Illustratie van:

International 633 - Waarom een manetjeshydrauliekkopeling op trekker

Waarom zit er een mannetjes hydrauliekkopeling op de trekker
Heeft iemand hier antwoord op??

Deel dit topic

Reacties

kohneknack
Dat is het drukloos retour
SJB533
@kohneknack
Zonder foto is dat niet 100% te zeggen, maar naar alle waarschijnlijkheid is dat inderdaad de drukloze retour.
Inter 633
Oke bedankt
Inter 633
Voor welk werktuig
Koiter
@Inter 633 werktuigen met een hydro motor bijvoorbeeld
kohneknack
@Inter 633 je trekker heeft dan een enkelwerkend ventiel, en gooit de olie drukloos terug in de achterbrug
SJB533
@kohneknack
Drukloze retour hoort niet per definitie bij een enkelwerkend ventiel!
kohneknack
@SJB533 klopt, maar ik gok zo maar even dat het hier wel zo is
SJB533
@kohneknack
Ik ook, maar je weet het niet zeker. De DR zou ook later toegevoegd kunnen zijn.
+2
casejxu115
Misschien om verwarring te voorkomen wat pers en retour is.
Inter 633
Du dan zit er een manetjes kopeling op het werktuig
Inter 633
Ik heb de trekker niet thuis dus kan geen foto maken
Wimsumar
Beste Inter633:

Quote Reactie van @Inter 633:
geen foto

Dan moet je maar even op fotografisch geheugen aangeven hoeveel snelkoppelingen er op deze trekker zitten. Hoeveel 'mannetjes' en hoeveel 'vrouwtjes'.
trean
Omdat dat vroeger toen men hydrauliek ging toepassen op machines standaard was en schroefkoppelingen. Later heeft men dat omgedraaid omdat mannetjes koppelingen goedkoper zijn. En je meer machines hebt als trekkers.
gijs-karnebeek
Gewoon een vrouwtje op zetten hebben wij ook gedaan
+1
valmet 605
Een dubbel vrouwtje meenemen. Of vrouw van maken en een dubbel mannetje ergens hebben.
+3
jammermaarhelaas
In de tijd dat de kuilvoersnijders (met een eigen stuurventiel) hun intreden deden zag je vaak een vrouwtje op de persleiding en een mannetje voor retour. Zo voorkwam je meteen het verwisselen van de slangen.
+2
radium45
Vreemd dat er tegenwoordig vrouwtjes op het voertuig zitten, zulke ondingen om schoon te maken, andersom was veel handiger lijkt mij.
Wimsumar
Beste Radium45:

Quote Reactie van @radium45:
vrouwtjes op het voertuig

Inderdaad, bij minst of geringste zit er weer vuiligheid in het gaatje van de 'vrouwtjes'. Maar in tegenstelling tot 'mannetjes', waar niet aan getrokken kan worden, zitten dan toch de 'vrouwtjes' dusdanig op de trekker gemonteerd, dat als je vergeet de slang er uit te halen deze er automatisch uitgaat. (Snap je het een beetje? 😉 ).
+1
radium45
@Wimsumar Ja volgens mij snap ik het, maar dit werkt alleen als de trekrichting behoorlijk in lijn ligt met de aansluiting. En dat is vrijwel nooit het geval. En dan daarbij, wie vergeet er nu om slangen los te koppelen?
+1
Koiter
@radium45 vergis je je daar niet in, denk dat genoeg mensen dat al eens is overkomen 😂
Wimsumar
Beste Radium:

Quote Reactie van @radium45:
wie vergeet er nu om slangen los te koppelen?

Ook als het 'mannetje' lekker in het 'vrouwtje' zit is de trekbeveiliging een goed voorbehoedsmiddel.
Op onderstaande T.F.-blooperfoto kan de eerste gedachte zijn: "Zat zeker weer een 'vrouwtje' op de trekker''. 😎

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 633 en hebben de trefwoorden trekker , hydrauliek en international 633 geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
22
DEELNEMERS
11
WEERGAVES
0