Illustratie van:

Fordson Dexta - Brandstofpomp probleem Toerental varieert sterk bij vol gas

Goede middag,

Ik heb een leuke Dexta gekocht, echter nu pendelt het toerental van de motor, vooral bij vol gas. Het lijkt op te weinig brandstof toevoer, echter tank is vol.
Ik mis vermogen, en rijd daardoor erg bokkerig.
Lucht kan het in mijn ogen niet zijn. Kan dit een filter probleem zijn, of moet de brandstofpomp gereviseerd worden?
Indien dat laatste, enig idee over de kosten?

Groeten,

Bertran

Deel dit topic

Reacties

Hanjelle
Lijkt mij op een probleem dat ik eerder had maar er zijn vast mensen die er meer kijk op hebben. Achter op de brandstofpomp zit een regulateur (ronde taps toelopende kap). Daarachter zit een soort leren membraan die als regulateur werkt. Deze was bij mij lek. Ik had voor zover ik me herinner geen vermogensverlies echter. Toerental wisselende echter flink en soms ging hij zomaar vol gas.
bertran-platen
Ok, is dat membraam zo te vervangen?
johndeere920
Ik zal eerst de filters nakijken. De gene in de tank geeft vaak problemen door oud smeer onder in de tank. Haal deze is los maak hem schoon. Dan even het grote filter uitwassen de boel ontluchten en starten. Verhelpt dit yet probleem niet zal ik het bij de opvoerpomp zoeken. Het membraam achter de pomp lijkt me sterk. Dit geeft wel schommelingen of juist een hoger stationair toerental maar normaal geen vermogensverlies.
old man jose
@johndeere920
Is een vacuüm regulateur en heel vaak is bij die oude beestjes het rubber stug geworden en dan begint het "" surgen"".
Dit is met een membraan op te lossen ik heb een duur membraan gekocht bij stokkingdiesel.nl/ in Gouda iets duurder maar motor loopt dan ook als een zonnetje.
bertran-platen
Inmiddels een dag zwaar laten trekken (takkenversnipperaar er achter) en alles goed schoon gemaakt. Inmiddels loopt de Dexta stukken beter.
Wel nog veel lekkage bij de krukaslagers. Hopen dat het beter wordt, en anders hebben we een aardige klus te doen.
jannie2001
@bertran-platen valt mee hoor. voor de voorste hoeft alleen de vooras er af en kan je die achter de poelie vervangen. voor de achterste moet hij in 2en koppeling er af, vliegwiel en dan ben je er. 2 uurtjes heb je hem wel uitelkaar met stuurstangen en alles.
rommert-de-groot
Ik heb dat probleem ook gehad, bij mij lag het aan de filter, ook de roest in de tank speelde een rol, als je weet dat er roest in de tank zit, zorg er dan voor dat de tank altijd redelijk vol zit. controleer ook de brandstof toevoer, slangetje loshalen en even kijken of er een straaltje brandstof uitkomt
old man jose
@rommert-de-groot
Kan bijna geen roest in de tank zijn, deze is ook van binnen vertind.
Paul Roggeman
Wisselend toeretal bij vollast.... eerst nazien of er genoeg diesel uit de brndstoftank komt. Vuildeeltjes in de brandstoftank kunnen de toevoer naar de filters gedeeltelijk afsluiten, waardoor bij hoog toerental (brandstofverbruik) geen diesel genoeg aangevoerd wordt..
leiding aan filter loskoppelen, loopt diesel vlot? en leiding doorblazen richting tank! Loopt diesel nu vlotter?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fordson Dexta en hebben de trefwoorden brandstofpomp , motor , toerental , fordson , dexta , gas , brandstof , filter en fordson dexta geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
9
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
0