast het behouden van de afsluitkraan in de vlamstart leiding misschien ook een optie.
Van groot belang is wel dat de oplossing werkt, en dat je de extra afsluitkraan dicht zet na gebruik. Je loopt anders volgens zeggen een risico op "waterslag" wanneer er teveel diesel in een cilinder loopt via de vlamstart leiding, vlamstarter, spruitstuk en een inlaatklep. Zoiets kost snel honderden euro's.