Illustratie van:

New Holland T 7040 - Chippen tot 220 pk

Hallo,
ik zou graag mijn T7040 power command van 182 pk chippen naar 220 pk,
is dat mogelijk zonder langdurige schade aan te richten ?
en wat is jullie ervaring daarmee ?

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

Reacties

deutz dx 470
Denk t wel aangezien 7070 topmodel is 😉
jean
@deutz dx 470 ja maar zonder de powershift-bak
930triplemaaier
Chiptuning is beter dan een los kastje (powerbox) ertussen. Bij een powerbox wordt vaak de commonraildruksensor gemanipuleerd zodat er een hogere druk is dan dat de computer van de motor binnen krijgt. Nadeel is dat je brandstofpomp en verstuivers hierdoor sneller slijten.
Bij chiptuning kan de inspuitduur/tijdstip/aantal inspuitingen per slag en nog een aantal parameters aangepast. Met deze manier van tunen is er meer mogelijk en ook de trekker zuiniger te maken.
rubenv
Weet een puma 165 (is een t7030) te lope van +/- 250 pk
loopt prima die trekker
basis is degelijk zat alleen normaal gebruik van de bak is nodig dan ga t goed
mdoornekamp
Die vermogens toename moet wel kunnen lijkt me. Ligt er ook een beetje aan wat je er mee gaat doen. Spreek je het volle vermogen constant aan of wil je gewoon wat meer reserves
fan van trekkers
Als je de versnellingsbak naar de galemiezen wilt brengen moet je dat zeker doen, onze t7040 was ook opgevoerd, maar die hadden we vorige winter goed kapot gehad
930triplemaaier
@fan van trekkers hoeveel uur had ie toen ie kapot liep?
fan van trekkers
@930triplemaaier

De trekker zat toen ongeveer op 6500 uur
fendt308-driver
@fan van trekkers die van jullie kan vooral zn pks kwijt op de aftakas of zit er ook zoveel zwaar trekwerk?
+2
rubenv
@fan van trekkers lag t echt aan de trekker of de gebruiker?
selten
@fan van trekkers
Waarom was hij opgevoerd? Wat voor werk doe je er zoal mee? En kan t niet aan het rijgedrag hebben gelegen? Bijv op volle toeren opschakelen dat hij ff flink stuitert en meteen doorpakt...
nhmonteur
De motor kan het prima hebben, alleen moet je wel met beleid omgaan met de versnellingsbak,
Want waarom wil je hem chippen?? Kom je vermogen te kort op de aftakas?
mdoornekamp
@nhmonteur zit er nog verschil in de bak dan met de zwaarste modellen? De 7030 is toch een T7 large frame
jean
@nhmonteur aan de aftakas is er vermogen genoeg maar het is voor transport dat hij er tekort heeft
radium45
Neem eens contact op met dekroeze-chiptuning.nl/
Die kunnen zonder er vermogen bij te geven het karakter dusdanig veranderen dat je een enorm verschil gaat merken tijdens transport. Vermogen bijgeven kunnen ze uiteraard ook.
koenjohndeere
@nhmonteur ik heb ook ooit wel eens gehoord ( weet niet of dit werkt) dat er achter op je pomp een stekker zit die de brandstof toevoer meet? Als je deze loshaalt krijg je er wat meer brandstof in?
+1
nhmonteur
@koenjohndeere weet niet precies wat je bedoelt, want zo’n trekker heeft een common rail systeem en is daarom uitgerust met een hoge druk pomp. Hier zit inderdaad wel een stekker op, maar als je deze eraf haalt dan gaat hij zeker niet meer brandstof leveren.
+1
koenjohndeere
@nhmonteur aan de achter kan heb ik horen zeggen, achterkant pomp zeg maar kant van onderruit voorraam cabine
fiatgroep
Is geen enkel probleem kan motor en bak makkelijk aan
Fordje4600
Wij hebben de nh t7030 gechipt naar 270 pk... oftewel het is een t7070 geworden
930triplemaaier
@Fordje4600 en hoeveel pk is ie zonder boost?
Fordje4600
@930triplemaaier geen idee aan de waterrem had hij 270
jeroen13
Ik weet een T7040 lopen met 280 pk op de aftakas kan het goed hebben!
geerts 88
Híer ook een 7030 naar 230 pk geen problemen
guus hiddink
Op t werk hebben we een t7030 met 300pk aan de as en dat gaat prima
+7
fendt308-driver
@guus hiddink grootste probleem is dan de dieseltank die te klein is zeker😜

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland T 7040 en hebben de trefwoorden new holland , power , schade en ervaring geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
26
DEELNEMERS
16
WEERGAVES
0